Αυτοκίνητο: Στελέχη της Τροχαίας αλλά και συγκοινωνιολόγοι εκτιμούν ότι θα αφαιρεθούν εκατοντάδες χιλιάδες άδειες οδήγησης
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αναμένεται να αλλάξει μέσα στο δεύτεροεξάμηνο του 2024 και θα περιλαμβάνει πολλές αλλαγές καθώς ο ΚΟΚ έχει να αλλάξει από το 2008!
Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές του νέου ΚΟΚ αφορά στα νέα όρια ταχύτητας μέσα στις πόλεις τα οποία αναμένεται να μειωθούν καθώς τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία καταγράφονται εντός του αστικού ιστού.
Βέβαια στις μεγαλουπόλεις με μποτιλιαρισμένους τους βασικούς οδικούς άξονες, την πληθώρα των οχημάτων και τους συνεχείς σηματοδότες είναι δύσκολο να κινηθεί κανείς με αυξημένη ταχύτητα.
Το βράδυ βέβαια πολλοί κεντρικοί οδικοί άξονες μετατρέπονται σε πίστες αγώνων όπου τα αυτοκίνητα αναπτύσσουν υπερβολικά υψηλές ταχύτητες με ανυπολόγιστες συνέπειες για πολλές ανθρώπινες ζωές.
Ωστόσο το μεγάλο «αγκάθι» που απασχολεί τόσο στελέχη της Τροχαίας όσο και αρκετούς συγκοινωνιολόγους έχει να κάνει με το νέο όριο ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα το οποίο θέλει να εφαρμόσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το οποίο αν μη τι άλλο θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην αφαίρεση εκατοντάδων χιλιάδων αν όχι και εκατομμυρίων αδειών οδήγησης, καθώς τόσο τα μπλόκα της Τροχαίας όσο και οι σταθερές φωτογραφικές κάμερες ραντάρ αναμένεται να πιάσουν «φωτιά» με την εφαρμογή του νέου ΚΟΚ.
Αυτή τη στιγμή οι παραβάσεις για υπερβολική ταχύτητα αφορούν την δεύτερη δημοφιλέστερη παράβαση μετά το παράνομο παρκάρισμα στους ελέγχους της Τροχαίας τόσο στην Αττική όσο και σε άλλες μεγαλουπόλεις. Αυτές οι παραβάσεις για υπερβολική ταχύτητα να τονίσουμε ότι κατά βάση αφορούν οχήματα που κινούνται πολύ πάνω από το όριο των 50 χλμ./ώρα που ισχύει σήμερα σε όλες τις πόλεις.
Αν εφαρμοστεί το νέο όριο ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας και τοποθετηθούν κάμερες ή ο έλεγχος πραγματοποιείται μέσω drone στελέχη από την Τροχαία εκτιμούν ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα σε εκατοντάδες χιλιάδες ή εκατομμύρια οδηγούς θα τους αφαιρεθεί η άδεια οδήγησης για τουλάχιστον 2 μήνες (με τα τωρινά δεδομένα) αν πιαστούν να κινούνται με 60 χλμ./ώρα ενώ παράλληλα θα πρέπει να πληρώσουν και διοικητικό πρόστιμο 175 ευρώ (με τα τωρινά δεδομένα).
Επίσης ένα ακόμη πρόβλημα που προκύπτει με τη μείωση του ορίου ταχύτητας μέσα στις πόλεις έχει να κάνει και με την ελάχιστη ταχύτητα κίνησης που σήμερα ορίζεται στα 30 χλμ./ώρα. Αν εφαρμοστεί η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα μέσα στις πόλεις τότε είναι σαφές ότι το όριο ελάχιστης ταχύτητας κίνησης θα πρέπει να μειωθεί στα 10 ή στα 20 χλμ./ώρα! Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς τι πρόκειται να γίνει αν κάποιο από τα οχήματα σε δρόμο με μία λωρίδα κυκλοφορίας κινείται με 10 ή 20 χλμ./ώρα…
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που ισχύει σήμερα ορίζει ότι σύμφωνα με το άρθρο 20&12 για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας μέχρι 20 χλμ./ώρα προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο 20 ευρώ.
Για υπέρβαση του ανώτατου ορίου τυχύτητας πάνω από 20 χλμ. προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο 50 ευρώ και 5 βαθμοί ποινής (για υπέρβαση από 20 έως 30 χλμ./ώρα).
Για υπέρβαση του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας πάνω από 30 χλμ./ώρα προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο 175 ευρώ και επί τόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες.
Κίνηση σε οδό ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα άνω των 130 χλμ./ώρα αλλά και σε λοιπό οδικό δίκτυο με ταχύτητα πάνω από 120 χλμ./ώρα προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο 175 ευρώ και επί τόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 2 μήνες!
Η οδήγηση με ταχύτητα μικρότερη της ελάχιστα επιτρεπόμενης των 30 χλμ./ώρα προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο 40 ευρώ.
Ωστόσο μετά και την τροποποίηση του Άρθρου 290 «Επικίνδυνη Οδήγηση» του Ποινικού Κώδικα, πέρα από την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών και την οδήγηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, οι ποινές είναι εξουθενωτικές και για την οδήγηση με υπερβολική ταχύτητα.
Ειδικότερα, η οδήγηση οχήματος σε αυτοκινητόδρομο ή οδό ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα 60 χλμ./ώρα και άνω από το όριο ταχύτητας (30 χλμ./ώρα και άνω για λεωφορείο ή φορτηγό) και η οδήγηση εντός κατοικημένης περιοχής ή σε άλλο δίκτυο με ταχύτητα 40 χλμ. και άνω από το όριο ταχύτητας (20 χλμ./ώρα και άνω για λεωφορείο ή φορτηγό), μπορεί να οδηγήσει σε περίπτωση ατυχήματος η δυστυχήματος ακόμα και σε ισόβια κάθειρξη.
Πιο αναλυτικά οι ποινές που προβλέπονται είναι:
Φυλάκιση έως 3 έτη: Αν προέκυψε κίνδυνος σε ξένα πράγματα
Φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους: Αν προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο
Φυλάκιση έως 10 έτη: Αν είχε ως αποτέλεσμα βαριά σωματική βλάβη ή σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις
Φυλάκιση τουλάχιστον 10 έτη: Αν προκλήθηκε θάνατος ανθρώπου
Έως και ισόβια κάθειρξη: Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων
Αυτοκίνητο: Ο κανονισμός 2019/2144 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 27ης Νοεμβρίου 2019, ο οποίος δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης τη 16η Δεκεμβρίου εκείνης της χρονιάς, αφορά την αύξηση της οδικής ασφάλειας με τη σταδιακή ενσωμάτωση συστημάτων στα καινούργια αυτοκίνητα, τα οποία θα προειδοποιούν τον οδηγό για ενδεχόμενο κίνδυνο.
Μεταξύ άλλων, στον Κανονισμό προβλεπόταν και η ύπαρξη του συστήματος Intelligent Speed Assist (ISA), το οποίο πρέπει να ενημερώνει τον οδηγό ότι έχει ξεπεράσει το όριο ταχύτητας που αναγράφεται στις πινακίδες κυκλοφορίας.
Από την 7η Ιουλίου 2024, λοιπόν, όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που θα πωλούνται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι υποχρεωτικό να διαθέτουν στον βασικό εξοπλισμό τους το συγκεκριμένο σύστημα προειδοποίησης για την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας όταν αυτό συμβαίνει.
Ο κανονισμός ορίζει τέσσερις επιλογές προειδοποίησης του οδηγού, από τις οποίες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να επιλέξουν μία από αυτές για να την ενσωματώνουν στον εξοπλισμό των αυτοκινήτων τους.
Αυτές είναι η κλιμακωτή ακουστική προειδοποίηση, η κλιμακωτή προειδοποίηση δόνησης, η απτική ανατροφοδότηση μέσω του πεντάλ επιτάχυνσης και η λειτουργία ελέγχου ταχύτητας.
Οι δύο πρώτες επιλογές ανατροφοδότησης δεν παρεμβαίνουν άμεσα, αλλά παρέχουν μόνο προειδοποιήσεις (πρώτη οπτική και εάν δεν υπάρξει ανταπόκριση από τον οδηγό, καθυστερημένη ακουστική / δονητική προειδοποίηση), οι οποίες πρέπει να είναι όσο το δυνατόν συντομότερες σε διάρκεια για να αποφευχθεί η πιθανή ενόχληση του οδηγού.
Η τρίτη βασίζεται στη δύναμη ανάδρασης του δεξιού πεντάλ, δηλαδή θα ωθήσει απαλά το πόδι του οδηγού προς τα πίσω για να τον ευαισθητοποιήσει οδηγό και να τον βοηθήσει να μειώσει την ταχύτητα του οχήματος. Αυτός μπορεί να αγνοήσει την προτροπή του συστήματος ISA πατώντας περισσότερο το πεντάλ εάν κρίνει ότι δεν υπάρχει κίνδυνος.
Το σύστημα θα λαμβάνει δεδομένα τόσο από το GPS όσο και την κάμερα ανάγνωσης ρυθμιστικών πινακίδων κυκλοφορίας που διαθέτει το αυτοκίνητο. Αρχικά, ο κανονισμός του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να παρέχουν στον οδηγό τη δυνατότητα απενεργοποίησης του συγκεκριμένου συστήματος κατά τη διαδρομή. Όμως, θα πρέπει να τίθεται ξανά σε λειτουργία αυτόματα όταν αυτός ξεκινά για μία νέα μετακίνηση.
Αυτοκίνητο: Ενόψει της κακοκαιρίας που πρόκειται να χτυπήσει το μεγαλύτερο τμήμα της χώρας με κύριο χαρακτηριστικό τη μεγάλη συχνότητα κεραυνών, είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε πώς μπορούμε να προστατευτούμε όταν βρισκόμαστε στο αυτοκίνητο.
Η υψηλή συχνότητα πτώσης κεραυνών θα αποτελέσει ένα από τα χαρακτηριστικά του νέου κύματος κακοκαιρίας που πρόκειται να επηρεάσει τις επόμενες ώρες το μεγαλύτερο μέρος της χώρας.
Οφείλουμε, λοιπόν, να γνωρίζουμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προστατευθούμε εν μέσω μιας καταιγίδας, ακόμα κι αν δεν έχουμε την πολυτέλεια να καταφύγουμε στο εσωτερικό κάποιου κτιρίου.
Το ερώτημα που προκύπτει σε αυτήν την περίπτωση είναι αν κάποιο όχημα, όπως το αυτοκίνητό μας, μπορεί να μετατραπεί σε ένα πρόχειρο καταφύγιο που θα μας προσφέρει την απαραίτητη προστασία έως ότου κοπάσει η καταιγίδα.
Η απάντηση είναι καταφατική, μιας και το αυτοκίνητό μας, παρότι αποτελείται από μέταλλο, παρέχει τη στοιχειώδη προστασία από την πτώση ενός κεραυνού.
Το μέταλλο είναι ένας εξαιρετικός αγωγός του ηλεκτρισμού και η τάση που δημιουργείται είναι τεράστια. Ευτυχώς, υπάρχει το “Κλουβί Φαραντέι” που “ελέγχει” τον ηλεκτρισμό και μας προστατεύει. Παίρνει δηλαδή του φορτίο του κεραυνού και το διοχετεύει στο έδαφος. Το αυτοκίνητο φέρει χαρακτηριστικά κλουβιού Φαραντέι, με αποτέλεσμα να προστατεύονται όλοι οι επιβάτες του.
Σε μια τέτοια περίπτωση, οι επιβάτες του αυτοκίνητου δεν θα τραυματιστούν, αλλά πιθανότατα θα υποστεί ζημιά το αυτοκίνητο. Στην καλύτερη των περιπτώσεων για το αυτοκίνητο, το μόνο που θα καταστραφεί είναι το βερνίκι της βαφής, οπότε σίγουρα θα χρειαστούν κάποιες επισκευές.
Επίσης, θα πρέπει να θυμόμαστε ότι είναι πολύ επικίνδυνο για έναν άνθρωπο να βρίσκεται δίπλα από ένα αυτοκίνητο κατά την διάρκεια μιας καταιγίδας. Μόλις ο κεραυνός χτυπήσει το μέταλλο, υπάρχει ενδεχόμενο να εξοστρακιστεί και να μας τραυματίσει, ακόμα και θανάσιμα. Επομένως, το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι με το που ξεκινήσει η καταιγίδα να μπούμε μέσα στο αυτοκίνητο και να μην καθόμαστε δίπλα του.
Μια ακόμα συμβουλή των ειδικών είναι να αποφεύγουμε την επαφή στο εσωτερικό του αυτοκινήτου με μεταλλικά τμήματα του πλαισίου ή του αμαξώματος, ώστε το ηλεκτρικό φορτίο που θα αναπτυχθεί να μην μας κεραυνοβολήσει.
Θυμηθείτε ότι αν η ορατότητα είναι περιορισμένη, τότε είναι καλύτερα να ακινητοποιήσουμε το αυτοκίνητό μας μέχρι να υποχωρήσουν τα έντονα καιρικά φαινόμενα.
Σε τραγική κατάσταση φαίνεται ότι βρίσκονται αρκετοί ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ εξαιτίας πολλών παραγόντων που μόνο με πολιτική βούληση μπορούν να διορθωθούν.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζει σημαντικές μεταρρυθμίσεις με στόχο την καταπολέμηση της διαφθοράς, της ενίσχυση της οδικής ασφάλειας αλλά και της προστασίας του περιβάλλοντος.
Σε αυτό το πλαίσιο η πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕ θα επιδιώξει να αλλάξει και τη νοσηρή κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα ΚΤΕΟ καθώς μόλις το 32% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων περνά από ΚΤΕΟ με αποτέλεσμα πάνω από 2,8 εκατ. οχήματα να παραμένουν εκτός διαδικασίας.
Χειρότερη είναι η κατάσταση που επικρατεί στις Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων όπου το 70% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων δεν έχει περάσει από έλεγχο με αποτέλεσμα πάνω από 6,5 εκατ. οχήματα να κινούνται εκπέμποντας υπερβολικές ποσότητες CO2.
Την ίδια στιγμή μόλις το 4,5% του στόλου των οχημάτων που ελέγχονται διαπιστώνονται σοβαρές ελλείψεις ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στα υπόλοιπα κράτη μέλη ανέρχεται σε 15%.
Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ κ. Κωνσταντίνος Βήκας επισημαίνει στο Carandmotor.gr ότι:
«Είναι γεγονός ότι το σύστημα εποπτείας κυκλοφορούντων οχημάτων και ορθής λειτουργίας των ΚΤΕΟ πάσχει σοβαρά και αποτελεί πλέον ένα παρωχημένο, αναποτελεσματικό και σε κάθε περίπτωση επικίνδυνο σύστημα για την προστασία των πολιτών και των νόμιμων επιχειρήσεων του κλάδου μας.
Η κατάσταση αυτή λαμβάνει συνεχώς νέες διαστάσεις και εξελίσσεται προς το δυσμενέστερο ενώ καθιστά παράλληλα τη χώρα μας έκθετη σε περιπτώσεις κυρώσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση λόγω μη εναρμόνισης μας με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Τα ΚΤΕΟ συγχαίρουν τον αρμόδιο Υπουργό κ. Χρήστο Σταϊκούρα και πιο ειδικά την αρμόδια υφυπουργό σε θέματα Μεταφορών κα Χριστίνα Αλεξοπούλου για την πολύ σοβαρή αντιμετώπιση του ζητήματος από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων τους και για την πρωτοβουλία τους και την στενή συνεργασία τους με τον κλάδο μας προκειμένου να ενισχυθεί ένας πολύ σημαντικός θεσμός όπως αυτός του ΚΤΕΟ.
Αντιμέτωποι με απαγορεύσεις στη στάθμευση ή ακόμα και στην κυκλοφορία έρχονται ιδιοκτήτες οχημάτων τα οποία εφοδιάζονται με σύστημα υγραεριοκίνησης ή αεριοκίνησης.
Ειδικότερα, οι απαγορεύσεις επιβάλλονται για εκείνα τα οχήματα που φέρουν εργοστασιακό ή μη σύστημα LPG ή CNG και προκύπτουν για λόγους ασφαλείας.
Επί της ουσίας πρόκειται για οχήματα που κινούνται είτε με υγραέριο είτε με φυσικό αέριο, η στάθμευση των οποίων απαγορεύεται σε ορισμένες περιπτώσεις σε κλειστά parking που δεν πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές.
Μολονότι η Ελληνική Νομοθεσία δεν προβλέπει κάποια απαγόρευση στην κίνηση ή την στάθμευση αυτοκινήτων με υγραέριο ή φυσικό αέριο, υπάρχουν σαφείς κανονισμοί οι οποίοι θα πρέπει να πληρούνται ώστε ένας χώρος στάθμευσης να μπορεί να υποδεχθεί και να φιλοξενήσει αεριοκίνητα οχήματα.
Συγκεκριμένα, σε κλειστούς χώρους στάθμευσης με χωρητικότητα μεγαλύτερη των 100 οχημάτων θα πρέπει να οριοθετούνται πλησίον των εξωτερικών τοίχων του κτιρίου με ειδική σήμανση εκείνα τα τμήματα στα οποία οφείλουν να σταθμεύουν αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν εναλλακτικούς τύπους καυσίμου.
Οι θέσεις αυτές θα πρέπει να αντιστοιχούν τουλάχιστον στο 10% επί της μέγιστης χωρητικότητας του χώρου στάθμευσης, ενώ τα τμήματα αυτά θα πρέπει να αποτελούν ξεχωριστό πυροδιαμέρισμα, να τοποθετούνται κατά προτίμηση σε υπέργειους ορόφους και να διαθέτουν κατάλληλο σύστημα εξαερισμού.
Στην περίπτωση, λοιπόν, που οι παραπάνω προδιαγραφές δεν πληρούνται, ο χώρος στάθμευσης δεν μπορεί να φιλοξενήσει οχήματα με συστήματα τροφοδοσίας υγραερίου ή φυσικού αερίου και οφείλει να απαγορεύει την είσοδο και τη στάθμευση σε αυτά.
Η απαγόρευση συνήθως επιβάλλεται με την αντίστοιχη σήμανση και οφείλει να γίνει σεβαστή από τους ιδιοκτήτες οχήματος, καθώς στην περίπτωση ενός συμβάντος είναι πολύ πιθανόν να βρεθούν εκτεθειμένοι.
Κρίνοντας από την παραπάνω διάταξη, για χώρους στάθμευσης με χωρητικότητα μικρότερη των 100 θέσεων δεν προβλέπεται κάποια ειδική πρόβλεψη για τα οχήματα που κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο, συνεπώς δεν τίθεται θέμα κάποιου περιορισμού ή απαγόρευσης.
Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τα κλειστά-υπόγεια parking πολυκατοικιών, τα οποία προφανώς δεν αγγίζουν τη χωρητικότητα των 100 οχημάτων, ενώ ασφαλής μπορεί να θεωρηθεί η στάθμευση αυτοκινήτων LPG και CNG στις πυλωτές πολυκατοικιών, όπου οι πιθανότητες υψηλής συγκέντρωσης υγραερίου ή φυσικού αερίου είναι ελάχιστες.
Δεν είναι όμως μόνον οι χώροι στάθμευσης που επιβάλλουν περιορισμούς σε αυτοκίνητα που κινούνται με εναλλακτικούς τύπους καυσίμου. Σε τούνελ ανά την Ευρώπη, τα συγκεκριμένα οχήματα θα πρέπει να ενημερώνουν για τη χρήση LPG ή CNG κατά την είσοδό τους σε αυτά και να φέρουν ειδική σήμανση, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις όπως αυτό της σήραγγας της Μάχης, οπού η μεταφορά οποιουδήποτε οχήματος LPG ή CNG απαγορεύεται ακόμα κι αν οι αντίστοιχες δεξαμενές του αυτοκινήτου είναι άδειες.
Ο Υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας και η αρμόδια Υφυπουργός για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου θα παρουσιάσουν επίσης διατάξεις για την ασφαλή κινητικότητα.
Στόχος είναι να τεθεί όριο 30 χλμ/ώρα σε αρκετές περιοχές των πόλεων, σε ζώνες που θα υποδείξουν οι δημοτικές αρχές. Ειδικά έξω από τα σχολεία, ο Δήμοι θα μπορούν να προτείνουν ακόμα χαμηλότερο όριο, στα 20 χλμ/ώρα.
Το μεγάλο ερώτημα είναι αν στο νέο ΚΟΚ θα παραμείνει η αφαίρεση πινακίδων του οχήματος ως ποινή για τις σοβαρές τροχαίες παραβάσεις.
«Η κεντρική φιλοσοφία του ΚΟΚ δεν αλλάζει. Αλλά οφείλουμε, γιατί αυτό είναι το σωστό και έχει ήδη γίνει, να είμαστε σε αγαστή συνεργασία κυρίως με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Ώστε να ενσωματώσουμε και τις όποιες πιθανόν δυνητικές παρατηρήσεις υπάρχουν από το συναρμόδιο υπουργείο», είχε δηλώσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Ακόμη, σύμφωνα με πληροφορίες, τα πρόστιμα θα έρχονται στους παραβάτες μέσω sms, ενώ το ιστορικό των παραβάσεων θα είναι διαθέσιμο στο gov.gr.
Η ολομέλεια της Βουλής ψήφισε τον νέο Ποινικό Κώδικα, ο οποίος περιλαμβάνει αλλαγές και παρεμβάσεις στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με αυστηρότερες ποινές σε κάποιες σοβαρές παραβάσεις.
Η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η επικίνδυνη οδήγηση, η υπερβολική ταχύτητα, η κίνηση στη ΛΕΑ και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ θα τιμωρούνται ποινικά (άρθρο 290Α παρ.1 του Ποινικού Κώδικα όπως τροποποιήθηκε με τον νόμο 5090/2024).
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…