Αυτοκίνητο: Τα βενζινοκίνητα μοντέλα εξακολουθούν να καταλαμβάνουν την πρώτη θέση στον πίνακα των πωλήσεων το Νοέμβριο αλλά και στο 11μηνο. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Υβριδικά, ηλεκτρικάκαι plug-in υβριδικά μοντέλα φαίνεται ότι επέλεξαν οι Έλληνες καταναλωτές τον Νοέμβριο τα οποία και σημείωσαν τα υψηλότερα ποσοστά ανόδου ενώ αντίθετα πτωτικά κινήθηκαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και diesel σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).
Ειδικότερα οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων φαίνεται ότι βρέθηκαν πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών και των εταιρειών καθώς βρέθηκαν στην δεύτερη θέση καταλαμβάνοντας το 25,8% του συνόλου της αγοράς πίσω από τα βενζινοκίνητα οχήματα (40,9%) ενώ στην τρίτη ακολουθούν τα diesel ΙΧ (16,6%).
Μάλιστα οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων σημείωσαν το υψηλότερο ποσοστό ανόδου 7,2% το Νοέμβριο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020 καταλαμβάνοντας το 11,7% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 4,4% που είχαν πέρυσι.
Σε επίπεδο 11μηνου οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν το υψηλότερο ποσοστό ανόδου 8,6% καταλαμβάνοντας το 22,9% έναντι 14,3% που είχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Πάντως την πρώτη θέση στο 11μηνο κατέχουν τα βενζινοκίνητα μοντέλα με ποσοστό 49% από 54,6% που κατείχαν το 2020 σημειώνοντας πτώση 4,9%.
Αυτοκίνητο: Τι καύσιμο επέλεξαν οι Έλληνες
Βενζινοκίνητα ήταν 4 στα 10 καινούρια αυτοκίνητα που επέλεξαν οι Έλληνες καταναλωτές το Νοέμβριο καθώς αφορούσαν το 40,9% του συνόλου της αγοράς από 42,2% που κατείχαν τον αντίστοιχο μήνα του 2020 με αποτέλεσμα να σημειώνουν πτώση 1,5%.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκαν τα υβριδικά αυτοκίνητα τα οποία κατέλαβαν το 25,8% του συνόλου των πωλήσεων από 19,9% καταγράφοντας άνοδο 5,9%.
Στην τρίτη θέση ακολουθούν τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα με μερίδιο 16,6% από 30,3% που κατείχαν το Νοέμβριο του 2020 με αποτέλεσμα να σημειώνουν πτώση 13,7%.
Δυναμική ήταν η πορεία των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων το Νοέμβριο καθώς κατέλαβαν το 11,7% από 4,4% που κατείχαν τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι σημειώνοντας το υψηλότερο ποσοστό ανόδου 7,2%.
Αμετάβλητη ήταν η εικόνα των οχημάτων που κινούνται και με Φυσικό Αέριο καθώς κατέλαβαν το 1% της αγοράς από 1,4% τον αντίστοιχο μήνα του 2020 σημειώνοντας οριακή πτώση 0,4%.
Στην τελευταία θέση ακολουθούν τα οχήματα που κινούνται και με Υγραέριο τα οποία σημείωσαν άνοδο 2,6% και κατέλαβαν το 4% της αγοράς από 1,5% που κατείχαν το Νοέμβριο του 2020.
Αυτοκίνητο: Οι επιδόσεις του 11μηνου
Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να προσελκύουν τους Έλληνες καταναλωτές καθώς στο 11μηνο σχεδόν 1 στα 2 καινούρια αυτοκίνητα που διατέθηκαν κινούνται με βενζίνη. Ωστόσο οι πωλήσεις βενζινοκίνητων μοντέλων σημείωσαν πτώση 4,9% στο 11μηνο καθώς πέρυσι κατείχαν 54,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκαν τα υβριδικά μοντέλα τα οποία κατέλαβαν 22,9% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 14,3% που κατείχαν το 2020 με αποτέλεσμα να σημειώνουν άνοδο 8,6%.
Στην τρίτη θέση υποχώρησαν τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα με τις πωλήσεις να καταλαμβάνουν 17,7% σημειώνοντας πτώση 9,2% σε σχέση με το 26,9% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Στη συνέχεια ακολουθούν τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα τα οποία κατέλαβαν 6,5% του συνόλου των πωλήσεων από 1,9% που είχαν το 2020 με αποτέλεσμα οι πωλήσεις να σημειώνουν άνοδο 4,6%.
Αμετάβλητες παρέμεινα οι πωλήσεις των οχημάτων που κινούνται και με φυσικό αέριο κατέλαβαν το 1,3% του συνόλου από 1,7% με αποτέλεσμα να καταγράφει πτώση η αγορά 0,4%.
Άνοδο 1,3%σημείωσαν στο 11μηνο τα αυτοκίνητα που κινούνται και με Υγραέριο καταλαμβάνοντας το 1,9% του συνόλου της αγοράς έναντι 0,6% που κατείχαν το 2020.
Αυτοκίνητο: Κατηγορίες αυτοκινήτων
Η Β κατηγορία αυτοκινήτων φαίνεται ότι προσέλκυσε τους περισσότερους καταναλωτές το Νοέμβριο. Ειδικότερα η συγκεκριμένη κατηγορία προσέλκυσε το 42,6% των καταναλωτών εκ των οποίων τα μισά αφορούσαν σε εκδόσεις SUV.
Η δεύτερη κατηγορία οχημάτων με τις υψηλότερες πωλήσεις ήταν η C με 37,2% επί του συνόλου των πωλήσεων σημειώνοντας άνοδο 3,1%. Και σε αυτή την κατηγορία τα SUV αποτελούσαν το 26,2% του συνόλου.
Την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η κατηγορία αυτοκινήτων Α με ποσοστό 11,7% και άνοδο 4,8% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.
Στο 11μηνο επίσης η κατηγορία Β αναδείχθηκε πρωταθλήτρια καταλαμβάνοντας το 48,7% εκ των οποίων τα μισά αφορούσαν σε SUV μοντέλα και ακολουθεί η κατηγορία C με 33,5% και η κατηγορία Α με 11,3%.
Αυτοκίνητο: Τι είναι η υπηρεσία MyAuto
Η ηλεκτρονική υπηρεσία MyAuto θα παρέχει σε πραγματικό χρόνο πρόσβαση σε βασικές πληροφορίες όσον αφορά στα οχήματα, όπως στα βασικά στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας, στην εξόφληση των Τελών Κυκλοφορίας, στον τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ) και στην ασφάλιση του οχήματος.
Με αυτό τον τρόπο θα μπει ένα τέλος στους παραβάτες ιδιοκτήτες που κινούν το όχημά τους ανασφάλιστο και χωρίς να έχουν εξοφλήσει τα Τέλη Κυκλοφορίας, ενώ παράλληλα δεν το έχουν περάσει και από ΚΤΕΟ!
Αντίστοιχο ψηφιακό «παρατηρητήριο», με την ονομασία Audit-Car, θα έχουν στη διάθεσή τους και οι ελεγκτικές αρχές, που θα μπορούν πολύ εύκολα και γρήγορα να διασταυρώσουν στοιχεία σχετικά με τα οχήματα.
Μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας myAuto, οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν real time πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν στο όχημά τους και σχετίζονται ιδίως με:
α) την ημερομηνία έκδοσης και ανάκλησης της άδειας κυκλοφορίας και τα λοιπά βασικά στοιχεία αυτής,
β) την ημερομηνία καταβολής Τελών Κυκλοφορίας,
γ) την περίοδο ασφαλιστικής κάλυψης σε ισχύ και το ιστορικό ασφαλιστικών αποζημιώσεων,
δ) το ιστορικό Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (KTEO) στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό αν το όχημα εισήχθη μεταχειρισμένο, με βάση τις διελεύσεις και τα διανυθέντα χιλιόμετρα,
ε) τον τύπο και το μοντέλο του οχήματος,
στ) τη θέση του οχήματος σε προσωρινή ακινησία,
ζ) τον τεχνικό έλεγχο του οχήματος και
η) την ένταξή του στο Μητρώο Κλεμμένων Οχημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας.
Στις ίδιες πληροφορίες έχουν πρόσβαση και τα όργανα ελέγχου οχημάτων μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας Audit-Car.
Τα πρόστιμα
Ο νόμος 489/76 προβλέπει ότι η κυκλοφορία οχήματος χωρίς το ειδικό αποδεικτικό της ασφάλισης σήμα επισύρει την αφαίρεση των πινακίδων, της άδειας ικανότητας του οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας για 6 μήνες.
Η πρόκληση δε ατυχήματος από όχημα χωρίς το προαναφερόμενο ειδικό σήμα, επισύρει την αφαίρεση πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια και επί υποτροπής για τρία χρόνια. Επίσης επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, βεβαιωθέντος με πράξη της Αστυνομικής Αρχής και εισπραττόμενο με τις οικείες διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε, 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα Φ.Δ.Χ., 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και των 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες μπορούν να επιστραφούν στον κάτοχο ή στον ιδιοκτήτη του οχήματος, πριν περάσουν τα παραπάνω χρονικά διαστήματα, αν πληρώσει το πρόστιμο και προσκομίσει την απόδειξη πληρωμής καθώς και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο για το όχημα.
Επίσης υπάρχουν και Ποινικές κυρώσεις που περιλαμβάνουν φυλάκιση από 2 μήνες μέχρι 1 χρόνο και χρηματική ποινή μέχρι 3.000 ευρώ.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ταυτοποίησης των στοιχείων του ανασφάλιστου οχήματος, θα σταλεί από τη Γ.Γ.Π.Σ., σε κάθε ιδιοκτήτη ανασφάλιστου ειδοποιητήριο για να ασφαλιστεί μέσα σε 8 μέρες ή να δώσει εξηγήσεις, να πληρώσει παράβολο 250 ευρώ για να ασφαλιστεί ενώ αν ο ιδιοκτήτης δεν κάνει τα παραπάνω, θα του επιβληθεί νέο πρόστιμο 500 ευρώ καθώς και οι παραπάνω διοικητικές και ποινικές κυρώσεις!
Σύμφωνα με το νόμο, αν το όχημά σου είναι καινούργιο, θα πρέπει να το περάσεις ΚΤΕΟ στα 4 χρόνια από την πρώτη του κυκλοφορία και κατόπιν θα ελέγχεται κάθε 2 χρόνια. Αν αργήσεις και χάσεις την προθεσμία σου, πληρώνεις πρόστιμο στο ταμείο του ΚΤΕΟ ώστε να γίνει τελικά ο έλεγχος. Το ποσό που θα πληρώσεις εξαρτάται από την καθυστέρηση και υπολογίζεται σε 16 ευρώ για καθυστέρηση έως 30 ημέρες, σε 33 ευρώ για καθυστέρηση από 30 ημέρες – 6 μήνες και σε 65 ευρώ για καθυστέρηση πάνω από 6 μήνες. Σε περίπτωση ηλεκτρονικού ελέγχου το πρόστιμο ανέρχεται σε 150 ευρώ ενώ αν διαπιστωθεί η παράβαση σε έλεγχο της Τροχαίας τότε το πρόστιμο ανέρχεται σε 400 ευρώ το οποίο μπορεί να περιοριστεί στο 1/8 (50 ευρώ) στην περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του οχήματος προσκομίσει δελτίο ΚΤΕΟ σε ισχύ εντός 10 ημερών. Το πρόστιμο της Τροχαίας σε περίπτωση ανέλεγκτων Φορτηγών άνω των 3,5 τόνων, Ταξί, Ασθενοφόρων, Λεωφορείων από ΚΤΕΟ έχει οριστεί στα 400 ευρώ, το οποίο μπορεί να περιοριστεί στο 1/2 (200 ευρώ) στην περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του οχήματος προσκομίσει δελτίο ΚΤΕΟ σε ισχύ εντός 10 ημερών.
Αν κάποιος δεν έχει πληρώσει τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας και το διαπιστώσουν σε κάποιο έλεγχο της Τροχαίας τότε αφαιρούνται επί τόπου οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας μέχρι ο κάτοχος του οχήματος να προσκομίσει την απόδειξη πληρωμής τους που να υπενθυμίσουμε ανέρχεται στο διπλάσιο του αρχικού ποσού.
Αυτοκίνητο: Τέλος diesel και βενζίνη – Τι ισχύει για τους ιδιοκτήτες
: Είναι πλέον επίσημο. Τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα είναι παρελθόν από 2030, με την ηλεκτροκίνηση να γίνεται το μοναδικό μέσο κυκλοφορίας.
Απαγόρευση της χρήσης καυστήρων πετρελαίου θέρμανσης και της πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου από το 2030, κατάργηση της χρήσης μαζούτ για την παραγωγή ρεύματος στα νησιά, υποχρεωτική ασφάλιση των κτιρίων σε περιοχές υψηλού κλιματικού κινδύνου, διεύρυνση της Μελέτης Περιβαλοντικών Επιπτώσεων που συνοδεύει τις επενδύσεις προκειμένου να εξετάζονται και οι κλιματικές επιπτώσεις, είναι ορισμένα από τα μέτρα που προβλέπει ο νέος κλιματικός νόμος, ο οποίος θα παρουσιαστεί τις επόμενες ημέρες.
Την ψήφιση του κλιματικού νόμου ανήγγειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την ομιλία του στη διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την κλιματική αλλαγή COP26 στη Γλασκώβη.
Όπως επισημαίνει με δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο σύμβουλος του πρωθυπουργού για θέματα ενέργειας, κλίματος, περιβάλλοντος και κυκλικής οικονομίας Γιώργος Κρεμλής: «Ο κλιματικός νόμος που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση είναι εξαιρετικά φιλόδοξος. Βάζει τον πήχη ψηλά, καθώς δεν μεταφέρει απλά στην εθνική νομοθεσία τους ευρωπαϊκούς στόχους αλλά τούς συμπληρώνει, τούς επικαιροποιεί και πολλές φορές τους υπερβαίνει. Είναι ένα πολύ σύγχρονο νομοθέτημα που δείχνει ότι η Ελλάδα πρωτοπορεί στα θέματα της κλιματικής αλλαγής».
Ο νόμος θα θέσει ποσοτικούς στόχους για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% το 2030 σε σχέση με το 1990, κατά 80% το 2040, με απώτερο στόχο την κλιματική ουδετερότητα το 2050, που προβλέπεται και από την Κοινοτική νομοθεσία. Οι στόχοι θα επανεξετάζονται κάθε πέντε χρόνια ανάλογα με την εξέλιξη των ρύπων και των Κοινοτικών κανονισμών.
Για την επίτευξη των στόχων θα καταρτιστεί Εθνική Στρατηγική για την Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή, Περιφερειακά αλλά και Δημοτικά Σχέδια για τη μείωση των εκπομπών. Επίσης θα καταρτιστούν τομεακοί «προϋπολογισμοί άνθρακα» για επτά κλάδους / τομείς δραστηριοτήτων που είναι: Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και θερμότητας, Μεταφορές, Βιομηχανία, Κτίρια, Γεωργία και κτηνοτροφία, Απόβλητα, Χρήσεις γης, αλλαγές χρήσεων γης και δασοπονία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι βασικές ρυθμίσεις του νόμου ανά τομέα προβλέπουν τα εξής:
– Ηλεκτρική ενέργεια: αύξηση του μεριδίου των ΑΠΕ σε ποσοστό 70% στην τελική κατανάλωση ενέργειας έως το 2030, με μέτρα που περιλαμβάνουν διευκόλυνση της αδειοδότησης, ενίσχυση των δικτύων, προώθηση της αποθήκευσης ενέργειας κ.α.
– Μεταφορές: από το 2025 υποχρεωτικά όλα τα νέα ταξί στην Αττική και την Θεσσαλονίκη, καθώς και το ένα τρίτο των νέων ενοικιαζόμενων οχημάτων θα είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών. Από το 2023 τουλάχιστον το ένα τέταρτο των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα.
Ως προς τα ΙΧ και ελαφρά επαγγελματικά, από το 2030 θα επιτρέπεται η πώληση μόνον οχημάτων μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
-Νησιά: έως το 2030 απαγορεύεται η χρήση μαζούτ για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στα μη διασυνδεδεμένα νησιά. Αυτό σημαίνει ότι τα νησιά θα πρέπει να στραφούν σε σύγχρονες λύσεις όπως αυτές που εφαρμόζονται στη Χάλκη, την Τήλο κ.α. με ανανεώσιμες πηγές, αποθήκευση ενέργειας, συστήματα διαχείρισης της ενέργειας κ.α.
-Κτίρια: από το 2023, απαγορεύεται η εγκατάσταση καυστήρων πετρελαίου θέρμανσης όπου υπάρχει επαρκές διαθέσιμο δίκτυο φυσικού αερίου. Από το 2025, απαγορεύεται η εγκατάσταση καυστήρων πετρελαίου θέρμανσης και από το 2030, απαγορεύεται σε όλα τα κτίρια η χρήση καυστήρων πετρελαίου θέρμανσης. Αυτό σημαίνει ότι οι κεντρικές θερμάνσεις θα πρέπει να μετατραπούν είτε σε φυσικό αέριο είτε σε νέες φιλικότερες προς το περιβάλλον μορφές (π.χ. αντλίες θερμότητας). Επιπλέον, από το 2025 όλα τα νέα κτίρια που βρίσκονται σε ζώνες υψηλής τρωτότητας θα πρέπει να ασφαλίζονται υποχρεωτικά.
Η ασφάλιση θα αποτελεί προϋπόθεση για την ηλεκτροδότηση του κτιρίου.
-Βιομηχανία: επεκτείνονται οι μελέτες περιβαλοντικών επιπτώσεων και οι Αποφάσεις Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, προκειμένου να καλύπτονται οι επιπτώσεις των επενδύσεων στο κλίμα. Επιπλέον οι ρυπογόνες επιχειρήσεις υποχρεούνται να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 30% έως το 2030 σε σχέση με το 2022. Όλες οι επιχειρήσεις με περισσότερους από 500 εργαζόμενους θα δημοσιεύουν κάθε χρόνο εκθέσεις με το ανθρακικό τους αποτύπωμα.
Τέλος, με τον νόμο συστήνεται Εθνικό Παρατηρητήριο για την Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή, το οποίο σε συνεργασία με την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία και άλλους δημόσιους φορείς θα παρακολουθεί τα κλιματικά δεδομένα και θα παρέχει προγνώσεις.