Αυτοκίνητο: Η κλήση ενός τριψήφιου αριθμού μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια σε περίπτωση που έχει συμβεί ένα τροχαίο ατύχημα στους δρόμους της χώρας μας αλλά και της Ευρώπης. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Με τα τροχαία ατυχήματα να αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας, η έγκαιρη άφιξη των σωστικών συνεργείων στο σημείο του εκάστοτε συμβάντος αποτελεί ζήτημα ύψιστης σημασίας ώστε να σωθούν ζωές.
Για να επιτελέσουν, ωστόσο, τα σωστικά συνεργεία το σωτήριο έργο τους, πρέπει να λάβουν έγκαιρη ειδοποίηση είτε από τους εμπλεκόμενους στο οδικό συμβάν είτε από ανθρώπους που υπήρξαν αυτόπτες μάρτυρες.
Στο πλαίσιο αυτό, υπάρχει ένας δωρεάν τηλεφωνικός αριθμός που κάθε πολίτης οφείλει να γνωρίζει, ώστε να ειδοποιήσει εγκαίρως τις αρχές.
Πρόκειται για τον 112 ο οποίος αποτελεί μια ολοκληρωμένη υπηρεσία επικοινωνιών εκτάκτου ανάγκης που λειτουργεί σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ παράλληλα με τους εθνικούς αριθμούς κλήσης έκτακτης ανάγκης (όπως είναι στην Ελλάδα το «100» και το «166»).
Το «112» αποδεικνύεται σωτήριο στους δρόμους της χώρας μας, και πολύ περισσότερο εφόσον βρισκόμαστε σε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με αποτέλεσμα να μη γνωρίζουμε τους εθνικούς αριθμούς κλήσης έκτακτης ανάγκης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 112 δεν αφορά αποκλειστικά σε τροχαία ατυχήματα, αλλά ένα ευρύ φάσμα συμβάντων όπως είναι μία πυρκαγιά, ένα ακραίο καιρικό φαινόμενο κ.ο.κ.
Στην Ελλάδα, το 112 – αρμόδιος φορέας για τη λειτουργία του είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας– λειτουργεί όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και συνδέει τον καλούντα, ανάλογα με το περιστατικό έκτακτης ανάγκης που αυτός αναφέρει με:
– την Αστυνομία
– τo Πυροσβεστικό Σώμα
– το ΕΚΑΒ
– το Λιμενικό Σώμα
– την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056
– την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα εξαφανισμένα παιδιά 116000
Η κλήση προς το 112 είναι χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο (ακόμη και χωρίς κάρτα SIM). Παράλληλα, η κλήση προς το 112 μπορεί να γίνει και από δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους χωρίς τηλεκάρτα.
Ο αριθμός 112 λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας.
Αν η περιοχή του συμβάντος δεν καλύπτεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του καλούντος, η κλήση προς το 112 πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας που καλύπτουν τη συγκεκριμένη περιοχή (λειτουργία υπηρεσίας εθνικής και διεθνούς περιαγωγής).
Η κλήση στο 112 παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού της θέσης του καλούντος.
Στις τηλεφωνικές κλήσεις προς το 112 απαντούν αμέσως ειδικά εκπαιδευμένοι χειριστές στα ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά. Όταν απαντηθεί η κλήση, ο τηλεφωνητής θα προβεί σε ερωτήσεις προκειμένου να γίνει ο προσδιορισμός της ακριβούς θέσης του συμβάντος αλλά και του είδους της βοήθειας που χρήζει ο καλών.
Σημειώνεται ότι το 112 μπορεί να ειδοποιηθεί και με εναλλακτικούς τρόπους και ειδικότερα:
– Στέλνοντας γραπτό μήνυμα (SMS) ή MMS στον αριθμό 112.
– Στέλνοντας φαξ (fax) στον αριθμό 11.112.
– Στέλνοντας μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) στη διεύθυνση contact@112.gov.gr.
– Μέσω της εφαρμογής του gov.gr, η οποία είναι διαθέσιμη δωρεάν για κινητά τηλέφωνα με iOS και Android.
Μια από τις συνηθέστερες βλάβες στο αυτοκίνητο είναι εκείνη του συμπλέκτη και κοστίζει και εκατοντάδες ευρώ. Πώς θα σωθείτε;
O συμπλέκτης βρίσκεται ανάμεσα στην είσοδο ισχύος (βολάν στροφαλοφόρου) και την είσοδο ισχύος του κιβωτίου ταχυτήτων.
Συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που χρησιμοποιούνται στα συστήματα τετρακίνησης μπορούμε να πούμε πως υπάρχουν τρία συστήματα σύμπλεξης που χρησιμοποιούν την τριβή (μηχανικός συμπλέκτης), ηλεκτρισμό (ηλεκτρομαγνητικός) και υδραυλικό υγρό (υδροδυναμικός).
Όταν πατηθεί το πεντάλ του συμπλέκτη, ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων αποσυνδέονται, ώστε να ολοκληρώνεται με ασφάλεια η αλλαγή της ταχύτητας.
Οι συμπλέκτες τριβής που χρησιμοποιούνται στα σύγχρονα αυτοκίνητα αποτελούνται από τρία εξαρτήματα: έναν δίσκο, μια πλάκα πίεσης και ένα ρουλεμάν.
Ο δίσκος μεταδίδει την κίνηση και καλύπτεται με ειδική επένδυση από υλικό ανθεκτικό στην τριβή και στη θερμότητα.
Η πλάκα πίεσης είναι ένα εξάρτημα μόνιμα συνδεδεμένο με τον στρόφαλο, ο οποίος έρχεται σε επαφή με το δίσκο του συμπλέκτη μέσω ενός δακτυλίου πίεσης.
Όταν πατηθεί το πεντάλ του συμπλέκτη, τα ελατήρια της πλάκας πίεσης σπρώχνουν τον δακτύλιο μακριά από τον συμπλέκτη.
Έτσι, δημιουργείται ένα μικρό κενό μεταξύ του δίσκου του συμπλέκτη και του στροφάλου και αποσυνδέονται το κιβώτιο ταχυτήτων και ο κινητήρας.
Το ρουλεμάν, από την άλλη πλευρά, έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει την πίεση απευθείας από το πεντάλ στα ελατήρια του δίσκου.
Ο συμπλέκτης είναι ένα αναλώσιμο στοιχείο.
Το πόσο συχνά χρειάζεται αντικατάσταση καθορίζεται κυρίως από τον τρόπο χρήσης και τον τρόπο οδήγησης.
Κατά κανόνα, όσο πιο συχνά ενεργοποιείται ο συμπλέκτης, όπως για παράδειγμα σε κίνηση μέσα στην πόλη, τόσο πιο εύκολο μπορεί να καταπονηθεί.
Σημαντικό μειονέκτημα, τόσο για τον ίδιο τον μηχανισμό όσο και για τον οδηγό, είναι να διατηρείται το πόδι ακριβώς πάνω από τον συμπλέκτη όταν το αυτοκίνητο κινείται και είναι η λεγόμενη οδήγηση με μισό συμπλέκτη. Αντίθετα, το αριστερό πόδι πρέπει να στηρίζεται στο ειδικό στήριγμα ποδιών στην αριστερή πλευρά του πεντάλ του συμπλέκτη, σε ειδική θέση που έχουν δημιουργήσει σκόπιμα οι κατασκευαστές.
Η οδήγηση σε αστική κυκλοφοριακή συμφόρηση είναι ένας από τους πιο συχνά αναφερόμενους λόγους φθοράς του συμπλέκτη, λόγω της συχνής χρήσης του συμπλέκτη.
Όταν οδηγείτε σε μποτιλιάρισμα είναι καλύτερο να προσπαθείτε να ξεκινάτε μόνο όταν υπάρχει αρκετός χώρος μπροστά από το αυτοκίνητο και όχι να διανύουμε μισό ή ένα μέτρο ειδικά όταν τα προπορευόμενα οχήματα είναι σταματημένα και να περιμένουμε και πάλι το ξεκίνημα με τον συμπλέκτη πατημένο.
Πολλοί οδηγοί δεν συνειδητοποιούν ότι ο λάθος χειρισμός του συμπλέκτη μπορεί να οδηγήσει σε αστοχία του συμπλέκτη και δαπανηρές επισκευές.
Πολλοί οδηγοί χρησιμοποιούν το συμπλέκτη πολύ νωρίτερα για να ξεκινήσουν στα φανάρια, με αποτέλεσμα να πιέζεται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ο συμπλέκτης.
Ο σωστός τρόπος είναι να πατηθεί την κατάλληλη στιγμή για να ξεκινήσει το αυτοκίνητο.
Ένα επίσης λάθος είναι ότι ορισμένοι οδηγοί δεν πατούν πλήρως το πεντάλ του συμπλέκτη κατά τη διάρκεια της αλλαγή των ταχυτήτων.
Η βλάβη του συμπλέκτη συνήθως δεν συμβαίνει ξαφνικά.
Η φθορά είναι σταδιακή και τα σημάδια της φθοράς ένας έμπειρος οδηγός μπορεί να τα καταλάβει έγκαιρα.
Ένα από τα πιο συνηθισμένα προβλήματα είναι η λεγόμενη ολίσθηση του συμπλέκτη.
Συμβαίνει όταν οι στροφές του κινητήρα αυξάνονται έχοντας ταχύτητα στο κιβώτιο και το αυτοκίνητο δεν ξεκινάει γρήγορα. Αυτό μπορεί να υποδηλώνει φθορά του δίσκου του συμπλέκτη, της πλάκας πίεσης ή του στροφάλου.
Ένα άλλο συχνά αναφερόμενο σημάδι επικείμενης αστοχίας συμπλέκτη είναι ένα υψηλό σημείο λειτουργίας.
Για να δουλέψει, πρέπει να το αφήσεις γρήγορα.
Από την άλλη, το πιο εμφανές σύμπτωμα που μπορεί να υποδηλώνει αστοχία του συμπλέκτη είναι η αδυναμία αλλαγής ταχύτητας.
Τέλος, κατά τη διάρκεια έντονης καταπόνησης του κινητήρα στην εκκίνηση (όπως ξεκίνημα σε μεγάλη ανηφόρα) η ύπαρξη δυσάρεστης οσμής είναι ένδειξη φθοράς του συμπλέκτη.
Επομένως, τη στιγμή που θα παρατηρήσετε τα πρώτα σημάδια μιας τέτοιας δυσλειτουργίας, είναι καλύτερο να απευθυνθείτε σε έναν μηχανικό που θα διαγνώσει σωστά το πρόβλημα και θα προβεί στις κατάλληλες επισκευές.
Με την τιμή της βενζίνης να παραμένει στα… ουράνια, το αυτοκίνητο έχει γίνει μέσο πολυτελείας. Πώς θα καταφέρουμε, όμως, να εξοικονομήσουμε καύσιμο;
Ένα μικρό κουμπί που υπάρχει σε ορισμένα οχήματα μπορεί να μειώσει σημαντικά την κατανάλωση βενζίνης, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «Express».
Πιο συγκεκριμένα, οι ειδικοί συνιστούν να το απενεργοποιούμε όταν μπαίνουμε στο ζεστό αυτοκίνητο μετά από αρκετή ώρα και στη συνέχεια να το ενεργοποιούμε μόλις το εσωτερικό του οχήματος δροσιστεί από τον κλιματισμό.
Αυτή τη φορά, όμως, πρόκειται για ένα πιο σπάνιο κουμπί, το οποίο όπως αναφέρεται στο σχετικό δημοσίευμα, μπορεί να μας βοηθήσει να καταναλώσουμε έως και 12% λιγότερο καύσιμο.
Ο λόγος για το λεγόμενο «σύστημα σταμάτα– ξεκίνα» το οποίο έχει ως στόχο την οικονομία καυσίμου και τη μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.
Το κουμπί αυτό περιλαμβάνει το γράμμα «Α», το οποίο περιβάλλεται από ένα κυκλικό τόξο.
«Εάν έχετε ένα τέτοιο κουμπί τότε, αυτό είναι το αυτόματο σταμάτα – ξεκίνα κουμπί του αυτοκινήτου σας. Θα απενεργοποιήσει αυτόματα τη μηχανή σας όταν αυτό είναι στάσιμο για αρκετή ώρα, όπως για παράδειγμα εάν έχετε σταματήσει στο κόκκινο φανάρι», αναφέρει η Express.
Αν και όλοι μας γνωρίζουμε πως το σβήσιμο της μηχανής κατά τη διάρκεια μιας στάσης συμβάλλει στην εξοικονόμηση καυσίμου, πολλοί είναι εκείνοι που βρίσκουν τη διαδικασία αρκετά κουραστική, ιδιαίτερα σε πολυσύχναστους δρόμους όπου τα κόκκινα φανάρια είναι πολλά.
Ωστόσο, η εν λόγω τεχνολογία είναι απολύτως αυτόματη και ενεργοποιείται όταν το αυτοκίνητο έχει σταματήσει να κινείται, ο οδηγός έχει πατήσει το φρένο και ο μοχλός ταχυτήτων βρίσκεται στη «νεκρά».
Όταν είστε έτοιμοι να θέσετε το όχημα εκ νέου σε κίνηση και αφήσετε το φρένο ή βάλετε πρώτη ταχύτητα, τότε η μηχανή ανοίγει και πάλι, γεγονός που διευκολύνει διαδικασία.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…