Αυτοκινητόδρομοι: Ένα από τα πιο εμβληματικά έργα ολοκληρώθηκαν. Ορίστηκε μάλιστα και η ημέρα παράδοσης στην κυκλοφορία. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Η ολοκλήρωση της Αμβρακίας Οδού πλησιάζει, με το τμήμα Άκτιο-Αμβρακία να αναμένεται να είναι πλήρως λειτουργικό στις 31 Ιανουαρίου 2024, όπου και θα παραδοθεί στην κυκλοφορία.
Αυτός ο δρόμος σηματοδοτεί τον πρώτο κάθετο άξονα σύνδεσης με την Ιόνια Οδό και υπόσχεται να αλλάξει το τοπίο των μεταφορών στην περιοχή.
Συνολικά, ο αυτοκινητόδρομος έχει μήκος 48,5 χιλιόμετρα και διαθέτει χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου κλειστού αυτοκινητοδρόμου, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση και ανισόπεδους κόμβους.
Το αρχικό τμήμα του δρόμου, μήκους 14 χιλιομέτρων από Άκτιο έως Βόνιτσα, λειτουργεί από το 2019, και πιο πρόσφατα, το καλοκαίρι του 2022, προστέθηκε στην υπάρχουσα διαδρομή η Παράκαμψη Αμφιλοχίας μήκους 17 χιλιομέτρων, μειώνοντας την κυκλοφοριακή πίεση στην πόλη.
Η Λευκάδα ειδικότερα αναμένει μεγάλα οφέλη, καθώς ο χρόνος ταξιδιού από Αθήνα θα μειωθεί σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά, κάνοντας ευκολότερη την πρόσβαση σε Άκτιο, Πρέβεζα και Ηγουμενίτσα.
Το σημαντικό αυτό έργο χρηματοδοτήθηκε μέσω του ΕΣΠΑ .
Δείτε ένα εντυπωσιακό video από το τελευταίο τμήμα του δρόμου.
Από την δεκαετία του 1990, όταν το ελληνικό κράτος ξεκίνησε να χρησιμοποιεί τις συμβάσεις με τη μέθοδο της παραχώρησης, προχώρησε σε συνολικά 4 διαγωνισμούς για υποθαλάσσιες ζεύξεις.
Από αυτούς τους 4 διαγωνισμούς το μοναδικό επιτυχημένο αποτέλεσμα καταγράφεται στην υποθαλάσσια σύνδεση Άκτιου-Πρέβεζας, η οποία λειτουργεί εδώ και περίπου 20 χρόνια.
Υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης
Ο διαγωνισμός από το τότε ΥΠΕΧΩΔΕ, ύψους 472 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία μιας υποθαλάσσιας αρτηρίας με μήκος 3,8 χλμ, από τα οποία τα 1,24 χλμ θα ήταν υποθαλάσσια. Ως εκκίνηση ήταν στην οδό Κωλέττη στο ύψος των Δικαστηρίων και τέρμα στη Λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Ο διαγωνισμός που ξεκίνησε το 2003 ολοκληρώθηκε το 2005 με ανάδοχο την ΘΕΡΜΑΙΚΗ ΟΔΟ που αποτελούσαν οι εταιρείες Ελληνική Τεχνοδομική ΤΕΒ Α.Ε., Άκτωρ Α.Ε. (που ανήκουν πλέον στον Όμιλο Ελλάκτωρ), Boskalis International B.V. και ΑΡΧΙΡΟΔΟΝ.
Υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας
Aπό το 2020 και μετά ξεκινούν και πάλι οι πρώτες διαδικασίες ανάσυρσης του έργου από τα συρτάρια και το 2022 ξεκινούν εκ νέου μελέτες για την ωρίμανση του έργου. Για να ολοκληρωθεί η ωρίμανση του έργου απαιτείται και η εκπόνηση των τελευταίων μελετών με αντικείμενο γεωτεχνικές και τοπογραφικές έρευνες.
Η ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος
Η περίπτωση της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος έχει απασχολήσει εδώ και δεκαετίες για το αν πρέπει να υλοποιηθεί. Το μακρινό 2016 ξεκινά από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η διαγωνιστική διαδικασία με τη μέθοδο της παραχώρησης ωστόσο βρισκόμαστε ακόμα στην Β` φάση εδώ και καιρό.
Τα τρία σχήματα που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και συνεχίζουν στον διαγωνισμό είναι οι ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία VINCI CONCESSIONS – VINCI HIGHWAYS – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ. Το κόστος του έργου προς το παρόν υπολογίζεται σε 450 εκατομμύρια ευρώ. Απομένει η περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου για να φτάσουμε στην υποβολή των δεσμευτικών προσφορών.
Στο μικροσκόπιο οι οδηγοί που επιμένουν και μπαίνουν στις λεωφορειολωρίδες. Μπορεί το μέτρο να είχε ατονίσει λόγο παλαιότητας των καμερών, αυτό είναι πλέον παρελθόν με τις νέες ψηφιακές κάμερες που έχουν τοποθετηθεί. Οι κάμερες αυτές θα είναι 20.
Πρόσφατα ενεργοποιήθηκαν οι 12 από αυτές και έρχονται και οι υπόλοιπες. Είναι υψηλής τεχνολογίας κάμερες, οι οποίες λειτουργούν κατά ριπάς στις ειδικές λωρίδες κίνησης των λεωφορείων.
Οι κάμερες αυτές είναι στα εξής σημεία:
Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας: Εγκατάσταση 5 καμερών
Λεωφόρος Κηφισίας: Εγκατάσταση 1 κάμερας
Λεωφόρος Μεσογείων: Εγκατάσταση 3 καμερών
Λεωφόρος Αλεξάνδρας: Εγκατάσταση 3 καμερών
Αυτές οι σύγχρονες ψηφιακές κάμερες εκτός από την ανίχνευση παράνομης χρήσης των λεωφορειολωρίδων, έχουν την ικανότητα να ελέγχουν και την τήρηση του ορίου ταχύτητας.
Με λίγα λόγια μπορούν να βεβαιωθούν δυο πρόστιμα ταυτόχρονα.
Μάλιστα για τη διευκόλυνση της διαδικασίας, δημιουργήθηκαν δύο νέοι χώροι εργασίας στις αρμόδιες υπηρεσίες της Τροχαίας για την ανάλυση των δεδομένων και την έκδοση των προστίμων. Με τη χρήση ραντάρ και φωτογραφικής καταγραφής, κάθε παράβαση είναι τεκμηριωμένη και καταγεγραμμένη.
Όσον αφορά το πρόστιμο για την παράβαση της εισόδου στις λεωφορειολωρίδες, αυτό ανέρχεται στα 200€. Σε περιπτώσεις παρκαρίσματος σε αυτές τις λωρίδες, επιπλέον του προστίμου, προβλέπεται αφαίρεση των κυκλοφοριακών πινακίδων και απομάκρυνση του οχήματος.
Το ωράριο εφαρμογής της απαγόρευσης εισόδου στις λεωφορειολωρίδες ισχύει κατά τις καθημερινές από τις 06:00 έως τις 21:00 και το Σάββατο από τις 06:00 έως τις 16:00. Για τις λωρίδες αντίθετης κατεύθυνσης, η απαγόρευση είναι διαρκής.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…