Αθήνα: Είναι μεγάλη η προσμονή για την ολοκλήρωση αυτού του έργου που αναμενεται να μεταμορφώσει την κυκλοφορία στην Αθήνα και τις μεταφορές σε όλη την Αττική. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Το μόνο σίγουρο είναι πως μόνο τα έργα θα σώσουν την Αττική και την Αθήνα από το μποτιλιάρισμα και τους κατοίκους της από την απίστευτη καθημερινή ταλαιπωρία…
Ένα από αυτά είναι αναμφίβολα η αναμενόμενη Σήραγγα της Ηλιούπολης η οποία θα ενισχύσει την συνδεσιμότητα μεταξύ της Καρέας και του Ελληνικού, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού, και φυσικά τα διερχόμενα αυτοκίνητα στους γύρω δρόμους.
Η Lamda Development, που έχει αναλάβει το έργο για λογαριασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΑΒΑΞ, που υποβάλλει την Πρότυπη Πρόταση, εργάζονται παράλληλα και ανεξάρτητα για την προετοιμασία των μελετών τους.
Αν και οι δύο αυτές μελέτες είναι ανεξάρτητες μεταξύ τους, συμβάλλουν στην ολοκλήρωση της ωρίμανσης του έργου. Οι μελέτες της Lamda θα καταλήξουν στην εκπόνηση της περιβαλλοντικής μελέτης, το τελευταίο βήμα πριν την ολοκλήρωση της μελετητικής προετοιμασίας του έργου.
Η Σήραγγα Ηλιούπολης αποτελεί ένα σημαντικό έργο που έχει πολλαπλά οφέλη για την περιοχή της Αθήνας.
Τα οφέλη της σήραγγας της Ηλιούπολης:
Καταρχάς, θα συμβάλλει στην ολοκλήρωση του “ελεύθερου” δακτυλίου στο μητροπολιτικό συγκρότημα της Αθήνας.
Με την ύπαρξη του Κηφισού, της Αττικής Οδού, της Σήραγγας Ηλιούπολης και της ανισόπεδης Λεωφόρου Βουλιαγμένης, δημιουργείται ένα δίκτυο ελεύθερων αξόνων χωρίς φανάρια που εξυπηρετεί τις διαμπερείς οδικές μετακινήσεις τόσο από το βόρειο προς το νότιο μέρος όσο και από την ανατολική προς τη δυτική κατεύθυνση.
Με αυτόν τον τρόπο, ο χρόνος μετακινήσεων μειώνεται σημαντικά και κάποιος μπορεί να φτάσει γρήγορα από μία περιοχή σε άλλη, ακόμα και όταν η απόσταση μέσα στην πόλη θεωρείται μεγάλη.
Επίσης, η Σήραγγα Ηλιούπολης επιτρέπει την γρήγορη σύνδεση των νοτίων προαστίων με την περιοχή των Μεσογείων και φυσικά με το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Πριν από την κατασκευή της σήραγγας, η μετακίνηση από τον Άλιμο προς το αεροδρόμιο απαιτούσε περίπου 45-50 λεπτά μέσω της Βάρης-Κορωπίου.
Με την Σήραγγα Ηλιούπολης, ο χρόνος μετακίνησης μειώνεται κατά περίπου 15-20 λεπτά, ενώ βελτιώνεται και η κυκλοφορία στον άξονα της Βάρης-Κορωπίου.
Τρίτον, η Σήραγγα Ηλιούπολης προσφέρει πολύ πιο γρήγορη πρόσβαση στα νέα δεδομένα του Ελληνικού και το μεγάλο έργο που γίνεται.
Με την σήραγγα, η σύνδεση Καρέα-Ελληνικό εκτιμάται ότι θα γίνεται σε μόλις 10 λεπτά. Αν σκεφτούμε ότι η Λεωφόρος Βουλιαγμένης είναι συχνά υπερφορτωμένη κατά τις διάφορες ώρες της ημέρας, με τη λειτουργία του Ελληνικού το 2026 η κίνηση προς αυτήν την κατεύθυνση θα αυξηθεί σημαντικά.
Με την ανακατανομή της κίνησης στη Βουλιαγμένης και τη βοήθεια του μετρό και του τραμ, η πρόσβαση στον χώρο του Ελληνικού θα γίνει πιο εύκολη.
Αναμφίβολα η Σήραγγα Ηλιούπολης είναι ένα έργο ανάσα για το λεκανοπέδιο, που ελπίζουμε να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν…
Αθήνα: Δείτε τι υπάρχει πίσω από τις πόρτες στα τούνελ στην Εθνική Οδό
Η κίνηση μέσα σε ένα οδικό ή σιδηροδρομικό τούνελ κρύβει κινδύνους, οι οποίοι ωστόσο μπορούν να αποφευχθούν γνωρίζοντας και υπακούοντας σε βασικούς κανόνες «χρήσης».
Αν και οι περισσότεροι από εμάς έχουν κληθεί έστω και μία φορά στη ζωή τους να διασχίσουν ένα οδικό τούνελ, ελάχιστοι είναι εκείνοι που γνωρίζουν τους κανόνες που διέπουν την ασφαλή διέλευση ανθρώπων και μηχανών από αυτά.
Η αλήθεια είναι ότι πολλά από τα μυστικά που κρύβουν οι «σκοτεινοί διάδρομοι» σπανίως γίνονται γνωστά, στερώντας από τους χρήστες τους τη δυνατότητα να αντιδράσουν την κρίσιμη στιγμή γρήγορα και αποτελεσματικά.
Ένα από αυτά τα «μυστικά» είναι και οι δίοδοι διαφυγής ή αν προτιμάτε οι πόρτες τις οποίες συνήθως συναντάμε τόσο στο δεξί όσο και στο αριστερό τμήμα ενός τούνελ.
Η ύπαρξη των θυρών αυτών είναι υποχρεωτική, όπως υποχρεωτική είναι και η τοποθέτηση της απαραίτητης σήμανσης, η οποία καθιστά γνωστή τη θέση τους.
Το πρώτο ερώτημα που προκύπτει είναι πότε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μια τέτοια θύρα. Με δεδομένο ότι πρόκειται για μια έξοδο έκτακτης ανάγκης, η χρήση τους επιτρέπεται μόνον όταν οι συνθήκες την καθιστούν απαραίτητη.
Στην περίπτωση, λοιπόν, που οι συνθήκες εντός του τούνελ επιβάλλουν την απομάκρυνσή μας από αυτό, τότε θα πρέπει να κατευθυνθούμε στην πλησιέστερη πόρτα διαφυγής.
Αυτό που πρέπει να γνωρίζουμε είναι ότι σε αρκετές περιπτώσεις, οι πόρτες αυτές είναι συνδεδεμένες με κάποιο σύστημα συναγερμού, το οποίο ενημερώνει το κέντρο ελέγχου λειτουργίας του τούνελ για την ύπαρξη κάποιας έκτακτης κατάστασης. Η άσκοπη χρήση, λοιπόν, των θυρών αυτών μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει.
Το δεύτερο ερώτημα που προκύπτει είναι τι ακριβώς κρύβεται πίσω από αυτές τις πόρτες ή για να είμαστε πιο ακριβείς που οδηγούν.
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι οι έξοδοι κινδύνου ενός τούνελ δεν οδηγούν απαραιτήτως στο ίδιο σημείο.
Όπως προαναφέραμε, στα πιο σύγχρονα τούνελ οι θύρες διαφυγής τοποθετούνται τόσο στο δεξί όσο και στο αριστερό τμήμα.
Πίσω από αυτήν την επιλογή δεν κρύβεται μόνον η προσπάθεια να «εξυπηρετηθούν» οδηγοί και επιβάτες που θα θελήσουν να εγκαταλείψουν αρχικώς τα οχήματά τους και στη συνέχεια τα τούνελ αλλά κυρίως η ανάγκη της εναλλακτικής διαφυγής.
Κι αυτό γιατί κατά κανόνα οι θύρες της αριστερής πλευράς οδηγούν στο γειτονικό τούνελ το οποίο φιλοξενεί το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, ενώ οι θύρες στη δεξιά πλευρά καταλήγουν στην επιφάνεια.
Ανάλογα με το συμβάν, λοιπόν, και τον κίνδυνο τον οποίο διατρέχουμε, θα πρέπει να πραγματοποιήσουμε εκείνη την επιλογή που θα εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή διαχείριση της κρίσης.
Ένα ακόμα στοιχείο το οποίο οφείλουμε να γνωρίζουμε είναι ότι στα περισσότερα τούνελ υπάρχει σύστημα παρακολούθησης και ηχητική εγκατάσταση, η οποία επιτρέπει το κέντρο ελέγχου να καθοδηγήσει οδηγούς και επιβάτες και να εξασφαλίσει αν χρειαστεί την ταχύτερη και ασφαλέστερη εκκένωση.
Επίσης, στις περισσότερες των περιπτώσεων οι θύρες εκτάκτου ανάγκης των τούνελ είναι κατασκευασμένες κατά τέτοιον τρόπο ώστε να μην επιτρέπουν τη μετάδοση των υψηλών θερμοκρασιών, της φωτιάς ή ακόμα και του καπνού στις εξόδους διαφυγής. Θα πρέπει, λοιπόν, μετά τη χρήση της να βεβαιωθούμε ότι η θύρα πίσω μας έχει κλείσει.
Μικρές λεπτομέρειες, οι οποίες στην κρίσιμη στιγμή μπορούν να κάνουν τη διαφορά ελαχιστοποιώντας τις πιθανότητες εγκλωβισμού σε ένα περιβάλλον το οποίο από τη φύση του κρύβει κινδύνους.