ΑΣΕΠ: Στον «αέρα» βρίσκεται εδώ και λίγες ημέρες η προκήρυξη 7Κ/2024.
Για την κατάρτιση των προσωρινών πινάκων κατάταξης και διοριστέων της Προκήρυξης 7Κ/2024 του ΑΣΕΠ, που αφορά την πλήρωση 1.113 θέσεων μόνιμου προσωπικού και προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης σε φορείς του Δημοσίου, σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν. 4765/2021, το ΑΣΕΠ καλεί τους υποψηφίους που περιλαμβάνονται στον πίνακα αυτής της Ανακοίνωσης και που, ανά κλάδο/ειδικότητα, κατέχουν τις πρώτες θέσεις με βάση τη συνολική τους βαθμολογία, σύμφωνα με τα στοιχεία της ηλεκτρονικής τους αίτησης, να υποβάλουν ηλεκτρονικά τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.
Η διαδικασία υποβολής των δικαιολογητικών (Β΄ Στάδιο) αρχίζει στις 12 Φεβρουαρίου 2025, ημέρα Τετάρτη, και ώρα 08:00, και λήγει στις 25 Φεβρουαρίου 2025, ημέρα Τρίτη, και ώρα 14:00.
Υπογραμμίζεται ότι οι υποψήφιοι που περιλαμβάνονται στον πίνακα της Ανακοίνωσης και δεν υποβάλουν ηλεκτρονικά τα απαιτούμενα δικαιολογητικά εντός της προθεσμίας, θα αποκλειστούν από τη συνέχεια της διαδικασίας.
Για περαιτέρω λεπτομέρειες, παρακαλείστε να ακολουθήσετε τις οδηγίες που παρέχονται στην Προκήρυξη (Παράρτημα Β΄).
ΑΣΕΠ: Έκτακτη ανακοίνωση για όσους θέλουν να μπουν στο Δημόσιο
Το πολύ σημαντικό που εισάγει το νομοσχέδιο είναι η εντοπιότητα», είπε ο κ. Λιβάνιος «Με τον τρόπο αυτό και δίνουμε κίνητρο ιδίως στους νέους ανθρώπους, να παραμείνουν στον τόπο τους, ιδίως στις νησιωτικές περιοχές».
Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
«Φέραμε ένα νομοσχέδιο στη Βουλή, το οποίο ψηφίστηκε χθες, το οποίο κάνει σημειακές παρεμβάσεις σε όλα σχεδόν τα στάδια καθώς είναι προφανές ότι υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ», είπε μιλώντας στο ΕΡΤΝews ο Θόδωρος Λιβάνιος, εξηγώντας στους στόχους:
«Σύντμηση των χρόνων για τη διενέργεια ενός διαγωνισμού από το στάδιο της προκήρυξης, μέχρι την έκδοση των αποτελεσμάτων, προκειμένου οι επιτυχόντες και οι διοριστέοι στον διαγωνισμό να αναλάβουν πραγματικά καθήκοντα.
Και κυρίως εισάγει μια μεγάλη καινοτομία η οποία θα εξελιχθεί τους επόμενους μήνες, που είναι η άντληση των δικαιολογητικών των υποψηφίων, με τη συναίνεση προφανώς του υποψηφίου από τις βάσεις δεδομένων των μητρώων του».
ΑΣΕΠ: Άντληση στοιχείων από τις βάσεις δεδομένων – Παραδείγματα
«Ζητείται για παράδειγμα το πτυχίο μας που είναι καταχωρημένο στα μητρώα του ΕΦΚΑ. Αντί λοιπόν να σκανάρουμε το πτυχίο, να το αναρτούμε στη σελίδα και να μπαίνει και ένας υπάλληλος του ΑΣΕΠ δίνουμε τη δυνατότητα στους στους υποψηφίους να αντλούν τα στοιχεία τους από όλες τις βάσεις δεδομένων του Ελληνικού Δημοσίου.
Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το πόσα παιδιά έχω, το οποίο είναι μέσα σε μητρώο του υπουργείου Εσωτερικών και ζητούσε από τον υποψήφιο να αναρτήσει ένα δικαιολογητικό που χρησιμοποιεί το μισό κράτος περί οικογενειακής κατάστασης», εξήγησε ο κ. Λιβάνιος και πρόσθεσε ότι:.
«Η λύση δεν είναι πάντα οι προσλήψεις και η ενίσχυση του προσωπικού στο συγκεκριμένο θέμα, αφού η διαδικασία είχε καθυστερήσεις στον έλεγχο, ενώ εάν υπάρχει κάτι ψηφιακά δεν χρειάζεται έλεγχος και χειροκίνητα.
‘Ενας καλός υπάλληλος του ΑΣΕΠ μπορεί να ελέγξει 10 – 15 αιτήσεις την ημέρα, και όταν υπάρχει διαγωνισμός με 100 χιλιάδες αιτήσεις, αντιλαμβάνεστε πόσες εργατοώρες χρειάζονται προκειμένου να ελεγχθούν όλα τα δικαιολογητικά. Όταν κάτι ελέγχεται ψηφιακά, μειώνεται και ο αριθμός των ενστάσεων».
Εντοπιότητα: Κίνητρα στους νέους να δουλέψουν στον τόπο τους χωρίς πρόβλημα στέγασης
«Το πολύ σημαντικό που εισάγει το νομοσχέδιο είναι η εντοπιότητα», είπε ο κ. Λιβάνιος εξηγώντας:
«Όταν κάποιος δεν διοριστεί, έρχεται επιλαχών, αλλά για να μαζευτεί μια δεξαμενή κενών θέσεων και να γίνει ανακατανομή των επιλαχόντων πάλι χρειάζεται περίπου ένας χρόνος. Η εντοπιότητα θα λύσει σε σημαντικό βαθμό στη συντριπτική πλειοψηφία των δήμων αυτό το θέμα ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα στους υποψηφίους να επιλέξουν τις θέσεις για τις οποίες πραγματικά ενδιαφέρονται».
Από τα δημοσιογραφικά ρεπορτάζ ότι η ελληνική περιφέρεια χάνει πληθυσμό πολύ περισσότερο σε σχέση με τα μεγάλα αστικά κέντρα.Εμείς λοιπόν πριμοδοτούμε σε μεγάλο βαθμό την εντοπιότητα σε ορεινούς κυρίως και νησιωτικούς δήμους.
Θέλουμε ο νέος, ο οποίος είναι για παράδειγμα από το δήμο Αγράφων που τελειώνει το Οικονομικό Πανεπιστήμιο, εφόσον το επιθυμεί, να μπορέσει να εργαστεί στο δήμο Αγράφων όταν ανοίξει θέση.
Με τον τρόπο αυτό και δίνουμε κίνητρο ιδίως στους νέους ανθρώπους, να παραμείνουν στον τόπο τους, ιδίως στις νησιωτικές περιοχές. Επιλύουμε και ένα σημαντικό πρόβλημα που έχει να κάνει με την στέγη των δημοσίων υπαλλήλων αφού έχουμε δει ότι το κόστος της στέγης στην στις τουριστικές περιοχές ιδίως, είναι πάρα πολύ δυσβάσταχτο, παρά τα κίνητρα.
Στο κομμάτι των δημοσίων υπηρεσιών έχει παρατηρηθεί ότι ένας, για παράδειγμα από την Αθήνα που διορίζεται σε έναν ορεινό νησιωτικό δήμο μετά τα δύο χρόνια, πάντα αναζητεί κάποιον τρόπο να επιστρέψει πίσω στην Αθήνα, οπότε δημιουργείται πάλι ένα κενό στα νησιά και ουσιαστικά έχει παρατηρηθεί ότι νιώθουμε ότι ρίχνουμε ένα νερό σε ένα βαρέλι δίχως πάτο.
ΑΣΕΠ: Τα κόμματα δεν υπερψήφισαν το νομοσχέδιο
«Τα κόμματα επέλεξαν να μην το ψηφίσουν. Σεβαστή προφανώς η άποψή τους, αλλά ο διάλογος είναι απαραίτητο στοιχείο, ιδίως σε θέματα που μπορεί να υπάρξει συναίνεση, τόνισε ο υπουργός Εσωτερικών.
Τα δύο κόμματα, το δεύτερο και τρίτο σε μέγεθος κοινοβουλευτικό κόμμα καταψήφισαν το άρθρο για την εντοπιότητα, χωρίς να είναι και ξεκάθαροι οι λόγοι και δεν υπήρχε διαφωνία επί της ουσίας.
Υπάρχουν θέματα τα οποία απαιτούν συναίνεση και θα σας πω δύο θέματα. Το πρώτο, για παράδειγμα, όταν θα έρθει κάποια στιγμή το επόμενο έτος.
Η επιστολική ψήφος θα έρθει κάποια στιγμή μέσα στο 2025 . Πρέπει να υπερψηφιστεί η σχετική διάταξη και το σχετικό νομοθέτημα από όλα τα κόμματα και αφετέρου κάποια στιγμή μπορεί να ανοίξει και το ζήτημα της συνταγματικής αναθεώρησης», είπε ο υπουργός Εσωτερικών.
Θα γίνει διάλογος και υπάρχει και ένα πραγματικό στοιχείο το οποίο δεν μπορεί να αγνοηθεί, ότι η επιστολική ψήφος εφαρμόστηκε και θα έλεγα με πάρα πολύ μεγάλη επιτυχία στις ευρωεκλογές από 200.000 συμπολίτες μας».
ΑΣΕΠ: Τα δέκα μεγαλύτερα προβλήματα στις προσλήψεις
Η Ετήσια Έκθεση Πεπραγμένων του ΑΣΕΠ για το 2023, που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, φέρνει στο φως σημαντικά προβλήματα και αδυναμίες του θεσμικού πλαισίου για την πρόσληψη προσωπικού στο Ελληνικό Δημόσιο.
Από την πολυπλοκότητα στη μοριοδότηση και τις καθυστερήσεις στη δημοσίευση αποτελεσμάτων, έως την αμφισβητούμενη αντικειμενικότητα της διαδικασίας λόγω συμμετοχής πολιτικών στελεχών, η έκθεση αποκαλύπτει ένα σύστημα που πασχίζει να ισορροπήσει μεταξύ διαφάνειας και αποτελεσματικότητας. Τα ευρήματα αναδεικνύουν την ανάγκη για βαθιές μεταρρυθμίσεις, καθώς η αργή υιοθέτηση ψηφιακών εργαλείων, οι ελλείψεις ειδικευμένου προσωπικού και η αύξηση ακυρώσεων από δικαστικές αποφάσεις υπογραμμίζουν την επιτακτικότητα για μια πιο αξιόπιστη και δίκαιη δημόσια διοίκηση.
Τα δέκα πιο σοβαρά προβλήματα και αδυναμίες στο θεσμικό πλαίσιο για την πρόσληψη προσωπικού στο Ελληνικό Δημόσιο όπως αποτυπώνονται στην Ετήσια Έκθεση Πεπραγμένων του ΑΣΕΠ για το 2023 είναι τα εξής:
1. Προβλήματα με τη συμμετοχή πολιτικών στελεχών
Η πλειοψηφική συμμετοχή πολιτικών στελεχών στις φάσεις προεπιλογής διευθυντικών θέσεων δημιούργησε υπόνοιες για πολιτικά κίνητρα στις τελικές αποφάσεις. Αυτό έθεσε υπό αμφισβήτηση την αντικειμενικότητα της διαδικασίας.
2. Πολυπλοκότητα στη μοριοδότηση δεξιοτήτων
Η εφαρμογή νέων κριτηρίων για την αξιολόγηση δεξιοτήτων, όπως η διακρίβωση ικανοτήτων μέσω δοκιμασιών, προκάλεσε αντιδράσεις. Οι υποψήφιοι ανέφεραν ότι τα κριτήρια ήταν δύσκολα κατανοητά, ενώ οι διαδικασίες χαρακτηρίστηκαν από έλλειψη σαφήνειας, καθιστώντας δύσκολη τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις.
3. Καθυστερήσεις στη δημοσίευση αποτελεσμάτων
Παρά τις προσπάθειες για επιτάχυνση των διαδικασιών, οι καθυστερήσεις στις ανακοινώσεις αποτελεσμάτων συνεχίζονται. Αυτό οδήγησε σε έντονη δυσαρέσκεια από τους υποψηφίους, ειδικά για τις θέσεις τακτικού προσωπικού, όπου αρκετές αναπληρώσεις διενεργήθηκαν λόγω αποχωρήσεων.
4. Μεγάλος αριθμός ενστάσεων και αιτήσεων θεραπείας
Το 2023 υποβλήθηκαν συνολικά 2.443 ενστάσεις και αιτήσεις θεραπείας, εκ των οποίων πολλές αφορούσαν λάθη στους πίνακες κατάταξης ή παραλείψεις στοιχείων. Αυτό αποκαλύπτει ελλείψεις στον αρχικό έλεγχο και την επεξεργασία των αιτήσεων.
5. Αύξηση των ακυρώσεων από δικαστικές αποφάσεις
Το ποσοστό των δικαστικών αποφάσεων που ακύρωσαν ενέργειες του ΑΣΕΠ αυξήθηκε στο 9% το 2023, από 7% το προηγούμενο έτος. Αυτό σημαίνει ότι περισσότερες αποφάσεις του ΑΣΕΠ κρίθηκαν ως μη σύμφωνες με τη νομοθεσία, γεγονός που υποδηλώνει προβλήματα νομιμότητας ή αδυναμία εφαρμογής των διατάξεων με ακρίβεια.
6. Ελλείψεις ειδικευμένου προσωπικού
Το ΑΣΕΠ ανέφερε ότι από τις προβλεπόμενες 18 θέσεις ειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού, μόνο 17 καλύπτονται, ενώ μία παραμένει κενή. Η ανεπάρκεια αυτή επηρεάζει την ποιότητα της εργασίας, ειδικά σε τομείς που απαιτούν εξειδικευμένη γνώση.
7. Ανεπαρκής ηλεκτρονική διακυβέρνηση
Παρά την πρόοδο στην ψηφιοποίηση, η αργή υιοθέτηση και εφαρμογή ηλεκτρονικών εργαλείων δυσκολεύει τη διαχείριση μεγάλου όγκου αιτήσεων. Υποψήφιοι κατήγγειλαν προβλήματα πρόσβασης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, με αποτέλεσμα να χάσουν προθεσμίες.
8. Αποτυχία κάλυψης κενών θέσεων
Από τις 8.144 θέσεις τακτικού προσωπικού που προκηρύχθηκαν, πολλές έμειναν κενές λόγω αποτυχιών στην εύρεση κατάλληλων υποψηφίων ή στην ολοκλήρωση των διαδικασιών εντός χρονοδιαγράμματος. Οι καθυστερήσεις αυτές αύξησαν την πίεση σε δημόσιες υπηρεσίες.
9. Αναποτελεσματικότητα στις επιθεωρήσεις
Από τις 55 υποθέσεις που ελέγχθηκαν για τη διαπίστωση νομιμότητας, αρκετές αποκάλυψαν παρατυπίες, όπως προσλήψεις που έγιναν κατά παράβαση της νομοθεσίας. Αυτές οι περιπτώσεις παραπέμφθηκαν στις δικαστικές αρχές, προκαλώντας περαιτέρω καθυστερήσεις.
10. Ανισότητες στις ευκαιρίες προσλήψεων
Υπήρξαν αναφορές για άνιση μεταχείριση μεταξύ υποψηφίων διαφορετικών γεωγραφικών περιοχών, καθώς η «εντοπιότητα» προσδίδει επιπλέον μόρια σε ορισμένες κατηγορίες θέσεων. Αυτό προκάλεσε αντιδράσεις από υποψηφίους που θεωρούν ότι το μέτρο δεν εξυπηρετεί την αξιοκρατία.