Χαμός στα πρατήρια: Έξαλλοι οι οδηγοί με αυτό που είδαν

Καύσιμα: Στα ύψη η τιμή της αμόλυβδης και του πετρελαίου κίνησης. Πώς και γιατί σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν εκτοξευτεί οι τιμές καυσίμων. Τι δήλωσε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, Γιώργος Ασμάτογλου. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Η αύξηση της τιμής της βενζίνης είναι απόρροια της αύξησης των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου, επισήμανε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων Γιώργος Ασμάτογλου, μιλώντας στην ΕΡΤ.

Όπως έκανε ο ίδιος γνωστό η αύξηση δεν αφορά μόνο την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, αλλά και του πετρελαίου. Ωστόσο, πρόσθεσε πως μια μικρή μείωση της τιμής την τελευταία εβδομάδα, επίσης παρατηρείται.

«Αν αγοράσουμε φθηνότερα θα προσπαθήσουμε να το μετακυλήσουμε στον καταναλωτή» σημείωσε ο κ. Ασμάτογλου.

Καύσιμα: Μας «κλέβουν» στα πρατήρια – Έξαλλοι οι οδηγοί

Οργή και αγανάκτηση των πολιτών στα πρατήρια καυσίμων. Οι τιμές στα καύσιμα ανεβαίνουν καθημερινά προκαλώντας εκνευρισμό και απελπισία. Δείτε πού έχουν φτάσει πετρέλαιο και αμόλυβδη. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

«Φωτιά» πήρε η τιμή της βενζίνης και εξήγησε τους λόγους για τους οποίους οι τιμές των καυσίμων έχουν αυξηθεί το τελευταίο διάστημα εξήγησε η πρόεδρος Βενζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Mega.

Όπως επισήμανε χαρακτηριστικά: «Τα καύσιμα έχουν πάρει ανοδική πορεία διότι ανεβαίνει η τιμή τους διεθνώς. Χθες η τιμή brent έκλεισε στα 77, 11 δολάρια το βαρέλι, ενώ πριν από έναν χρόνο ήταν 48 δολάρια το βαρέλι».

Μάλιστα η πρόεδρος των βενζινοπωλών εκτίμησε ότι από τη στιγμή που αρχίζει να παίρνει μπρος η μηχανή της καθημερινότητας και να κινούνται τα αεροπλάνα, τα τρένα, τα πλοία τα οποία χρειάζονται τα καύσιμα, είναι απολύτως φυσιολογικό να αυξηθεί η τιμή των καυσίμων.

Όσον αφορά για την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης η κ. Ζάγκα τόνισε ότι η μέση τιμή κυμαίνεται σε 1,65 ευρώ/ λίτρο γεγονός που σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων θα πρέπει να αναζητούν τα πιο φθηνά πρατήρια καυσίμων και να φουλάρουν τα ρεζερβουάρ τους σε τιμές από 1,58 ευρώ έως και 1,65 ευρώ το λίτρο.

Στα νησιά η τιμή της αμόλυβδης είναι πολύ πιο υψηλή διότι οι ιδιοκτήτες των οχημάτων επιβαρύνονται με τα μεταφορικά έξοδα.

Μάλιστα, υπάρχουν περιοχές όπως οι Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα και νησιά του Ιονίου, όπου η τιμή του λίτρου της αμόλυβδης μπορεί να αγγίξει μέχρι και το 1,82 ευρώ.

Σε ερώτηση εάν θα ανέβουν και άλλο οι τιμές των καυσίμων η πρόεδρος των βενζινοπωλών Αττικής απάντησε ότι δεν το γνωρίζει επισημαίνοντας ότι: «Δεν ξέρω τι παιχνίδι παίζεται έξω. Οι τιμές των καυσίμων στο εξωτερικό επηρεάζουν και αυτές αντίστοιχα στην Ελλάδα.»

Επίσης τόνισε ότι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί από ποιο πρατήριο καυσίμων αγοράζουν αμόλυβδη βενζίνη.

«Ο στόχος μας είναι η σωστή ενημέρωση του κοινού και ο κόσμος να προσέχει σε ποιο πρατήριο βάζει αμόλυβδη. Η ευθύνη του κράτους είναι να κάνει πάντα ελέγχους αλλά και οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν το πρατήριο που προμηθεύονται καύσιμα διότι σε μια περίοδο που έχουμε κορονοϊό οι επιτήδειοι παραμονεύουν…».

Καύσιμα: Η σπάνια δημόσια κόντρα

Η κόντρα μεταξύ των δύο βασικών παραγωγών πετρελαίου μπήκε έγινε δημόσια την Κυριακή με τις δύο χώρες, οι οποίες συνήθως είναι οπαδοί του δόγματος «τα εν οίκω μη εν δήμω», καθώς μεταφέρθηκε στην τηλεοπτική αρένα.

Πρόκειται για έναν σπάνιο δημόσιο «καβγά» μεταξύ συμμάχων, των οποίων τα εθνικά συμφέροντα έχουν αποκλίνει σημαντικά, επιδρώντας στον καθορισμό πολιτικής του ΟΠΕΚ+ σε μία περίοδο κατά την οποία, οι αγοραστές πετρελαίου θέλουν περισσότερο αργό πετρέλαιο, προκειμένου να βοηθήσουν την παγκόσμια ανάκαμψη από την πανδημία COVID-19.

Στον ΟΠΕΚ+ συμμετέχουν οι χώρες που εξάγουν πετρέλαιο, αλλά και οι σύμμαχοί τους, ενώ ο αναφερόμενος οργανισμός ψήφισε την Παρασκευή για την αύξηση της παραγωγής περίπου κατά 2 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως από τον Αύγουστο μέχρι το Δεκέμβριο του 2021, αλλά και για την παράταση των περικοπών που εφαρμόζονται μέχρι το τέλος του 2022. Ωστόσο, οι ενστάσεις των ΗΑΕ απέτρεψαν την επίτευξη μιας συμφωνίας, όπως δήλωσαν πηγές του Reuters.

«Η παράταση είναι η βάση και όχι ένα δευτερεύον ζήτημα», δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας της Σαουδικής Αραβίας πρίγκιπας Αμπντουλαζίζ μπιν Σαλμάν στο τηλεοπτικό δίκτυο Al Arabiya, το οποίο είναι ιδιοκτησίας της Σαουδικής Αραβίας.

Ενώ σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του Bloomberg σημείωσε «Πρέπει να παρατείνουμε», «Η παράταση βάζει πολλούς ανθρώπους στη ζώνη ασφαλείας τους».

Ενδεικτικό της σοβαρότητας της διπλωματικής διαμάχης, , ο πρίγκιπας Αμπντουλαζίζ ανέφερε ότι το Αμπού Ντάμπι ήταν απομονωμένο στη συμμαχία του ΟΠΕΚ +. «Ολόκληρη η ομάδα βρίσκεται εναντίον μιας χώρας, είναι λυπηρό για μένα, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα».

Λίγες ώρες νωρίτερα, ο ομόλογός του από τα ΗΑΕ, Suhail al-Mazrouei απέρριψε και πάλι την παράταση της συμφωνίας, υποστηρίζοντας μόνο μια βραχυπρόθεσμη αύξηση και απαιτώντας καλύτερους όρους για το 2022.
Το Αμπού Ντάμπι ωθεί τους συμμάχους του σε μια δύσκολη κατάσταση: αποδεχτείτε τα αιτήματά του ή κινδυνεύετε να ξηλώσετε τη συμμαχία του ΟΠΕΚ +.

Η αποτυχία επίτευξης συμφωνίας θα συμπιέσει μια ήδη περιορισμένη αγορά, ενδεχομένως ωθώντας τις τιμές του αργού απότομα υψηλότερα.

Αλλά ένα πιο δραματικό σενάριο βρίσκεται επίσης στο τραπέζι – η ενότητα του ΟΠΕΚ+ μπορεί να καταρρεύσει εντελώς, διακινδυνεύοντας ένα καθεστώς δίχως κανόνες ένα αφήνοντας το παιχνίδι χωρίς κανόνες για όλους που θα οδηγούσε τις τιμές σε κατάρρευση, επαναλαμβάνοντας το σκηνικό του 2020.

Τότε, επρόκειτο για μια διαφωνία μεταξύ της Σαουδικής Αραβίας και της Ρωσίας που πυροδότησε έναν πόλεμο τιμών.

Μήνες μετά τον πόλεμο των τιμών που έληξε με ανακωχή, τα ΗΑΕ αναστάτωσαν την αγορά και πάλι με την ιδέα να αποχωρήσουν από το καρτέλ.

Δεν έχουν επαναλάβει αυτήν την απειλή, αλλά όταν ρωτήθηκε αν τα ΗΑΕ ενδέχεται να αποχωρήσουν, ο Σαουδάραβος πρίγκιπας είπε: «Ελπίζω όχι».

Αντιδρώντας στην έλλειψη της ζήτησης πετρελαίου που προκάλεσε η πανδημία COVID-19, ο ΟΠΕΚ+ συμφώνησε την προηγούμενη χρονιά να μειώσει την παραγωγή κατά περίπου 10 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου την ημέρα από το Μάιο του 2020, με σχέδια για τη σταδιακή κατάργηση των περιορισμών μέχρι το τέλος Απριλίου 2022. Οι μειώσεις τώρα βρίσκονται περίπου στα 5,8 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως.

Καύσιμα: Δεν υπάρχει πετρέλαιο χωρίς συμφωνία

Ο πρίγκιπας Abdulaziz δήλωσε ότι χωρίς παράταση της συμφωνίας, υπάρχει μια εναλλακτική συμφωνία – σύμφωνα με την οποία η παραγωγή πετρελαίου δεν θα αυξηθεί τον Αύγουστο και το υπόλοιπο του έτους, ρισκάροντας μία ενδεχόμενη μια πληθωριστική άνοδο της τιμής του πετρελαίου. Ερωτηθείς αν θα μπορούσαν να αυξήσουν την παραγωγή χωρίς τα ΗΑΕ, ο πρίγκιπας Αμπντουλαζίζ είπε: «Δεν μπορούμε».

Το αδιέξοδο θα μπορούσε να καθυστερήσει τα σχέδια για την άντληση περισσότερου πετρελαίου μέχρι το τέλος του χρόνου, προκειμένου να παγώσουν οι τιμές του.

«Μεγάλες προσπάθειες έχουν γίνει κατά τη διάρκεια των τελευταίων 14 μηνών που απέδωσαν φανταστικά αποτελέσματα και θα είναι κρίμα να μη διατηρηθούν αυτά τα επιτεύγματα, κάποιος συμβιβασμός και κάποια λογική είναι αυτά που θα μας σώσουν», είπε ο Σαουδάραβας υπουργός Ενέργειας.

«Προσβλέπουμε σε ένα τρόπο για να ισορροπήσουμε τα συμφέροντα των χωρών που παράγουν και καταναλώνουν για τη γενικότερη σταθερότητα της αγοράς, ειδικότερα, όταν αναμένονται ελλείψεις εξαιτίας της μείωσης των αποθεμάτων», πρόσθεσε ο ίδιος.

Στο επίκεντρο της διαμάχης υπάρχει μία λέξη -«κλειδί» για τις συμφωνίες του OPEC + όσον αφορά την παραγωγή πετρελαίου,πρόκειται για το βασικό επίπεδο αναφοράς Κάθε χώρα υπολογίζει τις μειώσεις ή τις αυξήσεις της παραγωγής της σε σχέση με το βασικό αυτό επίπεδο. Όσο υψηλότερος είναι αυτό, τόσο μεγαλύτερα και περιθώρια άντλησης πετρελαίου για κάθε χώρα. Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αναφέρουν ότι το τρέχον επίπεδο, που ανέρχεται σε περίπου 3,2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα (Απρίλιο 2020), είναι πολύ χαμηλό και σημειώνει ότι θα πρέπει να είναι 3,8 εκατομμύρια όταν η συμφωνία επεκταθεί έως το 2022.

Πηγές του ΟΠΕΚ+ δήλωσαν ότι τα ΗΑΕ υποστήριξαν ότι τα βασικά επίπεδα καθορίστηκαν πολύ χαμηλά από την αρχή, αλλά τα ΗΑΕ θα μπορούσαν να το ανεχθούν αν η συμφωνία έληγε τον Απρίλιο του 2022. Τα ΗΑΕ έχουν φιλόδοξα σχέδια παραγωγής και έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια στην ενίσχυση της παραγωγικής ικανότητάς τους.

Ο πρίγκιπας Αμπντουλαζίζ που έδωσε έμφαση στη «θυσία» του Ριάντ αναφορικά με εθελοντικές μειώσεις της παραγωγής, δήλωσε ότι καμία χώρα δε θα πρέπει να χρησιμοποιεί ένα και μόνο μήνα ως βασικό σημείο αναφοράς, προσθέτοντας ότι υπάρχει ένας μηχανισμός κατάθεσης ενστάσεων.