Αυτοκίνητο: Με την ακρίβεια να μαστίζει ολόκληρη την ελληνική κοινωνία, οι πολίτες προσπαθούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, χωρίς να ξεχνούν πως η ανάγκη για αυτοκίνητο είναι τεράστια. Ποια είναι όμως τα δέκα πιο οικονομικά, καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ελληννικές εκθέσεις; Το xristika.gr τα παρουσιάζει.
Ποια είναι λοιπόν τα φτηνότερα μοντέλα που μπορούμε να αγοράσουμε στη χώρα μας, βάσει των ενδεικτικών τιμοκαταλόγων που ανακοινώνουν οι αντιπροσωπίες;
Αυτοκίνητο: Dacia Sandero Streetway – Από 15.260 ευρώ
Το καινούργιο Sandero είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα οχήματα και αποτελεί μια μελέτη περίπτωσης την οποία καλό θα είναι να εξετάσουν οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες αναφορικά με το λεγόμενο «τελικό προϊόν» και το κέρδος.
Η τρίτη γενιά τού ρουμανικού supermini είναι πιο σύγχρονη και ευρύχωρη από πριν και διατίθεται με τον 1.0 TCe των 90 ίππων.
Αυτοκίνητο: Skoda Fabia – Από 14.990 ευρώ
H τέταρτη γενιά του Fabia παρουσιάστηκε πέρυσι και ενσωματώνει ό,τι πιο σύγχρονο έχει να επιδείξει η Skoda στην κατηγορία.
ο μοντέλο βασίστηκε στην πλατφόρμα «MQB» του Ομίλου Volkswagen (και συγκεκριμένα στην εκδοχή της «A0») και κατασκευάστηκε με τρόπο που να είναι ακόμα πιο ενδιαφέρον για τον υποψήφιο αγοραστή.
Η προσιτότερη έκδοση του νέου Fabia έχει τον 1.0 MPI κινητήρα των 80 ίππων.
Αυτοκίνητο: Mazda 2 – Από 14.862 ευρώ
Η Mazda, αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση αυτοκινητοβιομηχανίας και η φιλοσοφία της που ονομάζεται «Jinba Ittai» αντικατοπτρίζεται σε όλα τα μοντέλα της.
Το ίδιο ισχύει και για το Mazda 2 το οποίο χαρακτηρίζεται για τη σχεδίασή του, για την αναλογία των όγκων του και για την ποιότητα κατασκευής του.
Κάποιος πρέπει να το δει από κοντά για να καταλάβει γιατί αυτή η εταιρεία επιμένει να κάνει τα πράγματα με τον δικό της τρόπο.
Ο 1.5 SkyActiv κινητήρας του αποδίδει 75 ίππους στη φτηνότερη έκδοση του μοντέλου.
Αυτοκίνητο: Suzuki Swift 1.2 Hybrid – Από 14.380 ευρώ
Ένα από τα πιο όμορφα οχήματα της supermini κατηγορίας. Δεν το λέμε εμείς, έτσι το προσδιορίζουν οι αγοραστές του.
Το Swift, δεν άλλαξε τον χαρακτήρα του ως hatchback και το στυλ του παρέμεινε ξεχωριστό και στην πρόσφατη γενιά του.
Η προσθήκη ήπιου υβριδικού συστήματος στον χωρητικότητας 1,2 λίτρων και απόδοσης 83 ίππων κινητήρα του μείωσε ακόμα περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου και την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα.
Αυτοκίνητο: Toyota Aygo X – Από 14.370 ευρώ
Το καινούργιο crossover πόλης της Toyota απέκτησε φανατικό κοινό πριν ακόμα παρουσιαστεί επίσημα.
Το Aygo X, θεωρητικά, είναι ένα όχημα της mini κατηγορίας οχημάτων, ωστόσο οι διαστάσεις του και ιδίως το ύψος του το κάνουν να είναι μεγαλύτερο αυτής.
Η χαρακτηριστική σχεδίασή του, η φήμη της ιαπωνικής εταιρείας σχετικά με την ποιότητα κατασκευής και την αξιοπιστία της και η προσιτή τιμή του το κάνουν δημοφιλές.
Ο κινητήρας του, χωρητικότητας ενός λίτρου, αποδίδει 72 ίππους.
Αυτοκίνητο: Volkswagen move up! – Από 14.200 ευρώ
Πριν από έντεκα χρόνια, η Volkswagen έδειξε γιατί θεωρείται η εταιρεία που κατασκευάζει «αυτοκίνητα για τον λαό».
Το up!, είναι ένα από τα πιο οικονομικώς προσιτά αυτοκίνητα στη χώρα μας και έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει με μεγαλύτερη άνεση απ’ όσο υπολογίζεις αρχικά τέσσερις σχετικά υψηλόσωμους επιβάτες.
O κινητήρας των 999 κ. εκ. αποδίδει 65 ίππους και το αυτοκίνητο απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας.
Αυτοκίνητο: Hyundai i10 – Από 13.990 ευρώ
Η Hyundai είναι μία από τις λίγες εταιρείες που επιμένουν να εκπροσωπούνται στη mini κατηγορία αυτοκινήτων, ευτυχώς.
Το i10 είναι ένα όχημα το οποίο θα σε εκπλήξει απρόσμενα και ευχάριστα με τη υπόστασή του, καθώς μόνο «μικρό» δεν είναι.
Είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις που ένα οικονομικά προσιτό αυτοκίνητο μπορεί να εξυπηρετήσει μεταφορικές ανάγκες που φαντάζουν μεγαλύτερες του προσδοκώμενου.
Ο «χιλιάρης» κινητήρας των 67 ίππων είναι οικονομικός σε κατανάλωση.
Αυτοκίνητο: Kia Picanto – Από 13.690 ευρώ
Το «αδελφάκι» του Hyundai i10 έχει πιο ξεχωριστή σχεδίαση, συγκριτικά, και επίσης είναι μεγαλύτερο στο εσωτερικό του απ’ όσο νομίζεις.
Το Picanto θα σε εκπλήξει ευχάριστα καθώς είναι ένα τυπικό δημιούργημα της Kia γεγονός που σημαίνει ότι απευθύνεται σε πιο νεανικό κοινό.
Η αξιοπιστία και η επταετής εργοστασιακή εγγύηση είναι στα θετικά του μοντέλου. Και σε αυτό, ο κινητήρας αποδίδει 67 ίππους.
Αυτοκίνητο: Fiat Panda Hybrid – Από 13.550 ευρώ
Το «αειθαλές» Panda δεν έχει αλλάξει ουσιαστικά τα τελευταία έντεκα χρόνια αλλά δεν χρειάστηκε να γίνει αυτό κιόλας.
Για πολλούς, το μοντέλο της Fiat είναι η «απόλυτη συνταγή» για ένα όχημα της κατηγορίας και η καλύτερη απόδειξη ότι οι Ιταλοί είναι μαέστροι στη δημιουργία μικρών οχημάτων.
Το Panda, είναι ευρύχωρο, πρακτικό, ευκολοδήγητο και οικονομικό σε κατανάλωση.
Ο κινητήρας του έχει σύστημα ήπιας υβριδικής διάταξης και αποδίδει 70 ίππους.
Αυτοκίνητο: Mitsubishi Space Star – Από 12.500 ευρώ
Το φτηνότερο της δεκάδας. Το Space Star είναι η προσιτότερη «πρόταση» της Mitsubishi στη χώρα μας και ένα από τα αυτοκίνητα που πρέπει να συμπεριλάβει στη λίστα του κάποιος υποψήφιος αγοραστής.
Ο εσωτερικός χώρος του είναι αντίστοιχος μεγαλύτερου οχήματος και ο εξοπλισμός του είναι καλός για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ο 1.2 MIVEC κινητήρας του αποδίδει 71 ίππους.
Αυτοκίνητο: Τα φθηνά ηλεκτρικά είναι η νέα τάση
Με την ηλεκτροκίνηση να επελαύνει, οι κατασκευαστές να λανσάρουν με αδιάκοπους ρυθμούς σχετικού τύπου μοντέλα, την ίδια ώρα που αναγγέλλουν το οριστικό τέλος των θερμικών μοτέρ.
Οι ραγδαίες εξελίξεις στον κόσμο της αυτοκίνησης φυσικά επηρεάζει άμεσα τους οδηγούς, οι οποίοι είτε τάσσονται υπέρ των ηλεκτρικών, είτε τα δαιμονοποιούν.
Ένας από τους λόγους που τα μηδενικών ρύπων μοντέλα έχουν αποκτήσει ορκισμένους εχθρούς είναι η τιμή τους που στις περισσότερες περιπτώσεις υπερβαίνει κατά πολύ αυτές των συμβατικών.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, βέβαια, δεν μένουν με… σταυρωμένα τα χέρια και καλούν να γεφυρώσουν το χάσμα με ποικίλους τρόπους, όπως είναι η μείωση του κόστους εξέλιξης των μπαταριών.
Σύμμαχός τους και οι κυβερνήσεις οι οποίες παρέχουν χείρα βοηθείας στους καταναλωτές μέσω επιδοτήσεων και φοροελαφρύνσεων.
Το πιο αντιπροσωπευτικό παράδειγμα ίσως είναι η Dacia, με το πρώτο της ηλεκτρικό, Spring. Το mini crossover βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-A και ενσωματώνει ένα ηλεκτρικό μοτέρ 45 PS.
Αυτό παίρνει ζωή από μια μπαταρία ιόντων λιθίου που προσφέρει έως και 305 χλμ. αυτονομίας.
Η ενεργειακή χωρητικότητα των συσσωρευτών και τα χιλιόμετρα που μπορούν να διανυθούν με μια φόρτιση, σίγουρα δεν εντυπωσιάζουν.
Και αναμφίβολα υπάρχουν μοντέλα που είναι ικανότερα στους συγκεκριμένους τομείς. Τα «μειονεκτήματα» ωστόσο του Spring λησμονούνται γρήγορα όταν αναλογιστεί κανείς την τιμή του.
Στη Βόρεια Αμερική η Dacia αξιώνει 20.300 δολάρια, ενώ αν συμπεριληφθεί η κρατική επιδότηση, η τιμή πέφτει στα 13.200. Ιδιαίτερα προσιτό αναμένεται να είναι και στη χώρα μας, όπου αναμένεται το προσεχές φθινόπωρο με τιμή μικρότερη των 15.000 ευρώ (μαζί με την επιδότηση).
Τι κερδίζει ο κάτοχός του; Ένα value for money αυτοκίνητο με αξιοπρεπείς τεχνολογίες και αρκετή αυτονομία για την άνετη διεκπεραίωση των καθημερινών του υποχρεώσεων.
Η Dacia, όμως, δεν είναι η μόνη που προσβλέπει στην εξέλιξη προσιτών ηλεκτρικών. Μέχρι το 2025 αναμένεται να συστηθούμε με πολλά αυτοκίνητα πόλης που η τιμή τους θα είναι κοντά στα 20.000 ευρώ. Ένα από αυτά θα έχει την υπογραφή της Seat και ένα ακόμη της αδελφής μάρκας Skoda.
Το παράδειγμα, επίσης, δίνουν και πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες εξ ανατολών. Μην ξεχνάμε το μικροσκοπικό δίθυρο Hong Guang Mini, ένα μοντέλο που κατασκευάζεται στο πλαίσιο της κοινοπραξίας μεταξύ των SAIC Motor, Wulling Motor και της αμερικανικής General Motors, με την τιμή του να είναι μόλις 3.700 ευρώ (4.500 δολάρια). Η αυτονομία είναι 170 χλμ. η ιπποδύναμη μόλις 17,4 PS και είναι… απογυμνωμένο από αερόασκους.
Μολονότι οι ποιοτικές του διαφορές με το ηγεμονεύον στην Κίνα Model 3 είναι… χαώδεις, οι οδηγοί της ασιατικής χώρας δείχνουν πως αγκαλιάζουν το μικροσκοπικό μοντέλο. Και πως η τιμή είναι καθοριστικός παράγοντας ώστε να αγκαλιάσουν την ηλεκτροκίνηση. Πώς εξηγείται διαφορετικά το γεγονός πως στις αρχές του έτους οι πωλήσεις του Hong Guang Mini, ήταν σχεδόν διπλάσιες από το Model 3;
Τα ηλεκτρικά, λοιπόν, μπορούν να γίνουν φθηνά. Και εφόσον το καταφέρουν τότε δεν αποκλείεται να εξελιχθούν στη νέα τάση της αυτοκίνησης.