Αυτοκίνητο: Πώς ένας «κρυφός» διακόπτης μπορεί να σε σώσει τον χειμώνα. Πολλοί αγνοούν την ύπαρξή του και ακόμα περισσότεροι τη λειτουργία του, παρά το γεγονός ότι μπορεί να αποδειχθεί σωτήριος για κάθε οδηγό. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Ο λόγος για έναν «κρυφό» διακόπτη που βρίσκεται συνήθως τοποθετημένος στην κεντρική κονσόλα ενός αυτοκινήτου και παρά το μικρό του μέγεθος, εκτελεί ένα μεγάλο έργο, κυρίως εκείνες της ημέρες με υψηλή ατμοσφαιρική υγρασία.
Πρόκειται για τον διακόπτη που ενεργοποιεί το σύστημα θέρμανσης του πίσω παρμπρίζ και επί της ουσίας μάς εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή ορατότητα κατά τη χειμερινή περίοδο.
Δεδομένης της σημαντικότητάς του, ίσως το μέγεθος που η θέση που επιλέγουν οι κατασκευαστές για να τον τοποθετήσουν ίσως να μην είναι τα κατάλληλα, «επιτρέποντας» στον οδηγό να το παραβλέψει.
Αυτό βέβαια είναι λάθος, καθώς όσο κι αν αποτελεσματικό είναι το σύστημα κλιματισμού δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη λειτουργία ενός θερμαινόμενου παρμπρίζ και ειδικότερα την ταχύτητα με την οποία μπορεί να εξαφανίσει στην κυριολεξία την υγρασία ή αν προτιμάτε τα συμπυκνώματα από το παρμπρίζ.
Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις η ενεργοποίηση του θερμαινόμενου πίσω παρμπρίζ φροντίζει και για το ξεθάμπωμα των εξωτερικών καθρεπτών, ενώ σπανιότερα μπορεί κανείς να συναντήσει αυτοκίνητα που διαθέτουν αντιστάσεις και στο μπροστινό παρμπρίζ.
Οι συγκεκριμένες αντιστάσεις μπορούν να αποδειχθούν σωτήριες και στην περίπτωση συγκέντρωσης πάγου, αποκαθιστώντας την κρίσιμη για την ασφάλεια ορατότητα του οδηγού.
Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι από τη στιγμή που θα ενεργοποιήσουμε τη συγκεκριμένη λειτουργία από τον αντίστοιχο διακόπτη θα παραμείνει ενεργή για ένα προκαθορισμένο διάστημα -συνήθως 10 ή 15 λεπτά- και στη συνέχεια αδρανοποιείται μιας και στις περισσότερες των περιπτώσεων έχει ολοκληρωθεί το έργο της.
Αυτό σημαίνει ότι αν χρειαστεί εκ νέου τις υπηρεσίες του θερμαινόμενου παρμπρίζ θα πρέπει να καταφύγουμε ξανά στον συγκεκριμένο διακόπτη.
Αξίζει να θυμάστε ότι η κατάχρηση των αντιστάσεων ενός παρμπρίζ μόνο κακό μπορεί να κάνει στην τσέπη μας, καθώς αυξάνει σημαντικά τη κατανάλωση ενέργειας ενώ μειώνει και τον χρόνο ζωής του ίδιου του συστήματος, η αντικατάσταση του οποίου είναι.
Αυτοκίνητο: Γιατί πρέπει να παρκάρεις πάντα κόντρα στον ήλιο
Με την τιμή της βενζίνης να παραμένει σε υψηλά επίπεδα, οι οδηγοί θα πρέπει να καταφεύγουν σε διάφορες λύσεις για να μειώσουν την κατανάλωση, που έχουν να κάνουν ακόμη και με το πώς παρκάρουν το αυτοκίνητό τους.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να μειώσουμε την κατανάλωση του αυτοκινήτου μας και κατά συνέπεια τα έξοδα στην καθημερινή μας κίνηση, όπως για παράδειγμα να οδηγούμε λιγότερο επιθετικά, να κρατάμε καλοσυντηρημένο το αυτοκίνητό μας κ.ο.κ.
Ωστόσο, ειδικοί αναφέρονται ακόμη και σε κάποιες μικρολεπτομέρειες και λάθη που όλοι κάνουμε καθημερινά, τα οποία εάν τα αλλάξουμε τότε θα κερδίσουμε σίγουρα στο κόστος χρήσης του οχήματός μας.
Ένα από αυτά έχει να κάνει και το πώς παρκάρουμε το αυτοκίνητό μας, μια έξυπνη λύση που έχει μάλιστα καλύτερη εφαρμογή στην Ελλάδα από ό,τι σε άλλες χώρες του εξωτερικού, μιας και στη χώρα μας ο ήλιος είναι ο απόλυτος κυρίαρχος το περισσότερο διάστημα του χρόνου.
Οι ειδικοί συμβουλεύουν λοιπόν τους οδηγούς κατά τη διάρκεια του χειμώνα και των πιο κρύων ημερών, να παρκάρουν το αυτοκίνητό τους κόντρα στον ήλιο, με τις ακτίνες του να χτυπούν ουσιαστικά το εμπρόσθιο μέρος του.
Με αυτόν τον τρόπο κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου θα χρειαστεί λιγότερος χρόνος για να «ζεσταθεί» ο κινητήρας και κατά συνέπεια, θα απαιτηθεί να καταναλωθεί λιγότερο καύσιμο.
Επίσης, με τις ακτίνες του ηλίου να ζεσταίνουν το παρμπρίζ, δεν θα χρειαστεί να καταφύγει ο οδηγός και στο ξεθάμπωμά του ή σε περίπτωση που οι θερμοκρασία είναι πιο χαμηλή, στο ξεπάγωμά του, κερδίζοντας και πάλι σε κατανάλωση βενζίνης.
Σημειώστε πάντως ότι υπάρχουν πολλοί άλλοι τρόποι και έξυπνα τρικ για να μειώσει κάποιος την κατανάλωση του αυτοκίνητου του και στα οποία έχουμε αναφερθεί και εμείς κατά καιρούς.
Από το συχνό τσεκάρισμα της πίεσης των ελαστικών, την αφαίρεση των περιττών αντικειμένων που αυξάνουν το βάρος, μέχρι και την άσκοπη χρήση διαφόρων συστημάτων του αυτοκινήτου, ο οδηγός μπορεί να κερδίσει αρκετά χρήματα κάθε μήνα απλώς και μόνο προσέχοντας κάποιες λεπτομέρειες και αλλάζοντας κάποιες οδηγικές συνήθειες…
Aυτοκίνητο: Έχεις μέσα μπουκαλάκι με νερό; Δες γιατί είναι επικίνδυνο
Το “αθώο” μπουκάλι νερού που έχουμε όλοι στο αυτοκίνητό μας και είναι απαραίτητο τους μήνες που διανύουμε, μπορεί να γίνει επικίνδυνο σε μια δύσκολη κατάσταση.
Οι ακραίες θερμοκρασίες επηρεάζουν αρκετά την οδήγησή μας και ειδικά το καλοκαίρι ο οδηγός θα πρέπει να αποφύγει την αφυδάτωση.
Για αυτό τον λόγο θα πρέπει να έχετε μαζί σας ένα μπουκάλι δροσερό νερό, με την προϋπόθεση ότι το μεταφέρετε σωστά και όχι χύμα στην καμπίνα.
Όλοι οι ειδικοί αναφέρουν ότι οι επιπτώσεις της αφυδάτωσης κατά την οδήγηση είναι παρόμοιες με αυτές της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ.
Μάλιστα, μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Loughborough (Ηνωμένο Βασίλειο) αναφέρει ότι η έλλειψη ενυδάτωσης του οργανισμού προκαλεί ζάλη, κόπωση, απώλεια συγκέντρωσης, πονοκέφαλο και υπνηλία.
Και σε μία τέτοια συνθήκη, ο κίνδυνος να υποστείτε τροχαίο ατύχημα αυξάνεται έως και 60%.
Η αποφυγή μίας τέτοιας κατάστασης είναι τόσο απλή όσο το να πιούμε νερό, καθώς η τοποθέτηση του μπουκαλιού σε ένα ασφαλές σημείο δεν θα αποτελεί κίνδυνο στις μετακινήσεις μας.
Σε αντίθετη περίπτωση, το μπουκάλι του νερού μπορεί να μετατραπεί σε “βλήμα”, να μας εμποδίσει στην οδήγηση, ή ακόμα και να βλάψει την υγεία μας.
Όταν αναγκαζόμαστε να φρενάρουμε ξαφνικά και απότομα, τα αντικείμενα που είναι “χαλαρά” μέσα στο αυτοκίνητο πολλαπλασιάζουν το βάρος τους και μετατρέπονται σε επικίνδυνα αντικείμενα που μπορούν να χτυπήσουν τον οδηγό ή τους επιβάτες.
Όταν φρενάρετε με 60 χλμ./ώρα, ένα μπουκάλι ενός λίτρου θα σας χτυπήσει με δύναμη ισοδύναμη με 60 κιλά.
Για αυτό και πρέπει να το μεταφέρουμε στην θήκη των πάνελ των θυρών, το ντουλαπάκι ή σε άλλους αποθηκευτικούς χώρους.
Ο άλλος λόγος έχει να κάνει με τον χειρισμό του αυτοκινήτου. Εάν το μπουκάλι του νερού πέσει στο πάτωμα και φτάσει στην περιοχή των πεντάλ, μπορεί να μπλοκάρει τον συμπλέκτη, το γκάζι ή το φρένο, παρεμποδίζοντας βίαια και επικίνδυνα την διαδικασία οδήγησης.
Από την άλλη, ένα μπουκάλι που υποβάλλεται σε υψηλή θερμοκρασία λόγω καλοκαιριού, μπορεί να είναι επικίνδυνο για την υγεία μας.
Ο λόγος; Εάν ένας μικροοργανισμός έρθει σε επαφή με το νερό, θα αναπαραχθεί γρήγορα και όταν θα πιούμε να κολλήσουμε κάποια ασθένεια.
Για τον λόγο αυτό, δεν συνιστάται η χρήση μπουκαλιών νερού που βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητο για αρκετό καιρό.
Τέλος, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πώς πρέπει να ενυδατωθούμε. Σταματάμε το αυτοκίνητο σε ασφαλές μέρος, πίνουμε νερό και να συνεχίζουμε την οδήγηση.
Σε περίπτωση που το κάνουμε εν κινήσει, αναπόφευκτα θα πρέπει να πάρουμε το ένα χέρι από το τιμόνι και τα μάτια μας από το δρόμο.
Σε αυτή την περίπτωση, αν κάνουμε τέσσερα δλ. για να πιούμε νερό και κινούμαστε με 100 χλμ./ώρα, θα έχουμε διανύσει στα “τυφλά” 113 μέτρα. Και αυτό δεν πρέπει να συμβαίνει.
Αυτοκίνητο: Βάζεις νεκρά στις ταχύτητες; Ρισκάρεις τη ζωή σου
Ένας από τους πολλούς αστικούς μύθους που σχετίζονται με το αυτοκίνητο και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί κανείς να περιορίσει την κατανάλωση καυσίμου σχετίζεται την επιλογή της «νεκράς» στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Ως γνωστόν, τοποθετώντας τη «νεκρά» σε ένα μηχανικό ταχυτήτων επιτυγχάνουμε το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα, καθώς στερούμε από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα να διακόψει την παροχή καυσίμου όπως θα συνέβαινε -λειτουργία cut-off- αν και εφόσον ο οδηγός θα διατηρούσε μια σχέση στο σύστημα μετάδοσης.
Κι αυτό γιατί επιλέγοντας τη νεκρά, ο κινητήρας εξακολουθεί να τροφοδοτείται με καύσιμο ώστε να παραμείνει σε λειτουργία, ενώ στην περίπτωση που δεν έχει αποσυνδεθεί από το σύστημα μετάδοσης αυτό επιτυγχάνεται αξιοποιώντας την κινητική ενέργεια.
Πέρα από το γεγονός, λοιπόν, ότι η επιλογή της «νεκράς» στο κιβώτιο οδηγεί στις περισσότερες των περιπτώσεων στο ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα, αυξάνοντας αντί να περιορίζει την κατανάλωση καυσίμου, η συγκεκριμένη πρακτική εγείρει σοβαρά ζητήματα ασφαλείας.
Το πρόβλημα ξεκινά από το γεγονός ότι η ελεύθερη κύληση που εξασφαλίζει η αποσύνδεση του κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης, μηδενίζει το φαινόμενο του engine brake ή αν προτιμάτε την τάση του αυτοκινήτου να επιβραδύνει ελαφρά κάθε φορά που απομακρύνεις το πόδι σου από του γκάζι.
Με τη νεκρά στο κιβώτιο ταχυτήτων, η επιβράδυνση αυτή θα πρέπει να επιτευχθεί με τη χρήση του συστήματος πέδησης.
Στην περίπτωση μάλιστα μιας κατηφορικής διαδρομής, η επιβάρυνση που θα προκύψει στο σύστημα πέδησης είναι σημαντική, επιταχύνοντας τη φθορά του ή μειώνοντας -εξαιτίας της υπερθέρμανσης- την αποτελεσματικότητά του.
Μία ακόμα παράμετρος που καθιστά την επιλογή της «νεκράς» επικίνδυνη είναι το γεγονός ότι ο οδηγός χάνει με αυτήν την πρακτική τη δυνατότητα μιας άμεσης αντίδρασης, είτε αυτή έχει να κάνει με την επιτάχυνση του αυτοκινήτου είτε με την απότομη επιβράδυνση, καθώς όπως προαναφέραμε ο κινητήρας -όταν παραμένει συνδεδεμένος με το σύστημα πέδησης- συμβάλλει σε αυτήν τη διαδικασία.
Συμπερασματικά, η επιλογή της νεκράς ταχύτητας όταν ένα αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση είναι μια λάθος πρακτική την οποία θα πρέπει κανείς να αποφεύγει είτε για να αποτρέψει την πρόωρη φθορά των μηχανικών μερών -ανάμεσα σε αυτά βρίσκεται και ο συμπλέκτης- αλλά και να μειώσει τις πιθανότητες εμπλοκής του σε ένα λιγότερο ή περισσότερο σοβαρό τροχαίο ατύχημα.