Ηλεκτρικό ρεύμα: Σοκ για εκατομμύρια πολίτες καθώς τα… ραβασάκια από τους παρόχους ηλεκτρικού ρεύματος ήταν «φουσκωμένα» κατά δεκάδες ευρώ! Διαβάστε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις.
Οι Δήμοι ήδη ολοκληρώνουν την εκκαθάριση με βάση τα διορθωμένα στοιχεία και πλέον οι ιδιοκτήτες το επόμενο διάστημα θα λάβουν τα νέα εκκαθαριστικά με τα αυξημένα δημοτικά τέλη και το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ).
Οι ιδιοκτήτες ήταν υποχρεωμένοι προκειμένου να γλιτώσουν τα πρόστιμα να διορθώσουν τα στοιχεία που είχαν οι δήμοι για τα ακίνητα τους. Ωστόσο, τώρα κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωποι με αναδρομικούς φόρους ακόμα και 5 ετών.
Αυτό σημαίνει ότι μπορεί ο ΕΝΦΙΑ να υπολογιστεί και φέτος χωρίς αλλαγές σε σχέση με πέρυσι, άρα και το εκκαθαριστικό να είναι ίδιο, αλλά οι ιδιοκτήτες που προχώρησαν σε διορθώσεις στη πλατφόρμα της ΚΕΔΕ θα κληθούν να πληρώσουν αναδρομικά τη διαφορά στον ΕΝΦΙΑ σε βάθος έως και πέντε ετών.
Συγκεκριμένα, οι διορθώσεις έγιναν χωρίς την επιβολή του προστίμου των 100 ευρώ και μπορούν να ξεκινούν από το έτος 2010. Ωστόσο, μετά την υποβολή της τροποποιητικής διορθωτικής δήλωσης εκδίδεται νέο εκκαθαριστικό ΕΝΦΙΑ για τα έτη από το 2015 και μετά.
Για παράδειγμα, εάν ένας ημιυπαίθριος χώρος τακτοποιήθηκε το 2019, δεν είχε δηλωθεί στο Ε9 και δηλώθηκε τώρα, ο ΕΝΦΙΑ που θα κληθεί να πληρώσει ο ιδιοκτήτης του ακινήτου για το 2020 θα είναι μεγαλύτερος από το εκκαθαριστικό που έλαβε τον Σεπτέμβριο του 2020.
Όσοι ιδιοκτήτες αποφάσισαν να μην τακτοποιήσουν αυθαίρετους και ημιυπαίθριους χώρους ή να «διόρθωσαν» τα στοιχεία των ακινήτων τους που είχαν στη διάθεση τους οι Δήμοι, μπορεί προς το παρόν να μην δουν αυξήσεις στο λογαριασμό του ρεύματος ή στο εκκαθαριστικό του ΕΝΦΙΑ, αλλά θα έχουν πρόβλημα εφόσον προχωρήσουν σε μεταβίβαση ή πώληση του ακινήτου τους.
Σε αυτές τις περιπτώσεις οι ιδιοκτήτες θα κληθούν να πληρώσουν αναδρομικά τον πρόσθετο φόρο.
Αντίστοιχα, με αυξήσεις αναμένονται και τα εκκαθαριστικά στο λογαριασμό του ρεύματος. Οι ΟΤΑ μόλις οριστικοποιήσουν την επικαιροποίηση των στοιχείων θα τα αποστείλουν στον ΔΕΔΔΗΕ, ώστε στους επόμενους λογαριασμούς να αποτυπωθούν οι αναπροσαρμοσμένες χρεώσεις δημοτικών τελών.
Τα ποσά των επιπλέον δημοτικών φόρων και δημοτικών τελών θα εξοφληθούν, απαλλαγμένα πλήρως από προσαυξήσεις και πρόστιμα, σε 24 ισόποσες μηνιαίες δόσεις. Το ελάχιστο όριο κάθε μηνιαίας δόσης, πλην της τελευταίας, θα είναι τα 10 ευρώ για φυσικά πρόσωπα και τα 50 ευρώ για τα νομικά πρόσωπα.
Ηλεκτρικό ρεύμα: Καταγγελίες καταναλωτών που εστάλησαν στην ΕΚΠΟΙΖΩ
«Συγκεκριμένα ήρθε ένας πολύ φουσκωμένος λογαριασμός, ενώ διαθέτω και νυχτερινή χρέωση και κοινωνικό τιμολόγιο, επειδή είχαν να έρθουν για πραγματική μέτρηση από τον Δεκέμβρη του 2019.
Όπως καταλάβατε όλο αυτό τον καιρό οι μετρήσεις που ήρθαν ήταν στο περίπου και φυσικά όταν έγινε πραγματική μέτρηση προστέθηκαν οι κιλοβατώρες που δεν είχαν μετρηθεί με αποτέλεσμα την υπέρβαση των ορίων και υπερχρέωση της οικίας μου.
Δεν έχω πρόβλημα να πληρώσω αρκεί να έρχεται η σωστή χρέωση στην ώρα της και θέλω να αιτηθώ κούρεμα του χρέους.
Παρακαλώ χρειάζομαι τη βοήθεια σας είμαι με ένα βασικό μισθό και είμαστε οικογένεια με δύο μωρά παιδιά, οι κύριοι δεν απαντούν στα τηλέφωνα μου και απ’ ότι έχω καταλάβει, θέλουν να επωμιστώ όλο αυτό το χρέος χωρίς παραδοχή των λαθών τους περί ελλείψεως προσωπικού για καταμετρήσεις!».
«Θα ήθελα να κάνω καταγγελία στην εταιρεία…… για διακοπή ρεύματος 535 ευρώ. Με την κατάσταση αυτή είμαι χωρίς δουλειά και προσπαθώ να κάνω ρύθμιση οφειλής αλλά δε μπορώ να πιάσω γραμμή τηλεφώνου».
«Έλαβα ένα τιμολόγιο της εταιρείας …… με τον χαρακτηρισμό ΕΚΤΑΚΤΟΣ, στον οποίο ζητούν το ποσό των 574 ευρώ, ως πόσο λένε για Αναδρομική Εκκαθάρισης χρεώσεων ΕΤΜΕΑΡ από 1.1.2019!
Έχω διακόψει τη …..ως πάροχο πάνω από χρόνο. Επίσης έχω προβεί σε διακανονισμό για παλιότερο χρέος της ….. τον οποίο πληρώνω ανελλιπώς, όπως επίσης και κάθε τρέχον λογαριασμό της …. Σας παρακαλώ μπορείτε να με βοηθήσετε?
Στις αναλυτικές χρεώσεις πίσω από τον λογαριασμό αναφέρει Εκκαθάριση ΕΤΜΕΑΡ από 1.1.2019 6,16!!! και Λοιπές Χρεοπιστώσεις 579,83!!! Άγνωστο τι είναι αυτές οι λοιπές Χρεοπιστώσεις!!! Η ΕΤΜΕΑΡ με αρνητικό πρόσημο!!! Επίσης απειλούν ότι αν δεν πληρωθεί αυτός ο έκτακτος λογαριασμός θα χαθεί η ρύθμιση!!!».
«Θα ήθελα παρακαλώ μια καθοδήγηση σχετικά με ένα πρόβλημα που υπάρχει με την εταιρία παροχής ηλεκτρικού ρεύματος ….. Λοιπόν έχω στην εταιρία 3 μετρητές τους οποίους χειρίζομαι εγώ, σε διαφορετικά ονόματα ο καθένας.
Το πρόβλημα είναι ότι στο συμβόλαιο έχουμε ζητήσει ΜΗΝΙΑΙΟ λογαριασμό, ούτως ώστε να είναι μικρότερα τα ποσά και να μπορούμε πιο εύκολα να τα χειριστούμε και να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας. Εδώ και περίπου 6 μήνες, διαδοχικά σε κάθε μετρητή αργούσαν οι λογαριασμοί, με αποτέλεσμα να φτάνουν σε διμηνιαίους. Στέλνοντας επανειλημμένα μηνύματα στην εταιρία μου έλεγαν συνεχώς “λόγω αναβάθμισης”».
«Αντιμετωπίζω πρόβλημα σχετικά με την υπηρεσία του ΔΕΔΔΗΕ η οποία εδώ και ένα χρόνο δεν έκανε καταμέτρηση του ρεύματος με αποτέλεσμα το συνολικό ποσό του εκκαθαριστικού λογαριασμού να είναι πολύ υψηλό, γεγονός που ιδιαίτερα στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, δυσχεραίνει την αποπληρωμή του λογαριασμού. Να σημειώσω πως και στο παρελθόν έχουν υπάρξει καθυστερήσεις και απευθυνθήκαμε τηλεφωνικά στον ΔΕΔΔΗΕ αλλά αποποιήθηκαν την ευθύνη προβάλλοντας τις δικαιολογίες πως ίσως να είχαμε σκύλο ή ότι η πόρτα του κήπου ήταν κλειδωμένη και ο αρμόδιος υπάλληλος δεν είχε πρόσβασ».
«Έχω λάβει έναν λογαριασμό ηλεκτρικής ενέργειας από τον πάροχο ….. Το ποσό των ρυθμιζόμενων χρεώσεων μου φαίνεται υπερβολικό. Συγκεκριμένα είναι 261,53 η κατανάλωση ρεύματος και 156,42 οι ρυθμιζόμενες χρεώσεις. Όπως έχω δει έχετε κάνει μια επιστολή σχετικά με το θέμα των υπέρογκων χρεώσεων των ρυθμιζόμενων χρεώσεων. Θα ήθελα να με ενημερώσετε, αν οφείλω να πληρώσω αυτό το ποσό των ρυθμιζόμενων χρεώσεων ή αν μπορώ να κάνω κάτι για να ζητήσω να μειωθεί».
«Με έκπληξη διαπιστώνω στους τελευταίους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς ρεύματος πολύ υψηλές τις “ρυθμιζόμενες χρεώσεις”. Ο τρόπος χρέωσης αυτών δεν είναι διαφανής και κατανοητός. Διαμαρτύρομαι για τα ποσά αυτά και ζητώ την ανάλυση των χρεώσεων, καθώς και την μείωσή τους».
«Σας στέλνω τον τελευταίο λογαριασμό όπου είναι εντελώς παράλογος. Θα δείτε την ένδειξη ( από 24/7/2020 έως 23/3/2021 ) χωρίς να υπάρχει ανεξόφλητος λογαριασμός !!
Τους ανάγκασα να έρθουν να ξανακάνουν μέτρηση. Η υπόθεση έχει να κάνει με την ….., όπου είμαι καταναλωτής ήδη πάνω από 2 χρόνια. Αρχές Δεκεμβρίου 2020 επικοινωνούν μαζί μου τηλεφωνικά να μου προτείνουν ένα νέο προνομιακό πρόγραμμα. Αρνούνται να μου το στείλουν ηλεκτρονικά για να το δω αναλυτικά πριν απαντήσω θετικά ή αρνητικά.
Μου διευκρινίζουν όμως ότι, ακόμη και να απαντήσω θετικά έχω 14 ημέρες να αλλάξω γνώμη εάν θελήσω. Είπα το ναι. Μετά από 10 ημέρες έρχεται έναντι λογαριασμός 165 ευρώ (δεν περίμεναν καν να περάσουν οι 14).
Στους όρους του προγράμματος λέει πως η χρέωσή του γίνεται με την έναρξή του, και η έναρξή με την επόμενη έκδοση εκκαθαριστικού λογαριασμού, κάτι που έγινε αρχές Φεβρουαρίου (με χρέωσαν δλδ περίπου 1,5 μήνα πριν τη μέρα που προβλεπόταν).
Επικοινωνώ κατευθείαν με την εταιρεία να ζητήσω εξηγήσεις. Άρχισαν να μου λένε για το ιστορικό χρήσης και να ρίχνουν το μπαλάκι στον ΔΕΔΔΗΕ.
Η οικία μου είναι 56τμ, μένω μόνος μου, και δεν έχει έρθει ποτέ λογαριασμός πάνω από 70-80 ευρώ τα προηγούμενα χρόνια για να συνδέεται κάποιο περίεργο ιστορικό.
Επικοινωνώ με τον ΔΕΔΔΗΕ, μου λένε πως δεν έχουν να κάνουν με τους λογαριασμούς, τους εκδίδει ο πάροχος. Η του απάντησε με μια επιστολή με πολλά ψευδή και γελοία στοιχεία.
Τον Φεβρουάριο είχε βγει εκκαθαριστικό λογαριασμός 70-75 ευρώ, έσβησαν τα 165 ευρώ που είχαν στον Έναντι του Δεκέμβρη, αλλά μου έβαλαν προειδοποίηση διακοπής ρεύματος.
Τον Μάρτιο με ξαναχρεώνουν άλλα 163 ευρώ σε Έναντι λογαριασμό με νέα ειδοποίηση διακοπής. Μιας και τέλη Φεβρουαρίου έληγε το πρόγραμμά μου στην… με έβαλαν σε καινούργιο χωρίς να με ρωτήσουν καν.
Οπότε αυτή τη στιγμή χρωστάω 230-240 ευρώ για μια κατάσταση που προκάλεσαν με απαράδεκτο και παράνομο τρόπο. Είμαι μακροχρόνια άνεργος, δικαιούχος Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου Α και δικαιούχος Ελάχιστου Εισοδήματος Αλληλεγγύης (πρώην ΚΕΑ)».