Αυτοκίνητο: Αλλάζουν εντελώς οι τιμές στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ. Η λειτουργία του ΜΕΜΟ φαίνεται ότι «μπλόκαρε» την ανάρτηση πλαστών ΚΤΕΟ και Πιστοποιητικών Συμμόρφωσης αλλά αύξησε τις τιμές λιανικής. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Καλύτερη αλλά και με πολύ πιο ακριβά αυτοκίνητα και φορτηγά είναι πλέον η ελληνική αγορά εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ) άλλαξε ριζικά τα δεδομένα και κατάφερε καίριο πλήγμα στους επιτήδειους εμπόρους.
Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά επικρατούσε κυριολεκτικά ένα χάος και κάποιοι επιτήδειοι είχαν καταφέρει να κάνουν άνω κάτω μια ολόκληρη αγορά εις βάρος βέβαια των νόμιμων συναδέλφων τους.
Το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων (ΜΕΜΟ) επιχειρεί να βάλει μια τάξη σε όλη αυτή την κατάσταση ωστόσο η συλλογή των εγγράφων που πρέπει να αναρτήσει ο έμπορος ή ιδιώτης καταναλωτής στο σύστημα περιλαμβάνει χρόνο και χρήμα. Αυτομάτως όμως οι όποιες οικονομικές επιβαρύνσεις προκαλούνται αυξάνουν τις τιμές λιανικής.
Από την άλλη μεριά βέβαια οι νόμιμες εμπορίες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εκτιμούν ότι το ΜΕΜΟ δυσκολεύει πολύ τη δράση των επιτήδειων καθώς κανένας δεν τολμά να αναρτήσει πλαστό Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή ΚΤΕΟ στο σύστημα υπό τον φόβο των τρίμηνων διασταυρώσεων!
Παράλληλα η άνοδος των τιμών των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε όλη την ΕΕ επίσης έχει μειώσει την αγοραστική τους δύναμη και αφού δεν θα μπορούν να πραγματοποιήσουν κομπίνες και δεν θα υπάρχει κέρδος θα οδηγηθούν προς την έξοδο της αγοράς.
Βέβαια το ΜΕΜΟ προκαλεί από μόνο του και εκείνο άνοδο των τιμών καθώς το υποχρεωτικό Δελτίο ΚΤΕΟ σε ισχύ από το άλλο κράτος-μέλος που κινούνταν το εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημα κοστίζει 250 ευρώ, το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης κοστίζει από 90 έως και 400 ευρώ ενώ η βεβαίωση ανάκλησης κοστίζει από 20 έως και 60 ευρώ! Συνολικά λοιπόν ο εισαγωγέας έμπορος ή ιδιώτης καταναλωτής θα πρέπει να δαπανήσει κατά μέσο όρο περίπου 500 ευρώ για να προμηθευτεί τα παραπάνω έγγραφα.
Επιπροσθέτως οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων επισημαίνουν ότι η προμήθεια της πλατφόρμας των online πλειστηριασμών έχει αυξηθεί κατά 180 ευρώ και πλέον κυμαίνεται μεταξύ 300-400 ευρώ όπως επίσης και το κόστος μεταφοράς έχει αυξηθεί κατά 120 ευρώ εκτοξεύοντας την τελική τιμή μεταξύ 700-1.000 ευρώ!
Οπότε η συνολική επιβάρυνση ξεπερνά τα 800 ευρώ την οποία σίγουρα θα περάσουν στην τελική τιμή λιανικής!
Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με το γεγονός ότι έχουν αυξηθεί και οι τιμές διάθεσης των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ έχουν ωθήσει προς τα πάνω τις τιμές διάθεσης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και θα τις αυξήσουν περαιτέρω.
Από την άλλη μεριά βέβαια όπως τονίζουν και έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο Newsauto.gr:
«Μπορεί το ΜΕΜΟ να περιλαμβάνει έγγραφα που πραγματικά είναι περιττά και κοστίζουν ωστόσο η λειτουργία της πλατφόρμας θα προκαλέσει μια αυτοκάθαρση της εγχώριας αγοράς καθώς οι επιτήδειοι δεν θα μπορούν να αναρτήσουν πλαστές βεβαιώσεις ΚΤΕΟ ή Πιστοποιητικών Συμμόρφωσης υπό τον φόβο της διασταύρωσης και επίσης τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα θα γίνουν πολύ πιο ποιοτικά από τα εγχώρια καθώς με τόσες βεβαιώσεις και έγγραφα δεν πωλείται κανένα εγχώριο μεταχειρισμένο όχημα! Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θα συνοδεύονται με όλα τα επίσημα έγγραφά τους όπως δελτίο ΚΤΕΟ σε ισχύ, Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης, βιβλία service, τιμολόγια στα οποία θα αναγράφονται και τα διανυθέντα χιλιόμετρα, βεβαίωση ανάκλησης μέχρι και βεβαίωση εξοπλισμού τα οποία σε καμία περίπτωση δεν θα βρει κανείς υποψήφιος αγοραστής σε κάποιο εγχώριο μεταχειρισμένο όχημα…»
Αυτοκίνητο: Τι γίνεται στα εγχώρια μεταχειρισμένα οχήματα
Η αναγραφή των χιλιομέτρων στα δελτία ΚΤΕΟ των εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχει περιορίσει τα φαινόμενα γυρίσματος των χιλιομέτρων μόνο στα καινούρια οχήματα 4ετίας.
Ωστόσο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξετάζει την εφαρμογή αναγραφής των χιλιομέτρων και στις Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων ώστε να τελειώσει οριστικά το γύρισμα των χιλιομέτρων στα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Παράλληλα στις Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων που εκδίδουν τα ΚΤΕΟ και όχι τα συνεργεία αναγράφονται ήδη τα διανυθέντα χιλιόμετρα αλλά δεν χρησιμοποιούνται τα δεδομένα για διασταυρώσεις στο κεντρικό σύστημα.
Αλλά σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr σύντομα θα καταγράφονται στο κεντρικό σύστημα οπότε η διασταύρωση των χιλιομέτρων θα γίνεται από το πρώτο κιόλας έτος κυκλοφορίας του οχήματος.
Αυτοκίνητο: Το άγνωστο κουμπί που μειώνει άμεσα την κατανάλωση καυσίμου
Οι τιμές καυσίμων έχουν πάρει την ανιούσα τους τελευταίους μήνες και αυτή την στιγμή η τιμή του λίτρου της βενζίνης είναι 1,919 ευρώ, ενώ αυτή του πετρελαίου κίνησης έχει ανέλθει στα 1,822 ευρώ το λίτρο (τιμές 30/1/2023).
Την ανιούσα όμως δεν έχει πάρει μόνο η βενζίνη, αλλά και όλα τα αγαθά σε παγκόσμιο επίπεδο, με αποτέλεσμα πολλοί οδηγοί να αναζητούν ή να εξασκούν τεχνικές εξοικονόμησης καυσίμων.
Τα αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας που παρουσιάζονται τα τελευταία χρόνια έχουν σύστημα Start&Stop.
Όταν ακινητοποιούμε το όχημά μας και, στην περίπτωση χειροκίνητου σασμάν, απεμπλέκουμε την σχέση από το κιβώτιο, ο κινητήρας του αυτοκινήτου μας σβήνει αυτόματα.
Τα πλεονεκτήματα είναι προφανή, καθώς εξοικονομούμε καύσιμα, μειώνουμε τους ρύπους που εκπέμπονται στην πόλη και οι κατασκευαστές επιτυγχάνουν χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, με ότι φορολογικά πλεονεκτήματα σημαίνει αυτό.
Το σύστημα Start&Stop διακόπτει την λειτουργία του κινητήρα στο ρελαντί, όχι όμως και των περιφερειακών του, και τον επανεκκινεί με το που επιλέξετε σχέση ή αφήσετε το πεντάλ του φρένου.
Η εξέλιξη του συστήματος στα σύγχρονα αυτοκίνητα πάει παράλληλα με αυτή των μηχανικών μερών. Αυτό σημαίνει ότι αρκετά μέρη έχουν διαφοροποιηθεί και οι μπαταρίες που τοποθετούνται είναι ενισχυμένες σε απόδοση.
Επιπλέον, η διαχείριση της ενέργειας γίνεται ηλεκτρονικά από τον υπολογιστή του αυτοκίνητου, γνωρίζοντας την «δύναμη» της μπαταρίας και διαμορφώνοντας ανάλογα την λειτουργία του συστήματος Start&Stop.
Εάν δηλαδή κρίνει ότι δεν έχει την απαραίτητη ισχύ για να επανεκκινήσει τον κινητήρα, δεν θα τον απενεργοποιήσει.
Άλλες συνθήκες που ο «εγκέφαλος» του αυτοκίνητου μας θα παρακάμψει την λειτουργία του συστήματος Start&Stop είναι η χρήση του συστήματος κλιματισμού μια μέρα με καύσωνα, η επίτευξη ιδανικής θερμοκρασίας λειτουργίας ενός κρύου κινητήρα και η αναγέννηση του φίλτρου DPF στα πετρελαιοκίνητα.
Σε κάθε περίπτωση, οι κατασκευαστές συστήνουν να διατηρούμε ενεργοποιημένο το σύστημα γιατί εξοικονομεί καύσιμα που φτάνει σε ποσοστό μέχρι και 12%, και κατά συνέπεια σε μείωση των εκπομπών ρύπων. Χώρια την οικονομία στην τσέπη μας.
Αυτοκίνητο: Το κόλπο με τον αναπτήρα! Πώς μπορεί να σε σώσει τη δύσκολη στιγμή
Ένας κοινός αναπτήρας θα πρέπει να βρίσκεται πάντα μαζί μας στο αυτοκίνητο καθώς με ένα απλό κόλπο μπορεί σε περίπτωση βλάβης να φέρει ξανά στη «ζωή» τον κινητήρα μας. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Το να ακινητοποιηθεί ένα αυτοκίνητο από βλάβη στον κινητήρα δεν είναι κάτι ασυνήθιστο και είναι κάτι που συμβαίνει πολλές φορές όταν η οποιαδήποτε βοήθεια βρίσκεται πολύ μακριά.
Η σωστή περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου μας εξαλείφει σε μεγάλο βαθμό την παραπάνω πιθανότητα και η ακινητοποίηση του αυτοκινήτου μας, ενώ εμείς φροντίζουμε για την υγεία του, μπορεί να συμβεί για κάποιο λόγο που συνήθως διορθώνεται εύκολα.
Τα μπουζί του κινητήρα και η κατάσταση στην οποία βρίσκονται παίζουν καθοριστικό ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία του μοτέρ.
Με την πάροδο του χρόνου στα ηλεκτρόδια του μπουζί συγκεντρώνονται διαφόρων ειδών επικαθήσεις, οι οποίες μπορεί να το εμποδίσουν από το να μετατρέψει το ρεύμα που δέχεται σε ισχυρό σπινθήρα, ο οποίος με τη σειρά του θα οδηγήσει στην ανάφλεξη του καύσιμου μίγματος και την εκκίνηση ή την σωστή λειτουργία του μοτέρ.
Αν δεν μπορείτε να εκκινήσετε τον κινητήρα σας, η μειωμένη απόδοση των μπουζί μπορεί να είναι η αιτία και τη λύση μπορεί να δώσει, τουλάχιστον προσωρινά, ένας κοινός αναπτήρας. Με το να δοκιμάσετε να διορθώσετε την κατάσταση μπορεί να σας γλιτώσει πολύτιμο χρόνο.
Μαζί με τον αναπτήρα θα χρειαστείτε βέβαια και ένα μπουζόκλειδο για να καταφέρετε να λύσετε τα μπουζί χωρίς να τους προκαλέσετε ζημιά, αλλά και ένα καθαρό κατά προτίμηση πανί. Ειδικά αν είστε ακινητοποιημένοι στη μέση του πουθενά και η οδική βοήθεια βρίσκεται πολύ μακριά, δεν έχετε να χάσετε κάτι με το να προσπαθήσετε.
Σε περίπτωση που ο κινητήρας σας δεν παίρνει μπροστά, για να περιορίσετε τις πιθανότητες αυτό να οφείλεται σε ενδεχόμενη δυσλειτουργία των μπουζί θα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας αυτά που ακολουθούν.
Αρχικά το αυτοκίνητο θα πρέπει να έχει επαρκή ποσότητα βενζίνης στο ρεζερβουάρ του. Έπειτα, με το γύρισμα του κλειδιού στον κεντρικό διακόπτη, ή το πάτημα του αντίστοιχου κουμπιού, όλα τα συστήματα θα πρέπει να ενεργοποιούνται κανονικά και τα φώτα του αυτοκινήτου μας θα πρέπει έχουν τη σωστή ένταση και να μην μας φαίνονται αδύναμα.
Παράλληλα, με την ενεργοποίησή της, η μίζα θα πρέπει να «γυρνάει» δυνατά όπως και κάθε άλλη φορά που προσπαθούμε να εκκινήσουμε το μοτέρ.
Έχοντας στο μυαλό μας και κάνοντας όλα τα παραπάνω εξαλείφουμε σε μεγάλο βαθμό την πιθανότητα η μπαταρία του αυτοκινήτου να μην έχει φορτιστεί σωστά ή να υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το δυναμό.
Μετά από τα παραπάνω κλείνουμε τον κεντρικό διακόπτη, ανοίγουμε το καπό, αφαιρούμε τα μπουζοκαλώδια και έπειτα και τα ίδια τα μπουζί χρησιμοποιώντας το μπουζόκλειδο.
Αν τα ηλεκτρόδιά τους είναι καθαρά, τότε τα μπουζί δεν είναι η αιτία που δεν εκκινεί το μοτέρ. Σε αντίθετη περίπτωση, αν δηλαδή είναι βρώμικα, η πιθανότητα να ευθύνονται αυτά είναι μεγάλη.
Επόμενο βήμα είναι να σκουπίσουμε τα ηλεκτρόδια του μπουζί με ένα καθαρό πανί και έπειτα να χρησιμοποιήσουμε τον αναπτήρα για να τα «κάψουμε» για μερικά δευτερόλεπτα και να ζεστάνουμε τις επικαθήσεις.
Χρησιμοποιούμε ξανά το πανάκι για να καθαρίσουμε αμέσως τα μπουζί και τα τοποθετούμε ξανά στις θέσεις τους, όπως και τα μπουζοκαλώδια.
Προσπαθούμε, τέλος, να εκκινήσουμε ξανά τον κινητήρα και δεν αποκλείεται αυτή τη φορά να είμαστε πιο τυχεροί.
Σε κάθε περίπτωση και εφόσον το μοτέρ τεθεί σε λειτουργία, αντικαθιστούμε τα μπουζί του κινητήρα μας με την πρώτη ευκαιρία.
Αυτοκίνητο: Έβαλε το κλειδί του αυτοκινήτου στον φούρνο μικροκυμάτων – Μόλις το δείτε θα το κάνετε και εσείς
Η κλοπή του αυτοκινήτου είναι από του χειρότερους εφιάλτες των οδηγών/ιδιοκτητών. Και αυτό γιατί το αυτοκίνητο είναι ένα «αντικείμενο» μεγάλη αξίας, οικονομικής και συναισθηματικής για πολλούς.
Επίσης, για αρκετούς είναι ένα εργαλείο δουλειάς και για άλλους ένα μέσο «απόδρασης» και ελευθερίας.
Ευτυχώς, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να προστατεύσετε το αυτοκίνητό σας, όπως αντικλεπτικά, συναγερμοί και GPS trackers.
Υπάρχει όμως ένας ακόμα τρόπος προφύλαξης του αυτοκινήτου που ελάχιστοι γνωρίζουν και μπορεί να βοηθήσει στο να καταπολεμήσετε μία νέα τεχνική κλοπής.
Η τελευταία αφορά το «χακάρισμα» του ασύρματου κλειδιού από τον επίδοξο κλέφτη, με σκοπό να μπορέσει να ανοίξει και να εκκινήσει το αυτοκίνητο χωρίς κάποιου είδους παραβίαση.
Πράγματι, οι περισσότεροι οδηγοί αφήνουν τα κλειδιά του αυτοκινήτου τους κοντά στην εξώπορτα για ευκολία.
Το πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι οι κλέφτες μπορούν λάβουν το σήμα του κλειδιού και να κλέψουν χωρίς κόπο το όχημά σας.
Υπάρχει όμως μια άγνωστη και περίεργη μέθοδος προφύλαξης, η οποία όμως έχει αποδείξει την αξία της και δεν κοστίζει. Αυτή λοιπόν είναι να βάζετε τα κλειδιά του αυτοκινήτου σας στον φούρνο μικροκυμάτων που έχετε στην κουζίνα.
Έτσι, η ταπεινή λευκή συσκευή καταφέρνει να εμποδίσει την μετάδοση του σήματος του κλειδιού και να κάνει δύσκολη την ζωή των επίδοξων κλεφτών.
Προσοχή όμως, γιατί η μέθοδος δεν λειτουργεί σε όλα τα κλειδιά. Όπως αντιλαμβάνεστε, θα πρέπει τα κλειδιά να είναι ασύρματα και να επιτρέπει την είσοδο στο αυτοκίνητο χωρίς την χρήση κάποιου πλήκτρου.
Ωστόσο, εάν ανησυχείτε μήπως ξεχάσετε τα κλειδιά στον φούρνο μικροκυμάτων και τον ενεργοποιήσετε κατά λάθος, να ξέρετε υπάρχουν και άλλες λύσεις.
Μπορείτε για παράδειγμα να τοποθετήσετε το ασύρματο κλειδί σε μία θήκη με τεχνολογία RFID ή ακόμα πιο εύκολα, να τυλίξετε το κλειδί με ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο.
Με έναν από αυτούς τους τρόπους, θα καταφέρετε να μειώσετε σημαντικά τον κίνδυνο κλοπής του αυτοκινήτου σας κατά την διάρκεια της νύχτας.