Σε τροχιά ανέγερσης βρίσκεται το νέο Mall της Αθήνας, που κατασκευάζεται στα νότια προάστια και όταν δοθεί στο κοινό θα προκαλεί δέος τόσο από τη χλιδή όσο και από τα καταστήματα που θα έχει.
Αναφερόμαστε στο The Ellinikon Mall, το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο που θα έχει γίνει στην Ελλάδα, το οποίο γίνεται από τη Lamda Development.
Έτσι, τα νότια προάστια θα φιλοξενούν καθημερινά αναρίθμητους επισκέπτες.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα στο τελευταίο τρίμηνο του 2027 εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή τoυ The Ellinikon Mall, όπως αποκαλείται πλέον το Vouliagmenis Mall, βάσει των στοιχείων που δημοσιοποιεί η Lamda.
Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη τα πρώτα έργα, μεταξύ των οποίων οι εκσκαφές που έχει αναλάβει η Άκτωρ, ενώ μέσα στο επόμενο διάστημα εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν και θα ανατεθεί σε εργολάβο το έργο της κύριας κατασκευής. Με βάση τα λεγόμενα του Οδυσσέα Αθανασίου, CEO της Lamda, αυτό θα γίνει μέχρι τον Νοέμβριο.
Σχεδιασμένο από το διεθνές αρχιτεκτονικό γραφείο AEDAS το The Ellinikon Mall με 280 καταστήματα θα είναι το μεγαλύτερο εμπορικό συγκρότημα της Ελλάδας (50% μεγαλύτερο από το The Mall Athens στο Μαρούσι) και ένα από τα μεγαλύτερα στη Νότια Ευρώπη.
Σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής, σχεδόν τρία χρόνια νωρίτερα από την ολοκλήρωση της κατασκευής εφόσον τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, έχει συμφωνηθεί (Signed Heads of Terms) η μίσθωση του 70% της συνολικής μισθώσιμης επιφάνειας των 90.000 τ.μ. του εμπορικού κέντρου.
Ο στόχος της Lamda είναι μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους να έχει μισθωθεί το 83% του mall, το οποίο ας σημειωθεί ότι επανασχεδιάστηκε στο κομμάτι που αφορούσε τη δημιουργία γραφείων. Οι χώροι αυτοί θα μετατραπούν σε εμπορικά καταστήματα (retail), με δεδομένη και την υψηλή ζήτηση που υπάρχει. Με αυτό το δεδομένο τα 90.000 τ.μ. της μισθώσιμης επιφάνειας «ανεβαίνουν» πλέον στα 100.000 τ.μ.
Ανοίγει πριν τη Black Friday νέο τεράστιο mall στα κρυφά – Πού το χτίζουν
Το νέο mall που θα ανοίξει τις πύλες του τον Οκτώβρη δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει τα υπόλοιπα μεγάλα τύπου McArthur.
To mall που θα φιλοξενεί αλυσίδες τύπου Κωτσόβολος και ΙΚΕΑ θα ανοίξει στις 30 Οκτωβρίου στην Πάτρα και θα είναι άκρως εντυπωσιακό.
Το πρώτο μαγαζί που αναμένεται να λειτουργήσει θα είναι το IKEA, καθώς το κατάστημα της σουηδικής αλυσίδας επίπλων και οικιακού εξοπλισμού, το οποίο καταλαμβάνει το 40% του νέου εμπορικού πάρκου συνολικής εκμισθώσιμης επιφάνειας 13.900 τ.μ.
Πληροφορίες αναφέρουν πως θα ανοίξει και τεράστιο κατάστημα της αλυσίδας Κωτσόβολος, που θα αναπτυχθεί βάσει του νέου concept της εταιρείας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών υπό την ιδιοκτησία της ΔΕΗ.
Στόχος είναι τα εγκαίνια του νέου καταστήματος να γίνουν πριν τη Black Friday με τον επόμενο ορόσημο να είναι η χριστουγεννιάτικη περίοδος.
Επιπλέον, στο νέο εμπορικό πάρκο, το οποίο απαίτησε κεφάλαια ύψους 27 εκατ. ευρώ, θα κάνει ντεμπούτο στην ελληνική αγορά η Kiabi, το «βαρύ πυροβολικό» της γαλλικής μόδας χαμηλού κόστους.
Η αλυσίδα Kiabi της γνωστής γαλλικής επιχειρηματικής οικογένειας Mulliez έχει μισθώσει κατάστημα 1.300 τ.μ.
Η Ελλάδα δεν είναι άγνωστη στην πάμπλουτη οικογένεια Mulliez, καθώς δραστηριοποιείται ήδη στη χώρα μας με την αλυσίδα αθλητικών ειδών και αθλητικού εξοπλισμού Decathlon. Η τελευταία σημειωτέον έχει παρουσία στην Ελλάδα με τρία καταστήματα, όλα σε εμπορικά πάρκα (Smart Park στα Σπάτα, River West στο Αιγάλεω και Mare West στην Κόρινθο).
Με έμφαση στο value retailing, που είναι άλλωστε ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των εμπορικών πάρκων της Trade Estates, υπό την επωνυμία Top Parks, στην Πάτρα θα έχουν παρουσία και οι δύο πολωνικές αλυσίδες, Pepco και Sinsay που επεκτείνονται ταχύτατα στην ελληνική αγορά.
Επιπρόσθετα κατάστημα θα διαθέτει η αλυσίδα παιχνιδιών Μουστάκας, καθώς και η Adidas (outlet).
Από τον κλάδο της εστίασης στο νέο εμπορικό πάρκο παρουσία θα έχει η KFC, η οποία θα αναπτύξει επίσης νέο concept στην Πάτρα.
Ποιο mall «γκρεμίζεται» ξαφνικά;
Τα πολυκαταστήματα και τα mall βρίσκονται σε ένα μεταβατικό σημείο, αλλάζουν και προσπαθούν να επανέλθουν σε μία κανονικότητα μετά την πανδημία του κορονοϊού που έφερε μεγάλο πλήγμα.
Τα Macy’s δεν αποτελούν εξαίρεση, σύμφωνα με τον Οικονομικό Ταχυδρόμο.
Όταν ο Tony Spring ανέλαβε το ρόλο του CEO της Macy’s, Inc. τον Φεβρουάριο, ανακοίνωσε ότι θα κλείσει μέχρι το 2026 ακόμη και 150 καταστήματα που δεν παρουσιάζουν την επιθυμητή απόδοση, επιδιώκοντας την πολυτέλεια ως κύριο πυλώνα για τη συνέχεια. Και το άρωμα, μαζί με την ομορφιά ευρύτερα, είναι ένας ιδιαίτερα χρήσιμος τομέας για να φλερτάρει τους καταναλωτές πολυτελείας σε μεγάλη κλίμακα.
«Το άρωμα είναι αυτό το προσιτό κομμάτι της πολυτέλειας», δήλωσε στο Modern Retail η Nicolette Bosco, αντιπρόεδρος της κατηγορίας ομορφιάς στα Macy’s.
Τα πολυκαταστήματα ήταν κάποτε το προκαθορισμένο -ή ίσως το μοναδικό- μέρος για να αγοράσουν αρώματα πολλοί καταναλωτές. Αλλά στη σημερινή αγορά, οι καταναλωτές μπορούν να αγοράζουν από πολλά κανάλια, όπως το διαδίκτυο ή απευθείας από τις μάρκες. «Είναι σπάνιο για μένα να συνεργάζομαι με μάρκες αυτές τις μέρες και να βλέπω τα Neiman, Saks ή Macy’s να αποτελούν το 80% των εσόδων τους», δήλωσε ο Jon Tenan, διευθύνων σύμβουλος στην παγκόσμια ομάδα καταναλωτικής επενδυτικής τραπεζικής της Baird, ο οποίος επικεντρώνεται στην ομορφιά και την ευεξία.
να μοντέλο καταστημάτων υψηλότερης ποιότητας, όπως αυτό στο Dadeland του Μαϊάμι, μπορεί να επεκταθεί μόνο μέχρις ενός σημείου, προτού κινδυνεύσει να χάσει την αποκλειστικότητά του, σύμφωνα με τον Tenan. Υπάρχουν όμως και άλλες δυνατότητες για να δημιουργηθεί μια συναρπαστική εμπειρία για τους πελάτες χωρίς να δεσμευτεί κανείς για ένα μόνιμο κατάστημα. Ακολουθώντας μια παρόμοια στρατηγική με αυτή των Rhode και Chanel, η Macy’s έχει επίσης επενδύσει σε προσωρινά pop-ups, με πολλά από αυτά να επικεντρώνονται στα αρώματα.
«Εκεί που έχουμε εξελιχθεί είναι στο να συνάπτουμε αποδοτικές συνεργασίες και να επενδύουμε σε αυτό που αποκαλούμε “retailtainment”, αυτό που αποκαλούμε και θέατρο λιανικής. Και έχουμε αυτή τη δυνατότητα επειδή έχουμε το χώρο για να κάνουμε αυτούς τους διαφορετικούς τύπους συνεργασιών», δήλωσε ο Bosco. «Το βλέπω αυτό ως μέρος της προόδου μας σε σχέση με το τι θα προσφέρουμε στον καταναλωτή».
Ένα παράδειγμα αυτού του θεάτρου λιανικής πώλησης ήταν η δεύτερη ετήσια έκθεση λουλουδιών που πραγματοποιήθηκε αυτή την άνοιξη, όπου το Macy’s εγκατέστησε χιλιάδες λουλούδια στην τοποθεσία Herald Square για να αναδείξει το άρωμα Miss Dior του Dior. Το κατάστημα Herald Square υποδέχτηκε επίσης διασημότητες όπως η Katy Perry και ο αστέρας των Yankees Aaron Judge για να προωθήσουν τα αρώματα των Dolce & Gabbana και Ralph Lauren, αντίστοιχα.