Αυτοκίνητο: Νέα ήθη και έθιμα φέρνει ο ανανεωμένος κώδικας οδικής κυκλοφορίας.
Μόνο σε πραγματική ανάγκη πλέον θα γίνεται η χρήση της κόρνας στα οχήματά μας.
Είναι χαρακτηριστική η εκφραστικότητα των Ελλήνων οδηγών κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Το πάτημα της κόρνας συνοδευόμενα από μερικά «επίθετα» δεν αποτελεί σπάνιο φαινόμενο ακόμα και στην Ευρώπη.
Σε πολλές χώρες του πλανήτη έχει απαγορευτεί η χρήση ηχητικών οργάνων προειδοποίησης.
Έτσι και η χρήση της κόρνας περιορίζεται πλέον σε συνθήκες ανάγκης.
Οι περισσότεροι οδηγοί λοιπόν, δεν γνωρίζουν τι ισχύει με βάση τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).
Ας δούμε όμως παρακάτω πότε επιτρέπεται η χρήση της κόρνας βάση του ΚΟΚ:
Καλό είναι να έχουμε στο μυαλό μας πως με διοικητικό πρόστιμο 20 ευρώ, τιμωρείται αυτός που παραβαίνει τις παραπάνω διατάξεις.
Αυστηρότερος κατά… πολύ γίνεται ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας με ποινές φυλάκισης.
Η υπέρβαση του επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας, πλέον τιμωρείται ποινικά με αυστηρές ποινές.
Με την εφαρμογή νέων διατάξεων από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, οι οδηγοί που υπερβαίνουν τα επιτρεπόμενα όρια ταχύτητας ενδέχεται να αντιμετωπίσουν σοβαρές ποινικές κυρώσεις.
Συγκεκριμένα, τα νέα μέτρα προβλέπουν φυλάκιση έως τρία (3) έτη εάν από την πράξη μπορεί να προκύψει «κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα».
Αν υπάρχει κίνδυνος για την ανθρώπινη ζωή, η φυλάκιση είναι τουλάχιστον ενός (1) έτους.
Εντούτοις, οι ποινές μπορεί να γίνουν ακόμη πιο αυστηρές. Εάν η πράξη οδηγήσει σε βαριά σωματική βλάβη ή προκαλέσει σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις, η κάθειρξη μπορεί να φτάσει έως δέκα (10) έτη.
Επιπλέον, αν η υπέρβαση ταχύτητας έχει ως αποτέλεσμα τον θάνατο κάποιου, η κάθειρξη είναι τουλάχιστον δέκα (10) ετών.
Σε περιπτώσεις όπου ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων έχει προκληθεί, το δικαστήριο έχει τη δυνατότητα να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
Αναλυτικά ο Νόμος 5039/2023 – ΦΕΚ Τεύχος Α 83/03.04.2023
«Μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023, συνταξιοδοτική διάταξη, ρυθμίσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας των συγκοινωνιών, διατάξεις για την ενίσχυση της ανάπτυξης, παρεμβάσεις για τον εκσυγχρονισμό της τουριστικής νομοθεσίας και άλλες επείγουσες διατάξεις
Άρθρο 66
Επικίνδυνη οδήγηση – Υπέρβαση επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας – Τροποποίηση άρθρου 290Α Ποινικού Κώδικα
Στην παρ. 1 του άρθρου 290A του Ποινικού Κώδικα (ν. 4619/2019, Α’ 95) προστίθενται περ. γ’ και δ’ και το άρθρο 290Α διαμορφώνεται ως εξής:
Επικίνδυνη οδήγηση
Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες:
α) οδηγεί όχημα, μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης
ή
β) οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες,
ή
γ) οδηγεί όχημα i) σε αυτοκινητόδρομο ή σε οδό ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον εξήντα (60) χλμ. ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον τριάντα (30) χλμ. ανά ώρα, ii) εντός κατοικημένης περιοχής ή σε άλλο οδικό δίκτυο με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον σαράντα (40) χλμ. ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον είκοσι (20) χλμ. ανά ώρα,
ή
δ) οδηγεί όχημα στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) εκτός των περιπτώσεων αποκλειστικού προορισμού της, τιμωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:
αα) με φυλάκιση έως τρία (3) έτη, αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα,
ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους, αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο,
γγ) με κάθειρξη έως δέκα (10) έτη, αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,
δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα (10) ετών, αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου.
Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
Όποιος στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή κίνδυνος για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο (2) έτη ή χρηματική ποινή.»
Ο νέος οδικός κώδικας δεν αστειεύεται και μοιράζει πρόστιμα εκατοντάδων ευρώ.
Μεταξύ των παραβάσεων και η αντικανονική προσπέραση σε διπλή διαχωριστική γραμμή, που λίγοι γνωρίζουν οτι τιμωρείται με 700 ευρώ πρόστιμο.
Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, η συνεχής µονή ή διπλή γραµµή στο κέντρο του δρόμου, διαχωρίζει τις αντίθετες κατευθύνσεις κυκλοφορίας και απαγορεύεται το προσπέρασμα.
Αυτή η γραμμή τοποθετείται σε σημεία όπου έχουν κριθεί επικίνδυνα για την οδική ασφάλεια, καθώς και σε δρόμους εντός αστικού ιστού με δύο λωρίδες κατεύθυνσης ανά κυκλοφορία και σε σημεία της επαρχιακού οδικού δικτύου.
Όποιος λοιπόν προσπαθεί να την προσπεράσει τιμωρείται από το νόμο με πρόστιμο 700 ευρώ και επί τόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης και των πινακίδων κυκλοφορίας για 20 ημέρες.
Ο οδηγός επιτρέπεται να προσπεράσει προπορευόμενο όχημα μόνον εφόσον μπορεί να το κάνει χωρίς κίνδυνο ή παρακώλυση της κυκλοφορίας και εφόσον προειδοποιήσει έγκαιρα γι’ αυτό, σύμφωνα με το άρθρο 21 του ΚΟΚ.
Το προσπέρασμα επιτρέπεται, κατά κανόνα, από τα αριστερά.
Κατ’ εξαίρεση, το προσπέρασμα επιτρέπεται από τα δεξιά αν ο προπορευόμενος οδηγός έχει δώσει σήμα ότι προτίθεται να στρίψει αριστερά και έχει μετακινήσει το όχημα ή τα ζώα του προς την πλευρά αυτήν.
Σε συγκεκριμένες μάρκες αυτοκινήτων στοχεύουν οι κλέφτες στην Ελλάδα, με τα μικρά να είναι η αδυναμία τους!
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, στην Ελλάδα καταγράφονται περίπου 230 κλοπές ανά 100.000 κατοίκους, με τη Νέα Ζηλανδία να κατέχει την πρώτη θέση με 1.171 κλοπές ανά 100.000 κατοίκους.
Την πεντάδα συμπληρώνουν η Ουρουγουάη με 558, η Ιταλία με 232 και οι ΗΠΑ με 228 κλοπές οχημάτων.
Στο ερώτημα που θέσαμε σε ειδικούς εγκληματολόγους, γιατί στην Ελλάδα γίνονται τόσες κλοπές αυτοκινήτων, αφού δύσκολα σήμερα ένα κλεμμένο όχημα μπορεί να πουληθεί και να ξανακυκλοφορήσει σε Ελλάδα και εξωτερικό (εντοπίζεται εύκολα σήμερα), η απάντηση είναι ξεκάθαρη: Μα φυσικά για ανταλλακτικά.
Η αυξημένη παλαιότητα του στόλου των οχημάτων στη χώρα μας (+17 χρόνια), έχει δημιουργήσει μεγάλη ανάγκη για φθηνά ανταλλακτικά, τα οποία από τη μία δεν επαρκούν στην αγορά, λόγω των πολλών ζημιών (ταλαιπωρημένα – παλαιά αυτοκίνητα), ενώ από την άλλη τα γνήσια ανταλλακτικά είναι σαφώς πιο ακριβά από τα… κλεμμένα.
Οπότε οι κλεπταποδόχοι βρίσκουν εύκολα αγοραστές, οι οποίοι δε μπορούν (ή δε θέλουν) να δαπανήσουν πολλά χρήματα για την επισκευή του αυτοκινήτου τους.
Κατά καιρούς, δημιουργούνται κυκλώματα τα οποία υποδέχονται τα κλεμμένα αυτοκίνητα, και αφού τα λύσουν στα υπόγεια αυτοκινητικά… χειρουργεία, πουλάνε τα ανταλλακτικά τους συνήθως σε ελεύθερα συνοικιακά συνεργεία (μη εξουσιοδοτημένες μικρές επιχειρήσεις), τα οποία συνήθως αποθήκες δεν διατηρούν (εισερχόμενα, εξερχόμενα ανταλλακτικά), ενώ δεν κόβονται και τα ανάλογα παραστατικά για εργασίες και ανταλλακτικά.
Η γνώριμη έκφραση του «μάστορα» που συνήθως ακούνε οι κάτοχοι των αυτοκινήτων προς επισκευή είναι: …θα ψάξω να σου βρω ένα καλό, ελαφρώς μεταχειρισμένο ανταλλακτικό για να μην βάλεις το καινούργιο, το ακριβό.
Οι κλέφτες των αυτοκινήτων τώρα, επιλέγουν δημοφιλή αυτοκίνητα δηλαδή να έχουν πουληθεί αρκετά στην Ελλάδα, αλλά και πιο σπάνια που δεν βρίσκονται εύκολα ανταλλακτικά. Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας των κλεμμένων αυτοκινήτων, οι ληστές επικοινωνούν με τον κάτοχο ζητώντας του «λύτρα» για να επιστρέψουν το αυτοκίνητο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, το αυτοκίνητο το οποίο προτιμούν κατά κόρον τα τελευταία χρόνια οι κλέφτες στην Ελλάδα, παραμένουν τα Smart, κυρίως χρονολογίας κατασκευής από 1998 έως και 2014, που έχουν πολλά κοινά ανταλλακτικά.
Φυσικά δεν προτιμούν το καινούργιο, που είναι ηλεκτρικό και κατά συνέπεια διαθέτει λίγα μηχανικά ανταλλακτικά.
Σημειώστε δε, πως ένα Smart μπορεί να κλαπεί ιδιαίτερα εύκολα και χωρίς διάρρηξη σε δρόμο, απλά σηκώνοντάς το σε μία μικρή πλατφόρμα…
Ως δεύτερη επιλογή τους οι κλέφτες προτιμούν τα Mini Cooper και ιδιαίτερα της πρώτη γενιάς του (2006-2008) για τους ίδιους λόγους με του Smart.
Ακολουθεί το προ-προηγούμενης γενιάς Toyota Yaris ως best seller (μεγάλη ζήτηση ανταλλακτικών).
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…