Lockdown: Τον δρόμο προς την κανονικότητα παίρνουμε σιγά – σιγά, καθώς τα μέτρα αρχίζουν να… διαγράφονται το ένα μετά το άλλο!
Ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, γνωστοποίησε ότι απελευθερώνεται το ωράριο στην εστίαση και επανέρχεται η μουσική.
Παραμένει ωστόσο, η απαγόρευση ορθίων στη διασκέδαση.
Στα καταστήματα εστίασης θα επιτρέπονται έως 6 άτομα ανά τραπέζι, ενώ θα συνεχίσουν να υφίστανται αποστάσεις μεταξύ των τραπεζιών.
Η χαλάρωση των περιορισμών θα τεθεί σε ισχύ από την προσεχή Δευτέρα, 31 Ιανουαρίου, στις 6 το πρωί.
Την ίδια ώρα, παραμένει ο περιορισμός του 10% στα γήπεδα, με ανώτατο όριο τους 1.000 θεατές.
Ο υπουργός διευκρίνισε, ωστόσο, πως την επόμενη εβδομάδα θα επανεξεταστεί η αύξηση του αριθμού των θεατών στα γήπεδα και τις λοιπές αθλητικές εγκατάστασεις.
Τέλος, ο Θάνος Πλεύρης επανέλαβε πως δίνεται παράταση ως προς την ισχύ του πιστοποιητικού εμβολιασμού έως τις 7 Φεβρουαρίου, καθώς πολλοί εμβολιασμοί αναβλήθηκαν, εξαιτίας της κακοκαιρίας.
Η πανδημία συνεχίζει να σαρώνει και οι εστίες μόλυνσης του κορονοϊού είναι σχεδόν… παντού, ακόμη και στα αυτοκίνητά μας! Δείτε τι πρέπει να κάνετε…
Ο κορονοϊός μπορεί να χάσει έως το 90% της μολυσματικότητάς του και της ικανότητάς του να μολύνει τους ανθρώπους μέσα σε 20 λεπτά από τη στιγμή που βρίσκεται στον αέρα και το μεγαλύτερο μέρος αυτής της απώλειας έχει συμβεί μέσα στα πρώτα πέντε λεπτά, σύμφωνα με εκτιμήσεις Βρετανών επιστημόνων, οι οποίοι έκαναν προσομοιώσεις της δυνατότητας του ιού να επιβιώνει και να μολύνει, όταν εκπνέεται στον αέρα από έναν φορέα, σε συνδυασμό με τις περιβαλλοντικές συνθήκες, ιδίως την υγρασία.
Οπως καταλαβαίνουμε όλοι, εφοσον ο ιός εισχωρήσει στο αυτοκίνητό μας, θεωρείται δεδομένη η μόλυνση, ακόμα περισσότερο αν δε φοραμε μάσκα.
Υπάρχουν λοιπόν κάποιες μικρές κινήσεις που θα πρέπει να κάνει κάθε οδηγός ή επιβάτης του αυτοκινήτου, που θα τον προφυλάξουν ακόμη περισσότερο στο ενδεχόμενο να κολλήσουν τον ιό και να τον μεταδώσουν.
Όπως λοιπόν συμβουλεύει το Εθνικό Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Επιδημιών των Η.Π.Α., το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνει κάποιος πριν μπει σε ένα αυτοκίνητο είναι να πλύνει τα χέρια του ή να τα καθαρίσει με ένα αντισηπτικό μαντηλάκι. Αντίστοιχα, θα πρέπει να το επαναλάβει όσο πιο σύντομα γίνεται όταν βγει από το αυτοκίνητο.
Σε τακτά χρονικά διαστήματα θα πρέπει να καθαρίζετε το αυτοκίνητο και με κάποιο καθαριστικό ή μαντηλάκια να απολυμαίνετε τις επιφάνειες που ακουμπάτε πιο συχνά. Μην ξεχάσετε επίσης τις πόρπες των ζωνών ασφαλείας, καθώς και τα κουμπιά και την οθόνη του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού.
Τέλος σε ότι αφορά τον κλιματισμό και τον αέρα από τους αεραγωγούς, επιβάλλεται η αλλαγή των φίλτρων του καλοριφέρ – κλιματισμού με αυτά που προβλέπει ο κατασκευαστής, ιδιαίτερα σήμερα με τον ιό να πλανάται στον αέρα μας…
Η σωστή χρήση του καλοριφέρ – κλιματιστικού:
Χρησιμοποιείστε τη λειτουργία «Autο»
Στην περίπτωση ύπαρξης αυτόματου κλιματισμού κρίνεται αναγκαία η χρήση της αυτόματης λειτουργίας (επισημαίνεται με το Auto). Με τη συγκεκριμένη επιλογή βελτιστοποιείται η απόδοση του κλιματισμού μέσω των αισθητήρων που υπάρχουν στο αυτοκίνητο.
Ρυθμίστε σωστά τις ζώνες διόδου αέρα
Στα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, ο οδηγός και οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν διαφορετικά επίπεδα θερμοκρασίας. Το συγκεκριμένο είναι απαραίτητο και βελτιώνει την ατμόσφαιρα στην καμπίνα αν το αυτοκίνητο διαθέτει μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και δέχεται θερμότητα από μια συγκεκριμένη πλευρά.
Γιατί η επιλεγμένη θερμοκρασία
Σε όλες τις περιπτώσεις η θερμοκρασία που επιλέγουμε σε συστήματα κλιματισμού δεν ταυτίζεται με αυτή που εισπράττει το ανθρώπινο σώμα. Συνήθως, τους καλοκαιρινούς μήνες αισθανόμαστε πιο κρύο τον αέρα και το χειμώνα πιο ζεστό.
Πόσο επηρεάζεται η κατανάλωση από τον κλιματισμό Σύμφωνα με τους κατασκευαστές, τα σύγχρονα συστήματα κλιματισμού δεν έχουν καμία σχέση με τα παλαιότερα, όσον αφορά την επίδρασή τους στην κατανάλωση. Αυτό συμβαίνει μέσω μιας σειράς αισθητήρων και έτσι ο κλιματισμός μπορεί να λειτουργεί ακόμη και με μηδενικό φορτίο.
Η πανδημία του κορονοϊού συνεχίζει να… καλπάζει στον πλανήτη με το τελευταιο στέλεχός την, εκείνο της παραλλαγής Όμικρον και η συζήτηση για την ασφαλέστερη μάσκα έχει ξεκινήσει.
Κάπως έτσι, επιστήμονες σε όλον τον κόσμο προχώρησαν στην σύσταση της χρήσης μάσκας τύπου ΚΝ95, η οποία θεωρείται ως μάσκα «υψηλής προστασίας» κατά της μετάδοσης του κορονοϊού.
Η ηλεκτρονική έκδοση της Wall Street Journal διεξήγαγε έρευνα ώστε να διαπιστώσει ποια είναι τελικά η μάσξα η οποία μας κρατά ασφαλείς απέναντι στον κορονοϊό. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά οι υφασμάτινες μάσκες μονής ύφανσης μπορούν να μπλοκάρουν μεγάλα σταγονίδια που περιέχουν τον ιό ωστόσο δεν είναι το ίδιο αποτελεσματικές με αερολύματα ή μικρότερα σωματίδια που περιέχουν τον ιό.
Ακόμα δημοσιεύει έναν πίνακα του CDC που δίνει στοιχεία για το πόσο προστατεύουν τα τρία είδη μάσκας και πόσος χρόνος χρειάζεται για να κολλήσει κάποιος κοροναϊός ανάλογα με τη μάσκα που φορούν δύο άτομα που έρχονται σε επαφή.
Όπως φαίνεται στον πίνακα, αν κανείς από τους δύο δεν φορά μάσκα τότε είναι πολύ πιθανό να κολλήσουν μέσα σε 15 λεπτά. Αν ο ένας φορά υφασμάτινη και ο δεύτερος καμία μάσκα, τότε η μετάδοση γίνεται σε 20 λεπτά. Στην περίπτωση που και οι δύο φορούν χειρουργικές μάσκες τότε χρειάζεται μία ώρα για να μεταδώσουν.
Αν, ωστόσο, και οι δυο φορούν KN95 (N95), με σωστή εφαρμογή, μπορεί να χρειαστούν 25 ώρες ώστε να κολλήσει ο ένας από τον άλλον.
Δείτε τον πίνακα σύγκρισης:
Η απειλή της Όμικρον προκαλεί ανησυχία εν αναμονή των εργαστηριακών δεδομένων που θα δείξουν σε ποιο ποσοστό διαφεύγει της ανοσιακής απόκρισης.
Ενδιαφέρον συγκεντρώνουν τα αρχικά στοιχεία που αφορούν στα συμπτώματα της μόλυνσης με την παραλλαγή Όμικρον κατά το πρώτο 48ωρο.
Όπως φαίνεται είναι τελείως διαφορετικά από τα συμπτώματα τα οποία εκδηλώνει κάποιος που νόσησε με άλλα στελέχη, καθώς σε αυτά δεν συμπεριλαμβάνεται ο πυρετός, η ανοσμία ή η αγευσία.
Πλέον τα συμπτώματα θυμίζουν ένα κοινό κρυολόγημα.
Αναλυτικά:
Όπως εξήγησε σε εκδήλωση του ΕΚΠΑ ο καθηγητής, Νίκος Σύψας, μπορεί κάποιος να νοσήσει με κορωνοϊό ακόμα κι αν δεν εμφανίσει πυρετό. Πρόσθεσε ότι αν κάποιος έχει συμπτώματα απλού κρυολογήματος θα ήταν καλό να κάνει ένα μοριακό τεστ και ύστερα να προχωρήσει σε οποιαδήποτε κοινωνική συνάθροιση εφόσον το τεστ είναι αρνητικό.
Στην πολύ μεγάλη μεταδοτικότητα της παραλλαγής «Όμικρον» αναφέρθηκε ο επίκουρος καθηγητής Δημόσιας Υγείας στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου Θεόδωρος Λύτρας, κρούοντας τον «κώδωνα του κινδύνου».
Όπως αναφέρει σε ανάρτησή του, «η παραλλαγή “Δέλτα” χρειάστηκε ~6 εβδομάδες για να εκτοπίσει την “Αλφα”. Η “Ομικρον” φαίνεται πως χρειάζεται το μισό για να εκτοπίσει τη “Δέλτα”».
Σύμφωνα με τον κ. Λύτρα «ό,τι είναι να μας συμβεί, θα μας συμβεί πάρα πολύ γρήγορα».
Ο κ. Λύτρας κοινοποίησε και σχετικό πίνακα από τον Αμερικανό καθηγητή Ιατρικής Ερικ Τόπολ, ο οποίος δείχνει ότι η παραλλαγή «Όμικρον» έχει γίνει πλέον κυρίαρχη στις ΗΠΑ, καθώς στο τέλος τις περασμένης εβδομάδας αντιπροσώπευε το 73,2% των μολύνσεων.
Παράλληλα, ο επίκουρος καθηγητής Δημόσιας Υγείας αναδημοσίευσε πίνακες του Δρ. Τομ Φρίντεν, πρώην επικεφαλής του CDC, που δείχνουν την αυξημένη μεταδοτικότητα της νέας παραλλαγής.
Σε ό,τι αφορά την επικινδυνότητα της «Όμικρον», ο κ. Λύτρας ανέφερε ότι «ακόμη και εξίσου ή λιγότερο επικίνδυνη να είναι, η αυξημένη μεταδοτικότητα δύναται να δημιουργήσει πολύ περισσότερες νοσηλείες και θανάτους, σε μικρό χρονικό διάστημα».
«Εμβολιασμός χωρίς καθυστέρηση. Τήρηση μέτρων (μάσκες, αποφυγή συνωστισμού, περιττών συγκεντρώσεων κλπ), ανεξάρτητα από το εμβολιαστικό status και ετοιμότητα για εφαρμογή αυστηρότερων περιορισμών, με το που δείξει η κατάσταση να ξεφεύγει», πρόσθεσε ο καθηγητής.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…