Αυτοκίνητα: Αυτές είναι οι μάρκες με τα λιγότερα προβλήματα

Αυτοκίνητα: Η μεγάλη έρευνα δείχνει ότι τα αυτοκίνητα γίνονται πιο αξιόπιστα όμως οι σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες είναι ακόμα ο αδύναμος κρίκος. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Κάθε χρόνο δημοσιεύεται στις ΗΠΑ η μεγάλη έρευνα της J.D. Power για την αξιοπιστία των αυτοκινήτων. Κάτι που γίνεται και για τα αυτοκίνητα του 2023, όπου η μεγάλη αλλαγή γίνεται στην κορυφή, με τη Lexus να επιστρέφει στην πρώτη θέση παίρνοντας τα σκήπτρα από την Kia.

H φετινή έρευνα αφορά μοντέλα που κυκλοφόρησαν από το 2020, και βαθμολογεί τα προβλήματα ανά 100 οχήματα. Μικρότερη βαθμολογία σημαίνει και λιγότερα προβλήματα και καλύτερη αξιοπιστία.

Ως πρώτη παρατήρηση προκύπτει ότι σε γενικές γραμμές, έχει βελτιωθεί η αξιοπιστία των αυτοκινήτων, καθώς ο μέσος όρος προβλημάτων έχει πέσει από το 192 στο 186 σε σχέση με πέρσι. Κάτι που υποδεικνύει ότι τα αυτοκίνητα έχουν βελτιωθεί γενικά, αν και συνεχίζουν να υπάρχουν θέματα με τις σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες.

Η μελέτη επικεντρώθηκε σε εννέα κατηγορίες, μεταξύ των οποίων η απόδοση του κλιματισμού, τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, η εμπειρία οδήγησης, τα συστήματα infotainment και ο χειρισμός τους, η μετάδοση της κίνησης, τα καθίσματα κ.ά.

Μέσα σε αυτές τις κατηγορίες καλύπτονται 184 προβληματικές περιοχές.

Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα είναι ότι τα αυτοκίνητα ευρείας παραγωγής είχαν καλύτερες επιδόσεις αξιοπιστίας, με μέσο όρο βαθμολογίας 182 όταν οι premium μάρκες είχαν κατά μέσο όρο 205 βλάβες.

Σύμφωνα με τους συντάκτες της έρευνας αυτό συμβαίνει γιατί τα premium αυτοκίνητα είναι εκείνα που εφοδιάζονται πρώτα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, οπότε είναι και αυτά που βγάζουν τα προβλήματα “νεότητας” των νέων συστημάτων.

Παρ’ όλα αυτά στην πρώτη θέση είναι μία premium μάρκα, η Lexus, η οποία ξεπέρασε όλες τις υπόλοιπες με 133 βλάβες. Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Genesis με 144 και η Kia στην τρίτη θέση με 152.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που ανέφεραν οι περισσότεροι είχε να κάνει με το σύστημα infotainment, και μάλιστα με αρκετή διαφορά από το επόμενο προβληματικό σύστημα του αυτοκινήτου.

Τα πιο σημαντικά παράπονα συγκέντρωσαν οι συνδέσεις με Android και Apple, η αναγνώριση φωνής, η ευαισθησία της οθόνης αφής.

Όσον αφορά συγκεκριμένα μοντέλα που διακρίνονται για την αξιοπιστία τους, η Lexus με το RX και η Toyota με το CH-R της ήταν στις πρώτες θέσεις, με 111 βλάβες.

Σε άλλες κατηγορίες στις πρώτες θέσεις βρέθηκαν η BMW Σειρά 4, το Kia Forte, το MINI Cooper, το Kia Optima, το Toyota Highlander και το Chevrolet Tahoe.

Αυτοκίνητα: Ψάχνεις για μεταχειρισμένο; Άσχημα νέα

Αλλάζουν εντελώς οι τιμές στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ. Η λειτουργία του ΜΕΜΟ φαίνεται ότι «μπλόκαρε» την ανάρτηση πλαστών ΚΤΕΟ και Πιστοποιητικών Συμμόρφωσης αλλά αύξησε τις τιμές λιανικής. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Καλύτερη αλλά και με πολύ πιο ακριβά αυτοκίνητα και φορτηγά είναι πλέον η ελληνική αγορά εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ) άλλαξε ριζικά τα δεδομένα και κατάφερε καίριο πλήγμα στους επιτήδειους εμπόρους.

Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά επικρατούσε κυριολεκτικά ένα χάος και κάποιοι επιτήδειοι είχαν καταφέρει να κάνουν άνω κάτω μια ολόκληρη αγορά εις βάρος βέβαια των νόμιμων συναδέλφων τους.

Το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων (ΜΕΜΟ) επιχειρεί να βάλει μια τάξη σε όλη αυτή την κατάσταση ωστόσο η συλλογή των εγγράφων που πρέπει να αναρτήσει ο έμπορος ή ιδιώτης καταναλωτής στο σύστημα περιλαμβάνει χρόνο και χρήμα. Αυτομάτως όμως οι όποιες οικονομικές επιβαρύνσεις προκαλούνται αυξάνουν τις τιμές λιανικής.

Από την άλλη μεριά βέβαια οι νόμιμες εμπορίες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εκτιμούν ότι το ΜΕΜΟ δυσκολεύει πολύ τη δράση των επιτήδειων καθώς κανένας δεν τολμά να αναρτήσει πλαστό Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή ΚΤΕΟ στο σύστημα υπό τον φόβο των τρίμηνων διασταυρώσεων!

Παράλληλα η άνοδος των τιμών των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε όλη την ΕΕ επίσης έχει μειώσει την αγοραστική τους δύναμη και αφού δεν θα μπορούν να πραγματοποιήσουν κομπίνες και δεν θα υπάρχει κέρδος θα οδηγηθούν προς την έξοδο της αγοράς.

Βέβαια το ΜΕΜΟ προκαλεί από μόνο του και εκείνο άνοδο των τιμών καθώς το υποχρεωτικό Δελτίο ΚΤΕΟ σε ισχύ από το άλλο κράτος-μέλος που κινούνταν το εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημα κοστίζει 250 ευρώ, το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης κοστίζει από 90 έως και 400 ευρώ ενώ η βεβαίωση ανάκλησης κοστίζει από 20 έως και 60 ευρώ! Συνολικά λοιπόν ο εισαγωγέας έμπορος ή ιδιώτης καταναλωτής θα πρέπει να δαπανήσει κατά μέσο όρο περίπου 500 ευρώ για να προμηθευτεί τα παραπάνω έγγραφα.

Επιπροσθέτως οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων επισημαίνουν ότι η προμήθεια της πλατφόρμας των online πλειστηριασμών έχει αυξηθεί κατά 180 ευρώ και πλέον κυμαίνεται μεταξύ 300-400 ευρώ όπως επίσης και το κόστος μεταφοράς έχει αυξηθεί κατά 120 ευρώ εκτοξεύοντας την τελική τιμή μεταξύ 700-1.000 ευρώ!

Οπότε η συνολική επιβάρυνση ξεπερνά τα 800 ευρώ την οποία σίγουρα θα περάσουν στην τελική τιμή λιανικής!

Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με το γεγονός ότι έχουν αυξηθεί και οι τιμές διάθεσης των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ έχουν ωθήσει προς τα πάνω τις τιμές διάθεσης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και θα τις αυξήσουν περαιτέρω.

Από την άλλη μεριά βέβαια όπως τονίζουν και έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο Newsauto.gr:

«Μπορεί το ΜΕΜΟ να περιλαμβάνει έγγραφα που πραγματικά είναι περιττά και κοστίζουν ωστόσο η λειτουργία της πλατφόρμας θα προκαλέσει μια αυτοκάθαρση της εγχώριας αγοράς καθώς οι επιτήδειοι δεν θα μπορούν να αναρτήσουν πλαστές βεβαιώσεις ΚΤΕΟ ή Πιστοποιητικών Συμμόρφωσης υπό τον φόβο της διασταύρωσης και επίσης τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα θα γίνουν πολύ πιο ποιοτικά από τα εγχώρια καθώς με τόσες βεβαιώσεις και έγγραφα δεν πωλείται κανένα εγχώριο μεταχειρισμένο όχημα! Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θα συνοδεύονται με όλα τα επίσημα έγγραφά τους όπως δελτίο ΚΤΕΟ σε ισχύ, Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης, βιβλία service, τιμολόγια στα οποία θα αναγράφονται και τα διανυθέντα χιλιόμετρα, βεβαίωση ανάκλησης μέχρι και βεβαίωση εξοπλισμού τα οποία σε καμία περίπτωση δεν θα βρει κανείς υποψήφιος αγοραστής σε κάποιο εγχώριο μεταχειρισμένο όχημα…»

Αυτοκίνητα: Τι γίνεται στα εγχώρια μεταχειρισμένα οχήματα

Η αναγραφή των χιλιομέτρων στα δελτία ΚΤΕΟ των εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχει περιορίσει τα φαινόμενα γυρίσματος των χιλιομέτρων μόνο στα καινούρια οχήματα 4ετίας.

Ωστόσο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξετάζει την εφαρμογή αναγραφής των χιλιομέτρων και στις Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων ώστε να τελειώσει οριστικά το γύρισμα των χιλιομέτρων στα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Παράλληλα στις Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων που εκδίδουν τα ΚΤΕΟ και όχι τα συνεργεία αναγράφονται ήδη τα διανυθέντα χιλιόμετρα αλλά δεν χρησιμοποιούνται τα δεδομένα για διασταυρώσεις στο κεντρικό σύστημα.

Αλλά σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr σύντομα θα καταγράφονται στο κεντρικό σύστημα οπότε η διασταύρωση των χιλιομέτρων θα γίνεται από το πρώτο κιόλας έτος κυκλοφορίας του οχήματος.

Αυτοκίνητα: Το άγνωστο κουμπί που μειώνει άμεσα την κατανάλωση καυσίμου

Οι τιμές καυσίμων έχουν πάρει την ανιούσα τους τελευταίους μήνες και αυτή την στιγμή η τιμή του λίτρου της βενζίνης είναι 1,919 ευρώ, ενώ αυτή του πετρελαίου κίνησης έχει ανέλθει στα 1,822 ευρώ το λίτρο (τιμές 30/1/2023).

Την ανιούσα όμως δεν έχει πάρει μόνο η βενζίνη, αλλά και όλα τα αγαθά σε παγκόσμιο επίπεδο, με αποτέλεσμα πολλοί οδηγοί να αναζητούν ή να εξασκούν τεχνικές εξοικονόμησης καυσίμων.

Τα αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας που παρουσιάζονται τα τελευταία χρόνια έχουν σύστημα Start&Stop.

Όταν ακινητοποιούμε το όχημά μας και, στην περίπτωση χειροκίνητου σασμάν, απεμπλέκουμε την σχέση από το κιβώτιο, ο κινητήρας του αυτοκινήτου μας σβήνει αυτόματα.

Τα πλεονεκτήματα είναι προφανή, καθώς εξοικονομούμε καύσιμα, μειώνουμε τους ρύπους που εκπέμπονται στην πόλη και οι κατασκευαστές επιτυγχάνουν χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, με ότι φορολογικά πλεονεκτήματα σημαίνει αυτό.

Το σύστημα Start&Stop διακόπτει την λειτουργία του κινητήρα στο ρελαντί, όχι όμως και των περιφερειακών του, και τον επανεκκινεί με το που επιλέξετε σχέση ή αφήσετε το πεντάλ του φρένου.

Η εξέλιξη του συστήματος στα σύγχρονα αυτοκίνητα πάει παράλληλα με αυτή των μηχανικών μερών. Αυτό σημαίνει ότι αρκετά μέρη έχουν διαφοροποιηθεί και οι μπαταρίες που τοποθετούνται είναι ενισχυμένες σε απόδοση.

Επιπλέον, η διαχείριση της ενέργειας γίνεται ηλεκτρονικά από τον υπολογιστή του αυτοκίνητου, γνωρίζοντας την «δύναμη» της μπαταρίας και διαμορφώνοντας ανάλογα την λειτουργία του συστήματος Start&Stop.

Εάν δηλαδή κρίνει ότι δεν έχει την απαραίτητη ισχύ για να επανεκκινήσει τον κινητήρα, δεν θα τον απενεργοποιήσει.

Άλλες συνθήκες που ο «εγκέφαλος» του αυτοκίνητου μας θα παρακάμψει την λειτουργία του συστήματος Start&Stop είναι η χρήση του συστήματος κλιματισμού μια μέρα με καύσωνα, η επίτευξη ιδανικής θερμοκρασίας λειτουργίας ενός κρύου κινητήρα και η αναγέννηση του φίλτρου DPF στα πετρελαιοκίνητα.

Σε κάθε περίπτωση, οι κατασκευαστές συστήνουν να διατηρούμε ενεργοποιημένο το σύστημα γιατί εξοικονομεί καύσιμα που φτάνει σε ποσοστό μέχρι και 12%, και κατά συνέπεια σε μείωση των εκπομπών ρύπων. Χώρια την οικονομία στην τσέπη μας.