Αυτοκίνητο: Air condition ή ανοιχτά παράθυρα; Ιδού η απάντηση

 Αυτοκίνητο: Με τις ζέστες του καλοκαιριού να έχουν ήδη ξεκινήσει, όλοι οι οδηγοί θέλουν να δροσιστούν χωρίς όμως να «καεί» η τσέπη τους από το κόστος. Τι συμφέρει τελικά; Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Το καλοκαίρι έχει μπει για τα καλά και ο υδράργυρος σκαρφαλώνει διαρκώς, με αποτέλεσμα πολλοί συνάνθρωποι μας να περνάνε όλη τη μέρα τους σε κλιματιζόμενους χώρους.

Το ίδιο βέβαια συμβαίνει και με τους οδηγούς στα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν αυτές τις μέρες, οι οποίοι βέβαια αναζητούν την πιο κατάλληλη και οικονομική μέθοδο για να δροσιστούν.

Πολλοί είναι αυτοί που αμφιβάλλουν για το αν πρέπει να κατεβάσουν το παράθυρο ή να ανοίξουν το σύστημα κλιματισμού, ειδικά από τη στιγμή που δεν γνωρίζουν με ποιον από τους δύο τρόπους αυξάνεται περισσότερο η κατανάλωση καυσίμου.

Σαν αποτέλεσμα, αρκετοί είναι αυτοί που αποφασίζουν να κατεβάσουν τα παράθυρα και ας εισβάλει θόρυβος από την κίνηση του αυτοκίνητου και το περιβάλλον, αλλά είναι πραγματικά ευεργετικό για την κατανάλωση καυσίμου;

Εστιάζοντας στα παράθυρα του αυτοκινήτου, το άνοιγμά τους επιτρέπει στον αέρα να κυκλοφορήσει στην καμπίνα, αλλά αυξάνεται η «φασαρία» κατά την κίνηση και φυσικά η αεροδυναμική αντίσταση.

Όσο μεγαλύτερη ταχύτητα κίνησης έχουμε, τόσο τονίζονται τα μειονεκτήματα του να έχετε κατεβασμένα παράθυρα. Έτσι λοιπόν, πέρα από την αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, ο οδηγός θα νοιώσει άβολα από τον θόρυβο.

Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες μελέτες που αναφέρουν ότι η οδήγηση με κατεβασμένα τα παράθυρα και ταχύτητα κίνησης έως τα 70 χλμ./ώρα ή 80 χλμ./ώρα, είναι πιο ωφέλιμη για την τσέπη του οδηγού σε σχέση με την χρήση του συστήματος κλιματισμού.

Όταν όμως κινούμαστε με υψηλότερη ταχύτητα, το να έχετε τα παράθυρα ανοιχτά δεν βγάζει νόημα, όχι μόνο λόγω της αυξημένης κατανάλωσης από την μεγαλύτερη αεροδυναμική αντίσταση, αλλά και λόγω της ταλαιπωρίας που θα υποστούν ο οδηγός και οι επιβάτες.

Και εδώ είναι που μπαίνει στο παιχνίδι το σύστημα κλιματισμού. Τα σύγχρονα συστήματα διαθέτουν προηγμένη τεχνολογία που ρυθμίζουν έξυπνα τη θερμοκρασία του θαλάμου επιβατών και λειτουργούν ενδεδειγμένα.

Σε κάθε περίπτωση, η χρήση του ανεβάζει την μέση κατανάλωση καυσίμου, αλλά είναι σίγουρα πιο οικονομική η χρήση του όταν ταξιδεύετε με υψηλή ταχύτητα.

Αυτοκίνητο: Αφήνεις πράγματα μέσα; Ετοιμάσου για πρόστιμο

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει τα πάντα και ως γνωστόν δεν μας επιτρέπει να αφήνουμε «ελεύθερα» αντικείμενα στην καμπίνα επιβατών, για ευνόητους λόγους ασφάλειας.

Η σωστή κυκλοφορία στους δρόμους επιτυγχάνεται μόνο με την τήρηση των κανόνων ασφαλείας από όλους τους οδηγούς.

Άλλωστε, οι δρόμοι είναι δημόσιοι και σε αυτούς μπορούν να κινηθούν όλοι οι νόμιμοι κάτοχοι διπλώματος οδήγησης.

Αν όμως δεν τηρούν αυστηρά τη νομοθεσία, υπάρχει ενδεχόμενο να αποτελέσουν σημαντικό κίνδυνο για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.

Ο Κ.Ο.Κ. περιλαμβάνει άρθρα που αναφέρουν πώς πρέπει να αποθηκεύουμε αποσκευές στο πορτμπαγκάζ και μικροαντικείμενα σε συγκεκριμένους χώρους.

Ως γνωστόν, η αποτροπή των αντικειμένων που βρίσκονται στην καμπίνα από το να γίνουν επικίνδυνα σε περίπτωση σύγκρουσης ή ενός απότομου φρεναρίσματος είναι εξαιρετικά σημαντική.

Και αυτό γιατί μπορούν να γίνουν επικίνδυνα και να προκαλέσουν τραυματισμό, ακόμα και θάνατο.

Πέρα όμως από το παραπάνω φαινόμενο του «ελέφαντα», η τοποθέτηση αντικειμένων σε λάθος σημείο μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ορατότητα του οδηγού.

Το πρώτο μέρος στο οποίο δεν επιτρέπεται να μεταφέρετε αντικείμενα, ανεξαρτήτως μεγέθους, είναι στο ταμπλό.

Εκτός από το γεγονός ότι μπορεί να φύγουν από τη θέση τους και να εμποδίσουν τους ελιγμούς του οδηγού, μπορεί να μειώσουν και την ορατότητα.

Ένα άλλο σημείο στο οποίο δεν επιτρέπεται να τοποθετούμε μικροαντικείμενα είναι στον κεντρικό εσωτερικό καθρέφτη, και για την ακρίβεια να κρεμάμε από αυτόν πράγματα.

Η συγκεκριμένη κακιά συνήθεια είναι εξαιρετικά διαδεδομένη στη χώρα μας, καθώς βλέπουμε να κρέμονται από τον εσωτερικό καθρέφτη αποσμητικά, χειρουργικές μάσκες και διάφορα διακοσμητικά.

Όλα αυτά υποβαθμίζουν το πεδίο ορατότητας του οδηγού, ενώ σε περίπτωση αποκόλλησης μπορούν και να τον τρομάξουν προκαλώντας ατύχημα.

Το άλλο σημείο που δεν πρέπει να αφήνουμε μικροαντικείμενα για τους προαναφερθέντες λόγους είναι η εταζέρα.

Ορισμένοι οδηγοί και επιβάτες έχουν την εντύπωση ότι ο χώρος αυτός είναι κάποιου είδους ράφι όπου μπορούν να αφήσουν διάφορα πράγματα. Εννοείται ότι δεν χρειάζεται να αναφέρουμε τον κίνδυνο σε μία έκτακτη συνθήκη και τον περιορισμό της ορατότητας.

Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στη χώρα μας, η φόρτωση αντικειμένων στο αυτοκίνητο θα πρέπει να γίνεται με τέτοιον τρόπο να μην περιορίζεται ή παρεμποδίζεται η ορατότητα του οδηγού, να μην εμποδίζεται η οδήγηση του οχήματος και να μη μειώνεται η σταθερότητα αυτού.

Το πρόστιμο το οποίο προβλέπεται για εκείνους τους οδηγούς που θα παραβιάσουν τη συγκεκριμένη διάταξη του άρθρου 32 του ΚΟΚ είναι 80 ευρώ και μολονότι δεν είναι υψηλό, ο κίνδυνος από αντικείμενα τα οποία δεν βρίσκονται σωστά αποθηκευμένα είναι μεγάλος.