Αυτοκίνητο: Μόνο λίγοι δεν είναι οι συμπολίτες μας που προκειμένου να έχουν μονίμως κατοχυρωμένη μία θέση στάθμευσης, τοποθετούν γλάστρες, καρέκλες και άλλα αντικείμενα στον δρόμο. Πόσο νόμιμη είναι αυτή η πρακτική; Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Μαρτύριο αποδεικνύεται σε καθημερινή βάση η προσπάθεια των οδηγών να βρουν μία θέση στάθμευσης στο δρόμο, χάνοντας πολύτιμο χρόνο, αλλά και την υπομονή τους.
Η συντριπτική πλειονότητα των οδηγών έχει συμβιβαστεί με τη δυσκολία εύρεσης μίας θέσης, και επομένως θα κάνουν όσους γύρους χρειαστεί προκειμένου να αφήσoυν σε ένα νόμιμο και ασφαλές σημείο το αυτοκίνητό τους.
Υπάρχει, ωστόσο, και μια μικρή μερίδα οδηγών που θεωρούν ότι ο δρόμος μπροστά από το σπίτι ή το μαγαζί τους αποτελεί μέρος της ιδιοκτησίας τους και κατά συνέπεια η θέση στάθμευσης που βρίσκεται εκεί προορίζεται μόνο για αυτούς.
Στο πλαίσιο αυτό, δεν διστάζουν να επιστρατεύσουν καρέκλες, γλάστρες και κάθε άλλου είδους αντικείμενο προκειμένου να κλείσουν τον χώρο.
Σύμφωνα, όμως, με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η προσωρινή ή διαρκής κατάληψη τμήματος του οδοστρώματος με εγκαταστάσεις ή εμπόδια απαγορεύεται, ιδιαίτερα αν με αυτά παρεμποδίζεται η κυκλοφορία, η επιτρεπόμενη στάση ή στάθμευση οχημάτων στον δημόσιο δρόμο ή περιορίζεται η ορατότητα αυτών που χρησιμοποιούν τις οδούς.
Κατ΄εξαίρεση, μπορεί να επιτραπεί σε έκτακτες περιπτώσεις ή ζώνες μικρής κυκλοφορίας, αν υπάρχει αρκετός χώρος γι’ αυτό, η κατάληψη τμήματος οδού με προσωρινές εγκαταστάσεις ή εμπόδια ύστερα από άδεια των Δημοτικών ή Κοινοτικών Αρχών μετά από την γνώμη των αρμοδίων Αστυνομικών Αρχών.
Από τα παραπάνω συμπεραίνεται ότι ο δρόμος μπροστά από την ιδιοκτήσια μας είναι δημόσιος και όποιος δεν συμμορφώνεται με την παραπάνω διάταξη τιμωρείται σύμφωνα με τον K.Ο.Κ. με διοικητικό πρόστιμο 400 ευρώ.
Αυτοκίνητο: Παρκάρεις με στριμμένους τους τροχούς – Σταμάτα το αμέσως, είναι επικίνδυνο
Πολλοί οδηγοί έχουν ως συνήθεια όταν παρκάρουν το αυτοκίνητό τους, να το αφήνουν με τους τροχούς στριμμένους, χωρίς να γνωρίζουν ότι ενδέχεται να του δημιουργήσουν προβλήματα. Γιατί πρέπει να σταματήσετε αυτή τη συνήθεια αμέσως. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Κατ’ αρχάς θα πρέπει να σημειώσουμε ότι οι στριμμένοι τροχοί σε ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο μπορούν να δυσκολέψουν τα διερχόμενα αυτοκίνητα, ιδίως σε στενούς δρόμους, αφού το ελαστικό εξέχει από το αμάξωμα.
Είναι σίγουρα, μια κίνηση που δείχνει έλλειψη σεβασμού απέναντι στους υπόλοιπους.
Όμως και πέρα από αυτό, υπάρχουν και κάποια ζητήματα τεχνικής φύσεως που προκύπτουν από αυτή την μάλλον κακή συνήθεια κάποιων οδηγών.
Το πρώτο έχει να κάνει με το υδραυλικό σύστημα του τιμονιού, αφού εάν αφήνουμε το αυτοκίνητο με τους τροχούς στραμμένους σε συχνά διαστήματα, τότε η αντλία του συστήματος ζορίζεται και φθείρεται πιο γρήγορα, απαιτώντας έτσι σύντομα αλλαγή.
Το δεύτερο αφορά στους εμπρόσθιους συνδέσμους της ανάρτησης, μιας και εάν το αυτοκίνητο παρκάρει συχνά με τους τροχούς στραμμένους, τότε οι σύνδεσμοι σιγά-σιγά χάνουν την ελαστικότητά τους μιας και είναι μόνιμα τεντωμένοι.
Τέλος, υπάρχει ζήτημα και με τα ελαστικά, ιδίως σε κάποια αυτοκίνητα όπου οι τροχοί δημιουργούν μεγάλη κλίση όταν στρίβουν, καθώς και συνολικά με όλο το εμπρόσθιο σύστημα του αυτοκινήτου.
Αυτοκίνητο: Έβαλε το κλειδί του αυτοκινήτου στον φούρνο μικροκυμάτων – Μόλις το δείτε θα το κάνετε και εσείς
Η κλοπή του αυτοκινήτου είναι από του χειρότερους εφιάλτες των οδηγών/ιδιοκτητών. Και αυτό γιατί το αυτοκίνητο είναι ένα «αντικείμενο» μεγάλη αξίας, οικονομικής και συναισθηματικής για πολλούς.
Επίσης, για αρκετούς είναι ένα εργαλείο δουλειάς και για άλλους ένα μέσο «απόδρασης» και ελευθερίας.
Ευτυχώς, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να προστατεύσετε το αυτοκίνητό σας, όπως αντικλεπτικά, συναγερμοί και GPS trackers.
Υπάρχει όμως ένας ακόμα τρόπος προφύλαξης του αυτοκινήτου που ελάχιστοι γνωρίζουν και μπορεί να βοηθήσει στο να καταπολεμήσετε μία νέα τεχνική κλοπής.
Η τελευταία αφορά το «χακάρισμα» του ασύρματου κλειδιού από τον επίδοξο κλέφτη, με σκοπό να μπορέσει να ανοίξει και να εκκινήσει το αυτοκίνητο χωρίς κάποιου είδους παραβίαση.
Πράγματι, οι περισσότεροι οδηγοί αφήνουν τα κλειδιά του αυτοκινήτου τους κοντά στην εξώπορτα για ευκολία.
Το πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι οι κλέφτες μπορούν λάβουν το σήμα του κλειδιού και να κλέψουν χωρίς κόπο το όχημά σας.
Υπάρχει όμως μια άγνωστη και περίεργη μέθοδος προφύλαξης, η οποία όμως έχει αποδείξει την αξία της και δεν κοστίζει. Αυτή λοιπόν είναι να βάζετε τα κλειδιά του αυτοκινήτου σας στον φούρνο μικροκυμάτων που έχετε στην κουζίνα.
Έτσι, η ταπεινή λευκή συσκευή καταφέρνει να εμποδίσει την μετάδοση του σήματος του κλειδιού και να κάνει δύσκολη την ζωή των επίδοξων κλεφτών.
Προσοχή όμως, γιατί η μέθοδος δεν λειτουργεί σε όλα τα κλειδιά. Όπως αντιλαμβάνεστε, θα πρέπει τα κλειδιά να είναι ασύρματα και να επιτρέπει την είσοδο στο αυτοκίνητο χωρίς την χρήση κάποιου πλήκτρου.
Ωστόσο, εάν ανησυχείτε μήπως ξεχάσετε τα κλειδιά στον φούρνο μικροκυμάτων και τον ενεργοποιήσετε κατά λάθος, να ξέρετε υπάρχουν και άλλες λύσεις.
Μπορείτε για παράδειγμα να τοποθετήσετε το ασύρματο κλειδί σε μία θήκη με τεχνολογία RFID ή ακόμα πιο εύκολα, να τυλίξετε το κλειδί με ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο.
Με έναν από αυτούς τους τρόπους, θα καταφέρετε να μειώσετε σημαντικά τον κίνδυνο κλοπής του αυτοκινήτου σας κατά την διάρκεια της νύχτας.
Αυτοκίνητο: Πώς να «κερδίσεις» 500 ευρώ με αυτό το κόλπο στην οδήγηση
Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες διαφόρων κρατών της Ευρώπης, ο οικονομικός τρόπος οδήγησης εξοικονομεί έως και 500 ευρώ το χρόνο σε κάθε οδηγό.
Για να το πετύχουμε όμως αυτό θα πρέπει να ξέρουμε πως να κινούμαστε με το λιγότερο δυνατό καύσιμο, μειώνοντας σε μεγάλο βαθμό την μέση κατανάλωση του αυτοκίνητου μας και κατά συνέπεια να αυξήσουμε το κέρδος στην τσέπη μας.
Πολλά από αυτά που θα διαβάσετε στη συνέχεια, δεν αφορούν μόνο τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, αλλά ισχύουν και για τα ηλεκτρικά για ακόμα πιο αποδοτικό στιλ οδήγησης.
Η κατανάλωση καυσίμου επηρεάζεται από πολλές μικρές λεπτομέρειες που με την πάροδο του χρόνου συμβάλουν στην δημιουργία μεγάλων δαπανών.
Η συντήρηση του αυτοκινήτου, η χρήση του συστήματος κλιματισμού ή o όγκος και ο τρόπος μεταφοράς του φορτίου που έχετε, είναι μερικές από τις «λεπτομέρειες» που λαβώνουν την τσέπη μας.
Η αλήθεια είναι ότι η γενική κατάσταση ενός αυτοκινήτου έχει καθοριστική επίδραση στην κατανάλωση.
Οι τρεις βασικότεροι παράγοντες που επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την κατανάλωση καυσίμου είναι η πίεση των ελαστικών, η υγεία και η σωστή συντήρηση του κινητήρα.
Από την άλλη, σημαντικό ρόλο παίζει και η ηλικία του αυτοκινήτου. Με τα χρόνια, τα εξαρτήματα ενός οχήματος φθείρονται και δημιουργούν μεγαλύτερη τριβή με αποτέλεσμα να φθείρονται.
Αυτό επηρεάζει αρνητικά την κατανάλωση, αφού τα μηχανικά μέρη δεν βρίσκονται στην καλύτερη δυνατή φόρμα.
Επιπλέον, η τεχνολογία προχωρά και χάρη σε αυτή η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται.
Έτσι τα παλαιότερα οχήματα θα καταναλώνουν πάντα περισσότερο καύσιμο από τα νέα μοντέλα που κυκλοφορούν αυτή την στιγμή στην αγορά.
Σε κάθε περίπτωση, είναι προφανές ότι δεν έχουμε όλοι την πολυτέλεια να αλλάζουμε το αυτοκίνητό μας κάθε τόσο, οπότε όλα εξαρτώνται από σωστή και συνεπή συντήρηση του αυτοκίνητου μας.
Μερικά ακόμα πράγματα που πρέπει να προσέχουμε γιατί επηρεάζουν την κατανάλωση, είναι η αλόγιστη χρήση του συστήματος κλιματισμού ή η κίνηση στον ανοιχτό δρόμο με ανοιχτά παράθυρα, καθώς και το αυξημένο φορτίο σε κάθε διαδρομή που πραγματοποιούμε.
Πέρα από αυτές τις βασικές συμβουλές που θα συνδράμουν στην μείωση της μέσης κατανάλωσης, πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και το στιλ οδήγησης.
Θα πρέπει να οδηγούμε ήπια, να ανεβάζουμε σχέση την σωστή στιγμή, να «διαβάζουμε» την ροή της κίνησης και να εκμεταλλευόμαστε την φόρα που έχουμε κατά την κίνηση.
Σύμφωνα Γενική Διεύθυνση Μεταφορών της Ισπανίας, ακολουθώντας τις παραπάνω συμβουλές μπορεί κανείς να εξοικονομήσει έως και 500 ευρώ ετησίως, ποσό σημαντικό για κάθε οικογενειακό προϋπολογισμό.
Αυτοκίνητο: Μας παρακολουθούν ενώ οδηγούμε; Η νέα απειλή και πώς θα προστατευθούμε
Η πλειοψηφία των αυτοκινήτων είναι συνδεδεμένα με το διαδίκτυο και ο κίνδυνος κυβερνοεπίθεσης είναι υπαρκτός.
Το μέλλον της ανθρωπότητας είναι ψηφιακό. Ήδη τα σύγχρονα αυτοκίνητα μπορούμε να πούμε ότι είναι υπολογιστές με ρόδες. Για παράδειγμα, επικοινωνούν με τον κατασκευαστή και με άλλα οχήματα μέσω Wi-Fi και κινητής τηλεφωνίας, ενώ σύντομα θα έχουν «επαφή» και τα φανάρια των δρόμων.
Δυστυχώς όμως, όλη αυτή η διασύνδεση συσκευών έχει κενά ασφαλείας και είναι ευαίσθητη στις επιθέσεις από χάκερ. Οι κίνδυνοι όμως του συγκεκριμένου τύπου εγκλήματος δεν είναι τόσο μεγάλοι.
Για την προστασία των οδηγών από κυβερνοεπιθέσεις, έχουν τεθεί σε ισχύ από τον Ιούλιο του 2022 νέοι κανονισμοί UNECE για αύξηση της ασφάλειας.
Προς το παρόν όμως, ο αριθμός των επιθέσεων σε αυτοκίνητα είναι χαμηλός σε σύγκριση με τα παραδοσιακά συστήματα υπολογιστών.
Ωστόσο, οι κίνδυνοι ψηφιακών επιθέσεων στα συστήματα του κινητήρα και στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου αυξάνονται γιατί δεν υπάρχουν πολλές δικλείδες ασφαλείας.
Σκεφτείτε για παράδειγμα πόσες «πύλες» ασύρματης και ενσύρματης επικοινωνίας έχει το αυτοκίνητό σας: την θύρα OBD2, το ασύρματο κλειδί του αυτοκινήτου, την ECU, το σύστημα επικοινωνίας 112, οι ενημερώσεις του συστήματος infotainment και πολλές ακόμα που συνοδεύουν το αυτοκίνητό σας.
Σε όλα αυτά θα πρέπει να θεσμοθετηθούν αυστηρότερες απαιτήσεις προστασίας δεδομένων, με τις κυβερνήσεις να πρέπει να αντιδράσουν με αυστηρότερους κανόνες.
Για αυτό τον λόγο, το παγκόσμιο φόρουμ για την εναρμόνιση των κανονισμών έχει θέσει από τον Ιούλιο υψηλές απαιτήσεις για την ασφάλεια των αυτοκινήτων στον κυβερνοχώρο.
Σε επίπεδο Ε.Ε., οι κανονισμοί ασφάλειας επικεντρώνονται στα ορισμένα σημαντικά σημεία.
Για παράδειγμα, τα αυτοκίνητα πρέπει να προστατεύονται σε μεγαλύτερο βαθμό από κυβερνοεπιθέσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους.
Επιπλέον, πρέπει να δημιουργηθεί ένα ασφαλές σύστημα διαχείρισης ενημερώσεων λογισμικού.
Για τα εργοστάσια αυτοκινήτων αυτό μεταφράζεται σε μια διόλου ευκαταφρόνητη πρόσθετη εργασία σε ολόκληρη την αλυσίδα παραγωγής.
Από την άλλη, οι καταναλωτές θα «καταλάβουν» τις επιπτώσεις των μελλοντικών κανονισμών, κυρίως μέσω της αύξησης της τιμής των νέων αυτοκινήτων, καθώς το υψηλότερο κόστος εξέλιξης συνήθως μετακυλίεται από τους κατασκευαστές στους πελάτες τους.
Για αυτό απαιτείται να δράσουν οι οδηγοί/ιδιοκτήτες. Για παράδειγμα, όταν πουλάτε το αυτοκίνητο σας, θα πρέπει να διαγράψετε τα δεδομένα σας από το σύστημα πολυμέσων με σκοπό να προστατεύσετε τα δεδομένα σας από τον καινούριο αγοραστή.
Αυτό όμως που ίσως δεν γνωρίζετε, είναι ότι τα αυτοκίνητα διαβιβάζουν συνεχώς πληροφορίες στους κατασκευαστές μέσω ενσωματωμένων καρτών SIM.
Για παράδειγμα, οι κατασκευαστές μπορούν να δουν πού βρίσκεται το όχημα ανά πάσα ώρα και στιγμή. Αυτό είναι χρήσιμο σε περίπτωση ανάγκης, μιας και μπορεί να έρθει γρήγορα βοήθεια σε περίπτωση ατυχήματος.
Μερικοί όμως κατασκευαστές, συλλέγουν σχεδόν καθημερινά δεδομένα από τα αυτοκίνητά τους, σύμφωνα πάντα με τους κανονισμούς προστασίας δεδομένων.
Αυτό όμως είναι και το πρόβλημα, καθώς οι χάκερ μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε ευαίσθητα δεδομένα.
Πως όμως μπορούν να προστατευθούν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων; Κακά τα ψέματα, οι περισσότεροι οδηγοί συνδέουν το smartphone τους στο σύστημα ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου τους.
Με αυτό τον ασφαλή τρόπο πραγματοποιούν κλήσεις, ακούν μουσική κ.α., με αποτέλεσμα να αφήνουν «ίχνη» στα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου.
Το σύστημα πλοήγησης αποθηκεύει επίσης δεδομένα, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις τα στέλνει και στον κατασκευαστή.
Για να αποτρέψετε την κακή χρήση αυτών των δεδομένων, θα πρέπει πριν την πώληση του αυτοκίνητου να τα διαγράψετε.
Το ίδιο βέβαια ισχύει και για τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, κάθε φορά που τα επιστρέφετε πίσω.
Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να είστε σίγουροι ότι οι επόμενοι χρήστες δεν έχουν πρόσβαση στα προσωπικά σας δεδομένα.
Ο καλύτερος τρόπος για να διαγράψετε πλήρως τα προσωπικά δεδομένα σας είναι να χρησιμοποιήσετε τη λειτουργία «Επαναφορά εργοστασιακών ρυθμίσεων».
Αυτή η επιλογή στο μενού του αυτοκινήτου είναι συνήθως κρυμμένη στις ρυθμίσεις. Το εγχειρίδιο χρήσης αναφέρει που βρίσκεται, ενώ μπορείτε να ζητήσετε βοήθεια και από το συνεργείο σας.