Black Friday και ανοιχτά μαγαζιά την Κυριακή – Το ωράριο καταστημάτων και σούπερ μάρκετ

Black Friday 2022: Έφτασε η ώρα των μεγάλων εκπτώσεων με τριήμερο προσφορών και τιμές που επιχειρούν να προσελκύσουν τους καταναλωτές. Τι ώρα ανοίγουν και κλείνουν τα μαγαζιά.

Σε ρυθμούς «Black Friday» κινούνται τις τελευταίες ημέρες τα καταστήματα και οι μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου, αφού έφτασε και φέτος η στιγμή που οι έμποροι τα «δίνουν όλα για όλα» για να κλείσει με κέρδη ο τζίρος του Νοεμβρίου πριν την εορταστική περίοδο.

Στις 25 Νοεμβρίου θα είναι το μεγάλο «μπαμ» των εκπτώσεων, όμως τα μαγαζιά θα είναι ανοιχτά και την Κυριακή 27 Νοεμβρίου, δημιουργώντας έτσι ένα black weekend που ενδεχομένως όμως να μη φέρει τα προσδοκώμενα.

Η ακρίβεια και η ανασφάλεια για τα όσα έρχονται προκαλούν δισταγμό για μεγάλες αγορές στους καταναλωτές, ενόψει εορτών όμως δεν αποκλείεται να προσπαθήσουν να επωφεληθούν από τις μεγάλες προσφορές και να κάνουν νωρίτερα τα αναγκαία ψώνια.

Black Friday: Το ωράριο λειτουργίας καταστημάτων και σούπερ μάρκετ

Δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στο ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων, αφού κάτι τέτοιο υφίσταται μόνον σε εορταστικές περιόδους ή εφόσον ανοίξουν τα καταστήματα μία από τις Κυριακές που ορίζονται για κάθε χρόνο.

Μάλιστα, η κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων ανέτρεψε και αυτό. Προβλεπόταν να είναι ανοιχτά τα μαγαζιά στις 6 Νοεμβρίου 2022, όμως αυτό δεν θα συμβεί. Αντίθετα, έχει ανακοινωθεί να ανοίξουν τα μαγαζιά στις 27 Νοεμβρίου.

Ανοιχτά μαγαζιά την Κυριακή 27/11 – Το ωράριο

Το ωράριο λειτουργίας στις 27 Νοεμβρίου θα διαμορφωθεί ως εξής:

Τhe Mall Athens

Το Mall στο Μαρούσι υποδέχεται πελάτες την Κυριακή με ωράριο λειτουργίας 11:00 – 20:00.

Και το Golden Hall μένει ανοιχτό τις ίδιες ώρες.

Athens Metro Mall και Avenue

Τα καταστήματα των δύο εμπορικών κέντρων μπορούν να επισκεφτούν οι καταναλωτές επίσης από τις 11 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ.

McArthurGlenn

Τα εμπορικά καταστήματα του εκπτωτικού χωριού McArthurGlen, παραμένουν ανοιχτά από τις 11:00 μέχρι τις 20:00.

Το ωράριο στα σούπερ μάρκετ την Κυριακή 27/11

Κλειστός θα παραμείνει ο Σκλαβενίτης που μένει ανοιχτός την Κυριακή μόνο κατά τις εορταστικές περιόδους, ενώ ανοιχτός, όπως και όλες τις Κυριακές που ορίζει ο νόμος, είναι ο ΑΒ Βασιλόπουλος με ωράριο που εξυπηρετεί συνήθως από τις 11 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα.

Κλειστά μένουν τις Κυριακές και τα σούπερ μάρκετ Μασούτης με τις εξής εξαιρέσεις:

  • Αεροδρόμιο «Μακεδονία» τις ώρες 07:00 – 23:00
  • Καταστήματα Ασπροβάλτα, Ν. Πέραμος, Θάσος, τις ώρες 10:00 – 17:00
  • Καταστήματα Ν. Επιβάτες, Μηχανιώνα, Περαία, Επανωμή, 10:00 – 15:00

Για το Lidl μπορείτε να ενημερωθείτε στην ιστοσελίδα που βγαίνουν οι ανακοινώσεις.

Το ίδιο ισχύει και για το σούπερ μάρκετ «Κρητικός».

Οι 3 επόμενες Κυριακές με ανοιχτά μαγαζιά το 2022

Με τις αλλαγές που έχουν εφαρμοστεί, οι επόμενες Κυριακές του 2022 πέφτουν:

  • Στις 27 Νοεμβρίου 2022
  • Στις 11 Δεκεμβρίου 2022, την προτελευταία Κυριακή πριν τα Χριστούγεννα
  • Στις 18 Δεκεμβρίου 2022, την τελευταία Κυριακή πριν τα Χριστούγεννα

Προειδοποίηση για τη Black Friday: «Μην αγοράζετε τίποτα»

Πριν μερικές μέρες, ο Τζεφ Μπέζος προειδοποίησε τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις ότι θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο αναβολής μεγάλων αγορών τους επόμενους μήνες, καθώς η παγκόσμια οικονομία αντιμετωπίζει πιθανή ύφεση.

Μάλιστα, ο ιδρυτής της Amazon προέτρεψε τους καταναλωτές να αναβάλουν τις αγορές για νέο αυτοκίνητο, τηλεόραση και συσκευές, αναφέροντας ότι η καθυστέρηση των εξόδων αυτών είναι ο πιο σίγουρος τρόπος για να μείνει κάτι σε περίπτωση παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης. Είπε χαρακτηριστικά σε συνέντευξή του στο CNN:

«Αν είστε ιδιώτης και σκέφτεστε να αγοράσετε μια τηλεόραση, ίσως να το καθυστερήσετε, να κρατήσετε τα μετρητά, να δείτε τι θα συμβεί. Το ίδιο πράγμα με ένα ψυγείο, με ένα νέο αυτοκίνητο, ο,τιδήποτε άλλο».

«Απλά μειώστε το ρίσκο σας», τόνισε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «αν και δεν βρισκόμαστε σε ύφεση αυτή τη στιγμή, είναι πιθανό να βρεθούμε σε ύφεση πολύ σύντομα».

«Οι πιθανότητες σε αυτή την οικονομία, σας λένε να είστε εγκρατείς», είπε ο Τζεφ Μπέζος.

Black Friday: Μόνο 2 στους 10 θα ψωνίσουν

Σύμφωνα με την 7η μελέτη καταγραφής των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος, η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών δεν θα αγοράσει τίποτα την Black Friday.

Το ποσοστό που εκτιμά ότι δεν θα δαπανήσει τίποτα ανέρχεται σε 80%, ενώ το 8% λέει πως θα ξοδέψει μέχρι 50 ευρώ, το 6% έως 100 ευρώ, το 4% από 101 έως 200 ευρώ, το 2% από 200 έως 500 ευρώ. Μόλις το 1% πάνω από 500 ευρώ.

Από το 20% του καταναλωτικού κοινού που δηλώνει ότι θα αγοράσει προϊόντα την Black Friday, (ένας στους πέντε καταναλωτές), το ποσοστό είναι μεγαλύτερο στις ηλικίες 18-44 ετών και ειδικά στο ηλικιακό γκρουπ 25-35 ετών όπου φτάνει το 32%. Αντίθετα τα ποσοστά στις ηλικίες άνω των 45 ετών είναι κάτω του 18%.

Αξιολογώντας σαν θεσμό τη Black Friday, το 53% θεωρεί ότι η συγκεκριμένη εκπτωτική περίοδος είναι σαν όλες τις άλλες, ενώ μόλις το 22% διαφωνεί.

Το 13% θεωρεί ότι είναι απαραίτητο να υπάρχει η εκπτωτική αυτή περίοδος, ενώ το 44% διαφωνεί και δεν τη θεωρεί αναγκαία.

Το 6% δηλώνει ότι η περίοδος της Black Friday έχει καλύτερες εκπτώσεις σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους ενώ το 61% διαφωνεί και θεωρεί ότι δεν υπάρχουν πρακτικές διαφορές.

Η έρευνα υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και έλαβε χώρα την περίοδο 14-16 Νοεμβρίου 2022 μέσω Πανελλήνιας Έρευνας σε δείγμα 1.157 καταναλωτών.

Γιατί διαφέρει η φετινή Black Friday

Το πρώτο και πλέον σημαντικό στοιχείο που διαφοροποιεί τη φετινή περίοδο της «Μαύρης Παρασκευής» είναι το γεγονός ότι διεξάγεται εν μέσω των πληθωριστικών πιέσεων και του κύματος γενικότερης ακρίβειας.

Οι καταναλωτές έχουν περιορίσει τους τελευταίους μήνες τις δαπάνες σε καταναλωτικά αγαθά διαθέτοντας το εισόδημά τους κυρίως στα είδη πρώτης ανάγκης και σε λογαριασμούς. Κάτι που αποτυπώνεται και στην εμπορική κίνηση, σε μεγαλύτερο βαθμό μετά το καλοκαίρι. Η περίοδος της Black Friday λοιπόν εκτιμάται πως μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για τις αγορές εκείνες που έχουν αναβληθεί από τους καταναλωτές το προηγούμενο διάστημα.