Aυτή η χώρα δίνει 200 ευρώ σε κάθε τουρίστα που πάει διακοπές

Διακοπές: Ώθηση στην οικονομία μέσω του τουρισμού επιχειρεί να να δώσει η γειτονική μας Μάλτα. Η μεσογειακή χώρα ευελπιστεί να προσελκύσει πλήθος τουριστών, πληρώνοντας μέρος των εξόδων τους. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Η νησιωτική χώρα χώρα της EE, με πληθυσμό λίγο παραπάνω από 500.000 κατοίκους, ελπίζει με αυτό τον τρόπο να ανταγωνιστεί τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες

Με στόχο να τονώσει την τουριστική της βιομηχανία και να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις του ανταγωνισμού, η Μάλτα σχεδιάζει να προσφέρει σε κάθε ξένο επισκέπτη έως 200 ευρώ (238,10 $) εάν παραμείνει τουλάχιστον τρεις ημέρες στο νησί της Μεσογείου φέτος το καλοκαίρι.

Η νησιωτική χώρα χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με πληθυσμό λίγο παραπάνω από 500.000 κατοίκους, ελπίζει με αυτό τον τρόπο να ανταγωνιστεί τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες που αποτελούν δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.

Η Μάλτα σχεδιάζει να πληρώνει με έως και 200 ευρώ τους τουρίστες όταν θα κάνουν κράτηση σε κάποιο ξενοδοχείο για τουλάχιστον τρεις νύχτες, αρχής γενομένης από τον προσεχή Ιούνιο.

Με βάση τον προγραμματισμό της αρμόδιας Αρχής για τον τουρισμό, το ποσό θα εξαρτάται για τον κάθε ταξιδιώτη από τα «αστέρια» του ξενοδοχείου στο οποίο θα γίνεται η κράτηση. Ανακοινώνοντας το σχέδιο, ο υπουργός Τουρισμού της χώρας, Κλέιτον Μπαρτόλο, δήλωσε: «Το σχέδιο έχει στόχο να βάλει τα ξενοδοχεία της Μάλτας σε ανταγωνιστική θέση καθώς ξεκινά και πάλι ο διεθνής τουρισμός».

H Μάλτα μαζί με την Κύπρο και την Ελλάδα ήταν οι τρεις χώρες στην Ε.Ε. οι οποίες, με βάση τα στοιχεία της Eurostat για τον τουρισμό στην Ευρώπη το 2020, παρουσίασαν την περασμένη χρονιά τη μεγαλύτερη πτώση, άνω του 70%, όσον αφορά στον αριθμό των διανυκτερεύσεων μεταξύ των κρατών- μελών (σ.σ.: στον αντίποδα ήταν η Ολλανδία και η Δανία με πτώση κάτω του 35%).

Διακοπές: Αλλάζουν όλα όσα γνωρίζαμε στις πτήσεις

Δεν εμπίπτει στην έννοια της «έκτακτης περίστασης» η απεργία που πραγματοποιείται από συνδικαλιστική οργάνωση. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Σε μια εξαιρετικά σημαντική απόφαση κατέληξε το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς έκρινε ότι οι επιβάτες αεροπλάνων δικαιούνται να λάβουν αποζημίωση από τις αεροπορικές εταιρείες σε περίπτωση καθυστέρησης ή ματαίωσης της πτήσης λόγω απεργίας του προσωπικού του αερομεταφορέα.

Το ανώτατο δικαιοδοτικό όργανο της ΕΕ έκρινε ουσιαστικά ότι απεργία που πραγματοποιείται από συνδικαλιστική οργάνωση του προσωπικού αερομεταφορέα με σκοπό μεταξύ άλλων την αύξηση μισθών δεν εμπίπτει στην έννοια της «έκτακτης περίστασης» η οποία μπορεί να απαλλάξει την αεροπορική εταιρία από την υποχρέωσή της για την καταβολή αποζημίωσης λόγω ματαίωσης ή σημαντικής καθυστέρησης των οικείων πτήσεων. Το ίδιο ισχύει ακόμη και εάν η απεργία πραγματοποιείται σύμφωνα με τους όρους που προβλέπονται από την εθνική νομοθεσία.

Διακοπές: Το ιστορικό

Ένας επιβάτης κράτησε θέση σε πτήση από το Μάλμε με προορισμό την Στοκχόλμη (Σουηδία) που έπρεπε να πραγματοποιηθεί από την Scandinavian Airlines System Denmark–Norway–Sweden(SAS) στις 29 Απριλίου 2019.

Ωστόσο η πτήση ματαιώθηκε καθώς οι χειριστές αεροσκαφών της εταιρείας στη Δανία, την Νορβηγία και τη Σουηδία, πραγματοποίησαν απεργία.

Μετά την αποτυχία των διαπραγματεύσεων των συνδικαλιστικών οργανώσεων που εκπροσωπούν τους χειριστές αεροσκαφών της SAS, οι οποίες στόχευαν στην σύναψη νέας συλλογικής σύμβασης με τον εν λόγω αερομεταφορέα, οι οργανώσεις αυτές κάλεσαν τα μέλη τους σε απεργία.

Η απεργία αυτή διήρκησε επτά ημέρες και οδήγησε στην ματαίωση από την SAS πολλών πτήσεων, μεταξύ των οποίων και της προγραμματισμένης πτήσης του ενδιαφερόμενου επιβάτη.

Η Airhelp, εταιρεία που παρέχει νομικές υπηρεσίες σε επιβάτες που βίωσαν καθυστέρηση, ακύρωση της πτήσης τους ή υπεράριθμη πτήση, στην οποία ο εν λόγω επιβάτης εκχώρησε τις τυχόν αξιώσεις του έναντι της SAS, προσέφυγε ενώπιον του Attunda Tingsrätt (πρωτοδικείου Attunda, Σουηδία), ζητώντας αποζημίωση βάσει του κανονισμού 261/2004 για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών, λόγω ματαίωσης της πτήσης.

Εν προκειμένω, η SAS αρνήθηκε να καταβάλει την αποζημίωση, θεωρώντας ότι η απεργία αυτή συνιστούσε «έκτακτη περίσταση», κατά την έννοια του κανονισμού αυτού, καθώς δεν συνδεόταν αναπόσπαστα με την κανονική άσκηση της δραστηριότητάς της για παροχή υπηρεσιών αερομεταφορέα και διέφευγε του αποτελεσματικού ελέγχου της.

Από την πλευρά της, η Airhelp εκτιμούσε ότι αυτή η απεργία δεν συνιστούσε τέτοια «έκτακτη περίσταση», δεδομένου ότι οι συλλογικές εργατικές διαφορές, όπως οι απεργίες, που μπορεί να προκύψουν κατά τις διαπραγματεύσεις και την σύναψη συλλογικών συμβάσεων, εντάσσονται στο πλαίσιο της συνήθους διαχείρισης μιας αεροπορικής εταιρείας.

Το πρωτοδικείο Attunda έχει αμφιβολίες σχετικά με το ζήτημα εάν η έννοια «έκτακτη περίσταση», κατά την έννοια του κανονισμού, περιλαμβάνει απεργία που ανακοινώνεται από οργανώσεις εργαζομένων κατόπιν προειδοποίησης, πραγματοποιείται νόμιμα και έχει σκοπό σε αύξηση μισθών.

Ειδικότερα, δυνάμει του σουηδικού δικαίου, η προειδοποίηση αυτή πρέπει γίνεται προ επτά τουλάχιστον εργασίμων ημερών από την έναρξη της απεργίας.

Mε την σημερινή του απόφαση, το Δικαστήριο της ΕΕ (ΔΕΕ) κρίνει ότι απεργία που πραγματοποιείται από συνδικαλιστική οργάνωση του προσωπικού αερομεταφορέα με σκοπό μεταξύ άλλων σε αύξηση μισθών δεν εμπίπτει στην έννοια της «έκτακτης περίστασης» η οποία μπορεί να απαλλάξει την αεροπορική εταιρία από την υποχρέωσή της για την καταβολή αποζημίωσης λόγω ματαίωσης ή σημαντικής καθυστέρησης των οικείων πτήσεων.

Το ίδιο ισχύει ακόμη και εάν η απεργία πραγματοποιείται σύμφωνα με τους όρους που προβλέπονται από την εθνική νομοθεσία.

Διακοπές: Πώς θα είναι τα ταξίδια μετά την πανδημία

Σε όλα τα μήκη και πλάτη την υφηλίου η ανθρωπότητα εμβολιάζεται κατά της Covid-19. Πότε όμως θα μπορέσουμε να ταξιδέψουμε και πάλι με ασφάλεια; Τι θα ισχύει μετά τον εμβολιασμό μας; Διαβάστε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις.

Tα εμβόλια κατά του κορονοϊού έχουν φτάσει σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Μπορούμε, λοιπόν, να ονειρευτούμε μακρινούς προορισμούς, ταξίδια και τουριστικές απολαύσεις;

Η βιομηχανία τουρισμού θα απαντούσε καταφατικά, όπως αναφέρει το Bloomberg.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία του World Travel and Tourism Council, τα οποία δημοσιεύθηκαν το Νοέμβριο, οι απαγορεύσεις στις μετακινήσεις λόγω κορωνοϊού αναμένονται να κοστίσουν $4,7 τρισεκατομμύρια στο παγκόσμιο ΑΕΠ για το 2020.

Παρόλα αυτά, οι γιατροί συνιστούν ακόμη προσοχή, κάτι το οποίο θα συνεχίσει να ισχύει και μετά τον εμβολιασμό.

Οι συστάσεις τους βασίζονται σε επιστημονικά δεδομένα. Τα εμβόλια δεν είναι 100% αποτελεσματικά, ενώ θα πάρει μήνες για την δημιουργία ανοσίας μετά τη δεύτερη δόση του εμβολίου.

Επίσης, δεν είναι ακόμη γνωστό εάν ο κορωνοϊός μεταδίδεται ακόμη και μετά την ανοσοποίηση, ενώ η ανοσία αγέλης αποτελεί ακόμη μακροπρόθεσμο στόχο.

Οι επιστήμονες συμφωνούν πως τα ρίσκα θα παραμείνουν, αλλά η ασφάλεια των μετακινήσεων θα αυξηθεί ολοένα και περισσότερο, όσο διαχέονται τα εμβόλια στους πολίτες.

Ναι, η χρήση της μάσκας θα χρειαστεί για αρκετό καιρό.

Ιδού και μερικά από τα δεδομένα με τα οποία θα πρέπει να εξοπλιστούμε για τις ασφαλείς μετακινήσεις μας στους επόμενους μήνες.

Τα εμβόλια που έχουν εγκριθεί στις ΗΠΑ και την ΕΕ είναι αποδεδειγμένα εξαιρετικά ασφαλή, αποτελεσματικά και μέχρι τώρα, ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης της πανδημίας. Παρόλα αυτά υπάρχουν αρκετές άγνωστες πτυχές, ιδιαίτερα όσον αφορά την μετάδοση του ιού μετά τον εμβολιασμό.Το ερώτημα αυτό βασίζεται στο εξής: οι κλινικές δοκιμές των εγκεκριμένων εμβολίων, συμπεριλαμβανόμενων των Pfizer και Μοderna δεν συμπεριλάμβαναν τεστ PCR στους συμμετέχοντες. Χωρίς δεδομένα όσον αφορά την ικανότητα μετάδοσης του ιού, μπορούμε μόνο να υπολογίσουμε πως τα εμβόλια παρέχουν προστασία 95% κατά των συμπτωμάτων του κορωνοϊού, σύμφωνα με την Δρ. Κριστίν Ενγκλουντ, ειδικό στις μεταδιδόμενες νόσους της Cleveland Clinic.

Yπάρχουν και άλλα ερωτήματα εκτός αυτού. «Το ποσοστό του 95% είναι εξαιρετικό, πολύ καλύτερο από αυτό που αναμέναμε», αναφέρει η Ενγκλουντ και προσθέτει πως «αλλά δεν γνωρίζουμε ποιοί θα βρίσκονται μέσα στο 95% και ποιοί θα συμπεριλαμβάνονται στο 5%».

Μια άλλη άγνωστη πτυχή είναι και η ανοσία αγέλης. «Προβλέπουμε πως η ανοσία αγέλης θα επέλθει μεταξύ 70% και 80%, μπορεί και παραπάνω», αναφέρει ο Δρ Σκοτ Γουάιζενμπερκ του πανεπιστημίου της Nέας Υόρκης NYU. «Βρισκόμαστε αρκετούς μήνες πριν την επίτευξη ανοσίας αγέλης, κι αυτό μόνο εάν το εμβόλιο σημαίνει πως οι εμβολιασμένοι δεν μεταδίδουν τον ιό».

Υπογραμμίζει, μάλιστα, πως «το μεγάλο στοίχημα είναι η γενική αποδοχή του εμβολίου». Αλλο ένα πρόβλημα ενδέχεται να είναι και η καθυστέρηση του εμβολιασμού των νεότερων που δεν κινδυνεύουν και τόσο, αφού εάν, για παράδειγμα, «όλοι είναι εμβολιασμένοι σε ένα νοικοκυριό εκτός από κάποιον νέο, πρέπει να σιγουρευτούμε πως ο απροστάτευτος νέος θα έχει κάποιο είδος προστασίας». Επίσης, για παράδειγμα, τα εμβόλια δεν έχουν δεχθεί έγκριση για παιδιά από τον FDA (ΕΟΦ) των ΗΠΑ.

Ο ορισμός των ασφαλών μετακινήσεων και ταξιδιών πρόκειται να αλλάζει κάθε εβδομάδα, με ορισμένα μέρη του πλανήτη να εμβολιάζονται και άλλα όχι, αλλά και λόγω πιθανών μελλοντικών μεταλλάξεων του ιού. Μια καλή ιδέα για τους ταξιδιώτες μπορεί να είναι η μελέτη των ελεύθερων ΜΕΘ στη χώρα που θέλουν να ταξιδέψουν, για την αποφυγή προβλημάτων.

Ο Γουάιζενμπεργκ υποστηρίζει επίσης πως η αυξανόμενη ακρίβεια των τεστ αντιγόνων για τον κορωνοϊό θα βοηθήσει στις ασφαλείς μετακινήσεις. Είναι σημαντικό να σκεφτεί κανείς πως οι ΗΠΑ, μεταξύ άλλων, χρειάζονται αρνητικό τεστ για να επιτρέψουν την είσοδο στη χώρα.

Η Ενγκλουντ από την μεριά της αναφέρει πως «Πρόκειται να ταξιδέψω, για να σας πω την αλήθεια, όταν εμβολιαστώ. Θα φορέσω μάσκα, θα κρατώ αποστάσεις, θα χρησιμοποιώ απολυμαντικό χεριών.

Θα νοικιάσουμε Airbnb και θα πάμε στην παραλία. Κι αν επισκεφτούμε τουριστικές τοποθεσίες, θα κάνουμε σαν να μην έχουμε εμβολιαστεί. Θα πρέπει να προσεγγίζουμε τα πάντα με την προσοχή που είχαμε πριν τον εμβολιασμό. Δεν πιστεύω πως κάτι τέτοιο είναι κάτι στο οποίο δεν μπορούμε να προσαρμοστούμε».

Διακοπές: Αυστηρότερους ταξιδιωτικούς περιορισμούς προτείνει η Κομισιόν

Λαμβάνοντας υπόψη τα νέα, πιο μεταδοτικά στελέχη του κορονοϊού και τον υψηλό αριθμό νέων λοιμώξεων σε πολλά κράτη μέλη, είναι απαραίτητο να αποθαρρυνθούν έντονα τα μη απαραίτητα ταξίδια, αποφεύγοντας παράλληλα το κλείσιμο των συνόρων ή τις γενικές απαγορεύσεις ταξιδιού και διασφαλίζοντας ότι η λειτουργία της ενιαίας αγοράς και των αλυσίδων εφοδιασμού δεν θα διακοπεί. Επομένως, απαιτείται περαιτέρω στοχοθετημένη δράση για τη διασφάλιση συντονισμένης προσέγγισης για μέτρα περιορισμού της ελεύθερης κυκλοφορίας εντός της ΕΕ.

Η πρόταση της Επιτροπής προβλέπει πρόσθετο συντονισμό σε δύο τομείς όπου τα κράτη μέλη έχουν ήδη συμφωνήσει να συνεργαστούν:

  • Ενημέρωση του συμφωνημένου χρωματικού κώδικα για τη χαρτογράφηση των περιοχών κινδύνου. Αυστηρότερα μέτρα που εφαρμόζονται σε ταξιδιώτες από περιοχές υψηλότερου κινδύνου.

Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης Ντιντιέ Ρέιντερς, δήλωσε ότι «Η συμφωνία τον Οκτώβριο για μια συντονισμένη προσέγγιση της ΕΕ για τους περιορισμούς στα ταξίδια ήταν ένα μεγάλο βήμα προόδου στις προσπάθειές μας να περιορίσουμε τη διάδοση της COVID-19, διατηρώντας παράλληλα τα ουσιαστικά ταξίδια και τη λειτουργία της ενιαίας αγοράς. Ο κοινός χάρτης και μια κοινή προσέγγιση σε αναλογικούς και αμερόληπτους περιορισμούς πρέπει να καθοδηγήσουν τις προσπάθειές μας. Αυτό που χρειαζόμαστε τώρα ενόψει των νέων μεταλλάξεων είναι ακόμη μεγαλύτερος συντονισμός και μια κοινή ευρωπαϊκή προσπάθεια να αποθαρρύνουμε τα μη απαραίτητα ταξίδια. Το κλείσιμο των συνόρων δεν θα βοηθήσει, τα κοινά μέτρα θα βοηθήσουν. »

  • Ενημέρωση στον κοινό κωδικό χρώματος

Εκτός από τα υπάρχοντα χρώματα πράσινο, πορτοκαλί, κόκκινο και γκρι, η Επιτροπή προτείνει την προσθήκη «σκούρου κόκκινου» για να υποδείξει περιοχές όπου ο ιός κυκλοφορεί σε πολύ υψηλά επίπεδα. Αυτό θα ισχύει για μια περιοχή όπου το ποσοστό ειδοποίησης 14 ημερών υπερβαίνει τα 500 ανά 100.000 άτομα.

  • Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων (ECDC) θα συνεχίσει να δημοσιεύει ενημερωμένες εκδόσεις του χάρτη βάσει δεδομένων που παρέχονται από τα κράτη μέλη.
  • Αυστηρότερα μέτρα για ταξιδιώτες από περιοχές υψηλότερου κινδύνου

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Επιτροπής της 19ης Ιανουαρίου σχετικά με τις ενέργειες που απαιτούνται για την αποφυγή τρίτου κύματος, η Επιτροπή προτείνει να αποθαρρύνονται όλα τα μη απαραίτητα ταξίδια έως ότου βελτιωθεί σημαντικά η επιδημιολογική κατάσταση. Αυτό αφορά ιδιαίτερα τα ταξίδια προς και από περιοχές «σκούρου κόκκινου». Όταν το πράττουν αυτό, τα κράτη μέλη θα πρέπει να διασφαλίζουν τη συνοχή με τα μέτρα που εφαρμόζουν για τα ταξίδια εντός της επικράτειάς τους.

Για άτομα που ταξιδεύουν από περιοχή «σκούρου κόκκινου», τα κράτη μέλη πρέπει να τους ζητούν:

  • Να υποβληθούν σε δοκιμή πριν από την άφιξη ·
  • και να υποβάλονται σε καραντίνα όπως συνιστά η Επιτροπή Ασφάλειας Υγείας και αυτή τη στιγμή εφαρμόζεται από πολλά κράτη μέλη.

Καθώς η ικανότητα των τεστ έχει αυξηθεί, τα κράτη μέλη θα μπορούσαν να κάνουν μεγαλύτερη χρήση των τεστ πριν από την αναχώρηση επίσης για περιοχές που έχουν χαρτογραφηθεί επί του παρόντος ως «πορτοκαλί», «κόκκινο» ή «γκρι». Τα άτομα που επιστρέφουν στο κράτος μέλος διαμονής τους θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τεστ μετά την άφιξή τους.

Λόγω των κινδύνων που συνδέονται με πολύ μεγάλο αριθμό νέων λοιμώξεων, η Επιτροπή συνιστά, βάσει των κατευθυντήριων γραμμών του ECDC, τα κράτη μέλη να συμφωνήσουν να υιοθετήσουν, να διατηρήσουν ή να ενισχύσουν μη φαρμακευτικές παρεμβάσεις, όπως όπως παραμονή στο σπίτι και προσωρινό κλείσιμο ορισμένων επιχειρησεων, ιδίως σε περιοχές που χαρακτηρίζονται ως «σκούρο κόκκινο», ενίσχυση των τεστ και της ανίχνευσης και για την αύξηση της παρακολούθησης και της ιχνηλάτησης κρουσμάτων COVID-19 για τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με την εξάπλωση νέων, πιο μολυσματικών μεταλλάξεων του κορονοΪού

Τα άτομα που ζουν σε παραμεθόριες περιοχές πρέπει να εξαιρούνται από ορισμένους από τους περιορισμούς ταξιδιού. Εάν συχνά χρειάζεται να περάσουν τα σύνορα, για παράδειγμα για οικογενειακούς ή εργασιακούς λόγους, δεν θα πρέπει να υποβληθούν σε καραντίνα και η συχνότητα των απαιτούμενων τεστ θα πρέπει να είναι αναλογική. Εάν η επιδημιολογική κατάσταση και στις δύο πλευρές των συνόρων είναι παρόμοια, δεν πρέπει να επιβληθεί καμία απαίτηση τεστ.

Τα κράτη μέλη θα πρέπει επίσης να προσπαθήσουν να αποφύγουν τις διαταραχές στα βασικά ταξίδια, ιδίως για να διατηρήσουν τις ροές των μεταφορών σύμφωνα με το σύστημα «πράσινων λωρίδων» και για να αποφευχθούν διακοπές της αλυσίδας εφοδιασμού. Δεδομένου του αυξημένου κινδύνου, οι απαραίτητοι ταξιδιώτες όπως οι εργαζόμενοι στην υγειονομική περίθαλψη, τα άτομα που ταξιδεύουν για επιτακτικούς οικογενειακούς ή επαγγελματικούς λόγους που φθάνουν από περιοχές «σκούρου κόκκινου» θα πρέπει επίσης να κάνουν τεστ και να υποβληθούν σε καραντίνα, υπό την προϋπόθεση ότι αυτό δεν έχει.