Βαρδινογιάννης: «Πράσινο υδρογόνο» στα διυλιστήρια Κορίνθου και Αμυνταίου της Motor Oil – Στα €60-70 εκατ. η αρχική επένδυση. Η Motor Oil βρίσκεται στο τελικό στάδιο επιλογής του προμηθευτή του συστήματος ηλεκτρόλυσης, και εντός του 2026 αναμένεται να ξεκινήσει η παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Δύο μονάδες παραγωγής πράσινου υδρογόνου, στα διυλιστήρια Κορίνθου και στο Αμύνταιο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων στην στρατηγική του ομίλου Motor Oil για την ανάπτυξη του νέου καυσίμου.
Πρόκειται, όπως ανέφεραν σήμερα στελέxη της Motor Oil, για το έργο EPHYRA που περιλαμβάνει την εγκατάσταση μονάδας παραγωγής υδρογόνου ισχύος 30 μεγαβάτ που θα ενσωματωθεί στις βιομηχανικές λειτουργίες του διυλιστηρίου της Motor Oil και την μονάδα ισχύος 50-100 MW που αναπτύσσει η Hellenic Hydrogen, που αποτελεί κοινοπραξία της Motor Oil και της ΔΕΗ.
Και στις δύο περιπτώσεις θα παράγεται πράσινο υδρογόνο, δηλαδή η ενέργεια που θα καταναλώνεται για την ηλεκτρόλυση του νερού, θα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Το σύστημα ηλεκτρόλυσης στο διυλιστήριο Κορίνθου θα συνδυαστεί με την παραγωγή και αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, με μία καινοτόμο τεχνολογία ανάκτησης απορριπτόμενης θερμότητας, με την περιβαλλοντική βελτιστοποίηση της χρήσης νερού και με την αξιοποίηση του παραγόμενου οξυγόνου στις τρέχουσες λειτουργίες του διυλιστηρίου.
Το έργο ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2023 και υλοποιείται μέσω κοινοπραξίας 10 εταίρων από 7 διαφορετικές χώρες της ΕΕ και τη Μεγάλη Βρετανία, υπό τον συντονισμό της Motor Oil.
Η αναμενόμενη ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου υπολογίζεται στα τέλη Μαΐου του 2028. Η Motor Oil βρίσκεται στο τελικό στάδιο επιλογής του προμηθευτή του συστήματος ηλεκτρόλυσης, και εντός του 2026 αναμένεται να ξεκινήσει η παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου.
Η Hellenic Hydrogen αναπτύσσει το έργο North-1 που περιλαμβάνει την ανάπτυξη Μονάδας Ηλεκτρόλυσης 50-100 MW (με ικανότητα ανάπτυξης 200 MW) σε μια παροπλισμένη λιγνιτική μονάδα παραγωγής ενέργειας στην περιοχή της Δ. Μακεδονία. Η North-1 θα αποτελεί την πρώτη εμπορική μονάδα παραγωγής υδρογόνου από ανανεώσιμες πηγές στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και από τις πρώτες μονάδες τέτοιας κλίμακας σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Το ύψος της αρχικής επένδυσης εκτιμάται σε 60-70 εκατ. ευρώ.
Καταναλωτές του υδρογόνου εκτός από τα ίδια τα διυλιστήρια είναι μεγάλες βιομηχανικές μονάδες, βαρέα οχήματα που λειτουργούν με κυψέλες καυσίμου, αλλά και το δίκτυο του φυσικού αερίου που μπορεί να διακινήσει υδρογόνο μέχρις ενός ποσοστού χωρίς τεχνικά προβλήματα.
Βαρδινογιάννης: Στα €190 εκατ. τα καθαρά κέρδη της Motor Oil το α’ τρίμηνο 2024. Οι πωλήσεις υποχώρησαν σε αξία στα 2,98 δισ. ευρώ, έναντι 3,3 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023 – Γενναίο μπόνους δύο μισθών στους εργαζόμενους για τη συμβολή τους στις υψηλές επιδόσεις της εταιρείας. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Στα 190,7 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα καθαρά κέρδη της Motor Oil που κατανέμονται στους μετόχους από συνεχιζόμενες δραστηριότητες, ενώ ο όμιλος κατέγραψε έσοδα 2,979 δισ. ευρώ, έναντι 3,3 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, από τις 2 Ιανουαρίου έως την 1η Μαρτίου 2024, η Εταιρεία προέβη σε αγορά 177.504 ιδίων μετοχών συνολικής αξίας 4.477.471 ευρώ, με μέση τιμή κτήσης 25,225 ευρώ ανά μετοχή.
Οι αγορές αυτές πραγματοποιήθηκαν σύμφωνα με το πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών που εγκρίθηκε κατά τη Έκτακτη Γενική Συνέλευση της 11ης Οκτωβρίου 2023.
Κατόπιν των ανωτέρω συναλλαγών, στις 31 Μαρτίου 2024 η Εταιρεία κατείχε 2.667.418 ίδιες μετοχές με ονομαστική αξία 0,75 ευρώ η κάθε μία. Οι εν λόγω 2.667.418 ίδιες μετοχές αντιστοιχούν στο 2,41% του μετοχικού κεφαλαίου.
Δείτε ολόκληρη την ανακοίνωση εδώ.
Tη συμβολή των εργαζόμενων στις επιδόσεις της υψηλής κερδοφορίας και των συνολικών αποτελεσμάτων της Motor Oil αναγνωρίζει η διοίκηση του ομίλου.
Στο πλαίσιο αυτό, στην προσεχή γενική συνέλευση των μετόχων στις 19 Ιουνίου θα προτείνει την διανομή από τα καθαρά κέρδη της εταιρείας 12 εκατ. ευρώ, στους εργαζόμενους σχεδόν δύο μηνιαίων μισθών για τον καθέναν.
Η Μotor Oil θεωρεί τους υπαλλήλους της ως τον «πολυτιμότερο πόρο, απαραίτητο για την επίτευξη των στρατηγικών μας στόχων, την υλοποίηση των αναπτυξιακών επιχειρηματικών μας σχεδίων και τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης ανταγωνιστικότητάς μας».
Το ποσό αυτό θα λάβουν 1.429 εργαζόμενοι που απασχολούνται στο διυλιστήριο και τις διοικητικές υπηρεσίες της εταιρείας. Το εφετινό μπόνους είναι σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με τα 6,2 εκατ. ευρώ που είχαν δοθεί την προηγούμενη χρονιά.
Υπενθυμίζεται ότι για το 2023 είχαν καταβληθεί στους εργαζόμενους στη μητρική εταιρεία επιπλέον 10,4 εκατ. ευρώ μέσω μισθοδοσίας. Xωρίς την επιπλέον παροχή των 12 εκατ. ευρώ, οι περσινές μέσες ετήσιες, μικτές αποδοχές ανά εργαζόμενο ανήλθαν σε 88.818 ευρώ. Ενώ αν υπολογιστεί και η νέα παροχή θα φτάσουν στα 97.239 ευρώ.
Παράλληλα, θα προτείνει στη ΓΣ τη διανομή συνολικών κερδών ύψους 8 εκατ. ευρώ ως μπόνους επιβράβευσης στα μέλη του ΔΣ της εταιρείας, συνεκτιμώντας σειρά παραμέτρων και ειδικότερα:
-την επίτευξη των υψηλότερων καθαρών κερδών στην ιστορία της εταιρείας ιδιαίτερα σε μία χρήση όπου έλαβε χώρα το εκτεταμένης κλίμακας πρόγραμμα περιοδικής συντήρησης σχεδόν στο σύνολο των μονάδων του Διυλιστηρίου την περίοδο Μαΐου – Ιουλίου 2023.
-την πρόοδο στην υλοποίηση της στρατηγικής ενεργειακής μετάβασης του Ομίλου με χρονικό ορίζοντα το 2030 (στρατηγική TARGET 2030) μέσω της ολοκλήρωσης σειράς στοχευμένων σημαντικών εξαγορών στους κλάδους των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και της κυκλικής οικονομίας όπως: το υπολειπόμενο 25% του μετοχικού κεφαλαίου της ANEMOS RES Α.Ε. με αποτέλεσμα η εν λόγω Εταιρεία να είναι πλέον 100% ελεγχόμενη από τον Όμιλο ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ, το 75% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας ΟΥΝΑΓΚΙ Α.Ε. και το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΘΑΛΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Α.Ε.
προτείνει στη Γενική Συνέλευση να εγκρίνει τη διανομή μέρους των καθαρών κερδών χρήσης 2023 μέχρι του ποσού των 8 εκατ. σε μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου (εξαιρουμένων των ανεξάρτητων μη εκτελεστικών μελών) και σε ανώτατα διευθυντικά στελέχη. Επισημαίνεται ότι τα καθαρά κέρδη χρήσης της Εταιρεία διαμορφώθηκαν τη χρήση 2023 σε 786,6 εκατ. έναντι 735 εκατ. τη χρήση 2022»
Το προτεινόμενο συνολικό ποσό μερίσματος για τη χρήση 2023 ανέρχεται σε 199.409.364 ή Ευρώ 1,80 ανά μετοχή και αποτελεί το υψηλότερο ποσό που έχει διανείμει η Εταιρεία από την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Αντιστοιχεί σε μερισματική απόδοση 7,58% με βάση το κλείσιμο της τιμής της μετοχής της Εταιρείας στις 29.12.2023 και σε 7,78%. Σημειώνεται ότι έχει ήδη καταβληθεί ως προσωρινό μέρισμα χρήσης 2023 συνολικό ποσό 44.313.192 (ή Ευρώ 0,40 ανά μετοχή) το Δεκέμβριο 2023. Κατόπιν τούτου, το υπόλοιπο ποσό μερίσματος ανά μετοχή για τη χρήση 2023 ανέρχεται σε 1,40.
Η MotorOil ετοιμάζεται για εξαγορά… θρύλο!
Οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο και τα τελευταία βήματα για την ολοκλήρωση της συμφωνίας αναμένεται να γίνουν, εκτός απροόπτου, το αμέσως επόμενο διάστημα.
Με βάση τις σχετικές πληροφορίες, η συμφωνία θα προβλέπει την εξαγορά του συνόλου της συμμετοχής της Ελλάκτωρ στην Ηλέκτωρ, η οποία καλύπτει το 94% περίπου του μετοχικού κεφαλαίου της, με εξαίρεση ένα ποσοστό μικρότερο του 6% που φέρεται να παραμένει στην ιδιοκτησία σχήματος συμφερόντων Λεωνίδα Μπόμπολα.
Η Ηλέκτωρ είναι μια πλήρως καθετοποιημένη εταιρεία στον κλάδο διαχείρισης απορριμμάτων και παραγωγής πράσινης ενέργειας και η εξαγορά της εντάσσεται άρτια στον στρατηγικό σχεδιασμό της Motor Oil για τον πράσινο ενεργειακό μετασχηματισμό της με ορίζοντα το 2030, τον οποίο αναπτύσσει με ταχύτατους ρυθμούς μέσω επενδύσεων και εξαγορών συνολικού προϋπολογισμού της τάξης των 4 δισ. ευρώ.
Η Ηλέκτωρ, με παρουσία σε οκτώ χώρες, διαθέτει τεχνογνωσία και εξειδίκευση που της επιτρέπει να παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις στη διαχείριση απορριμμάτων, που περιλαμβάνουν τη μελέτη, κατασκευή και λειτουργία σύγχρονων μονάδων επεξεργασίας αποβλήτων, καθώς και έργα παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων και ενεργειακής αξιοποίησης βιοαερίου και βιομάζας.
Λεπτομέρειες για το τίμημα της επικείμενης εξαγοράς δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστές, ωστόσο με βάση τα τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά αποτελέσματα της θυγατρικής της Ελλάκτωρ, τα αποτελέσματα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) της Ηλέκτωρ το 2022 διαμορφώθηκαν σε κέρδη 13,28 εκατ. ευρώ.
Ο κύκλος εργασιών της στην ίδια χρήση διαμορφώθηκε σε 120,94 εκατ., τα αποτελέσματα προ φόρων σε κέρδη 9,57 εκατ., ενώ τα αποτελέσματα μετά από φόρους ανήλθαν σε κέρδη 3,44 εκατ. ευρώ.
Τα ίδια κεφάλαια του ομίλου Ηλέκτωρ ήταν 101,3 εκατ. ευρώ.
Ο βραχυπρόθεσμος τραπεζικός δανεισμός στα τέλη της χρήσης ήταν 4,02 εκατ., ενώ ο μακροπρόθεσμος 17,45 εκατ. ευρώ.
Η εξαγορά της Ηλέκτωρ εντάσσεται στο πλαίσιο πωλήσεων θυγατρικών και συμμετοχών που έχει δρομολογήσει στην Ελλάκτωρ ο νέος βασικός μέτοχός της, Reggeborgh Invest, συμφερόντων του Ολλανδού επιχειρηματία Χένρι Χόλτερμαν.
Πρόσφατα άλλωστε ολοκληρώθηκε και η απόκτηση του 100% της Ανεμος από τη Motor Oil. Η Motor Oil έχει αναπτύξει ένα σημαντικότατο χαρτοφυλάκιο έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας με τη MORE ως βραχίονα στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης του ομίλου.
Διαθέτει πλέον χαρτοφυλάκιο εγκατεστημένης ισχύος 837 MW, το 94% του οποίου είναι μονάδες παραγωγής με βάση την αιολική ενέργεια, ενώ τα επόμενα τέσσερα χρόνια αναμένεται να κατασκευαστούν 311 MW νέας λειτουργικής δυναμικότητας σε έργα που είναι έτοιμα προς κατασκευή ή έχουν ήδη εξασφαλίσει την τελική σύνδεση με το δίκτυο.
Επιπλέον κατέχει άδειες παραγωγής για λιγότερο ώριμα έργα που υπερβαίνουν την ισχύ του 1 GW.
Η εξαγορά της Ηλέκτωρ κατηγοριοποιείται υπό τον στρατηγικό πυλώνα ανάπτυξης της Motor Oil στην κυκλική οικονομία και στα ανανεώσιμα και εναλλακτικά καύσιμα. Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν γίνει σημαντικές επενδύσεις και στους δύο αυτούς τομείς.
Οι θυγατρικές LPC, Thalis και Verd δραστηριοποιούνται στον κλάδο της κυκλικής οικονομίας. Η LPC δραστηριοποιείται στη βιομηχανική παραγωγή βασικών λιπαντικών, στην παραγωγή και εμπορία συσκευασμένων λιπαντικών προϊόντων καθώς και στην εμπορία παραφινών, και εξάγει τα προϊόντα της σε περισσότερες από 50 χώρες.
Με την εξαγορά της VERD η Motor Oil επιτάχυνε τις επενδύσεις και τη δραστηριοποίηση στον τομέα των ανανεώσιμων και εναλλακτικών καυσίμων μέσω της αξιοποίησης βιολογικών προϊόντων, αποβλήτων και προϊόντων προς απόρριψη για την παραγωγή ενέργειας και νέων καυσίμων, φιλικότερων προς το περιβάλλον, ενώ με την εξαγορά της Thalis επεκτείνονται η δραστηριοποίηση και η πρωτοπορία στην κυκλική οικονομία μέσω της επαναχρησιμοποίησης, ανάκτησης, αποκατάστασης και αξιοποίησης πόρων και της παραγωγής φιλικότερων στο περιβάλλον μορφών ενέργειας.
Υπενθυμίζεται πως η Motor Oil πρωταγωνιστεί και στην ΕΝΔΙΑΛΕ Α.Ε. (Εθνικό Συλλογικό Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης ΑΛΕ), που αποτελεί το πρώτο και μεγαλύτερο πιστοποιημένο κέντρο ανακύκλωσης λιπαντικών στην Ευρώπη.
Μάλιστα, με βάση αυτή τη δραστηριότητα, δηλαδή του οργανωμένου συστήματος συλλογής, μεταφοράς και διαχείρισης που επεκτείνεται σε όλη την επικράτεια, η Ελλάδα έχει καταφέρει να είναι πρώτη στην Ευρώπη στην αναγέννηση αποβλήτων λιπαντικών ελαίων.
Παράλληλα, η Motor Oil διεκδικεί τα τρία μεγάλα έργα διαχείρισης αποβλήτων, δύο στην Αττική και ένα στη Θεσσαλονίκη, στους σχετικούς διαγωνισμούς ΣΔΙΤ, συνολικού προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ, οι οποίοι το επόμενο διάστημα αναμένεται να κινηθούν με ταχύτατους ρυθμούς με πρωτοβουλία των εμπλεκομένων διαδημοτικών φορέων και των περιφερειακών αρχών.
Πώς η Motor Oil ανοίγει την αγορά του υδρογόνου στην Ελλάδα. Η μονάδα ηλεκτρόλυσης στο διυλιστήριο της εταιρείας και τα δύο υδρογονάδικα σε Αγίους Θεοδώρους και Ακράτα. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Στο άνοιγμα της αγοράς αλλά και της οικονομίας του υδρογόνου στην Ελλάδα, αποσκοπεί η συμμετοχή της Motor Oil στο ευρωπαϊκό πρότζεκτ Ephyra, δημιουργώντας σε βιομηχανική κλίμακα στο διυλιστήριο των Αγίων Θεοδώρων μια μονάδα παραγωγής υδρογόνου ισχύος 30MW από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με την χρήση της ηλεκτρόλυσης.
Στο έργο που ετησίως θα παράγει 4.500 τόνους ανανεώσιμου καυσίμου και είναι συνολικού ύψους 24,4 εκ. ευρώ, οι ευρωπαϊκοί πόροι θα ανέλθουν σε 18 εκ. ευρώ μέσω χρηματοδότησης από τον «κουμπαρά» του Clean Hydrogen Partnership που χρηματοδοτεί αντίστοιχες δράσεις με συνολικά κονδύλια 2 δις. ευρώ.
Η Μοtor Oil (ΜΟΙ) θα είναι ο συντονιστής του έργου στο οποίο θα συμμετέχουν και άλλοι 10 εταίροι από επτά ευρωπαϊκές χώρες.
Σε ένα περίπου χρόνου η εταιρεία, θα έχει λάβει και την τελική επενδυτική απόφαση με στόχο αν ο σχεδιασμός προχωρήσει η μονάδα να τεθεί σε λειτουργία το 2026.
Ο κ. Κωνσταντίνος Χατζηφώτης, διευθυντή ευρωπαϊκών θεμάτων της Motor Oil, δήλωσε χθες κατά την παρουσίαση του προγράμματος, ότι το «EPHYRA» έχει λάβει μια από τις μεγαλύτερες χρηματοδοτήσεις που έχουν δοθεί στην Ελλάδα στο πλαίσιο του προγράμματος Horizon Europe και του Clean Hydrogen Partnership και ταυτόχρονα ότι είναι το μεγαλύτερο συγχρηματοδοτούμενο έργο ηλεκτρόλυσης στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Το έργο της Motor Oil περιγράφει ένα ξεκάθαρο μονοπάτι για το πώς θα πετύχουμε την ανταγωνιστική παραγωγή πράσινου υδρογόνου εκμεταλλευόμενοι την τεχνολογική καινοτομία και την κυκλικότητα που προκύπτει από τη βιομηχανική συμβίωση στις εγκαταστάσεις μας, δήλωσε χθες και ο κ. Γιώργος Μητκίδης, επικεφαλής εναλλακτικών καυσίμων της εταιρείας.
Σε αυτό όπως τονίστηκε συμβάλλει σημαντικά και η χρηματοδότηση καθώς έτσι αντιμετωπίζονται τα εμπόδια επιχειρηματικού ρίσκου και οικονομικής βιωσιμότητας της επένδυσης εξαιτίας της ανωριμότητας της τεχνολογίας και της απουσίας οικονομίας υδρογόνου στη χώρα.
Το υδρογόνο αποτελεί στρατηγική επιλογή για την Motor Oil μέσω του προγράμματος Blue Med που παρουσίασε πριν δύο χρόνια αλλά και του TRIERES στο οποίο επίσης έχει το ρόλο του συντονιστή με σκοπό τη δημιουργία μίας μικρής κοιλάδας υδρογόνου.
Η νέα τεχνολογία έχει κινητοποιήσει ήδη και σημαντικές συμμαχίες στην αγορά καθώς η ΜΟΙ έχει συνάψει συμφωνία και με την ΔΕΗ μέσω κοινής εταιρείας, η οποία στο εξής θα είναι ο φορέας υλοποίησης όλων των αντίστοιχων πρότζεκτ μεγάλης κλίμακας.
Στο πλαίσιο αυτών των δράσεων δρομολογείται και η δημιουργία των δύο πρώτων πρατηρίων υδρογόνου αρχικά στα ΣΕΑ των Αγίων Θεοδώρους και αργότερα στην Ακράτα, συνολικής επένδυσης 3,5 εκατ. με κοινοτική χρηματοδότηση 50%.
Τα στελέχη της εταιρείας διευκρίνισαν χθες ότι από τις πρωτοβουλίες αυτές η ΜΟΙ δεν σκοπεύει να αποκομίσει κέρδος κάτι που δεν θα ήταν άλλωστε δυνατό σε μια αγορά τόσο κλειστή αλλά επιδίωξη είναι μέσα από τα πιλοτικά αυτά προγράμματα η σταδιακή ωρίμανση της αγοράς.
Το κομμάτι της παραγωγής ανανεώσιμου υδρογόνου καλύπτεται μέσω διαδικασίας ηλεκτρόλυσης στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της Motor Oil μέσω του έργου EPHYRA.
Όλο το σύμπλεγμα εφαρμογών αναπτύσσεται μέσω της κοιλάδας υδρογόνου της Motor Oil -πρόκειται για το έργο TRIERES– και περιλαμβάνει τη διανομή συμπιεσμένου υδρογόνου μέσω συστήματος διακίνησης σε φιάλες, καθώς και μέσω συστήματος αγωγών στην τοπική βιομηχανία, ενώ διερευνάται η δυνατότητα μέρους του να εγχύεται στο εθνικό σύστημα φυσικού αερίου. Φυσικά μια σημαντική ποσότητα προορίζεται για μετατροπή σε ανανεώσιμα και συνθετικά καύσιμα όντας το κλειδί για τη παραγωγή αυτών των νέων καυσίμων εντός των βιομηχανικών εγκαταστάσεων της Motor Oil.
O απώτερος σκοπός του προγράμματος, κατά τον κ. Μητκίδη είναι να επιτευχθεί η ανάπτυξη της αγοράς υδρογόνου και της διείσδυσης σε νέες εφαρμογές μέσω συνεργασιών και εξασφαλίζοντας την ανταγωνιστικότητα του τελικού προϊόντος.
Με το έργο «EPHYRA» η Motor Oil προσβλέπει στη δημιουργία ενός εξελιγμένου συστήματος ηλεκτρόλυσης 30 MW για παραγωγή ανανεώσιμου/πράσινου υδρογόνου και την αξιοποίηση της βιομηχανικής συμβίωσης στις εγκαταστάσεις του Διυλιστηρίου των Αγίων Θεοδώρων με στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της παραγωγής πράσινου υδρογόνου, ώστε η τελική τιμή του να είναι ανταγωνιστική σε σχέση με τα καύσιμα ορυκτής προέλευσης. Χθες τα στελέχη της ΜΟΙ απέφυγαν να δώσουν λεπτομέρειες για τα τιμολόγια, δήλωσαν πάντως ότι ευρωπαϊκά η μέση τιμή του γκρι υδρογόνου (παράγεται από ορυκτά καύσιμα) είναι 1 ευρώ το κιλό ενώ στο πράσινο υδρογόνο που παράγεται μέσω ΑΠΕ είναι 4,5 ευρώ το κιλό.
Η διαδικασία της ηλεκτρόλυσης αφορά στη διάσπαση του νερού σε υδρογόνο και οξυγόνο με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Εφόσον η ενέργεια που χρησιμοποιείται για αυτή τη διαδικασία προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας το υδρογόνο που προκύπτει θεωρείται ανανεώσιμο ή πράσινο.
Η πράσινη ενέργεια θα παρέχεται μέσω ενός ολοκληρωμένου συστήματος ενεργειακής διαχείρισης από την θυγατρική εταιρεία του ομίλου, ΜΟRE, ως φορέας διαχείρισης ενέργειας που διαθέτει ένα πλούσιο pipeline ανανεώσιμων έργων υπό ανάπτυξη και συμβάσεις με έργα τρίτων και PPAs.
Επίσης πράσινη ενέργεια θα μπορεί να παρέχεται από ανανεώσιμες πηγές που αναπτύσσονται στην περίμετρο του διυλιστηρίου και από το καινοτόμο σύστημα που αξιοποιεί την απορριπτόμενη ενέργεια από τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις επιτυγχάνοντας τη μείωση του κόστους παροχής ενέργειας και συνολικά του κόστους παραγωγής υδρογόνου.
Η κατανάλωση του υδρογόνου που θα παράγει η μονάδα θα γίνεται τόσο εσωτερικά από τη Motor Oil για την παραγωγή ανανεώσιμων και συνθετικών καυσίμων όσο και εξωτερικά, από τελικούς καταναλωτές εκτός διυλιστηρίου στους οποίους η διάθεση θα γίνεται μέσω συστήματος διανομής με συστοιχίες φιαλών συμπιεσμένου αερίου σε βυτιοφόρα.
Μπαίνει στην πρίζα η μονάδα διαχείρισης αποβλήτων της Μοtor Oil στο Αμάρι της Κρήτης. Το έργο κατασκευάστηκε από την Thalis που εξαγοράστηκε πρόσφατα από τον όμιλο Βαρδινογιάννη. Ισχυρά μεγέθη για την περιβαλλοντική εταιρεία και ανεκτέλεστο 224 εκ. ευρώ για το 2022. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Mε την μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων στο Αμάρι της Κρήτης συνολικής δυναμικότητας 43.000 τόνων διευρύνει την παρουσία του στον τομέα της κυκλικής οικονομίας ο όμιλος της Motor Oil.
Η κατασκευή της νέας μονάδας έχει ολοκληρωθεί με στόχο την εμπορική της λειτουργία στις αρχές του καλοκαιριού.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…