Αυτοκίνητο: Ακόμη και με απαγόρευση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων τα Σαββατοκύριακα «απειλεί» το ομοσπονδιακό υπουργείο Μεταφορών, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι για το κλίμα.
Για «ελιγμό» του υπουργού Φόλκερ Βίσινγκ (FDP) προκειμένου «να αποσπάσει την προσοχή από τις αποτυχίες του», κάνει λόγω η περιβαλλοντική οργάνωση Greenpeace, ενώ και οι Πράσινοι απορρίπτουν την πρόταση.
Σε επιστολή του που αποκάλυψε η BILD προς τους επικεφαλής των κοινοβουλευτικών ομάδων των κομμάτων της Bundestag, ο υπουργός Μεταφορών, αναφερόμενος στην πολύμηνη συζήτηση σχετικά με τη νομοθεσία για το κλίμα, επισημαίνει ότι «το γεγονός ότι η νομοθεσία δεν έχει ακόμη τεθεί σε ισχύ προκαλεί σημαντική νομική και πρακτική αβεβαιότητα, η οποία δεν εξυπηρετεί ούτε το κλίμα ούτε τη φήμη της κυβέρνησης». Προειδοποιεί μάλιστα ότι, αν αυτό δεν συμβεί έως τα μέσα Ιουλίου, θα πρέπει να αντιδράσει με απαγόρευση κυκλοφορίας αυτοκινήτων, καθώς, όπως υποστηρίζει, μόνο έτσι μπορούν να μειωθούν οι εκπομπές καυσαερίων σε αυτόν τον τομέα. «Αυτός ο ισχυρισμός είναι απλώς ψευδής. Ένας υπουργός δεν πρέπει να προκαλεί αβάσιμη ανησυχία στους πολίτες», δήλωσε στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων dpa η αντιπρόεδρος της κοινοβουλευτικής ομάδας των Πρασίνων Γιούλια Φερλίντεν.
Η περιβαλλοντική οργάνωση Greenpeace ερμηνεύει την «απειλή» του υπουργού Μεταφορών ως «προσπάθεια να αποσπάσει την προσοχή από λάθη της δικής του πολιτικής». Ο υπουργός «προσπαθεί ξεδιάντροπα και με αδιαφάνεια να μετατρέψει τις συνέπειες της δικής του αποτυχίας σε πολιτική πίεση», δήλωσε η αρμόδια της οργάνωσης για θέματα κυκλοφορίας Κλάρα Τόμπσον, επίσης στο dpa, επισημαίνοντας ότι ο κ. Βίσινγκ εδώ και δύο χρόνια μπλοκάρει κάθε μέτρο προστασίας του κλίματος που σχετίζεται με την οδική κυκλοφορία και τώρα «ζωγραφίζει στον τοίχο σενάρια φρίκης προκειμένου να μη χρειαστεί να κάνει τίποτα». Η Greenpeace αντιθέτως, εστιάζει την προσοχή της κυρίως στην επέκταση και τον εκσυγχρονισμό των δημόσιων συγκοινωνιών και των σιδηροδρομικών συνδέσεων.
Ο τομέας των μεταφορών έχει κατ’ επανάληψη υπερβεί τα υφιστάμενα όρια εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα και την Δευτέρα το Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων για Θέματα Κλίματος αναμένεται να επιβεβαιώσει το πρόβλημα, επισημαίνοντας ότι το υπουργείο Μεταφορών πρέπει να παρουσιάσει άμεσα ένα πρόγραμμα προκειμένου ο συγκεκριμένος τομέας να επιστρέψει στην τροχιά επίτευξης των στόχων, αναφέρει σε ρεπορτάζ της η γερμανική δημόσια τηλεόραση ARD. Ο κυβερνητικός συνασπισμός όμως δεν έχει κατορθώσει έως τώρα να συμφωνήσει σε συγκεκριμένες προτάσεις νομοθεσίας. Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες, οι εκπομπές καυσαερίων θα πρέπει έως το 2030 να έχουν μειωθεί κατά 65% σε σχέση με το 1990.
Αυτοκίνητο: Τέλος το τιμόνι – Με τι θα οδηγάμε
H καινοτόμα σχεδιαστική φιλοσοφία κάνει την εμφάνισή της στο εσωτερικό των πρόσφατων μοντέλων της Peugeot.
Στο επίκεντρο βέβαια υπάρχει το i-Cockpit, το οποίο φέρει συνεχείς καινοτομίες σε κάθε γενιά, τα τελευταία 10 χρόνια.
Το εντυπωσιακό πανοραμικό i-Cockpit που υπάρχει στα E-3008 και E-5008 εισήγαγε πρόσφατα νέες προοπτικές, ενώ η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT ενσωματώνεται πλέον στον φωνητικό έλεγχο του Peugeot i-Cockpit σε όλη τη γκάμα.
Η φίρμα πραγματοποιεί το επόμενο τεχνολογικό άλμα προς τα εμπρός, παρουσιάζοντας το όραμά της για την οδήγηση με το τιμόνι «Hypersquare».
Στη VivaTech 2024, η Peugeot θα παρουσιάσει την τελευταία ανατρεπτική τεχνολογία της, το τιμόνι «Hypersquare».
Εμπνευσμένη από τον ψηφιακό κόσμο, η καινοτομία αυτή μεταμορφώνει ριζικά την οδηγική εμπειρία και απόλαυση, αντικαθιστώντας το παραδοσιακό τιμόνι με ψηφιακά ηλεκτρονικά χειριστήρια, αξιοποιώντας την τεχνολογία steer-by-wire, που δημιουργεί νέες κινήσεις των χεριών για μια πιο διαισθητική, απλή και εργονομική οδήγηση.
Η Peugeot θα έχει επίσης στο εκθεσιακό της περίπτερο στη Vivatech 2024 τη MOBILISIGHTS.
Η θυγατρική της Stellantis, που ειδικεύεται στα DATA (DaaS), παρέχει πρόσβαση σε δεδομένα τηλεμετρίας από συνδεδεμένα οχήματα Peugeot και άλλες μάρκες του ομίλου.
Τα δεδομένα αυτά επιτρέπουν την εξατομίκευση της εμπειρίας του οδηγού μέσω καινοτόμων υπηρεσιών και εφαρμογών μέσα από ένα οικοσύστημα, με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας των οδηγών, πάντα και μόνο με τη συγκατάθεσή τους.
Προσοχή: Άλλαξαν τα όρια ταχύτητας στην Ελλάδα – Παίρνει… κεφάλια ο νέος ΚΟΚ
Ο Υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας και η αρμόδια Υφυπουργός για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου θα παρουσιάσουν επίσης διατάξεις για την ασφαλή κινητικότητα.
Στόχος είναι να τεθεί όριο 30 χλμ/ώρα σε αρκετές περιοχές των πόλεων, σε ζώνες που θα υποδείξουν οι δημοτικές αρχές. Ειδικά έξω από τα σχολεία, ο Δήμοι θα μπορούν να προτείνουν ακόμα χαμηλότερο όριο, στα 20 χλμ/ώρα.
Το μεγάλο ερώτημα είναι αν στο νέο ΚΟΚ θα παραμείνει η αφαίρεση πινακίδων του οχήματος ως ποινή για τις σοβαρές τροχαίες παραβάσεις.
«Η κεντρική φιλοσοφία του ΚΟΚ δεν αλλάζει. Αλλά οφείλουμε, γιατί αυτό είναι το σωστό και έχει ήδη γίνει, να είμαστε σε αγαστή συνεργασία κυρίως με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Ώστε να ενσωματώσουμε και τις όποιες πιθανόν δυνητικές παρατηρήσεις υπάρχουν από το συναρμόδιο υπουργείο», είχε δηλώσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Ακόμη, σύμφωνα με πληροφορίες, τα πρόστιμα θα έρχονται στους παραβάτες μέσω sms, ενώ το ιστορικό των παραβάσεων θα είναι διαθέσιμο στο gov.gr.
Η ολομέλεια της Βουλής ψήφισε τον νέο Ποινικό Κώδικα, ο οποίος περιλαμβάνει αλλαγές και παρεμβάσεις στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με αυστηρότερες ποινές σε κάποιες σοβαρές παραβάσεις.
Η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η επικίνδυνη οδήγηση, η υπερβολική ταχύτητα, η κίνηση στη ΛΕΑ και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ θα τιμωρούνται ποινικά (άρθρο 290Α παρ.1 του Ποινικού Κώδικα όπως τροποποιήθηκε με τον νόμο 5090/2024).
- Με φυλάκιση τουλάχιστον 1 έτους, αν από την παράβαση προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο
- Με φυλάκιση έως 3 έτη, αν από την παράβαση προκύψει ζημιά σε ξένη περιουσία
- Με κάθειρξη έως 10 έτη, αν από την παράβαση, προκύψει βαριά σωματική βλάβη ή προκληθεί σημαντική ζημιά σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις
- Με κάθειρξη/φυλάκιση τουλάχιστον 10 ετών, αν η παράβαση έχει ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου. Αν προκληθεί θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
- Οι παραβάσεις που φέρουν τις παραπάνω ποινές είναι:
- Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών και λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης
- Οδήγηση σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης, σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες
- Οδήγηση οχήματος, που είναι τεχνικά ανασφαλές ή φορτωμένο χωρίς ασφάλεια
- Οδήγηση σε αυτοσχέδιους αγώνες ή με επικίνδυνους ελιγμούς
- Οδήγηση στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) εκτός των περιπτώσεων αποκλειστικού προορισμού της
- Παραβίαση φωτεινού σηματοδότη
- Παραβίαση του ορίου ταχύτητας σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, κατά 60 χλμ (οδήγηση λεωφορείου, φορτηγού ή επιβατικού)
- Παραβίαση του ορίου ταχύτητας κατά 20, 30 ή και 40 χλμ (οδήγηση σε κατοικημένη περιοχή ή σε άλλο οδικό δίκτυο αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον 20 χλμ. ανά ώρα.
Αυτοκίνητο: Χαράτσι για όλους! Πόσα θα πληρώσουμε
Τελικά δεν έχει πολύ σημασία αν έχουμε παλιό ή νέο αυτοκίνητο καθώς θα πληρώσουμε όλοι χαράτσι.
Νέες αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας φέρνει το υπουργείο Οικονομίας από το 2025, στέλνοντας στο ταμείο και ιδιοκτήτες νέων οχημάτων, την ώρα που το υπουργείο Μεταφορών «μαγειρεύει» αλλαγές και για τα παλαιά ΙΧ, στέλνοντάς στα ετησίως στα ΚΤΕΟ για έλεγχο.
Σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, προκειται για ρύθμιση που έχει ήδη τεθεί σε ισχύ σε άλλα κρατη μέλη της ΕΕ.
Τα μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας αποτέλεσαν ένα ισχυρό κίνητρο για τους υποψήφιους αγοραστές καινούριων αυτοκινήτων ώστε να επιλέγουν μοντέλα με μικρούς σε κυβισμό κινητήρες οι οποίοι εκπέμπουν εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2.
Ωστόσο τα αυτοκίνητα που μέχρι πρότινος είχαν μηδενικά τέλη φαίνεται ότι… έχουν παλιώσει μετά από 15 χρόνια!
Σημειώνεται πως η εφαρμογή μηδενικών τελών οδήγησε εκατομμύρια καταναλωτές να αποκτήσουν κάποιο μοντέλο με χαμηλές εκπομπές CO2, αλλά πλέον το ένα μετά το άλλο τα κράτη μέλη της ΕΕ δίνουν μηδενικά τέλη μόνο για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα!
Με λίγα λόγια πιθανότατα θα πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και τα υβριδικά ΙΧ.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Μεταφορών αναζητά τρόπους για αυξημένη εποπτεία και των παλαιών αυτοκινήτων. Για τον λόγο αυτό βάζει ξανά στο τραπέζι τον ετήσιο έλεγχο των παλαιών οχημάτων στα ΚΤΕΟ.
Έτσι πέρα από τη διασύνδεση των ΚΤΕΟ με το ηλεκτρονικό σύστημα του υπουργείου, που με τη σειρά του συνδέεται με την ΑΑΔΕ, εξετάζεται ένα ακόμα μέτρο.
Το μέτρο αυτό θα είναι η υποχρέωση ετήσιου ελέγχου για μια κατηγορία οχημάτων.
Σύμφωνα με τα σενάρια που εξετάζει το ΥΜΕ, τα οχήματα αυτά θα είναι όσα έχουν κυκλοφορήσει στην αγορά για περισσότερα από 10 ή 15 χρόνια.
Το συγκεκριμένο μέτρο δεν είναι νέο, καθώς στην πλειοψηφία των κρατών – μελών της ΕΕ ισχύει εδώ και πολλά χρόνια για τα οχήματα που έχουν συμπληρώσει 8 έτη κυκλοφορίας, ενώ σε κάποιες χώρες αυτό ισχύει ακόμα και για τα οχήματα 5ετίας.
Αυτοκίνητο: Αυτές τις μάρκες προτιμούν να κλέβουν – Τι πρέπει να κάνετε για να σώσετε το ΙΧ σας
Ιδιαίτερες προτιμήσεις δείχνουν οι διαρρήκτες αυτοκινήτων σε συγκεκριμένες μάρκες.
Οι κλοπές παρκαρισμένων αυτοκινήτων τείνουν να γίνουν μάστιγα.
Όλο και περισσότερα ΙΧ που «σηκώνουν» οι δράστες από την Αττική καταλήγουν σε κυκλώματα διακινητών στον Έβρο.
Ειδικοί εξηγούν τη μεθοδολογία των δραστών που όπως φαίνεται καταφέρνουν να «εξουδετερώσουν» μια σειρά από συστήματα ασφαλείας που διαθέτουν ακόμη και τα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα.
Πολλές φορές, οι δράστες δεν χρησιμοποιούν αντικλείδι του αυτοκινήτου.
Κάνουν πιθανότατα reset στον εγκέφαλο και το immobilizer και καταφέρνουν να παρακάμψουν το σύστημα εκκίνησης.
Ο κ. Γιώργος εξηγεί τι έκαναν οι δράστες όταν κατάφεραν να τρυπώσουν στο αυτοκίνητό του. «Σβήνει από start-stop. Με αυτόν τον τρόπο βάζουν μπροστά».
«Με αυτό το μαγνητάκι το κάνουν», ανέφερε μιλώντας στο Mega.
Το επίμαχο αυτοκίνητο έκανε φτερά από το Κερατσίνι, βρέθηκε μέρες μετά στην Ξάνθη με ζημιές άνω των 5.000 ευρώ από τη διακίνηση μεταναστών.
«Το γράψανε σε ένα στικάκι, αυτό που φαίνεται στο βίντεο και μετά πέρασαν και έναν δικό τους κωδικό, με ένα μαγνητάκι, το οποίο το ακουμπάς επάνω στο start-stop και βάζεις μπροστά το αμάξι και έκαναν τη δουλειά τους».
Οι αστυνομικοί έχουν διαπιστώσει πως η κάθε μια από τις σπείρες ειδικεύεται σε μια συγκεκριμένη μάρκα αυτοκινήτων.
Στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν καταφέρει να βγάλουν αντικλείδι.
Όπως συνέβη σε περιοχή της Αττικής πριν από λίγες μόνο μέρες.
Σε ανύποπτο χρόνο οι δράστες καταφέρνουν έστω και για λίγα λεπτά να πάρουν στα χέρια τους το πρωτότυπο κλειδί και το αντιγράφουν.
Γι’ αυτό όπως τονίζουν μηχανικοί, ασφαλιστές και συνδικαλιστές της αστυνομίας, θέλει μεγάλη προσοχή για τα σημεία που αφήνει κανείς το κλειδί του οχήματος.
Τα συστήματα ασφαλείας εξελίσσονται αλλά μαζί τους και οι κλέφτες αυτοκινήτων που σε πολλές περιπτώσεις βρίσκουν τη συνταγή για να υλοποιήσουν το χτύπημα.
Οι ιδιοκτήτες, όπως εξηγούν ειδικοί, πρέπει σε κάθε περίπτωση να έχουν ασφαλίσει το αυτοκίνητό τους για κλοπή και να προσέχουν πότε και πού αφήνουν τα κλειδιά τους.
Ο Ηρακλής Τσιολάκης, υπεύθυνος σε συνεργείο περιγράφει πώς επιτήδειοι κλέβουν αυτοκίνητα: «Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα μπορούν να το κλέψουν.
Μπαίνουμε σε μία εποχή κλοπής που λέγεται ηλεκτρονική. Ο ανέπαφος τρόπος που βάζουμε μπρος έχει δημιουργήσει μία φιλοσοφία.
Το αυτοκίνητο δουλεύει με ραδιοσυχνότητες και εάν ο γνώστης μπορέσει να κάνει