Ταξί: Αυξάνεται από την επόμενη εβδομάδα στο 0,90 ευρώ ανά χιλιόμετρο η ταρίφα από 0,68 ευρώ. Τι συμφώνησαν αυτοκινητιστές και κυβέρνηση. Όλες οι λεπομέρειες στο xristika.gr.
Συμφωνία κυβέρνησης-αυτοκινητιστών-Αυξάνεται από την επόμενη εβδομάδα στο 0,90 ευρώ ανά χιλιόμετρο η ταρίφα από 0,68 ευρώ, στα 4 ευρώ η ελάχιστη χρέωση, στα 40 ευρώ η κούρσα για αεροδρόμιο-Τι συμβαίνει με τα ταξί: Τα καύσιμα – φωτιά, η έλλειψη οδηγών και οι αυξήσεις
Σε αυξήσεις κομίστρου στα ταξί εξαιτίας του ράλι των τιμών των καυσίμων, καταλήγουν οι διαπραγματεύσεις των τελευταίων εβδομάδων μεταξύ των αυτοκινητιστών και της κυβέρνησης, προσθέτοντας ένα ακόμη βάρος στον κλοιό της ακρίβειας για τους καταναλωτές.
Χθες η διοίκηση του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών ΣΑΤΑ υπό τον κ. Θύμιο Λυμπερόπουλο συμφώνησε μετά από συνάντηση με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για το ύψος των αυξήσεων, το οποίο οδηγεί σε σημαντικές ανατιμήσεις και ανεβάζει την ταρίφα στα 0,90 ευρώ ανά χιλιόμετρο από 0,68 ευρώ που ήταν σήμερα.
Αντίστοιχα, η ελάχιστη χρέωση διαμορφώνεται στα 4 ευρώ (από 3,16 σήμερα), η πτώση σημαίας στα 1,80 ευρώ (από 1,19) ενώ στα 40 ευρώ (από 35 ευρώ σήμερα) αναπροσαρμόζεται η κούρσα για το αεροδρόμιο.
Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ μιλώντας χθες στο newmoney, δήλωσε ότι οι αυξήσεις αυτές είναι το ελάχιστο που δόθηκε στον κλάδο των αυτοκινητιστών, ο οποίος αδυνατεί να αντέξει το κόστος των καυσίμων. Υπολογίζεται ότι κάθε οδηγός έχει καταβάλλει από αρχές του έτους ανά όχημα 2.500 ευρώ λόγω της ενεργειακής κρίσης και της ανόδου των διεθνών τιμών σε μια περίοδο που η άρση των μέτρων της πανδημίας έχει αυξήσει άνω από 60% την ζήτηση.
Ο ΣΑΤΑ είχε εισηγηθεί να υπάρξουν και άλλα μέτρα όπως επιδότηση 300 ευρώ ανά όχημα το μήνα, μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης από 0,7 ευρώ το λίτρο σε 0,5 ευρώ το λίτρο καθώς και μείωση ΦΠΑ στα καύσιμα στο 13% από 24%, τα οποία όμως δεν έγιναν αποδεκτά από το υπουργείο.
Οι αυξήσεις στο κόμιστρο των ταξί έρχονται λίγα 24ωρα μετά τις ανακοινώσεις ΣΑΤΑ για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων από την επόμενη εβδομάδα αλλά και μία μέρα μετά την ανακοίνωση της BEAT για αλλαγή της εμπορικής της πολιτικής, με την εφαρμογή κόστος προμίσθωσης, ύψους 1,92 – 2 ευρώ, στον επιβάτη, με στόχο να προσελκύσει συνεργαζόμενα ταξί και να καλύψει την αυξημένη ζήτηση.
Σύμφωνα με την διοίκηση του ΣΑΤΑ, η αύξηση στα ταξί είναι μόνο η αρχή καθώς σε σύντομο χρονικό διάστημα έγιναν όσα δεν έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια.
Όπως δηλώνει ο κ. Λυμπερόπουλος είναι ανάγκη να μπει μια τάξη στη αγορά και να ικανοποιηθούν αιτήματα του κλάδου, την ώρα που υπάρχει τεράστιο έλλειμμα σε βάρδιες, οι οδηγοί δεν βγαίνουν οικονομικά με τα νέα κόστη μεταφοράς και οι ιδιοκτήτες δεν μπορούν να δουλέψουν τα οχήματά τους.
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Λυμπερόπουλος επανήλθε στο τιμόνι του Συνδικάτου από τον περασμένο Απρίλιο και μετά από σφοδρή δικαστική μάχη με την BEAT.
Παρόλο που μέχρι αργά χθες το βράδυ δεν υπήρξε ανακοίνωση του υπουργείου, με βάση τον νέο τιμοκατάλογο που ανακοίνωσε στα social media ο ΣΑΤΑ, οι νέες χρεώσεις διαμορφώνονται ως εξής:
– Εκκίνηση-πτώση σημαίας: 1,80 ευρώ (από 1,19)
-Μονή ταρίφα: 0,90 ανά χιλιόμετρο (από 0,68)
-Διπλή ταρίφα-Νυχτερινό: 1,25 ανά χιλιόμετρο (από 1,19)
-Ελάχιστη αποζημίωση: 4 ευρώ (από 3,16)
-Χρονοχρέωση ανά ώρα-Μέγιστη διάρκεια αναμονής 20 λεπτά: 15 ευρώ (από 10,85)
-Αεροδρόμιο-Κέντρο Αθήνας (Δακτύλιος) και το αντίστροφο: 40 ευρώ (από 35 ευρώ)
-Αεροδρόμιο-Κέντρο Αθήνας (Δακτύλιος) και το αντίστροφο-Νύχτα (00.00-05.00): 55 ευρώ (από 48 ευρώ).
Ταξί: Μειώνεται το όριο ταχύτητας – Δείτε ποιο θα είναι
Τέλος το πόδι στο γκάζι για τους οδηγούς στις μεγαλουπόλεις, καθώς το μέγιστο όριο ταχύτητας πέφτει… ραγδαία!
Στο Regional Growth Conference στην Πάτρα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, αναφέρθηκε στο οδικό έργο Πάτρας-Πύργου, το οποίο όπως είπε έχει ταλαιπωρήσει για πάνω από 15 χρόνια την τοπική κοινωνία.
Ο υπουργός επεσήμανε πως ήδη είναι στημένα τα εργοτάξια και πως το έργο θα είναι έτοιμο σε 36 μήνες, ενώ μπορεί να παραδίδεται και τμηματικά στο κοινό.
Επίσης, υποστήριξε πως μεγάλος στόχος της κυβέρνησης είναι η υπογειοποίηση του μεγαλύτερου μέρους της σιδηροδρομικής γραμμής που διασχίζει την Πάτρα.
Όπως τόνισε, ένα σοβαρό και σύγχρονο υπουργείο πρέπει να δώσει έμφαση σε έργα που αφορούν υδάτινους πόρους και φυσικές καταστροφές.
Ερωτώμενος για την Οδική Ασφάλεια, απάντησε πως υλοποιείται ένα εθνικό στρατηγικό σχέδιο, το οποίο περιλαμβάνει μεγάλα έργα υποδομής, αναμόρφωση του ΚΟΚ, τη σκέψη να μειωθεί το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα στα μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ προέτρεψε τους δικυκλιστές να φορούν κράνος.
Τέλος, εκτίμησε πως σε λίγο καιρό θα δούμε τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Ταξί: Αυτά τα μοντέλα αυτοκινήτων κλέβουν
Διαστάσεις μάστιγας λαμβάνουν οι κλοπές αυτοκινήτων, με νέα «μόδα» τις κλοπές μέσω συσκευών αναμετάδοσης σήματος, που κοστίζουν μόνο 10 ευρώ.
Τα τελευταία χρόνια, οι σπείρες ρημάζουν αυτοκίνητα με σύστημα εισόδου και λειτουργίας του κινητήρα χωρίς κλειδί (keyless entry) μέσω της μεθόδου relay theft, που βασίζεται σε δύο απλές συσκευές οι οποίες μπορούν να υποκλέψουν το σήμα του κλειδιού ενός αυτοκινήτου.
Πρόκειται για αναμεταδότες σήματος (relay boxes) που σε ορισμένες περιπτώσεις αποτελούνται από κεραία, πομπό, τσιπ, και μπαταρίες, με το συνολικό κόστος της κάθε συσκευής να μην υπερβαίνει τα 10 ευρώ, όπως επισημαίνουν ερευνητές της εταιρείας ασφαλείας διαδικτύου Qihoo 360 από το Πεκίνο.
Παράλληλα, χρησιμοποιώντας υπολογιστές – ή άλλα ηλεκτρονικά μέσα – οι κλέφτες μπορούν πολύ εύκολα να αποκτήσουν πρόσβαση στο εσωτερικό του ΙΧ, ενώ με χρήση άλλων ηλεκτρονικών μέσων να τα θέσουν σε λειτουργία.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Mega, οι προτιμήσεις των κλεφτών είναι οι παρακάτω:
1. Τoyota Yaris
2. Mini Cooper
3. Smart
4. VW Polo
5. Peugeot 206
Tην ίδια ώρα, τα αυτοκίνητα που «μπάινουν στο στόχαστρο» είναι:
- Μικρών διαστάσεων – χαμηλού κυβισμού
- Κατά 37% είναι καινούρια (1ος χρόνος κυκλοφορίας)
- Στο 30% «λύνονται» για ανταλλακτικά