Black Friday 2021: Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για τη Black Friday, την ημέρα υπεπροσφορών όπου περιμένουν οι καταναλωτές για να βρουν και να ψωνίσουν προϊόντα – ευκαιρίες σε τιμές κόστους.
Ήδη μεγάλα καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών ξεκίνησαν τις εκπτώσεις τις οποίες ωστόσο δεν εμφανίζουν ακόμα στα επίσημα sites τους. Αντίθετα, «ζεσταίνουν» τους υποψήφιους πελάτες τους με προανναγγελτικά banners.
Για να ενημερωθεί ο καταναλωτής για τις υπερεκπτώσεις που θα ισχύσουν με αφορμή «Μαύρη Παρασκευή», θα πρέπει να εγγραφεί στο newsletter των καταστημάτων ώστε να λαμβάνει τακτικά e-mails για τις προσφορές οι οποίες ξεκίνησαν.
Στο «χορό» των εκπτώσεων, έχουν μπει ήδη και καταστήματα με αθλητικά, με είδη σπιτιού καθώς και μαγαζιά με ένδυσης υπόδυσης. Ενόψει Χριστουγέννων, τις προωθητικές ενέργειες έχουν ξεκινήσει καταστήματα με εορταστικά είδη, ενώ δεν λείπουν και τα ταξιδιωτικά γραφεία που προσφέρουν πακέτα διακοπών σε εκπτωτικές τιμές.
Με banners, διαφημίσεις και αντίστροφη μέτρηση οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων τεχνολογίας προετοιμάζονται για την Black Friday του 2021.
«Τέτοιες προσφορές αμαρτία να τις χάσεις» είναι το μοτο του Κωτσόβουλου.
«Black Friday loading» είναι το λιτό μήνυμα του Media Markt.
«Το Black Friday έρχεται» αναφέρει το Πλαίσιο.
«Πες μας τι θες για να μαθαίνεις πρώτος όλες τις προσφορές» τονίζουν τα Public.
Η μέρα των μεγάλων προσφορών φτάνει στις 26 Νοεμβρίου.
Οι εκπτώσεις που έχουν ξεκινήσει μέχρι στιγμής ξεκινούν από 40% και φτάνουν έως και το 80%. Μεγάλες προσφορές άνω του 60% έχουν βάλει ήδη τα e-shops που πήραν μεγάλο μέρος της «πίτας» την περυσινή Black Friday λόγω lockdown.
Οι μεγαλύτερες εκπτώσεις μέχρι στιγμής καταγράφονται σε ηλεκτρονικές συσκευές, σε ρούχα και παπούτσια, καλλυντικά και αρώματα καθώς και αθλητικά είδη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τις 29 Νοεμβρίου, ξεκινά και η Cyber Monday 2021, γεγονός που αναμένεται να κρατήσει ψηλά στις πωλήσεις τα e-shops και μετά τη Black Friday ενώ τα φυσικά καταστήματα θα είναι εξίσου ανταγωνιστικά καθώς η πλειοψηφία εξ αυτών έχει αναβαθμίσει τα ηλεκτρονικά του καταστήματα λόγω της υγειονομικής κρίσης.
Το καταναλωτικό κοινό είναι πλέον εξοικειωμένο με τις ηλεκτρονικές αγορές, ενώ μειονέκτημα σε αυτό το κομμάτι παραμένει ένα μεγάλο μέρος των μικρών καταστημάτων που δεν έχουν επενδύσει σε αυτό το κομμάτι και δείχνουν αδυναμία να διαχειριστούν τη νέα κατάσταση.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας «Holiday Shopping Trends 2021» που πραγματοποίησε η Sitecore, το 41% των καταναλωτών δήλωσε ότι θα συνδυάσουν online και offline αγορές, με τους νεότερους να τάσσονται ελαφρώς υπέρ των διαδικτυακών αγορών (45%).
Όσον αφορά στις κατηγορίες αγορών, με εξαίρεση τα ταξίδια και τα παιχνίδια, όπου το 54% και το 37% αντίστοιχα δηλώνει ότι θα γίνουν online, η πλειονότητα των αγορών για υπηρεσίες διασκέδασης (45%), ένδυσης (41%), ομορφιάς (43%), φαγητού και ποτού (69%) θα πραγματοποιηθεί με επίσκεψη σε κατάστημα, δείχνοντας μια στροφή των καταναλωτών στις φυσικές αγορές μετά τους περιορισμούς που επέβαλε η πανδημία στη χώρα.
Η εφετινή Black Friday, που όλοι οι καταναλωτές περιμένουν προκειμένου να αγοράσουν τα προϊόντα που επιθυμούν σε πολύ χαμηλές τιμές, δεν θα μοιάζει με τις προηγούμενες. Και αυτό όχι γιατί οι έμποροι δεν επιθυμούν να ρίξουν τις τιμές, αλλά εξαιτίας του ότι πρέπει να ισορροπήσουν ανάμεσα στην επάρκεια αγαθών και σε τιμές κράχτη.
Ενα μεγάλο ποσοστό καταναλωτών (65%) δήλωσε ότι βάζει σε πρώτη προτεραιότητα τις εκπτώσεις και τις προσφορές, όταν αγοράζει online, ενώ σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (45%) δηλώνουν ότι αναζητούν προσφορές που δίνονται αποκλειστικά σε μέλη προγραμμάτων loyalty, σύμφωνα με την έρευνα της Sitecore.
Οι ελλείψεις σε κάποια είδη, κυρίως τεχνολογίας, είναι ορατές και αρκετές ημέρες. Όσο και αν οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου δηλώνουν ότι έχουν κάνει τα κουμάντα τους και θα αντιμετωπίσουν την κατάσταση, με επάρκεια αγαθών είναι σίγουρο ότι θα υπάρξουν προβλήματα σε αυτόν τον τομέα, εξαιτίας του ότι τα εργοστάσια παραγωγής δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση που υπάρχει. Και αυτό δεν είναι σημερινό φαινόμενο, αλλά διαρκεί από τις αρχές του καλοκαιριού.
Οι αισιόδοξοι αναφέρουν ότι η ισορροπία στην αγορά η κάλυψη της ζήτησης θα έρθει το προσεχές καλοκαίρι, όταν και θα αρχίσουμε να βλέπουμε να υποχωρεί ο πληθωρισμός. Οι απαισιόδοξοι εκτιμούν ότι η ισορροπία θα επέλθει προς το τέλος του 2022.
Αναφορικά με την Black Friday πάντως, οι μεγάλες αλυσίδες πέρυσι στην περίοδο των εορτών είχαν να αντιμετωπίσουν την αδυναμία των εταιριών ταχυμεταφορών να παραδώσουν έγκαιρα τα προϊόντα. Εφέτος ο φόβος, αν όχι ο εφιάλτης τους, είναι μήπως τελικά δεν υπάρχουν προϊόντα προς παράδοση ή για την ακρίβεια δεν έχουν τις απαραίτητες ποσότητες ώστε να καλύψουν την ζήτηση.
Πάντως σε προϊόντα υψηλής ζήτησης, όπως είδη τεχνολογίας, αθλητικά ρούχα και παπούτσια, παιχνίδια μέχρι αυτοκίνητα, ψυγεία, κουζίνες και χριστουγεννιάτικη διακόσμηση, η ζήτηση είναι σίγουρο ότι θα είναι μεγαλύτερη από την προσφορά με ότι αυτό σημαίνει για την οικονομία και τις επιχειρήσεις.
Σε πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε η Picodi προκύπτει ότι ένα σημαντικό τμήμα των καταναλωτών στην Ελλάδα είναι φέτος συγκρατημένο σε ό,τι αφορά τη Black Friday, με αρκετούς (41%) να ζητούν μεγαλύτερες εκπτώσεις.
Το top-10 των προϊόντων τα οποία στοχεύουν να αγοράσουν κατά τη φετινή Black Friday οι καταναλωτές στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την Picodi, οι 10 κορυφαίες κατηγορίες προϊόντων που… καλοβλέπουν οι καταναλωτές για τη Black Friday είναι οι εξής:
Η Black Friday ή αλλιώς Μαύρη Παρασκευή, oρίζεται συνήθως την τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου, αλλά πάντα ακολουθεί την ημέρα των Ευχαριστιών (25/11).
Έτσι, φέτος η Black Friday θα «πέσει» την Παρασκευή, 26 Νοεμβρίου 2021.
Τρεις ημέρες αργότερα ακολουθεί η σειρά της Cyber Monday, με εκπτώσεις στις αγορές που γίνονται αποκλειστικά και μόνο μέσω του διαδικτύου.
H Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος είχε επισημάνει τους πέντε κανόνες που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δε θα πέσουν θύματα ψεύτικων προσφορών στη Black Friday.
Οι πέντε κανόνες για μια Black Friday χωρίς παγίδες είναι:
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…