Αυτοκίνητα: Τέλος οι θύρες USB-A στα καινούρια αυτοκίνητα. Καθώς ο κόσμος της τεχνολογίας συσπειρώνεται γύρω από ένα σχεδιασμό μίας θύρας USB, ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες κινούνται με βραδύτερο ρυθμό για να κρατήσουν τους πελάτες ευχαριστημένους και τις συσκευές τους συνδεδεμένες. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Για μήνες, μια μάχη για τη φόρτιση των EV μαίνεται σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία, για το ποιος τύπος σύνδεσης θα κυριαρχήσει και θα κερδίσει την ενοποίηση σε ένα ενιαίο πρότυπο.
Υπάρχει ωστόσο και μια άλλη μετάβαση σύνδεσης φόρτισης σε εξέλιξη που επηρεάζει πολύ περισσότερα οχήματα και εκθετικά περισσότερους καταναλωτές.
Σύμφωνα με το Automotive News, ο σύνδεσμος Universal Serial Bus-A -η λεπτή, ορθογώνια οπή με την πλαστική γλώσσα που αποτελεί μέρος του εξοπλισμού των αυτοκινήτων από το 2006- αντικαθίσταται από τη μικρότερη, πιο αποδοτική USB-C.
Η αναβάθμιση των θυρών USB λαμβάνει χώρα ήδη από το 2014, με τους κατασκευαστές υπολογιστών, κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών ειδών να μεταβαίνουν σταθερά στο νέο πρότυπο.
Στην αυτοκινητοβιομηχανία, η μετάβαση παραμένει ένα έργο σε εξέλιξη.
Πόσο διαδεδομένη είναι η μετάβαση σε USB-C στον κόσμο της τεχνολογίας; Ακόμη και η Apple μεταβαίνει στο εν λόγω πρότυπο, εν μέρει για να συμμορφωθεί με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Αλλά τα βασικά πλεονεκτήματα είναι απλά: Το USB-C είναι μικρότερο, πιο ευέλικτο και ικανό να παρέχει πολύ περισσότερη ισχύ και δεδομένα.
«Σήμερα, μπορείτε να έχετε 240 watt ισχύος μέσω [USB-C] και τώρα μπορείτε να κατεβάζετε δεδομένα με ρυθμούς έως και 80 gigabit ανά δευτερόλεπτο, κάτι που είναι τεράστιο», δήλωσε ο Jeff Ravencraft, COO του USB Implements Forum, του μη κερδοσκοπικού οργανισμού που ιδρύθηκε το 1995 για την προώθηση και τη διατήρηση της τεχνολογίας USB.
Συγκριτικά, οι πρώτες υποδοχές USB-A από το 1995 θα μπορούσαν να μεταφέρουν 7,5 watt ισχύος ή 1,5 megabits δεδομένων ανά δευτερόλεπτο.
«Το λέμε όλη την ώρα: Αυτό το τρένο έφυγε από το σταθμό. Έφυγε εδώ και πολύ καιρό», δήλωσε ο Ravencraft για το USB-A, σημειώνοντας την ευρωστία της υποδοχής USB-C και την αυξανόμενη παρουσία της σε όλες τις τεχνολογίες.
Οι κατασκευαστές ηλεκτρονικών ειδών και το USB Implementers Forum σταμάτησαν να αναπτύσσουν το USB-A γύρω στο 2010.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ωστόσο ακολουθούν αποκλίνουσες πορείες, τουλάχιστον προς το παρόν, για τη μετάβαση σε USB-C. Ορισμένες, συμπεριλαμβανομένων των Toyota, Mercedes-Benz, BMW και Volkswagen, την εφαρμόζουν ήδη, μεταβαίνοντας στο νέο πρότυπο, καθώς όλα τα νέα μοντέλα τους διαθέτουν αποκλειστικά θύρες USB-C. Άλλες, συμπεριλαμβανομένων των Ford, General Motors και Stellantis, προσφέρουν και τις δύο επιλογές.
Στη BMW, όλα τα νέα λανσαρίσματα από το 2021 και μετά προσφέρουν αποκλειστικά USB-C, ενώ τα μοντέλα της MINI προσφέρουν τόσο USB-A όσο και USB-C, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, αλλά σύντομα θα μεταβούν σε USB-C.
Η BMW προβάλλει τη συμβατότητα με έναν αυξανόμενο αριθμό συσκευών, την ευκολία συνδεσιμότητας και τα υψηλότερα ποσοστά μεταφοράς δεδομένων και φόρτισης ως τους λόγους πίσω από την αλλαγή.
Πλέον θεωρείται σχεδόν δεδομένο ότι και οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους θύρες USB για φόρτιση ή για χρήση δεδομένων.
Στην Toyota, η απόφαση για μετάβαση αποκλειστικά σε USB-C πάρθηκε το 2019 μετά από βαθιά ανάλυση για το πού κατευθυνόταν η αγορά ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, όπως δήλωσε ο Hal Eubanks, διευθυντής προηγμένης τεχνολογίας για την Toyota Motor North America.
Είπε ότι η έρευνα διαπίστωσε ότι μέχρι «το τέλος του 2021, το USB-C, όσον αφορά το iPhone της Apple, θα αντιπροσωπεύει το 90,4% των χρηστών και μέχρι το τέλος του 2022 θα είναι πάνω από 99%», με ακόμη μεγαλύτερη διείσδυση μεταξύ των χρηστών Android.
Ωστόσο, ο Eubanks παραδέχτηκε ότι «δεν ήταν μια εύκολη απόφαση να μεταβούμε 100% σε USB-C από USB-A, επειδή ακόμη και αυτό το μικρό ποσοστό ανθρώπων έχει σημασία για εμάς. Αλλά συνολικά το ποσοστό των smartphones που επρόκειτο να λειτουργούν με USB-C ήταν απλά συντριπτικό».
Η μετάβαση στο USB-C είχε σαφή πλεονεκτήματα για την Toyota, ανέφερε ο Eubanks, συμπεριλαμβανομένων ταχύτερων χρόνων φόρτισης χρησιμοποιώντας στις θύρες που χρησιμοποιούνται μόνο για φόρτιση.
Οι περισσότερες θύρες USB-A περιορίζονται στα 7,5 watt, ενώ οι σημερινές θύρες USB-C προσφέρουν φόρτιση 15 watt και υψηλότερη.
Στα νέα μοντέλα Toyota και Lexus η φόρτιση θα ανέβει στα 45 watt.
Αυτή είναι περισσότερη ισχύς από ό,τι τα τρέχοντα iPhones ή Android είναι σε θέση να λάβουν, αλλά «θωρακίζει το μέλλον» για τους πελάτες της Toyota, όπως είπε χαρακτηριστικά ο Eubanks.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιθανότατα διατήρησαν τις θύρες USB-A στα οχήματά τους για «συμβατότητα με το παρελθόν», λέει ο Sam Abuelsamid, αναλυτής της Guidehouse Insights.
«Οι άνθρωποι έχουν πολλά καλώδια γύρω τους που έχουν συγκεντρώσει όλα αυτά τα χρόνια. Εάν έχεις κάποια καλώδια USB-A, ίσως θέλεις να συνεχίσεις να τα χρησιμοποιείς ακόμα».
Η Ford χρησιμοποιεί και τα δύο είδη θυρών «για να διευκολύνει τη μετάβαση που περνούν πολλοί από τους πελάτες μας», δήλωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας Alan Hall.
Ο Marvin Lewis, μηχανικός της GM, είπε ότι η εταιρεία ξεκίνησε τη μετάβαση αποκλειστικά σε USB-C με την Cadillac Lyriq, επειδή το USB-A δεν θα είναι σε θέση να συμβαδίσει με τις μελλοντικές συσκευές. Πρόσθεσε ότι θα ακολουθήσουν και άλλα οχήματα καθώς φρεσκάρονται ή επανασχεδιάζονται.
Αν και εισήχθη σχεδόν πριν από μια δεκαετία, το USB-C βρίσκεται υπό συνεχή ανάπτυξη και συνεχίζει να εξελίσσεται και να βελτιώνεται.
Ο Rahman Ismail, επικεφαλής τεχνολογίας του USB Implementers Forum, δήλωσε ότι η ανάπτυξη του USB-C είναι ιδιαίτερα σημαντική στο αυτοκίνητο, καθώς η χρήση του ενημερωμένου συνδέσμου εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο της τεχνολογίας.
«Δεν είναι μόνο οι οδηγοί που χρησιμοποιούν το τηλέφωνο. Πλέον χρησιμοποιούν πολύ περισσότερα πράγματα και στο πίσω κάθισμα -υπολογιστές, παιδιά στα iPad τους – και αντλούν πολύ περισσότερη ενέργεια».
Ο τρόπος με τον οποίο διαμορφώνεται το USB-C επιτρέπει στους μηχανικούς αυτοκινήτων να επιμερίζουν διαφορετικά επίπεδα ισχύος σε διαφορετικές θύρες του οχήματος, ενώ είναι σε θέση να μεταφέρουν επαρκές εύρος ζώνης δεδομένων για την ταυτόχρονη λειτουργία πολλαπλών συστημάτων.
Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία μεταβαίνει στον εξηλεκτρισμό, όπου η σπατάλη ενέργειας μπορεί να σημαίνει λιγότερη αυτονομία.
«Το USB-C δίνει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων την ευκαιρία να είναι πιο πράσινοι, δεδομένου ότι μπορούν να ελέγξουν την ποσότητα ισχύος της μπαταρίας που παραδίδεται σε κάθε θύρα φόρτισης σε ένα όχημα και να έχετε μια πολύ αποτελεσματική μετάδοση», δήλωσε ο Ismail.
«Μπορούν να δώσουν 100 watt σε μια θύρα, 15 watt σε μια άλλη και ούτω καθεξής. Αυτό είναι ένα τεράστιο όφελος αποδοτικότητας».
Θα είναι λοιπόν το USB-C η τελευταία ενσύρματη τεχνολογία για φόρτιση και μεταφορά δεδομένων πριν από την οριστική επικράτηση της επαγωγικής φόρτισης και τη συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth;
Ο Ravencraft υποστηρίζει ότι το USB-C «είναι πολύ στιβαρό και σχεδιάστηκε για να έχει μακροζωία. Αυτό βέβαια μέχρι να βρεθεί κάποια άλλη τεχνολογία η οποία θα επικρατήσει, όπως συμβαίνει συνήθως. Πιστεύουμε ωστόσο ότι το USB-C και η παροχή ισχύος μέσω αυτού θα υπάρχουν για μερικά χρόνια ακόμα».
Πηγή: newmoney.gr