Την ανησυχία αυτή εξέφρασε η επικεφαλής του λόμπι των αυτοκινητοβιομηχάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ εξακολουθούν να «χάνουν περισσότερα από 2 εκατ. οχήματα στην αγορά και στα εργοστάσια» σε σύγκριση με τα προ της πανδημίας επίπεδα, δήλωσε την Τετάρτη η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της ομάδας πίεσης, σε συνέντευξή της στο Bloomberg. «Αυτό δημιουργεί μεγάλη ένταση – αυτό που αποκαλούμε τέλεια καταιγίδα».
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ή ACEA, με έδρα τις Βρυξέλλες, ζήτησε την περασμένη εβδομάδα «επείγουσα δράση» εν όψει των αυστηρότερων στόχων της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων που θα τεθούν σε ισχύ το 2025, οι οποίοι θα μπορούσαν ενδεχομένως να κοστίσουν δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα για ορισμένες από αυτές, την ώρα που οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνουν τις πωλήσεις τους στην περιοχή.
Παρότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ παραμένουν προσηλωμένες στην πράσινη μετάβαση, οι ρυθμιστικές αρχές πρέπει να είναι πιο «ευέλικτες» και να βρουν τρόπους για να υποστηρίξουν καλύτερα τη βιομηχανία, υποστήριξε η de Vries.
«Αυτή τη στιγμή έχουμε πολλές συζητήσεις», δήλωσε και πρόσθεσε: «Ενημερώνουμε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για το ποιο είναι το ζήτημα, ποιες είναι οι ανησυχίες, ποιο είναι το υπόβαθρο αυτών των ανησυχιών».
Οι πωλήσεις EV στην Ευρώπη είναι κατώτερες των προσδοκιών μετά τη μείωση των κινήτρων για αγορές σε χώρες όπως η Γερμανία.
Η πτώση της παραγωγής αυτοκινήτων στην Ιταλία έχει επίσης προκαλέσει προβληματισμός με την κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι να ζητεί επανεξέταση των κανόνων της ΕΕ.
Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα αυτόν τον μήνα η Volkswagen AG είχε γνωστοποιήσει τα σχέδιά της για κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία με σκοπό την εξοικονόμηση κόστους.
Η κατασκευάστρια εταιρεία του Golf εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει τα αυστηρότερα πρόστιμα στο πλαίσιο των νέων στόχων της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 από το επόμενο έτος.
Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Stellantis NV και η BMW AG, αναμένεται να ανταποκριθούν στους νέους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων.
Η βιομηχανία αυτοκινήτου καλεί τους διαμορφωτές πολιτικής να βοηθήσουν λέγοντας ότι, εάν δεν ληφθούν μέτρα, η απαιτούμενη μετάβαση θα είναι δαπανηρή όχι μόνο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και για την ίδια την οικονομία, θέτοντας σε κίνδυνο τη μετάβαση της ΕΕ σε μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν απότομα κατά 18,3% τον Αύγουστο σε ολόκληρη την ΕΕ, καθώς και οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές εμφάνισαν πτώση πωλήσεων, με διψήφιες απώλειες στη Γερμανία (-27,8%), τη Γαλλία (-24,3%), την Ιταλία (-13,4%). και Ισπανία (-6,5%).
Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκε ακόμη πιο δραματικά, κατά 43,9% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Το μερίδιο αγοράς τους ανήλθε σε 14,4% στην ΕΕ έναντι 21% πριν από ένα χρόνο.
Τα στοιχεία αυτά έρχονται σε έντονη αντίθεση με τα αντίστοιχα του Αυγούστου του 2023, τα οποία ήταν εξαιρετικά τόσο για τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων όσο και για τα EV, με αμφότερες τις κατηγορίες να αυξάνονται κατά +21%.
Για τους πρώτους οκτώ μήνες συνολικά, τα νούμερα φαίνονται πιο υποσχόμενα. Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων παρουσίασαν μέτρια αύξηση 1,4% σε σύγκριση με πέρυσι. Οι πωλήσεις στη Γαλλία και τη Γερμανία ήταν ελαφρώς χαμηλότερες από πέρυσι, αλλά η ισπανική και η ιταλική αγορά παρουσίασαν βελτίωση με αύξηση 4,5% και 3,8% αντίστοιχα στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων.
Αυτοκινητοβιομηχανίες: Αυξάνονται οι ανησυχίες
Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανησυχούν ότι, ενώ οι πωλήσεις EV αυξάνονται με αργό ρυθμό, η προθεσμία του 2025 για την επίτευξη ορισμένων στόχων μείωσης των εκπομπών CO2 για αυτοκίνητα και φορτηγά πλησιάζει.
«Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία υποστηρίζει τη Συμφωνία του Παρισιού και τους στόχους της ΕΕ για την απαλλαγή από τις μεταφορές διοξειδίου του άνθρακα το 2050 και έχει επενδύσει δισεκατομμύρια στην ηλεκτροκίνηση για να φέρει οχήματα στην αγορά», σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η οποία αντιπροσωπεύει τις 15 μεγάλες ευρωπαϊκές κατασκευαστές αυτοκινήτων, βαν, φορτηγών και λεωφορείων.