Αττική Οδός – αποζημιώσεις: Η πλατφόρμα από τις 04/02 θα είναι ανοικτή. Πώς θα ταυτοποιηθούν οι χρήστες. Σε 3.500 υπολογίζονται οι δικαιούχοι. Επιστρατεύονται πομποδέκτες και κάμερες. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Τον μηχανισμό καταβολής των αποζημιώσεων για τους οδηγούς που εγκλωβίστηκαν στο χιονιά της κακοκαιρίας «Ελπίδα», αναμένεται να ενεργοποιήσει εκτός απροόπτου σήμερα η Αττική Οδός.
Η κοινοπραξία του έργου σκοπεύει να επιταχύνει τις διαδικασίες και να προχωρήσει στην ταυτοποίηση των δικαιούχων μέσω της λειτουργίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας, στην οποία οι οδηγοί θα υποβάλλουν τα αιτήματα αποζημιώσεων.
Αρμόδιες πηγές, τόνιζαν χθες στο «newmoney» ότι η πλατφόρμα αυτή θα παραμείνει ανοικτή για όσες μέρες χρειαστεί και ο χρόνος θα επανεκτιμηθεί ανάλογα με την προσέλευση του κόσμου.
Με τα μέχρι σήμερα δεδομένα της κοινοπραξίας, εκτιμάται ότι την αποζημίωση των 2.000 ευρώ θα λάβουν περίπου 3.500 ιδιώτες, οι οποίοι υπολογίζεται ότι βρέθηκαν την μέρα της 24ης Ιανουαρίου στην Αττική Οδό.
Συνολικά η Αττική Οδός θα κληθεί να καταβάλλει περίπου 7 εκατομμύρια ευρώ.
Ωστόσο, την ταυτοποίηση των οδηγών δυσχεραίνει η κατηγοριοποίηση του μείγματος των οδηγών. Για παράδειγμα, υπάρχει κόσμος που έχει εντοπιστεί μέσα από τις πινακίδες και που υπολογίζονται σε 421 αυτοκίνητα. Πρόκειται για εκείνους που εξήλθαν της Αττικής Οδού είτε με τον προαστιακό είτε με τα πόδια και εγκατέλειψαν στον αυτοκινητόδρομο τα οχήματά τους μη μπορώντας να τα μετακινήσουν.
Τα οχήματα αυτά μεταφέρθηκαν με εξοπλισμό της Αττικής Οδού σε υπαίθρια πάρκινκ μέχρι να τα αναζητήσουν οι ιδιοκτήτες τους. Αυτοί προβλέπεται ότι θα είναι και από τους πρώτους που θα αποζημιωθούν.
Υπάρχει επίσης μια μεγάλη κατηγορία, η οποία διαθέτει αποδεικτικά πληρωμής από τα διόδια αλλά και όσοι πέρασαν με πομποδέκτη της Αττικής Οδού ή πομποδέκτες των άλλων παραχωρήσεων που επίσης μπορούν να εντοπιστούν με ευκολία.
Υπάρχουν όμως και οδηγοί που μπήκαν στον αυτοκινητόδρομο ενώ είχαν κλείσει τα διόδια και επομένως δεν διαθέτουν ισχυρά τεκμήρια εισόδου, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι εντοπίστηκαν και οχήματα σε σημεία του δρόμου που δεν είχαν κλείσει από το χιόνι και τα οποία εκτιμάται ότι εισχώρησαν στην Αττική Οδό εκ των υστέρων για να εισπράξουν την αποζημίωση.
Για όλους αυτούς χρειάζεται διασταύρωση στοιχείων και κάποια ελάχιστα προαπαιτούμενα, τα οποία θα χρειαστεί να προσκομίσουν ως αποδεικτικά στοιχεία για να εισπράξουν τις 2.000 ευρώ, πέρα από τα τυπικά στοιχεία (π.χ ονόματα, διευθύνσεις) και να γίνει διασταύρωση και από τις κάμερες.
Αττική Οδός – αποζημιώσεις: Τι θα γίνει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Μέχρι τις αρχές της επόμενης εβδομάδας προβλέπεται να οριστικοποιηθεί το πλαίσιο καταβολής των αποζημιώσεων και για τους δικαιούχους των αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που λόγω των καιρικών συνθηκών έμειναν για πάνω από μία μέρα καθηλωμένη στα βαγόνια της εταιρείας.
Η περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κρίνεται πολύ πιο εύκολη από εκείνη της Αττικής Οδού καθώς υπάρχει καταγεγραμμένος ο αριθμός των δικαιούχων που είναι περίπου 600 και οι οποίοι θα εισπράξουν με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή 1.000 ευρώ.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πέραν της καταβολής των περίπου 600.000 ευρώ θα καταβάλλει και διοικητικό πρόστιμο 100.000 ευρώ που της έχει επιβληθεί από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμου.
Η αποζημίωση αφορά τους επιβάτες των αμαξοστοιχιών 885 Καλαμπάκα-Αθήνα, I/C 54 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη), I/C 55 (Θεσσαλονίκη-Αθήνα), I/C 56 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη) και I/C 57 (Θεσσαλονίκη – Αθήνα). Για την Αττική Οδό έχει συγκροτηθεί αντίστοιχα η αρμόδια Επιτροπή Διερεύνησης, η οποία θα διερευνήσει τις ευθύνες του παραχωρησιούχου και θα επιβάλλει κυρώσεις έως 1 εκατ. ευρώ.
Την Επιτροπή Διερεύνησης συγκροτούν τρία τακτικά μέλη και τρία αναπληρωματικά. Στην επιτροπή μετέχουν, ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και εκπρόσωπος του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, ο οποίος ορίζεται μαζί με τον αναπληρωτή του με θητεία δύο ετών με απόφαση Υπουργού.
Η επιτροπή μπορεί να υποστηρίζεται από εξωτερικούς τεχνικούς συμβούλους ή πραγματογνώμονες. Μπορεί επίσης να πραγματοποιεί αυτοψίες, να καλεί σε ακρόαση τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες και φορείς και να ζητεί από αυτούς κάθε αναγκαίο έγγραφο και στοιχείο.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες υποχρεούνται να συνδράμουν την Επιτροπή Διερεύνησης θέτοντας στην διάθεσή της κάθε στοιχείο και έγγραφο που είναι αναγκαίο ή που ζητείται από αυτήν για την άσκηση των αρμοδιοτήτων της. Το έργο της Επιτροπής Διερεύνησης ολοκληρώνεται εντός είκοσι ημερών από την συγκρότηση της με την σύνταξη και υποβολή σχετικού πορίσματος στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.
Η προθεσμία μπορεί να παραταθεί με απόφαση του Υπουργού σε περίπτωση που αυτό κρίνεται απολύτως αναγκαίο για την άρτια ολοκλήρωση του έργου της Επιτροπής Διερεύνησης κατόπιν αιτιολογημένου αιτήματος.
Αττική Οδός – αποζημιώσεις: Πώς θα πάρετε 600 ευρώ αποζημίωση από τον ΔΕΔΔΗΕ
Μπορείτε να μπείτε στη σελίδα της ΔΕΔΔΗΕ και στην επιλογή κατηγορία αιτήματος επιλέγουν «αίτημα επικοινωνίας» και στην υποκατηγορία αιτήματος την επιλογή «αποζημιώσεις».
Σύμφωνα με τον κανονισμό του ΔΕΔΔΗΕ, η αίτηση πρέπει να υποβληθεί εντός 10 εργάσιμων ημερών από το συμβάν.
Αναλυτικά χορήγηση χρηματικού ποσού σε Καταναλωτές που έχουν υποστεί βλάβη ηλεκτρικών συσκευών τους, λόγω τυχαίας διακοπής του ουδετέρου αγωγού του δικτύου Χαμηλής Τάσης.
Ο ΔΕΔΔΗΕ σας ενημερώνει ότι, μετά από συνεργασία και έγκριση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), θεσπίσθηκε διαδικασία βάσει της οποίας χορηγείται χρηματικό ποσό σε Καταναλωτές που έχουν υποστεί βλάβη ηλεκτρικών συσκευών τους, εξαιτίας τυχαίας διακοπής του ουδετέρου αγωγού του εναερίου ή υπογείου δικτύου Χαμηλής Τάσης.
Η χορήγηση του χρηματικού ποσού, το οποίο ανέρχεται κατά μέγιστο στα 600 € ανεξαρτήτως τύπου παροχής (σε εφαρμογή από 03/05/2020 της Απόφασης 1151Α/2019 της ΡΑΕ), θα πραγματοποιείται εφόσον συντρέχουν ταυτοχρόνως οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
Ο Καταναλωτής ενημερώσει το συντομότερο δυνατόν τον ΔΕΔΔΗΕ για το συγκεκριμένο συμβάν (βλάβες ηλεκτρικών συσκευών), υποβάλλοντας σχετική αίτηση αποζημίωσης κατά το δυνατόν εντός της ίδιας ημέρας ή εντός των δέκα (10) επόμενων εργάσιμων ημερών από το συμβάν.
Ο ΔΕΔΔΗΕ δεν διαθέτει στοιχεία, πληροφορίες ή ευρήματα βάσει των οποίων να τεκμηριώνεται ότι σημειώθηκε διακοπή του ουδετέρου αγωγού του δικτύου Διανομής Χαμηλής Τάσης (με συνέπεια πολύ μεγάλη ανύψωση της τάσης του δικτύου από τις ονομαστικές τιμές) από λόγους ανωτέρας βίας.
Ο ΔΕΔΔΗΕ διερευνήσει τις αιτίες βλάβης / αστοχίας του υλικού, ιδιαίτερα σε σχέση με τις ευθύνες και υποχρεώσεις του Διαχειριστή του Δικτύου, αλλά και λόγω ενδεχόμενου ελαττώματος του υλικού, και αποδείξει ή έστω πιθανολογήσει βάσιμα και εγγράφως το χαρακτηρισμό της «τυχαίας» διακοπής του ουδετέρου. Σε κάθε περίπτωση, ο ΔΕΔΔΗΕ οφείλει να παρέχει κάθε σχετικό στοιχείο στον Καταναλωτή.
Ο Καταναλωτής θέσει επί 2 ημέρες, εφόσον του ζητηθούν, τις συσκευές ή τον εξοπλισμό, που έχει υποστεί βλάβη στη διάθεση του ΔΕΔΔΗΕ, προς έλεγχο πριν από την επισκευή τους.
Ο Καταναλωτής θέσει στη διάθεση του ΔΕΔΔΗΕ, όταν του ζητηθεί, παραστατικά ηλεκτρολογικού συνεργείου, με τα οποία:
Περιγράφεται το είδος κάθε βλάβης και, κατά το δυνατόν, συσχετίζεται αυτή με ενδεχόμενη υπέρταση, λόγω διακοπής του ουδετέρου του δικτύου Διανομής Χαμηλής Τάσης, βάσει τεχνικών ευρημάτων και στοιχείων, και Τεκμηριώνεται το κόστος επισκευής των βλαβών ή αντικατάστασης των συσκευών ή του εξοπλισμού, με άλλα παρόμοιων προδιαγραφών, εφόσον κρίνεται οικονομικά ασύμφορη η επισκευή τους.
Ο Καταναλωτής υπογράφει υπεύθυνη δήλωση στην οποία δηλώνει ρητώς και ανεπιφυλάκτως ότι η ζημία στις συσκευές ή στον εξοπλισμό του οφείλεται σε τυχαία βλάβη ή αστοχία υλικού του δικτύου, θεωρεί ότι το χρηματικό ποσό που εισπράττει από το ΔΕΔΔΗΕ για την ανωτέρω αιτία είναι απολύτως εύλογο και σε απόλυτη αντιστοιχία με τη ζημία την οποία έχει υποστεί, καταβάλλεται από το ΔΕΔΔΗΕ προς αυτόν σε πλήρη και ολοσχερή εξόφληση της εν λόγω ζημίας του και ικανοποιείται πλήρως από αυτό.
Ο ΔΕΔΔΗΕ θα αποφασίζει επί των αιτήσεων Καταναλωτών εντός δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών από την υποβολή τους, προστιθέμενου του χρόνου τυχόν καθυστέρησης από πλευράς Καταναλωτή για την υποβολή στοιχείων που του ζητούνται. Ο ΔΕΔΔΗΕ θα καταβάλλει το χρηματικό ποσό, στην περίπτωση αποδοχής της αίτησης, εντός ενός μηνός από την απόφαση επί της αίτησης.
Ο ΔΕΔΔΗΕ δεν θα καταβάλλει, με την υπόψη διαδικασία, οποιοδήποτε άλλο χρηματικό ποσό για ενδεχόμενες ζημίες Καταναλωτή ή εργαζομένων του ή τρίτων σχετιζόμενων με τη λειτουργία της εγκατάστασής του, από διαφυγόντα έσοδα ή κέρδη, μείωση κύρους, απώλεια παραγωγής, κατάπτωση ρητρών προς τρίτους, και κάθε έμμεση ή παρεπόμενη βλάβη.
Ο ΔΕΔΔΗΕ δεσμεύεται ότι θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να βελτιώνει την ποιότητα της τάσης που προσφέρει, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Καταναλωτές.
Αττική Οδός – αποζημιώσεις: Τι λέει η Αττική Οδός για το φιάσκο
Παράλληλα, μπορεί όλη η Ελλάδα να είδε τι συνέβη στην Αττική Οδό με την κακοκαιρία «Ελπίδα», ωστόσο η διαχειρίστρια εταιρεία με ανακοίνωσή της αναφέρει πως εκείνη δεν… φταίει!
Με νέα ανακοίνωση η «Αττικές Διαδρομές» απαντά στις κατηγορίες που της αποδίδονται για το χάος που επικράτησε στην Αττική Οδό με τον εγκλωβισμό χιλιάδων οδηγών για πάνω από ένα 24ωρο εν μέσω χιονιά.
Αποποιείται κάθε ευθύνη, ενώ τονίζει ότι δεν εισακούστηκε το αίτημά της να απαγορευτούν τα φορτηγά από την προηγούμενη ημέρα, αλλά και πως η απόφαση για απαγόρευση ήρθε πολύ αργά.
Αναλυτικά η ανακοίνωση
«Η ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. προς αποκατάσταση της πραγματικής διάστασης των γεγονότων αναφορικά με το θέμα της διαχείρισης και της διακοπής της κυκλοφορίας της Αττικής Οδού κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας «ΕΛΠΙΔΑ», ενημερώνει για τα παρακάτω.
Κατά πρώτον, η ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. δια των εκπροσώπων της που παρέστησαν στις συντονιστικές συσκέψεις της 21ης και 23ης Ιανουαρίου των αρμόδιων φορέων υπό τον Υπουργό Πολιτικής Προστασίας, όπως αναγράφεται και στα πρακτικά, έθεσε εξαρχής ρητώς αιτήματα προληπτικής απαγόρευσης των φορτηγών – βαρέων οχημάτων από το βράδυ της Κυριακής 23 Ιανουαρίου (όπως είχε αποφασισθεί σε αντίστοιχες συγκυρίες στο παρελθόν) ενώ επισημάνθηκε με ιδιαίτερη έμφαση ότι παρά την ετοιμότητα της εταιρείας με 35 εκχιονιστικά οχήματα σε 70 χιλιόμετρα, η αυξημένη κυκλοφορία οχημάτων σε συνδυασμό με τα αναμενόμενα ακραία καιρικά φαινόμενα, μπορεί να δημιουργήσει κινδύνους τόσο για την ασφάλεια των οδηγών όσο και για την ομαλή λειτουργία του αυτοκινητόδρομου.
Ως εκ τούτου:
• Στη σύσκεψη της 21ης Ιανουαρίου, η ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. και λοιποί Παραχωρησιούχοι ζήτησαν την απαγόρευση κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων και την επίσημη σύσταση από πλευράς της Πολιτείας για την όσο το δυνατόν ελαχιστοποίηση των μετακινήσεων εντός του αστικού ιστού αλλά και την αποκλειστική χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων στις μετακινήσεις. Η λήψη αποφάσεων για τα μέτρα και τις απαγορεύσεις κυκλοφορίας, παραπέμφθηκε για τη συντονιστική σύσκεψη της 23ης Ιανουαρίου.
• Στη συντονιστική σύσκεψη της 23ης Ιανουαρίου η ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. δια των εκπροσώπων της επανέλαβε την ανάγκη για μείωση των κυκλοφορούντων οχημάτων από την προηγούμενη κιόλας μέρα, δεδομένου ότι η κακοκαιρία αναμενόταν, όπως μας ενημέρωσαν οι αρμόδιοι φορείς, για τη Δευτέρα το μεσημέρι. Συγκεκριμένα, ανέφερε την ανάγκη για κλείσιμο των σχολικών μονάδων, απαγόρευση των φορτηγών από την Κυριακή το βράδυ – όπως είχε γίνει και στην κακοκαιρία «Μήδεια» (13-17 Φεβρουαρίου του 2021) – και την επίσημη επικοινωνία από πλευράς Πολιτείας για την ελαχιστοποίηση των μετακινήσεων στην Αθήνα, όπως είχε ήδη πραγματοποιήσει η ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα της στο Twitter.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όλοι οι παρόντες παραχωρησιούχοι / λειτουργοί αυτοκινητοδρόμων συμφώνησαν στην πρόταση για την προληπτική και σε κάθε περίπτωση έγκαιρη απαγόρευση των φορτηγών καθώς και στην παρουσία της Αστυνομίας στα Κέντρα Διαχείρισης Κυκλοφορίας και στην ενισχυμένη παρουσία Τροχονόμων στις εισόδους και στα διόδια για την επιβολή ή την εφαρμογή των όποιων αναγκαίων κυκλοφοριακών περιορισμών.
Επί των παραπάνω θεμάτων και ειδικά σε ότι αφορά τα φορτηγά και μετά από παρεμβάσεις Περιφερειαρχών κατά της προληπτικής απαγόρευσης κυκλοφορίας τους, ο Υπουργός Πολιτικής Προστασίας τοποθετήθηκε σαφώς λέγοντας ότι πρέπει να διασφαλιστεί η οικονομική – εφοδιαστική αλυσίδα. Συγκεκριμένα, υπογράμμισε ότι το Κράτος δεν μπορεί να κλείνει δρόμους προληπτικά και πρότεινε να υπάρχει στενή συνεργασία Τροχαίας και Παραχωρησιούχων με σύσταση η Τροχαία να παρεμβαίνει όπου απαιτείται είτε με ακινητοποίηση των φορτηγών ή να διοχετεύονται πίσω από αλατιέρες για να μπορούν να κινηθούν.
Στην πρόταση αυτή συμφώνησε και η Αστυνομία προσθέτοντας ότι ανάλογα με τα φαινόμενα θα προχωράει σε σχετικές απαγορεύσεις όπου χρειάζεται μέσω ανακοινώσεων.
Τονίζεται ότι η ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. όπως και κάθε λειτουργός ή παραχωρησιούχος [δεν νομιμοποιείται] δεν έχει την εξουσία, σύμφωνα με την εφαρμοστέα νομοθεσία, απόφασης ή εντολής για τον περιορισμό ή την απαγόρευση της κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο που λειτουργεί.
Έχει το δικαίωμα να προτείνει ή να ζητήσει μέτρα περιορισμού ή απαγόρευσης της κυκλοφορίας εφόσον αυτό κρίνεται απαραίτητο για λόγους ασφάλειας, όπως και έκανε στην προκειμένη περίπτωση, επισταμένα κατά τη διάρκεια και των δύο συντονιστικών συσκέψεων αλλά καμία αρμοδιότητα να προβεί αυτοβούλως και να επιβάλει περιορισμό ή διακοπή της κυκλοφορίας χωρίς προηγούμενη σχετική απόφαση από την αρμόδια Διεύθυνση της Ελληνικής Αστυνομίας.
Εν προκειμένω αρμόδιος φορέας για τη διακοπή λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου της Αττικής Οδού είναι η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, στη δικαιοδοσία της οποίας υπάγεται το τμήμα Τροχαίας Αττικής Οδού.
Η συντονιστική ομάδα του Τμήματος Τροχαίας Αττικής Οδού επιχειρούσε δια ζώσης από τις πρωινές ώρες της Δευτέρας 24 Ιανουαρίου στο κέντρο επιχειρήσεων της Αττικής Οδού έχοντας πλήρη εικόνα της κατάστασης και των προβλημάτων που επέφερε η ακαριαία συγκέντρωση των βαρέων οχημάτων στην Αττική Οδό.
Υπό αυτό το πρίσμα, η Τροχαία έχοντας ήδη λάβει συστάσεις από το Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας κατά τη διάρκεια των συντονιστικών συσκέψεων για παρέμβαση όπου κρίνεται απαραίτητο, επιβεβαιώσει δια των εκπροσώπων της ότι θα παρέμβει με όποια απόφαση χρειαστεί ακόμα και διακοπής κυκλοφορίας και κλεισίματος των δρόμων και έχοντας πλήρη εικόνα της κατάστασης που εξελισσόταν από νωρίς το πρωί, επέβαλε την απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών στην Αττική Οδό με σχετική απόφαση στις 14.00 το μεσημέρι.
Η απαγόρευση ήρθε πολύ αργά, με το φαινόμενο σε πλήρη εξέλιξη, και αφού είχαν ήδη προκύψει μεγάλα κυκλοφοριακά ζητήματα. Συγκεκριμένα, το κλείσιμο της Νέας Οδού αλλά και της Εθνικής Οδού το πρωί της Δευτέρας, μετακύλησε όλο τον όγκο των βαρέων οχημάτων στην Αττική Οδό, με αποτέλεσμα στις 09.00 π.μ. και με τη χιονοκαταιγίδα να έχει κάνει νωρίτερα την εμφάνισή της, να έχουμε μια πρωτοφανή κίνηση 38.557 οχημάτων και 3.772 φορτηγών τα οποία μέχρι τις 14.00 έφτασαν τα 68.000 οχήματα, 5.700 φορτηγά και 35 εκχιονιστικά ανάμεσά τους που προσπαθούσαν να επιχειρήσουν. Και όλα τα παραπάνω χωρίς καμία απαγόρευση κυκλοφορίας ή σύσταση μη κυκλοφορίας στους δρόμους από την Πολιτεία την προηγούμενη μέρα.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι – σε αντίθεση με άλλους αυτοκινητόδρομους – η Αττική Οδός με 50 εισόδους, απαιτεί έγκαιρη απόφαση κλεισίματος, έτσι ώστε να διασφαλιστεί από πλευράς Τροχαίας ότι θα έχει έγκαιρα όλες τις επιπλέον απαραίτητες δυνάμεις σε κάθε είσοδο για να απαγορεύει την έλευση κάθε βαρέως οχήματος. Όταν έντονα καιρικά φαινόμενα βρίσκονται σε εξέλιξη, είναι αδύνατη η ταυτόχρονη απαγόρευση εισόδου βαρέων οχημάτων σε όλες τις εισόδους της Αττικής Οδού και αυτό γιατί δεν είναι πρακτικά εφικτό για την Τροχαία, να εξασφαλίσει και να διαθέσει το απαιτούμενο προσωπικό ώστε να εφαρμοστεί πλήρως και έγκαιρα η απαγόρευση.
Ένας αυτοκινητόδρομος όπως είναι η Αττική Οδός απαιτεί έγκαιρο προγραμματισμό για αυτό και ήταν επίμονη η προσπάθεια των εκπροσώπων της εταιρείας να απαγορευτεί η κυκλοφορία, ειδικά των βαρέων οχημάτων, από την προηγούμενη ημέρα.
Η απαγόρευση κυκλοφορίας από την προηγούμενη μέρα δεν αποτελούσε μόνο θέμα διασφάλισης της ροής της Αττικής Οδού ή οποιουδήποτε άλλου οδικού άξονα, αλλά κυρίως θέμα προστασίας και ασφάλειας των χρηστών του αυτοκινητόδρομου. Αυτό και μόνο θα έπρεπε να είναι το κίνητρο εξαρχής για την απαγόρευση κυκλοφορίας και όχι αν θα μπορούσαν ή όχι να ανταποκριθούν οι παραχωρησιούχοι στη διαχείριση της «ΕΛΠΙΣ».
Οι αναφορές του Tύπου σε συγκρίσεις με τη «ΜΗΔΕΙΑ» που αναπαράγονται οφείλουν να ξεκαθαριστούν ως προς τα εξής βασικά σημεία.
Η κακοκαιρία «ΜΗΔΕΙΑ» τον Φεβρουάριο του 2021 αντιμετωπίστηκε με το ίδιο επιχειρησιακό σχέδιο αλλά εν μέσω lockdown και άρα με ελάχιστη κυκλοφορία.
Η τότε Ηγεσία του Υπουργείου Πολιτικής Προστασίας, κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και κ. Ν Χαρδαλιάς είχαν δώσει οι ίδιοι εντολή για την απαγόρευση κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων από την προηγούμενη ημέρα ανταποκρινόμενοι πλήρως σε αντίστοιχο αίτημα της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ.
Αλλά ακόμη και στο παρελθόν, στα 20 και πλέον χρόνια λειτουργίας της, η Αττική Οδός ουδέποτε κατέστη απροσπέλαστη, καθώς σε όλα τα αντίστοιχα περιστατικά η Τροχαία λάμβανε τα κατάλληλα μέτρα πριν την εκδήλωση ακραίων καιρικών φαινομένων.
Η διαχείριση παρόμοιων καταστάσεων αποτελεί μία παραμετρική προσπάθεια και απαιτεί μία κοινή γραμμή με γνώμονα το κοινό καλό και σύμπλευση όλων των εμπλεκόμενων φορέων πάνω σε μία βασική προτεραιότητα, που δεν είναι άλλη από την ασφάλεια των πολιτών. Η εταιρεία επέλεξε να συγκεντρώσει όλες της τις δυνάμεις, με πρωταρχικό μέλημα την ασφαλή ολοκλήρωση της επιχείρησης απεγκλωβισμού πολιτών και οχημάτων και την επαναφορά του δρόμου σε πλήρη λειτουργία.
Σε αυτό το σημείο, η εταιρεία θα ήθελε να εκφράσει τις θερμές της ευχαριστίες στον Ελληνικό Στρατό, την Πυροσβεστική αλλά και την Ελληνική Αστυνομία για την πολύτιμη συνδρομή τους, εν μέσω ακραίων καιρικών φαινομένων, στην επιχείρηση απεγκλωβισμού πολιτών και οχημάτων τις προηγούμενες μέρες. Σημειώνουμε δε ότι, παράλληλα με τη συνδρομή της Πολιτείας, στο σημείο επιχειρούσε ανελλιπώς όλο το δυναμικό της Αττικής Οδού.
Η Αττική Οδός, 20 και πλέον χρόνια αποτελεί υπόδειγμα αυτοκινητοδρόμου τόσο σε επίπεδο υποδομής, όσο και σε επίπεδο διαχείρισης και λειτουργίας. Στα 20 χρόνια αδιάλειπτης λειτουργίας της, η Αττική Οδός κατάφερε να αλλάξει τα δεδομένα των οδικών μετακινήσεων στη χώρα μας, ανεβάζοντας τον πήχη στους τομείς της ασφάλειας και των παρεχόμενων υπηρεσιών, ενώ αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας χιλιάδων ανθρώπων.
Σήμερα, δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να λειτουργούμε με την ίδια ευθύνη για ασφαλείς διαδρομές και ποιοτική αναβάθμιση των μετακινήσεων προς όφελος όλων των πολιτών».