«Βόμβα»: Ποιοι θα πληρώσουν τριπλά τέλη κυκλοφορίας το 2023 σε σχέση με πέρσι

Τέλη κυκλοφορίας: Πλησιάζει η ώρα για να πληρώσουμε τα τέλη κυκλοφορίας 2023. Δυνατότητα πληρωμής με τον μήνα θα έχουν οι οδηγοί. Όσα πρέπει να γνωρίζετε, στο xristika.gr.

Τον Νοέμβριο ανοίγει η πλατφόρμα myCar για τα τέλη κυκλοφορίας 2023.

Σύμφωνα με πληροφορίες θα υπάρχει πλέον η δυνατότητα πληρωμής των τελών με τον μήνα. Δηλαδή οι οδηγοί θα μπορούν να ρυθμίσουν αναλογικά το ποσό που θα υπολογιστεί σύμφωνα με το διάστημα που θέλουν.

Η προθεσμία πληρωμής λήγει όπως κάθε χρόνο στις 31 Δεκεμβρίου, ωστόσο λογικά και φέτος θα δοθεί παράταση.

Σε ό,τι αφορά τις τιμές αυτές διαμορφώνονται ως εξής:

Ταξινόμηση 1.11.2010 – 31.12.2020

0-90 εκπομπές C02: 0

91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ / γραμ.

101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ / γραμ.

121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ / γραμ.

141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ / γραμ.

161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ / γραμ.

181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ / γραμ.

201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ / γραμ.

251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ / γραμ.

Ταξινόμηση 1.1.2021 έως σήμερα

0-122 κυβικά: 0

123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ / γραμ.

140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ / γραμ.

167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ / γραμ.

209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ / γραμ.

225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ / γραμ.

241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ / γραμ.

261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ / γραμ.

281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ / γραμ.

Ταξινόμηση έως 31.12.2000

0 -300 κυβικά: 22 ευρώ

301-785 κυβικά: 55 ευρώ

786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ

1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ

1.358 -1.548 κυβικά: 225 ευρώ

1.549-1.738 κυβικά: 250 ευρώ

1.739-1.928 κυβικά: 280 ευρώ

1.929-2.357 κυβικά: 615 ευρώ

2.358-3.000 κυβικά: 820 ευρώ

3.001-4.000 κυβικά: 1.025 ευρώ

4.001 κυβικά και άνω: 1.230 ευρώ

Ταξινόμηση 1.1.2001 – 31.12.2005

0 -300 κυβικά: 22 ευρώ

301-785 κυβικά: 55 ευρώ

786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ

1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ

1.358 -1.548 κυβικά: 240 ευρώ

1.549-1.738 κυβικά: 265 ευρώ

1.739-1.928 κυβικά: 300 ευρώ

1.929-2.357 κυβικά: 630 ευρώ

2.358-3.000 κυβικά: 840 ευρώ

3.001-4.000 κυβικά: 1.050 ευρώ

4.001 κυβικά και άνω: 1.260 ευρώ

Ταξινόμηση 1.1.2006 – 31.10.2010

0 -300 κυβικά: 22 ευρώ

301-785 κυβικά: 55 ευρώ

786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ

1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ

1.358 -1.548 κυβικά: 255 ευρώ

1.549-1.738 κυβικά: 280 ευρώ

1.739-1.928 κυβικά: 320 ευρώ

1.929-2.357 κυβικά: 690 ευρώ

2.358-3.000 κυβικά: 920 ευρώ

3.001-4.000 κυβικά: 1.150 ευρώ

4.001 κυβικά και άνω: 1.380 ευρώ

Tέλη κυκλοφορίας 2023: Ποιοι δεν πληρώνουν

Όσα αυτοκίνητα είχαν ταξινομηθεί στην Ελλάδα έως 31 Οκτωβρίου 2010 θα καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό τους.

Για τα οχήματα που κυκλοφόρησαν μετά την 1η Νοεμβρίου 2010 η πληρωμή γίνεται με βάση τις εκπομπές CO2 που αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας, ενώ όσα καταγράφουν τις χαμηλότερες τιμές απαλλάσσονται πλήρως -κάτω από 90 ή 122 g/km, αναλόγως χρονολογίας.

Τέλη κυκλοφορίας 2023: Από 112 θα πληρώσουμε… 2.325 ευρώ

Σοκ έχουν πάθει πάρα πολλοί έμποροι και ιδιώτες καταναλωτές οι οποίοι έχουν ταξινομήσει τα καινούρια ή εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην Ελλάδα και πρέπει να πληρώσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας τους.

Ο λόγος εστιάζεται στο ότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις το σύστημα για κάποιο αδιευκρίνιστο λόγο υπολογίζει εντελώς λάθος τα Τέλη Κυκλοφορίας και σε κάποιες περιπτώσεις τα ποσά που καλούνται να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων είναι κυριολεκτικά εξωφρενικά.

Όπως αποκαλύπτει το Newsauto.gr ιδιοκτήτης ενός Hyundai i20 με κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1 λίτρου και απόδοσης 100 ίππων αντί για Μηδενικά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας καλείται να πληρώσει Τέλη Κυκλοφορίας 1.174,20 ευρώ!

Σε άλλη περίπτωση ιδιοκτήτης Hyundai Tucson και μάλιστα της υβριδικής έκδοσης με κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρου και απόδοσης 180 ίππων καλείται να πληρώσει για Τέλη Κυκλοφορίας 2.325,60 ενώ τα Τέλη Κυκλοφορίας σύμφωνα με τους ρύπους που εκπέμπει ανέρχονται σε 112 ευρώ!

Και στις δυο περιπτώσεις το σύστημα έχει κάνει λάθος στις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων και στην περίπτωση του Hyundai Tucson το ύψος των Τελών Κυκλοφορίας έχει υπολογιστεί με εκπομπές CO2 816 γρ./χλμ. ενώ στην πραγματικότητα το συγκεκριμένο αυτοκίνητο εκπέμπει 160 γρ./χλμ. ενώ στην περίπτωση του i20 οι πραγματικές εκπομπές CO2 ανέρχονται σε 120 γρ./χλμ. αντί για 412 γρ./χλμ.

Το μεγάλο πρόβλημα ωστόσο εστιάζεται στο γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων με λανθασμένα Τέλη Κυκλοφορίας δεν μπορούν να βρουν άκρη καθώς από την Εφορία τους στέλνουν στις Διευθύνσεις Μεταφορών και τούμπαλιν.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι κάτοχοι των ΙΧ να φαίνονται στο Taxisnet ότι χρωστούν τα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων τους και μάλιστα στις περισσότερες περιπτώσεις τα ποσά διπλασιάζονται καθώς έχει παρέλθει η ημερομηνία εξόφλησής τους!

Τόσο οι εισαγωγείς όσο και οι έμποροι έχουν επισημάνει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με την άμεση εξόφληση των Τελών Κυκλοφορίας μέσα σε λίγες ώρες από την έκδοση άδειας κυκλοφορίας του νέου ή εισαγόμενου οχήματος και έχουν αιτηθεί την αύξηση του χρονικού ορίου εξόφλησής τους ώστε να αποφεύγονται τέτοια λάθη που ουσιαστικά «μαυρίζουν» τους ιδιοκτήτες των ΙΧ στην Εφορία.

Τέλη κυκλοφορίας 2023: Τι πρέπει να προσέξετε

Τι αλλάζει στη φετινή πληρωμή για τα τέλη κυκλοφορίας 2023. Έρχονται και έλεγχοι μέσω βάσης δεδομένων και… κινητών τηλεφώνων. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Ανατροπές σε όσα ισχύουν για τον τρόπο πληρωμής των τελών κυκλοφορίας φέρνει σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που θα δίνει -παράλληλα- την ευκαιρία στους οδηγούς να πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας του οχήματός τους, είτε όλα μαζί, είτε για τους όσους μήνες επιθυμούν να θέσουν σε κίνηση το όχημά τους.

Ουσιαστικά το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει ένα λίφτινγκ στο μέτρο της καταβολής των τελών κυκλοφορίας με το μήνα προκειμένου η δυνατότητα μερικής καταβολής τους να παρέχεται πάγια στους οδηγούς των Ι.Χ. και αν είναι δυνατόν να δοθεί από τον ερχόμενο Νοέμβριο όπου θα ανοίξει πλατφόρμα για τα τέλη κυκλοφορίας του 2023.

Παραδοσιακά, κάθε χρόνο, λίγο πριν από το Πάσχα, το υπουργείο Οικονομικών ενεργοποιεί τα «τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα» προκειμένου οι πολίτες να έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν ξανά τα αυτοκίνητά τους πληρώνοντας τέλη ανάλογα με τους μήνες που τα χρειάζονται.

Αυτό που φαίνεται να εξετάζεται είναι η μονιμοποίηση του μέτρου ή τουλάχιστον, η ενεργοποίησή τους όσο το δυνατόν νωρίτερα κάθε χρόνο προκειμένου να δοθεί περισσότερος χρόνος στους ενδιαφερόμενους.

Τα τελευταία χρόνια, μάλιστα, έχουν καταργηθεί και τα πρόστιμα, δηλαδή η πρόσθετη επιβάρυνση στα τέλη κυκλοφορίας.

Για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός, καταβάλλεται το 1/12 των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 2 μηνών καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών καταβάλλονται τα 3/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, κ.ο.κ..

Η άρση της ακινησίας γίνεται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας myCar της ΑΑΔΕ. Με τους κωδικούς TAXISnet, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μπαίνουν στην πλατφόρμα επιλέγουν το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία και πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που θέλουν.

Στη συνέχεια γίνεται online έλεγχος εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο και στο τέλος υποβάλλεται το αίτημα για άρση της ακινησίας.

Σημειώνεται ότι οι κάτοχοι οχημάτων που καταθέτουν ηλεκτρονικά τις πινακίδες κυκλοφορίας, μέσω της πλατφόρμας mycar της ΑΑΔΕ, δεν έχουν υποχρέωση να τις αποστείλουν στην Εφορία.

Κρατούν τις πινακίδες στο σπίτι τους και όταν αποφασίσουν να προχωρήσουν σε άρση της ακινησίας του οχήματός τους πληρώνοντας τα τέλη με τον μήνα, θα τις επανατοποθετήσουν στα αυτοκίνητά τους για να κυκλοφορήσουν ξανά στους ελληνικούς δρόμους.

Στο μεταξύ προχωρά και το σχέδιο ψηφιακών ελέγχων για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας μέσω… κινητών τηλεφώνων!

Με ειδικό λογισμικό στο κινητό τους οι εφοριακοί θα μπορούν να «σκανάρουν» τις πινακίδες των Ι.Χ για να διαπιστώσουν αν έχουν πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας και αν κάποιο όχημα θα έπρεπε κανονικά να βρίσκεται σε ακινησία.

Πρόκειται για ένα από τα πολλά φιλόδοξα σχέδια που έχει εντάξει η Ανεξάρτητη Αρχή Εσόδων (ΑΑΔΕ) στον επιχειρησιακό της σχεδιασμό με στόχο οι εν λόγω έλεγχοι να ξεκινήσουν μέσα στον ερχόμενο Οκτώβριο.

Ειδικότερα, σχεδιάζεται μια νέα εφαρμογή κινητών συσκευών για σάρωση πινακίδων κυκλοφορίας και έλεγχο ακινησίας αυτοκινήτων, καθώς πλέον μέσω του myCAR, οι φορολογούμενοι δεν χρειάζεται να καταθέτουν τις πινακίδες για να θέτουν σε ακινησία τα οχήματά τους και να απαλλάσσονται από τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Υπενθυμίζεται δε, ότι μέσα από την ψηφιακή πύλη gov.gr οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μπορούν να βλέπουν στοιχεία για την άδεια του οχήματός τους, την ασφαλιστική του κάλυψη, τους ελέγχους ΚΤΕΟ κ.ά.

Αντίστοιχα, οι ελεγκτές μέσα από την εφαρμογή Audit-Car που ετοιμάζεται θα έχουν στη διάθεσή τους στοιχεία και δεδομένα ώστε να προχωρούν σε διασταυρώσεις.

Με τη νέα βάση δεδομένων Audit-Car, θα γίνεται άμεσα έλεγχος για το ποια οχήματα δεν έχουν ασφάλεια αυτοκινήτου, δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή για το ποιοι ιδιοκτήτες δεν έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας και θα ακολουθούν οι αντίστοιχες ενέργειες (ειδοποιήσεις, πρόστιμα κτλ).

Σήμερα εκτιμάται πως κυκλοφορούν στον δρόμο περίπου 650.000 ανασφάλιστα αυτοκίνητα. Περίπου 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα εκτιμάται ότι δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, ενώ υπάρχουν περίπου 75.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας κάθε χρόνο!