Αθήνα: Η μεγάλη αλλαγή! Τίποτα δεν θα είναι ίδιο σε λίγο καιρό

Αθήνα: Περά από τις σημαντικές αλλαγές που έχει επιφέρει στο κέντρο της πόλης ο δήμαρχος Κώστας Μπακογιάννης, το σπουδαίο έργο της ανάπλασης του αεροδρομίου στο Ελληνικό προχωρά με σταθερούς ρυθμούς. Δείτε στο xristika.gr τη σημαντική εξέλιξη.

Προχωρούν οι διεργασίες σε σχέση με την άδεια του Καζίνο στο Ελληνικό και την mega επένδυση του 1 δισ. ευρώ.

Πηγές της αγοράς που παρακολουθούν τη διαδικασία ισχυρίζονται ότι η Επιτροπή Διενέργειας του διαγωνισμού φέρεται να ολοκλήρωσε τον έλεγχο των σχετικών πιστοποιητικών της αναδόχου κοινοπραξίας Inspire Athens, των Mohegan και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, εγκρίνοντας τα σχετικά έγγραφα. Σημειώνεται ότι στο τέλος της περασμένης εβδομάδας η κοινοπραξία κατέθεσε στην Επιτροπή πρόσθετα έγγραφα.

Εφόσον ευσταθούν οι παραπάνω πληροφορίες, τότε ανοίγει ο δρόμος για να πραγματοποιηθεί συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Επιτροπής Ελέγχου και Εποπτείας Παιγνίων, η οποία και θα κληθεί να δώσει το «πράσινο φως» για να κηρυχθεί οριστικός ανάδοχος η κοινοπραξία. Σε επόμενο στάδιο, η σύμβαση θα «περάσει» από το Ελεγκτικό Συνέδριο και ακολούθως, εφόσον λάβει το «οκ» από εκεί, θα κατευθυνθεί προς συζήτηση και κύρωση στη Βουλή.

Κινήσεις που εφόσον ολοκληρωθούν σηματοδοτούν και εξελίξεις για την υπογραφή της σύμβασης ανάμεσα σε Lamda Development και ΤΑΙΠΕΔ για το Ελληνικό, ώστε να εκκινήσει το μεγάλο project στην έκταση των 6.200 στρεμμάτων και να καταβληθεί από τον ιδιώτη επενδυτή η προκαταβολή των 300 εκατ. ευρώ στο δημόσιο.

Υπενθυμίζεται ότι η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το Καζίνο αποτελούσε και προαπαιτούμενο για την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της Lamda Development. Να σημειώσουμε ότι η οικονομική προσφορά της κοινοπραξίας των Mohegan και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανήλθε σε 150 εκατ. ευρώ για την άδεια έναντι 30 εκατ. ευρώ που ήταν η τιμή εκκίνησης του διαγωνισμού.

Αθήνα: Τι συμβαίνει με το μετρό; Ο άγνωστος «πόλεμος»

Η επικείμενη κατασκευή της νέας γραμμής 4 του Μετρό ήδη έχει αναθερμάνει το ενδιαφέρον των επενδυτών που δραστηριοποιούνται στο real estate.

Αν και θα απαιτηθεί σημαντικό χρονικό διάστημα για να υλοποιηθεί το εν λόγω project καθώς ακόμα η σύμβαση δεν έχει καν πάρει το «ΟΚ» από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή, ενώ δεν έχουν εκκινήσει επί της ουσίας ούτε οι πρόδρομες εργασίες, το ενδιαφέρον των επενδυτών αναμένεται να είναι έντονο για ακίνητα σε μια σειρά περιοχών κατά μήκος της νέας γραμμής του δικτύου.

Αυτό τουλάχιστον εκτιμά ο πρόεδρος του πανελλαδικού δικτύου E-Real Estates, Θεμιστοκλής Μπάκας.

Όπως σημείωσε σε σχετική ανάλυση, όλο και περισσότεροι επιλέγουν να μετακινηθούν σε περιοχές που εξυπηρετούνται από σταθμούς Μετρό για να μειώσουν τα έξοδα μετακίνησης, δηλαδή να μη χρησιμοποιούν καθόλου το αυτοκίνητό τους εξοικονομώντας χρήματα από τα καύσιμα.

Αλλά και λίγο μακριά από τους σταθμούς να είναι το ακίνητο, οι ενδιαφερόμενοι σπεύδουν να το μισθώσουν διότι χρησιμοποιούν λίγο το αυτοκίνητό τους σταθμεύοντας το κοντά στο μετρό και στη συνέχεια μετακινούνται από και προς τη δουλειά τους με το τρένο.

Επιχειρηματίες και ενοικιαστές, επιλέγουν διαχρονικά ακίνητα σε περιοχές που βρίσκονται γύρω στους σταθμούς του μετρό.

Η κτηματαγορά κατά μήκος των γραμμών του πιο δημοφιλούς συγκοινωνιακού μέσου, δεν γνώρισε ιδιαίτερα μεγάλη κρίση, παρά την γενικότερη κατάρρευση των τιμών ακόμη και 42,6% σε σχέση με τα μνημονιακά χρόνια.

Οι τιμές πλησίον των σταθμών του Μετρό παρουσίασαν εν μέσω κρίσης μια σταθεροποίηση στις τιμές μίσθωσης λόγω της μεγάλης ζήτησης και των λιγοστών ακινήτων ενώ καταγράφηκαν περιπτώσεις μικρής αύξησης το 2017 σε σχέση με το 2014, αν αναλογιστεί κανείς ότι το 2012 η πτώση των τιμών πλησίον των σταθμών του Μετρό δεν ξεπέρασε το 20%.

Δεν είναι λίγες οι περιοχές που ευεργετήθηκαν από την άφιξη του μετρό στην περιοχή τους, το Αιγάλεω και το Ελληνικό αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα τόσο στην αύξηση της ζήτησης για μίσθωση ακινήτων αλλά και στην εμπορική ανάπτυξη στα πέριξ του σταθμού.

Οι περιοχές κατά μήκος της νέας γραμμής 4 του μετρό, πριν την covid-19 εποχή είχαν γίνει πόλος έλξης τόσο εγχώριων επενδυτών όσο και funds που στοχεύουν στην υπεραξία στο άμεσο μέλλον.

Στοχεύουν στην αγορά κατοικιών που χρήζουν ανακαίνισης καθώς και αυτοτελών γραφειακών κτιρίων.

Επιπλέον, δεν ήταν λίγοι αυτοί που αναζητούσαν καταστήματα για αγορά πλησίον των νέων σταθμών του μετρό για επένδυση, γνωρίζοντας ότι όταν ολοκληρωθεί το μετρό, η αξία τους θα είναι πολύ μεγαλύτερη και το μηνιαίο μίσθωμα σε συνάρτηση με την αγορά σήμερα θα αποφέρει πολύ καλή απόδοση ως επένδυση.

Η ζήτηση στις περιοχές αυτές μετά την λήξη της πανδημίας θα συγκεντρώσουν και πάλι τα βλέμματα των επενδυτών.

Παράλληλα, οι περιοχές που θα αποτελέσουν το «Μήλον της Έριδος» κατά την έναρξη των εργασιών της νέας γραμμής 4 του μετρό θα είναι το Γαλάτσι, η περιοχή πλησίον του σταθμού Ελκίνωνος που βρίσκεται στον λόφο της Κυψέλης καθώς και η περιοχή πλησίον των δικαστηρίων που θα κατασκευαστεί η στάση του μετρό Δικαστήρια.

Στο Γαλάτσι και στο σταθμό Ελκίνωνος θα καταγραφεί μεγάλη αύξηση της ζήτησης για οικιστικά ακίνητα διότι οι τιμές σε σχέση με τις υπόλοιπες περιοχές που ήδη υπάρχουν στάσεις του μετρό είναι δελεαστικές και ταυτόχρονα είναι πλησίον του κέντρου των Αθηνών.

Στη στάση Δικαστήρια και Αλεξάνδρας θα υπάρξει μεγάλη αύξηση της ζήτησης κυρίως για γραφειακούς χώρους διότι ακόμη υπάρχουν διαθέσιμα αυτοτελή κτίρια και στοκ γραφειακών χώρων.

Γενικότερα, οι περιοχές που θα εξυπηρετούνται από τη νέα γραμμή 4 του μετρό, έχουν περιθώρια ανάπτυξης, ενώ ραγδαίες θα είναι οι αυξήσεις στις τιμές τόσο πώλησης όσο και ενοικίασης στα Εξάρχεια.

Αθήνα: Μάχη δισεκατομμυρίων

Η πανδημία του κορονοϊού αποτέλεσε «ανάχωμα» στιγμιαίο ή/και μη στην θετική πορεία της κτηματαγοράς, εικόνα που θα ξεκαθαρίσει τους επόμενους μήνες ανάλογα με την διάρκεια του αόρατου «εχθρού» που έχει έρθει αντιμέτωπος όλο ο πλανήτης τόσο υγειονομικά όσο και οικονομικά.

Η Ελληνική κτηματαγορά, εν μέσω πανδημίας λόγω των μεγάλων έργων ανάπλασης και υποδομών που έχουν ήδη υπογραφεί και διαθέτουν τους πόρους, δημιουργεί νέες επενδυτικές ευκαιρίες που στο σύνολο τους θα προσεγγίσουν δισεκατομμύρια ευρώ επενδύσεων και θα αναβαθμίσουν περιοχές που για χρόνια χαρακτηρίζονταν είτε «ξεχασμένες», είτε «υποβαθμισμένες».

Αυτό εκτιμά σε σχετική του έρευνα ο κ. Θ. Μπάκας, Πρόεδρος του Πανελλαδικού Δικτύου E-Real Estates.

Σε σχετική ανάλυση, θεωρεί ότι ο Πειραιάς αποτελεί την επόμενη στάση για τους επενδυτές ενώ «βλέπει» και… μεταμόρφωση του Νέου Φαλήρου και μέσω της αξιοποίηση της έκτασης από το ΣΕΦ έως το δέλτα του Φαλήρου.

Ο Πειραιάς, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μπορεί από πέρασμα ταξιδιωτών να αποτελέσει ελκυστικό τουριστικό προορισμό βάση των νέων έργων ανάπλασης που έχουν ξεκινήσει.

Η αρχή έχει γίνει με ένα νέο κτίριο στη περιοχή του Αγίου Διονυσίου στις πρώην εγκαταστάσεις της καπνοβιομηχανίας «Παπαστράτος».

Τα έργα ανάπλασης μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης. Η ανάπλαση του Μικρολίμανου υλοποιείται με γοργούς ρυθμούς, ενώ ο πύργος φάντασμα – ο κοιμισμένος γίγαντας του Πειραιά με ύψος 84 μέτρα αποτελούμενος από 22 ορόφους, αναμένεται να αναγεννηθεί.

Τον Ιούνιο του 2020 υπογράφηκε η ανάπλαση του Αγίου Διονυσίου και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2021. Αφορά, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αστικών παρεμβάσεων με στόχο την αναβάθμιση και την ανάπτυξη της περιοχής του Αγίου Διονυσίου.

Παράλληλα εκσυγχρονίζονται οι χρήσεις γης με την προσέλκυση νέων δραστηριοτήτων, τον έλεγχο κινήσεων και την ανάπτυξη ενός περιβάλλοντος φιλικού στην κίνηση πεζών και ποδηλάτων.

Επιπρόσθετα με το συγκεκριμένο έργο, επιδιώκεται η βελτίωση της κυκλοφοριακής οργάνωσης και η αντιμετώπιση κυκλοφοριακών δυσλειτουργιών που καταγράφονται σήμερα.

Θα διαμορφωθεί η πύλη εισόδου στην πόλη για τους επισκέπτες της κρουαζιέρας αλλά και για τη δημιουργία δικτύου πεζοδρομήσεων για την ανάδειξη πολιτιστικών διαδρομών.

Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η πεζοδρόμηση ενός εκ των κεντρικότερων αρτηριών του Πειραιά, της Χαριλάου Τρικούπη, προκειμένου να υπάρξει σύνδεση του αρχαιολογικού μουσείου της πόλης με το λιμάνι.

Ο Πειραιάς αποκτά μετρό και τραμ, παραδόθηκαν τον Ιούλιο του 2020 οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), ενώ υπολογίζεται ότι το σύνολο της επέκτασης της γραμμής 3 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2022.

Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται να προστεθούν ακόμη τρεις σταθμοί, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο». Τα οδικά έργα και οι επεκτάσεις σταθμών του μετρό και του τραμ ενισχύουν τη ζήτηση στις περιοχές που εξυπηρετούν .

Κάθε επέκταση του μετρό δημιουργεί νέα δεδομένα στην κτηματαγορά της εκάστοτε περιοχής, όχι μόνο στην αγορά κατοικίας, αλλά και στην αγορά επαγγελματικής στέγης, τουλάχιστον για τις περιοχές που γειτνιάζουν στους νέους σταθμούς και τους νέους οδικούς κόμβους.

Η ζήτηση πριν την covid-19 εποχή καταγραφόταν θετική, ιδιαίτερα από τα μέσα του 2019 τόσο λόγω των αυξήσεων των τιμών στο κέντρο των Αθηνών (δύσκολη η εύρεση αγοράς κατοικιών έως 800 €/τμ), όσο και των νέων έργων ανάπλασης που υλοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή.

Ο Πειραιάς διαθέτει ακόμη επενδυτικές ευκαιρίες με το κόστος ανά τετραγωνικό μέτρο να μην ξεπερνά τα 1.400 € για αυτοτελή λειτουργικά κτίρια που βρίσκονται μόλις 50m από το λιμάνι, ενώ διαθέτει κατοικίες που χρίζουν ανακαίνισης σε δελεαστικές τιμές .

Ο Πειραιάς αλλάζει εικόνα, αποκτά έναν νέο αέρα επενδυτικού ενδιαφέροντος που θα επικεντρωθεί για αρχή στο κέντρο της πόλης και περιμετρικά του λιμανιού στοχεύοντας αρχικά σε εγκαταλελειμμένα αυτοτελή κτίρια που διατίθενται σε ελκυστικές τιμές.

Μεγάλο ενδιαφέρον θα αποτελέσει η τύχη εγκαταλελειμμένων κτιρίων που βρίσκονται εντός της ζώνης του λιμένα του Πειραιά, κτίρια που σε πολλές περιπτώσεις παρομοιάζονται ως ωρολογιακές βόμβες για τους δημότες.

Αθήνα: Μεταμορφώνεται το Φάληρο

Η αξιοποίηση της έκτασης από το ΣΕΦ έως το δέλτα του Φαλήρου, προβλέπει τη δημιουργία μεγάλου πάρκου 220 στρεμμάτων με 3.500 δέντρα και τριών χώρων στάθμευσης που θα προσφέρουν πρόσβαση στους πολίτες στη Θάλασσα. Το παράκτιο πάρκο πολλαπλών χρήσεων που θα αναπτυχθεί, θα ενοποιεί τους όμορους τέσσερις δήμους Πειραιά, Μοσχάτου, Καλλιθέας και Παλαιού Φαλήρου με το θαλάσσιο μέτωπο.

Τα νέα έργα υποδομής δημιουργούν τις υποδομές για την δημιουργία της Πειραϊκής Ριβιέρας, ενώ δημιουργούν επενδυτικές ευκαιρίες στους όμορους δήμους.

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr