Αυτοκίνητο: Μια πρόταση-βόμβα εξετάζει το Ευρωκοινοβούλιο παίρνοντας το τιμόνι από τα χέρια χιλιάδων οδηγών τα βράδια στην προσπάθεια μείωσης των τροχαίων δυστυχημάτων.
Η Ευρώπη έχει θέσει ως στόχο το «μηδέν» στα τροχαία δυστυχήματα το 2050 και με τις ενέργειες που έχει θέσει ήδη σε εφαρμογή ο αριθμός εκτιμάται πως θα φτάσει στα 19.800 το 2030 από το δυσθεώρητο 51.400 του 2001.
Στο πλαίσιο αυτό, την 1η Μαρτίου του 2023 η Κομισιόν παρουσίασε τις προτάσεις της για τον εκσυγχρονισμό των κανόνων για τις άδειες οδήγησης και μέσα σε αυτές είναι και ο περιορισμός οδήγησης κατά τις νυχτερινές ώρες συγκεκριμένης κατηγορίας οδηγών.
Πρόκειται για όσους είναι είναι αρχάριοι, δηλαδή απέκτησαν πρόσφατα το δίπλωμα οδήγησης, με την απαγόρευση κυκλοφορίας να εφαρμόζεται από τα μεσάνυχτα έως και τις 6.00 π.μ.
Μεταξύ άλλων, για τους αρχάριους οδηγούς, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προτείνει μείωση της επιτρεπόμενης ταχύτητας εκτός των αστικών περιοχών στα 90 χλμ./ώρα, αλλά και αυστηρότερες κυρώσεις όταν οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, κινούνται με υπερβολική ταχύτητα και οδηγούν χωρίς άδεια κυκλοφορίας.
Τέλος, προτείνεται οι αρχάριοι οδηγοί να μπορούν να οδηγούν μόνο οχήματα βάρους έως 1.800 κιλών. Στο πλαίσιο αυτό, για να μπορέσουν να οδηγήσουν μεγαλύτερου βάρους ΙΧ θα πρέπει να αναβαθμίσουν το δίπλωμά τους σε Β+.
Σημειώνεται ότι για να «απαλλαχθούν» από το σύνολο των προαναφερθέντων περιορισμών οι αρχάριοι οδηγοί και να μπορούν να αναβαθμίσουν το δίπλωμά τους σε “B+” τότε θα πρέπει να παρέλθει μια δοκιμαστική περίοδος, η οποία θα έχει διάρκεια δύο ετών.
Σε τραγική κατάσταση φαίνεται ότι βρίσκονται αρκετοί ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ εξαιτίας πολλών παραγόντων που μόνο με πολιτική βούληση μπορούν να διορθωθούν.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζει σημαντικές μεταρρυθμίσεις με στόχο την καταπολέμηση της διαφθοράς, της ενίσχυση της οδικής ασφάλειας αλλά και της προστασίας του περιβάλλοντος.
Σε αυτό το πλαίσιο η πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕ θα επιδιώξει να αλλάξει και τη νοσηρή κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα ΚΤΕΟ καθώς μόλις το 32% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων περνά από ΚΤΕΟ με αποτέλεσμα πάνω από 2,8 εκατ. οχήματα να παραμένουν εκτός διαδικασίας.
Χειρότερη είναι η κατάσταση που επικρατεί στις Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων όπου το 70% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων δεν έχει περάσει από έλεγχο με αποτέλεσμα πάνω από 6,5 εκατ. οχήματα να κινούνται εκπέμποντας υπερβολικές ποσότητες CO2.
Την ίδια στιγμή μόλις το 4,5% του στόλου των οχημάτων που ελέγχονται διαπιστώνονται σοβαρές ελλείψεις ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στα υπόλοιπα κράτη μέλη ανέρχεται σε 15%.
Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ κ. Κωνσταντίνος Βήκας επισημαίνει στο Carandmotor.gr ότι:
«Είναι γεγονός ότι το σύστημα εποπτείας κυκλοφορούντων οχημάτων και ορθής λειτουργίας των ΚΤΕΟ πάσχει σοβαρά και αποτελεί πλέον ένα παρωχημένο, αναποτελεσματικό και σε κάθε περίπτωση επικίνδυνο σύστημα για την προστασία των πολιτών και των νόμιμων επιχειρήσεων του κλάδου μας.
Η κατάσταση αυτή λαμβάνει συνεχώς νέες διαστάσεις και εξελίσσεται προς το δυσμενέστερο ενώ καθιστά παράλληλα τη χώρα μας έκθετη σε περιπτώσεις κυρώσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση λόγω μη εναρμόνισης μας με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Τα ΚΤΕΟ συγχαίρουν τον αρμόδιο Υπουργό κ. Χρήστο Σταϊκούρα και πιο ειδικά την αρμόδια υφυπουργό σε θέματα Μεταφορών κα Χριστίνα Αλεξοπούλου για την πολύ σοβαρή αντιμετώπιση του ζητήματος από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων τους και για την πρωτοβουλία τους και την στενή συνεργασία τους με τον κλάδο μας προκειμένου να ενισχυθεί ένας πολύ σημαντικός θεσμός όπως αυτός του ΚΤΕΟ.
Αντιμέτωποι με απαγορεύσεις στη στάθμευση ή ακόμα και στην κυκλοφορία έρχονται ιδιοκτήτες οχημάτων τα οποία εφοδιάζονται με σύστημα υγραεριοκίνησης ή αεριοκίνησης.
Ειδικότερα, οι απαγορεύσεις επιβάλλονται για εκείνα τα οχήματα που φέρουν εργοστασιακό ή μη σύστημα LPG ή CNG και προκύπτουν για λόγους ασφαλείας.
Επί της ουσίας πρόκειται για οχήματα που κινούνται είτε με υγραέριο είτε με φυσικό αέριο, η στάθμευση των οποίων απαγορεύεται σε ορισμένες περιπτώσεις σε κλειστά parking που δεν πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές.
Μολονότι η Ελληνική Νομοθεσία δεν προβλέπει κάποια απαγόρευση στην κίνηση ή την στάθμευση αυτοκινήτων με υγραέριο ή φυσικό αέριο, υπάρχουν σαφείς κανονισμοί οι οποίοι θα πρέπει να πληρούνται ώστε ένας χώρος στάθμευσης να μπορεί να υποδεχθεί και να φιλοξενήσει αεριοκίνητα οχήματα.
Συγκεκριμένα, σε κλειστούς χώρους στάθμευσης με χωρητικότητα μεγαλύτερη των 100 οχημάτων θα πρέπει να οριοθετούνται πλησίον των εξωτερικών τοίχων του κτιρίου με ειδική σήμανση εκείνα τα τμήματα στα οποία οφείλουν να σταθμεύουν αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν εναλλακτικούς τύπους καυσίμου.
Οι θέσεις αυτές θα πρέπει να αντιστοιχούν τουλάχιστον στο 10% επί της μέγιστης χωρητικότητας του χώρου στάθμευσης, ενώ τα τμήματα αυτά θα πρέπει να αποτελούν ξεχωριστό πυροδιαμέρισμα, να τοποθετούνται κατά προτίμηση σε υπέργειους ορόφους και να διαθέτουν κατάλληλο σύστημα εξαερισμού.
Στην περίπτωση, λοιπόν, που οι παραπάνω προδιαγραφές δεν πληρούνται, ο χώρος στάθμευσης δεν μπορεί να φιλοξενήσει οχήματα με συστήματα τροφοδοσίας υγραερίου ή φυσικού αερίου και οφείλει να απαγορεύει την είσοδο και τη στάθμευση σε αυτά.
Η απαγόρευση συνήθως επιβάλλεται με την αντίστοιχη σήμανση και οφείλει να γίνει σεβαστή από τους ιδιοκτήτες οχήματος, καθώς στην περίπτωση ενός συμβάντος είναι πολύ πιθανόν να βρεθούν εκτεθειμένοι.
Κρίνοντας από την παραπάνω διάταξη, για χώρους στάθμευσης με χωρητικότητα μικρότερη των 100 θέσεων δεν προβλέπεται κάποια ειδική πρόβλεψη για τα οχήματα που κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο, συνεπώς δεν τίθεται θέμα κάποιου περιορισμού ή απαγόρευσης.
Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τα κλειστά-υπόγεια parking πολυκατοικιών, τα οποία προφανώς δεν αγγίζουν τη χωρητικότητα των 100 οχημάτων, ενώ ασφαλής μπορεί να θεωρηθεί η στάθμευση αυτοκινήτων LPG και CNG στις πυλωτές πολυκατοικιών, όπου οι πιθανότητες υψηλής συγκέντρωσης υγραερίου ή φυσικού αερίου είναι ελάχιστες.
Δεν είναι όμως μόνον οι χώροι στάθμευσης που επιβάλλουν περιορισμούς σε αυτοκίνητα που κινούνται με εναλλακτικούς τύπους καυσίμου. Σε τούνελ ανά την Ευρώπη, τα συγκεκριμένα οχήματα θα πρέπει να ενημερώνουν για τη χρήση LPG ή CNG κατά την είσοδό τους σε αυτά και να φέρουν ειδική σήμανση, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις όπως αυτό της σήραγγας της Μάχης, οπού η μεταφορά οποιουδήποτε οχήματος LPG ή CNG απαγορεύεται ακόμα κι αν οι αντίστοιχες δεξαμενές του αυτοκινήτου είναι άδειες.
Ο Υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας και η αρμόδια Υφυπουργός για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου θα παρουσιάσουν επίσης διατάξεις για την ασφαλή κινητικότητα.
Στόχος είναι να τεθεί όριο 30 χλμ/ώρα σε αρκετές περιοχές των πόλεων, σε ζώνες που θα υποδείξουν οι δημοτικές αρχές. Ειδικά έξω από τα σχολεία, ο Δήμοι θα μπορούν να προτείνουν ακόμα χαμηλότερο όριο, στα 20 χλμ/ώρα.
Το μεγάλο ερώτημα είναι αν στο νέο ΚΟΚ θα παραμείνει η αφαίρεση πινακίδων του οχήματος ως ποινή για τις σοβαρές τροχαίες παραβάσεις.
«Η κεντρική φιλοσοφία του ΚΟΚ δεν αλλάζει. Αλλά οφείλουμε, γιατί αυτό είναι το σωστό και έχει ήδη γίνει, να είμαστε σε αγαστή συνεργασία κυρίως με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Ώστε να ενσωματώσουμε και τις όποιες πιθανόν δυνητικές παρατηρήσεις υπάρχουν από το συναρμόδιο υπουργείο», είχε δηλώσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Ακόμη, σύμφωνα με πληροφορίες, τα πρόστιμα θα έρχονται στους παραβάτες μέσω sms, ενώ το ιστορικό των παραβάσεων θα είναι διαθέσιμο στο gov.gr.
Η ολομέλεια της Βουλής ψήφισε τον νέο Ποινικό Κώδικα, ο οποίος περιλαμβάνει αλλαγές και παρεμβάσεις στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με αυστηρότερες ποινές σε κάποιες σοβαρές παραβάσεις.
Η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η επικίνδυνη οδήγηση, η υπερβολική ταχύτητα, η κίνηση στη ΛΕΑ και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ θα τιμωρούνται ποινικά (άρθρο 290Α παρ.1 του Ποινικού Κώδικα όπως τροποποιήθηκε με τον νόμο 5090/2024).
Τελικά δεν έχει πολύ σημασία αν έχουμε παλιό ή νέο αυτοκίνητο καθώς θα πληρώσουμε όλοι χαράτσι.
Νέες αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας φέρνει το υπουργείο Οικονομίας από το 2025, στέλνοντας στο ταμείο και ιδιοκτήτες νέων οχημάτων, την ώρα που το υπουργείο Μεταφορών «μαγειρεύει» αλλαγές και για τα παλαιά ΙΧ, στέλνοντάς στα ετησίως στα ΚΤΕΟ για έλεγχο.
Σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, προκειται για ρύθμιση που έχει ήδη τεθεί σε ισχύ σε άλλα κρατη μέλη της ΕΕ.
Τα μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας αποτέλεσαν ένα ισχυρό κίνητρο για τους υποψήφιους αγοραστές καινούριων αυτοκινήτων ώστε να επιλέγουν μοντέλα με μικρούς σε κυβισμό κινητήρες οι οποίοι εκπέμπουν εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2.
Ωστόσο τα αυτοκίνητα που μέχρι πρότινος είχαν μηδενικά τέλη φαίνεται ότι… έχουν παλιώσει μετά από 15 χρόνια!
Σημειώνεται πως η εφαρμογή μηδενικών τελών οδήγησε εκατομμύρια καταναλωτές να αποκτήσουν κάποιο μοντέλο με χαμηλές εκπομπές CO2, αλλά πλέον το ένα μετά το άλλο τα κράτη μέλη της ΕΕ δίνουν μηδενικά τέλη μόνο για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα!
Με λίγα λόγια πιθανότατα θα πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και τα υβριδικά ΙΧ.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Μεταφορών αναζητά τρόπους για αυξημένη εποπτεία και των παλαιών αυτοκινήτων. Για τον λόγο αυτό βάζει ξανά στο τραπέζι τον ετήσιο έλεγχο των παλαιών οχημάτων στα ΚΤΕΟ.
Έτσι πέρα από τη διασύνδεση των ΚΤΕΟ με το ηλεκτρονικό σύστημα του υπουργείου, που με τη σειρά του συνδέεται με την ΑΑΔΕ, εξετάζεται ένα ακόμα μέτρο.
Το μέτρο αυτό θα είναι η υποχρέωση ετήσιου ελέγχου για μια κατηγορία οχημάτων.
Σύμφωνα με τα σενάρια που εξετάζει το ΥΜΕ, τα οχήματα αυτά θα είναι όσα έχουν κυκλοφορήσει στην αγορά για περισσότερα από 10 ή 15 χρόνια.
Το συγκεκριμένο μέτρο δεν είναι νέο, καθώς στην πλειοψηφία των κρατών – μελών της ΕΕ ισχύει εδώ και πολλά χρόνια για τα οχήματα που έχουν συμπληρώσει 8 έτη κυκλοφορίας, ενώ σε κάποιες χώρες αυτό ισχύει ακόμα και για τα οχήματα 5ετίας.
Ιδιαίτερες προτιμήσεις δείχνουν οι διαρρήκτες αυτοκινήτων σε συγκεκριμένες μάρκες.
Οι κλοπές παρκαρισμένων αυτοκινήτων τείνουν να γίνουν μάστιγα.
Όλο και περισσότερα ΙΧ που «σηκώνουν» οι δράστες από την Αττική καταλήγουν σε κυκλώματα διακινητών στον Έβρο.
Ειδικοί εξηγούν τη μεθοδολογία των δραστών που όπως φαίνεται καταφέρνουν να «εξουδετερώσουν» μια σειρά από συστήματα ασφαλείας που διαθέτουν ακόμη και τα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα.
Πολλές φορές, οι δράστες δεν χρησιμοποιούν αντικλείδι του αυτοκινήτου.
Κάνουν πιθανότατα reset στον εγκέφαλο και το immobilizer και καταφέρνουν να παρακάμψουν το σύστημα εκκίνησης.
Ο κ. Γιώργος εξηγεί τι έκαναν οι δράστες όταν κατάφεραν να τρυπώσουν στο αυτοκίνητό του. «Σβήνει από start-stop. Με αυτόν τον τρόπο βάζουν μπροστά».
«Με αυτό το μαγνητάκι το κάνουν», ανέφερε μιλώντας στο Mega.
Το επίμαχο αυτοκίνητο έκανε φτερά από το Κερατσίνι, βρέθηκε μέρες μετά στην Ξάνθη με ζημιές άνω των 5.000 ευρώ από τη διακίνηση μεταναστών.
«Το γράψανε σε ένα στικάκι, αυτό που φαίνεται στο βίντεο και μετά πέρασαν και έναν δικό τους κωδικό, με ένα μαγνητάκι, το οποίο το ακουμπάς επάνω στο start-stop και βάζεις μπροστά το αμάξι και έκαναν τη δουλειά τους».
Οι αστυνομικοί έχουν διαπιστώσει πως η κάθε μια από τις σπείρες ειδικεύεται σε μια συγκεκριμένη μάρκα αυτοκινήτων.
Στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν καταφέρει να βγάλουν αντικλείδι.
Όπως συνέβη σε περιοχή της Αττικής πριν από λίγες μόνο μέρες.
Σε ανύποπτο χρόνο οι δράστες καταφέρνουν έστω και για λίγα λεπτά να πάρουν στα χέρια τους το πρωτότυπο κλειδί και το αντιγράφουν.
Γι’ αυτό όπως τονίζουν μηχανικοί, ασφαλιστές και συνδικαλιστές της αστυνομίας, θέλει μεγάλη προσοχή για τα σημεία που αφήνει κανείς το κλειδί του οχήματος.
Τα συστήματα ασφαλείας εξελίσσονται αλλά μαζί τους και οι κλέφτες αυτοκινήτων που σε πολλές περιπτώσεις βρίσκουν τη συνταγή για να υλοποιήσουν το χτύπημα.
Οι ιδιοκτήτες, όπως εξηγούν ειδικοί, πρέπει σε κάθε περίπτωση να έχουν ασφαλίσει το αυτοκίνητό τους για κλοπή και να προσέχουν πότε και πού αφήνουν τα κλειδιά τους.
Ο Ηρακλής Τσιολάκης, υπεύθυνος σε συνεργείο περιγράφει πώς επιτήδειοι κλέβουν αυτοκίνητα: «Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα μπορούν να το κλέψουν.
Μπαίνουμε σε μία εποχή κλοπής που λέγεται ηλεκτρονική. Ο ανέπαφος τρόπος που βάζουμε μπρος έχει δημιουργήσει μία φιλοσοφία.
Το αυτοκίνητο δουλεύει με ραδιοσυχνότητες και εάν ο γνώστης μπορέσει να κάνει αποκωδικοποιήσει τα σήματα, μπορεί να κάνει μια αντίστοιχη εγγραφή, όπως ακριβώς ένα εργαστηριακό κλειδί της αντιπροσωπείας. Μπορεί να γίνει σε όλα τα αυτοκίνητα απλά αλλά ζει ο βαθμός δυσκο
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…