Black Friday: Οι 3 τηλεοράσεις που θέλουν όλοι από τα Public

Black Friday: Ανάρπαστες οι τηλεοράσεις και άλλες δύο κατηγορίες προϊόντων. Ποιες μάρκες και μοντέλα «σπάνε» κοντέρ ενδιαφέροντος και όλες οι λεπτομέρειες για τη μεγάλη γιορτή των εκπτώσεων στο xristika.gr.

Με μεγάλο ενδιαφέρον περιμένουν όλοι φέτος τη Black Friday, και γιατί πέφτει σε ημέρα πληρωμής των μισθών, αλλά και γιατί οι εκπτώσεις αργούν ακόμα, οι ενδιάμεσες του Νοεμβρίου έχουν καταργηθεί και θα είναι μια μοναδική ευκαιρία για συμφέρουσες αγορές.

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, το Public δημοσίευσε την έρευνά του για το πώς ψώνισαν οι Έλληνες στην περσινή Black Friday, αποκαλύπτοντας εξαιρετικά ενδιαφέροντα στοιχεία για να δείτε ποια προϊόντα «κυνηγούν» όλοι και θα κάνουν θραύση και φέτος.

Αρχικά, οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων ήταν / και θα είναι και φέτος, οι τηλεοράσεις, ενώ ακολουθούν τα smartphones και την τριάδα κλείνουν τα phone accessories.

Ειδικά για τις τηλεοράσεις, τα Public αποκάλυψαν ποιες έσπασαν κυριολεκτικά ταμεία:

Η κορυφαία τριάδα περιλαμβάνει τα μοντέλα TV LED Kydos K32NH22CD02, TV LED Samsung UE50CU7172 και TV LED Kydos K32AH22SD01.

Όλη η έρευνα του Public για τη Black Friday:

Καθώς πλησιάζουμε στη φετινή Black Friday, το μεγαλύτερο αγοραστικό γεγονός της χρονιάς, τα Public ετοίμασαν και φέτος έρευνα με τις αγορές – πρωταγωνιστές της περσινής Black Friday (24 Νοεμβρίου 2023) και μας παρουσιάζουν τις κατηγορίες και τα προϊόντα που προτίμησαν περισσότερο οι Έλληνες αγοραστές.

Πώς ψωνίζουν άνδρες, γυναίκες και νέοι στη Black Friday

Και το 2023, γυναίκες και άνδρες ψώνισαν εξίσου στη Black Friday: Σταθερά και πέρσι, οι γυναίκες αποτέλεσαν το 52% του πληθυσμού που ψώνισε, ενώ το 48% ήταν άνδρες, διατηρώντας τα ποσοστά στο ίδιο επίπεδο με το 2022.

Μεταξύ 45-54 οι περσινοί πρωταθλητές «Black Friday Shoppers»: Η πλειοψηφία των αγοραστών στην περσινή Black Friday ήταν ηλικίας 45-54 (40,1%), ενώ στις νεότερες ηλικίες, όπως 18-24, το ποσοστό συμμετοχής διαμορφώθηκε σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα, μόλις στο 6,1%.

Η Αθήνα πρώτη στις αγορές Black Friday: Και κατά την περσινή Black Friday, οι περισσότερες αγορές πραγματοποιήθηκαν από την Αθήνα. Αν και βρίσκεται σταθερά στην πρώτη θέση κάθε χρόνο, φέτος είχε ποσοστό 63%, ελαφρώς χαμηλότερο σε σχέση με πέρσι που ήταν στο 75%. Ακολουθεί η Θεσσαλονίκη (με 21%), η Πάτρα (με 4%) και τέλος η Κέρκυρα (με 3%).

Οι κινητές συσκευές ήταν και πέρσι το κύριο μέσο για αγορές στη Black Friday: Είναι εντυπωσιακό πως το 80% των αγορών πραγματοποιήθηκε μέσω κάποιας mobile συσκευής, σε αντίθεση με μόλις 33% το 2022. Παράλληλα, οι αγορές μέσω σταθερού υπολογιστή (desktop) μειώθηκαν στο 17% από 33% το 2022, ενώ μόλις το 3% των καταναλωτών χρησιμοποίησε κάποια συσκευή tablet για τις αγορές του.

Πόσο χρήματα ξοδεύουν οι Έλληνες στη Black Friday

Κατά την περσινή Black Friday, οι καταναλωτές ηλικίας 65+ κατέγραψαν τον υψηλότερο μέσο όρο δαπάνης, με 285€ ανά αγορά, ενώ ακολούθησαν οι ηλικίες 25-34 με μέση δαπάνη 248€. Στον αντίποδα, οι ηλικίες 18-24 πραγματοποίησαν τις χαμηλότερες δαπάνες, με μέσο όρο 132€ ανά αγορά.

Ανήμερα Black Friday το peak των αγορών

Παρότι οι προσφορές και τα ειδικά deals είχαν ξεκινήσει από νωρίς, η κύρια αγοραστική δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε την ίδια την ημέρα της Black Friday, επιβεβαιώνοντας πως το κοινό αναμένει τη συγκεκριμένη ημέρα για τις χαμηλότερες τιμές. Αντίστοιχα, οι περισσότερες αγορές σημειώθηκαν το διάστημα 23:00 – 00:00 και 22:00 – 22:30.

Οι καταναλωτές «ψήφισαν» click-and-collect

Το σύστημα click-and-collect αναδείχθηκε star της φετινής Black Friday, καθώς το 61% των αγοραστών επέλεξε να παραλάβει τις παραγγελίες του από ένα κατάστημα Public. Το 32% προτίμησε την κατ’ οίκον παραλαβή, ενώ μόλις το 7% επέλεξε κάποια από τις 2400 θυρίδες Box Now Locker.

Τα πιο hot smartphone brands

Στην περσινή Black Friday, η Apple επέστρεψε στην κορυφή των αγαπημένων smartphone brands, ενώ την τριάδα συμπλήρωσαν Samsung και Xiaomi. Τα πιο δημοφιλή μοντέλα κινητών για το 2023 αναδείχθηκαν τα Samsung Galaxy A34, Xiaomi Redmi Note 12, Apple iPhone 14 και Apple iPhone 13, σύμφωνα με τις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού.

Black Friday 2024: Πότε πέφτει φέτος

Black Friday oρίζεται συνήθως η τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου αλλά πάντα ακολουθεί την ημέρα των Ευχαριστιών στις ΗΠΑ (28/11). Έτσι, φέτος η Black Friday θα «πέσει» την Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου 2024.

Οι περισσότερες μεγάλες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου στις ΗΠΑ ανοίγουν πολύ νωρίς, τα τελευταία χρόνια από τις μεταμεσονύκτιες ώρες, και δίνουν μεγάλες προσφορές.

Η Black Friday δεν είναι επίσημη αργία, αλλά η Καλιφόρνια και κάποιες άλλες Πολιτείες τηρούν την αργία της «Ημέρας μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών».

Black Friday: Πότε άρχισε στην Ελλάδα

Από τις αρχές του 21ου αιώνα έγιναν προσπάθειες από τους λιανοπωλητές με προέλευση τις Ηνωμένες Πολιτείες να εισαγάγουν την Black Friday σε άλλες χώρες σε όλο τον κόσμο.

Στην Ελλάδα, η πρακτική εισήχθη για πρώτη φορά το 2015 ενώ από το 2016, άρχισαν να την εφαρμόζουν όλο και περισσότερες εταιρείες.

Black Friday: Γιατί λέγεται έτσι

Η Black Friday είναι η ημέρα με τον μεγαλύτερο τζίρο πωλήσεων του έτους στις Ηνωμένες Πολιτείες από το 2005, αν και ειδήσεις, που εκείνη την εποχή ήταν ανακριβείς, την περιέγραφαν ως τέτοια για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Τα πρώτα στοιχεία από τη χρήση του όρου Black Friday με εμπορική σημασία υποδηλώνει ότι ο όρος προέρχεται από τη Φιλαδέλφεια, όπου χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει την μεγάλη και ενοχλητική για τους πεζούς κυκλοφορία οχημάτων, που σημειωνόταν την ημέρα μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών. Αυτή η χρήση του όρου χρονολογείται τουλάχιστον από το 1961.

Πάνω από 20 χρόνια αργότερα, καθώς η φράση έγινε πιο διαδεδομένη, έγινε δημοφιλής η εξήγηση ότι αυτή η μέρα είναι το σημείο του έτους κατά το οποίο το λιανεμπόριο αρχίζει να γυρίζει σε κέρδος, δηλαδή στην αμερικάνικη αργκό από «το κόκκινο» (in the red) περνάει «στο μαύρο» (in the black).

Black Friday: Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές

H Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με την ευκαιρία της Black Friday έχει δημιουργήσει τον «χρυσό δεκάλογο» των καταναλωτών για τη συγκεκριμένη ημέρα.

Αναλυτικά:

  • Δείξτε προσοχή στους επίδοξους απατεώνες και στις απατηλές πρακτικές.
  • Διαβάστε τους όρους χρήσης στα ηλεκτρονικά καταστήματα και ρωτήστε για τις εγγυήσεις στα φυσικά καταστήματα.
  • Προσέξτε την παρορμητική αγοραστική συμπεριφορά προτού προβείτε σε συναλλαγή.
  • Προσοχή στις άγνωστες ή πρωτοεμφανιζόμενες ηλεκτρονικές επιχειρήσεις.
  • Προσοχή στις παραπλανητικές προσφορές.
  • Δείξτε μεγάλη προσοχή στην παροχή ευαίσθητων προσωπικών πληροφοριών.
  • Μην παρασύρεστε από ασυνήθιστα χαμηλές τιμές ή προσφορές.
  • Κουπόνια προσφορών και giftcards.
  • Ελέγξτε την πολιτική ασφάλειας στις ηλεκτρονικές συναλλαγές.
  • Συμφωνήστε την ημερομηνία παράδοσης του προϊόντος.

Τι είναι η Black Friday

Η Black Friday (Μαύρη Παρασκευή) είναι το ανεπίσημο όνομα της ημέρας που ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών στις Ηνωμένες Πολιτείες, δηλαδή η τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου (μεταξύ 24-30 Νοεμβρίου), ημέρα η οποία έχει θεωρηθεί ως η αρχή της περιόδου των Χριστουγεννιάτικων αγορών στην χώρα από το 1952.

Οι περισσότερες μεγάλες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου ανοίγουν πολύ νωρίς, τα τελευταία χρόνια από τις μεταμεσονύκτιες ώρες, και δίνουν μεγάλες προσφορές. Η Black Friday δεν είναι αργία, αλλά η Καλιφόρνια και κάποιες άλλες Πολιτείες τηρούν την αργία της «Ημέρας μετά την ημέρα των Ευχαριστιών» για τους υπαλλήλους της Πολιτείας, συνήθως αντί για μια άλλη ομοσπονδιακή αργία, όπως η Ημέρα του Κολόμβου.

Η Black Friday είναι η ημέρα με τον μεγαλύτερο τζίρο πωλήσεων του έτους στις Ηνωμένες Πολιτείες από το 2005, αν και ειδήσεις, που εκείνη την εποχή ήταν ανακριβείς, την περιέγραφαν ως τέτοια για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Παρόμοιες ιστορίες επανεμφανίζονται κάθε χρόνο αυτή την εποχή, παρουσιάζοντας αγοραστική υστερία και έλλειψη αποθεμάτων, δημιουργώντας έτσι μια κατάσταση φαύλου κύκλου ανατροφοδότησης της ζήτησης.

Το 2014, ο τζίρος της Black Friday έπεσε για πρώτη φορά από την ύφεση του 2008: 50,9 δισ. δολάρια ξοδεύτηκαν εκείνο το τετραήμερο, 11% λιγότερα από το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, η αμερικανική οικονομία δεν ήταν σε ύφεση. Τα καταστήματα πλέον επεκτείνουν τις προσφορές τους σε ολόκληρους τους μήνες του Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου, αντί να επικεντρώνονται μόνο στην ημέρα αυτή ή και το Σαββατοκύριακο.

Τα πρώτα στοιχεία από τη χρήση του όρου «Black Friday» για την ημέρα μετά την ημέρα των Ευχαριστιών με εμπορική σημασία υποδηλώνει ότι ο όρος προέρχεται από την Φιλαδέλφεια, όπου χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει την μεγάλη και ενοχλητική για τους πεζούς κυκλοφορία οχημάτων, που σημειωνόταν την ημέρα μετά την ημέρα των Ευχαριστιών. Αυτή η χρήση του όρου χρονολογείται τουλάχιστον από το 1961. Περισσότερα από είκοσι χρόνια αργότερα, καθώς η φράση έγινε πιο διαδεδομένη, έγινε δημοφιλής η εξήγηση ότι αυτή η μέρα ήταν το σημείο του έτους κατά το οποίο το λιανεμπόριο αρχίζει να γυρίζει σε κέρδος, δηλαδή στην αμερικάνικη αργκό από «το κόκκινο» (in the red) περνάει «στο μαύρο» (in the black).

Από τις αρχές του 21ου αιώνα έγιναν προσπάθειες από τους λιανοπωλητές με προέλευση τις Ηνωμένες Πολιτείες να εισαγάγουν την Black Friday σε άλλες χώρες σε όλο τον κόσμο. Στην Ελλάδα η πρακτική εισήχθη για πρώτη φορά το 2015 ενώ από το 2016 άρχισαν να την εφαρμόζουν όλο και περισσότερες εταιρείες.