Αυξήσεις μισθών: Το 72% των ελληνικών επιχειρήσεων προτίθενται να αυξήσουν τους μισθούς των εργαζομένων τους εντός του έτους, όπως προκύπτει από την έρευνα HR Trends της Randstad. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Ειδικά στον κλάδο του τουρισμού και των ξενοδοχείων, το 76% σχεδιάζει να αυξήσει τα μισθολογικά επίπεδα των εργαζομένων του, το 20% θα διατηρήσει τους μισθούς στα ίδια επίπεδα, ενώ καμία από τις ερωτηθείσες εταιρείες δεν σχεδιάζει μείωση μισθών.
Άλλωστε, η έρευνα της Randstad διαπίστωσε αυξημένες απαιτήσεις από τους υποψήφιους εργαζόμενους, οι οποίοι αναζητούν καλύτερες οικονομικές απολαβές, ευνοϊκότερες συνθήκες εργασίας και υψηλότερη ποιότητα ζωής.
Για τις επιχειρήσεις, η περιορισμένη εργασιακή εμπειρία και οι εξειδικευμένες δεξιότητες αποτελούν σημαντικές προκλήσεις στη διαδικασία στελέχωσης, με το 82% των επιχειρήσεων στον κλάδο του τουρισμού και των ξενοδοχείων να αναφέρει κυρίως τις μη ρεαλιστικές μισθολογικές προσδοκίες ως κυρίαρχο εμπόδιο και το 67% την έλλειψη κλαδικής εργασιακής εμπειρίας.
Είναι αξιοσημείωτο ότι, και φέτος, η μεγαλύτερη πρόκληση για τις ελληνικές επιχειρήσεις στον τομέα του τουρισμού και των ξενοδοχείων παραμένει η διατήρηση της δέσμευσης και αφοσίωσης των εργαζομένων (65%), ενώ ακολουθεί η προσέλκυση ταλέντων (62%) και η εύρεση κατάλληλων ταλέντων από την εγχώρια αγορά εργασίας (57%).
Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, οι επιχειρήσεις εστιάζουν στη βελτίωση των μισθών (81%) – σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με πέρσυ – την προσφορά προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης (63%), καθώς και την αναζήτηση ταλέντων από τη διεθνή αγορά εργασίας (34%), παρέχοντας παράλληλα εξατομικευμένα πακέτα παροχών (34%).
Οι επιχειρήσεις στον κλάδο του τουρισμού και των ξενοδοχείων καταγράφουν θετική αναπτυξιακή πορεία, όπως αποδεικνύεται από τα πλάνα προσλήψεων για το 2024, με το 21% των ερωτηθέντων να προσβλέπουν σε αύξηση του αριθμού εργαζομένων.
Το 77% των επιχειρήσεων πρόκειται να προχωρήσει σε προσλήψεις λόγω της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, το 73% λόγω της επιχειρηματικής ανάπτυξης, ενώ το 32% επενδύει στην ενίσχυση του εργατικού δυναμικού για την κάλυψη αναγκών σε σύγχρονες δεξιότητες.
Όσον αφορά τα μελλοντικά σχέδια των επιχειρήσεων, το 71% προβλέπει σταθερότητα στον αριθμό των εργαζομένων, ενώ μόνο το 3% εξετάζει ενδεχόμενες μειώσεις.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι εταιρείες που προσφέρουν ανταγωνιστικά πακέτα αποδοχών και παροχών, ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον, καθώς και ευκαιρίες επαγγελματικής ανέλιξης θεωρούνται ιδιαίτερα ελκυστικές από τους υποψήφιους εργαζομένους, με σχεδόν διπλάσια σημασία σε σύγκριση με άλλες παραμέτρους, ακόμη και σε σχέση με τα περσινά δεδομένα.
Στην προσπάθειά τους να διατηρήσουν και να προσελκύσουν ταλέντα, οι εταιρείες στον κλάδο του τουρισμού και των ξενοδοχείων εστιάζουν στα εκπαιδευτικά προγράμματα (78%), τις επιπρόσθετες του μισθού παροχές (37%) και τη γονική άδεια με αποδοχές (30%). Αναφορικά με τις οικονομικές παροχές, οι επιχειρήσεις προσφέρουν, ανάμεσα σε πολλές άλλες, κατά κύριο λόγο κινητό τηλέφωνο, μπόνους απόδοσης, καθώς και επισιτιστικά κουπόνια.
Το 59% των εργαζομένων εγκαταλείπει την τρέχουσα θέση εργασίας του με σκοπό να λάβει υψηλότερες οικονομικές αποδοχές ή πιο ευνοϊκές συνθήκες εργασίας, ενώ καθοριστικό ρόλο παίζει ο αυξημένος φόρτος εργασίας (52%) αλλά και η επιθυμία αλλαγής επαγγελματικής πορείας (42%).
Επιπλέον, η έλλειψη ταύτισης με την κουλτούρα της εταιρείας (39%) και η αναζήτηση μεγαλύτερης ευελιξίας στο ωράριο (30%) συμβάλλουν στην απόφαση των εργαζομένων να αποχωρήσουν από την τρέχουσα θέση εργασίας τους, αναδεικνύοντας την ανάγκη για βελτίωση της εργασιακής εμπειρίας και της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.
Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό παράγοντα στην ανάπτυξη για τον κλάδο του τουρισμού και των ξενοδοχείων, επηρεάζοντας καίρια τις λειτουργίες των επιχειρήσεων. Σύμφωνα με την έρευνα, το 12% εταιρειών υποστηρίζει τη χρήση του ΑΙ και σχεδιάζει να την επεκτείνει, στοχεύοντας είτε στην αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων εργασιών είτε στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών.
Το 36% είναι «ανοιχτό» στη χρήση του, το 48% δεν έχει σχηματίσει γνώμη, ενώ μόνο το 4% δεν προβλέπει τη χρήση του στο μέλλον. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 67% των επιχειρήσεων στον κλάδο του τουρισμού και των ξενοδοχείων αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη στην εξυπηρέτηση πελατών, το 59% στη διαφήμιση και το μάρκετινγκ, ενώ το 45% στη διοικητική υποστήριξη, ενισχύοντας την αποδοτικότητα και την παραγωγικότητά τους.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…