ΑΣΕΠ 2021: Τέλος όσα ξέραμε – Έτσι θα γίνονται οι προσλήψεις στο Δημόσιο

ΑΣΕΠ: Από ανατροπή σε ανατροπή πηγαίνει το θέμα των προσλήψεων μέσω προκηρύξεων του ΑΣΕΠ καθώς μια νέα απόφαση της Κυβέρνησης φέρνει τα πάνω… κάτω!

Η απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ, στην ουσία αφορά τις αλλαγές που ψηφίστηκαν με τον πρόσφατο νόμο στη Βουλή και πλέον αναγνωρίζει μόρια σε όλα τα πτυχία που ο υποψήφιος προσκομίζει προς υποστήριξη της αίτησης του ενώ, στο παρελθόν γινόταν αποκλειστικά μόνο μέσω της συνέντευξης.

Οι αιτήσεις συμμετοχής στη διαδικασία πλήρωσης θέσεων με σειρά προτεραιότητας υποβάλλονται ηλεκτρονικά στο ΑΣΕΠ αποκλειστικά μέσω του διαδικτυακού του τόπου, ανάλογα με την κατηγορία των προς πλήρωση θέσεων (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ)

Σε πρώτη φάση, κατά τη διάρκεια των αιτήσεων, οι υποψήφιοι δεν χρειάζεται να επισυνάψουν δικαιολογητικά παρά μόνο όταν κληθούν από τον ΑΣΕΠ

Προσοχή πρέπει να δείξουν οι υποψήφιοι καθώς πλέον λόγω της ηλεκτρονικής αίτησης η παράλειψη συμπλήρωσης ενός εκ των πεδίων, για παράδειγμα μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών, γνώση ξένης γλώσσας ή εμπειρία, συνεπάγεται τη μη αναγνώριση του προσόντος ακόμα και αν έχουν επισυναφθεί τα σχετικά δικαιολογητικά.

ΑΣΕΠ: Η διαδικασία

Πίνακες υποψηφίων που καλούνται προς υποβολή δικαιολογητικών

Η Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού καλεί εκείνους τους υποψηφίους που έχουν καταβάλει το αντίτιμο του απαιτούμενου παραβόλου μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής.

Προσωρινοί πίνακες κατάταξης, διοριστέων/ προσληπτέων και απορριπτέων υποψηφίων

Στους προσωρινούς πίνακες κατάταξης παρατίθενται οι προτιμήσεις των υποψηφίων, καθώς και τα στοιχεία, κριτήρια και ιδιότητες με βάση τα οποία καθορίστηκε η σειρά κατάταξης των υποψηφίων.

Στον προσωρινό πίνακα απορριπτέων εγγράφονται οι υποψήφιοι που δεν έχουν πληρώσει το απαιτούμενο παράβολο μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής ή έχουν υπερβεί το προβλεπόμενο στην προκήρυξη όριο ηλικίας ή δεν διαθέτουν τα απαιτούμενα από την προκήρυξη προσόντα διορισμού ή αποκλείονται βάσει άλλης νόμιμης αιτιολογίας.

Οι προσωρινοί πίνακες αναρτώνται στον διαδικτυακό τόπο του ΑΣΕΠ, το οποίο εκδίδει δελτίο τύπου με το οποίο γνωστοποιείται η σχετική καταχώριση.

Ενστάσεις

Κατά των προσωρινών πινάκων οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ασκήσουν ένσταση ενώπιον του ΑΣΕΠ μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δέκα (10) ημερών.

Το ΑΣΕΠ εξετάζει τις ενστάσεις που υποβλήθηκαν κατά των προσωρινών πινάκων και διενεργεί αυτεπάγγελτο έλεγχο των αιτήσεων και των δικαιολογητικών των υποψηφίων που περιλαμβάνονται στον προσωρινό πίνακα διοριστέων/προσληπτέων.

Αιτήσεις συμμετοχής – Δικαιολογητικά

Τα απαιτούμενα από την προκήρυξη δικαιολογητικά επισυνάπτονται ηλεκτρονικά στην αίτηση συμμετοχής του υποψηφίου (ενιαία αίτηση).

Τα πιστοποιητικά θα πρέπει να έχουν εκδοθεί και προσκομισθεί στο ΑΣΕΠ εντός της προθεσμίας υποβολής ενστάσεων κατά των αρχικών πινάκων κατάταξης και αποκλειομένων για τυπικούς λόγους.

Συνυποβολή υπόλοιπων δικαιολογητικών

α) τον προς αναγνώριση τίτλο σπουδών σε νομίμως επικυρωμένο φωτοαντίγραφο και επίσημη μετάφραση αυτού και

β) φωτοαντίγραφο της πρωτοκολλημένης υποβληθείσας αντίστοιχης αίτησης αναγνώρισης προς τον ΔΟΑΤΑΠ ή το ΑΤΕΕΝ

Μετά τον έλεγχο των αιτήσεων και των δικαιολογητικών των υποψηφίων, η επιτροπή καταρτίζει αρχικούς πίνακες κατάταξης ανά γνωστικό αντικείμενο/ειδικότητα και αποκλειομένων για τυπικούς λόγους, ενώ καλεί σε ατομική δομημένη συνέντευξη τους υποψηφίους με τη μεγαλύτερη βαθμολογία κατά τη σειρά τους στον προσωρινό πίνακα κατάταξης και σε αριθμό διπλάσιο τουλάχιστον του αριθμού των προς πλήρωση θέσεων ανά γνωστικό αντικείμενο/ειδικότητα, εφόσον υπάρχει επαρκής αριθμός υποψηφίων.

Μοριοδότηση

1. Κάθε θεματική ενότητα της δομημένης συνέντευξης, καθώς και η επικοινωνιακή ικανότητα, βαθμολογείται από κάθε μέλος της επιτροπής χωριστά, με ακέραιο αριθμό ή με προσέγγιση ενός δεκάτου του βαθμού.

2. Η επίδοση του υποψηφίου για κάθε θεματική ενότητα, καθώς και για την επικοινωνιακή ικανότητα, αξιολογείται σε κλίμακα από 0 έως 10 μονάδες, ως εξής:

α) από 9 έως 10 μονάδες, ως εξαιρετική,

β) από 7 έως και 8,9 μονάδες, ως πολύ καλή,

γ) από 5 έως και 6,9 μονάδες, ως ικανοποιητική,

δ) από 3 έως και 4,9 μονάδες, ως οριακά αποδεκτή και

ε) από 0 έως και 2,9 μονάδες, ως ανεπαρκής.

3. Η βαθμολογία που λαμβάνει ο υποψήφιος από κάθε μέλος της επιτροπής για κάθε θεματική ενότητα, συμπεριλαμβανομένης και της επικοινωνιακής ικανότητας, είναι το γινόμενο που προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό των ως άνω μονάδων (από 0 έως 10) επί (x) αντίστοιχο συντελεστή, ο οποίος καθορίζεται ως εξής:

Κριτήρια μοριοδότησης Συντελεστής (μονάδες 0-10 x)

Συμμετοχή στη συνολική βαθμολογία (800 μονάδες)

1. Επιστημονική κατάρτιση στο αντικείμενο της θέσης 40 έως 400 μονάδες

2. Επαγγελματική εμπειρία 30 έως 300 μονάδες

3. Επικοινωνιακή ικανότητα 10 έως 100 μονάδες

4. Η τελική μοριοδότηση της συνέντευξης κάθε υποψηφίου προκύπτει από το άθροισμα του μέσου όρου της βαθμολογίας των μελών της αρμόδιας επιτροπής για κάθε θεματική ενότητα, συμπεριλαμβανομένου και του μέσου όρου της βαθμολογίας των μελών από τη μοριοδότηση της επικοινωνιακής ικανότητας, κατόπιν συζήτησης και ανταλλαγής τεκμηριωμένων απόψεων που πραγματοποιείται μετά το πέρας της συνέντευξης ή/και του συνόλου των συνεντεύξεων. Το σύνολο των μορίων που μπορεί να λάβει ένας υποψήφιος από τη συνέντευξη, με προσέγγιση εκατοστού, δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 800 μονάδες.

5. Το περιεχόμενο της δομημένης συνέντευξης με τα κρίσιμα και ουσιαστικά σημεία αυτής αναφέρεται συνοπτικά στο πρακτικό της επιτροπής, το οποίο συντάσσεται για τον σκοπό αυτό. Προς υποβοήθηση και μόνο της επιτροπής στη σύνταξη του πρακτικού, διενεργείται ηχητική καταγραφή της συνέντευξης με χρήση κατάλληλου εξοπλισμού. Το παραγόμενο αρχείο ήχου καταστρέφεται αμέσως μετά τη σύνταξη και υπογραφή του σχετικού πρακτικού, συντασσόμενου προς τούτο σχετικού πρωτοκόλλου καταστροφής. Απαραίτητο και κρίσιμο στοιχείο του πρακτικού αποτελεί η μοριοδότηση κάθε υποψηφίου, η οποία αιτιολογείται συνοπτικά από κάθε μέλος της επιτροπής ως προς τα επιμέρους αξιολογούμενα μέρη της συνέντευξης.

Στο τέλος καταρτίζονται οι τελικοί πίνακες στους οποίους οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλλον ενστάσεις εντός 10 ημερών

ΑΣΕΠ: Ψηφιακά οι προσλήψεις

Την ίδια ώρα, το… τσουνάμι ψηφιακών αλλαγών «παρέσυρε» και τον τρόπο με τον οποίο γίνονται πλέον οι προσλήψεις στο Δημόσιο μέσω ΑΣΕΠ.

Το έργο «Αναβάθμιση του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος ΑΣΕΠ στο Σύγχρονο Ψηφιακό Περιβάλλον Προσλήψεων του Δημόσιου Τομέα» αποτελεί το κύριο σύστημα ψηφιακού μετασχηματισμού του ΑΣΕΠ, με βάση τον σχεδιασμό εκ νέου και την αξιοποίηση του υφιστάμενου πληροφοριακού συστήματος, όπου αυτό κριθεί αναγκαίο.

Στόχος του ψηφιακού μετασχηματισμού του ΑΣΕΠ είναι να ακολουθηθούν οι καλύτερες πρακτικές και καινοτόμες τεχνολογίες, με γνώμονα πάντα την απλούστευση των διαδικασιών και την αποτελεσματικότερη, άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών και των φορέων, προκειμένου να υποστηρίζει τον ενισχυμένο ρόλο του ΑΣΕΠ στο σύγχρονο οικοσύστημα πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου.

Η τρέχουσα διαδικασία πλήρωσης θέσεων με γραπτό διαγωνισμό διέπεται από το άρθρο 17 του ν. 2190/1994. Οι διαγωνισμοί διεξάγονται από Κεντρική Επιτροπή που συγκροτεί το ΑΣΕΠ, από μέλη του και τρίτους εμπειρογνώμονες, ενώ είναι δυνατή και η χρήση της μεθόδου των ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών.

Για την εκπλήρωση της αποστολής του διαχρονικά το ΑΣΕΠ παραμένει σταθερά προσανατολισμένο στην αξιοποίηση της πληροφορικής και της τεχνολογίας, με σκοπό τη βελτιστοποίηση των επιχειρησιακών του μεθόδων και διαδικασιών από άποψη
ταχύτητας και αξιοπιστίας, καθώς και την οικοδόμηση μιας ανοιχτής, διαφανούς και προσιτής στον πολίτη δράσης.

Το εν λόγω έργο αποτελεί το βασικό και ολοκληρωμένο κορμό υλοποίησης ενόψει του εκσυγχρονισμού του συστήματος προσλήψεων στο δημόσιο τομέα και της ενίσχυσης του ΑΣΕΠ Ενδεικτικά περιλαμβάνει επί μέρους δράσεις που αφορούν στα εξής:

  • Υλοποίηση όλων εκείνων των αναγκαίων δράσεων για μετεγκατάσταση των πληροφοριακών συστημάτων του ΑΣΕΠ (e-ΑΣΕΠ) στο Κυβερνητικό Νέφος του Δημοσίου Τομέα (G-Cloud) σύμφωνα και με το ν. 4727/2020, υποχρεωτικά έως την 1/1/2022.
  • Υλοποίηση όλων εκείνων των απαιτούμενων δράσεων (τόσο σε H/W όσο και σε S/W πέραν των υποδομών του G-Cloud) για την ενίσχυση και κυρίως τη βελτιστοποίηση του υφιστάμενου πληροφοριακού συστήματος του ΑΣΕΠ με σκοπό να ανταποκριθεί στο νέο περιβάλλον προσλήψεων και τις συνεχώς αυξανόμενες αρμοδιότητες του ΑΣΕΠ στο χώρο των προσλήψεων. Ιδιαίτερη σημασία θα πρέπει να δοθεί στην ενίσχυση του υποσυστήματος γραπτών διαγωνισμών.
  • Συμπλήρωση αδειοδότησης (licenses) για την κάλυψη των απαιτούμενων δράσεων.
  • Υλοποίηση ολοκληρωμένων δράσεων ώστε να εκτελείται η εργασία των υπαλλήλων
    του ΑΣΕΠ απομακρυσμένα και με ασφαλή τρόπο.
  • Αναβάθμιση των διαδικασιών και του επιπέδου ασφάλειας, με την επικαιροποίηση και υλοποίηση νέας πολιτικής ασφάλειας πληροφοριών.
  • Επικαιροποίηση της πολιτικής επιχειρησιακής συνέχειας (Business Continuity) με υλοποίηση υπηρεσιών Disaster Recovery αξιοποιώντας το G-Cloud ή/και τις υποδομές του ΑΣΕΠ.
  • Συμμόρφωση με το GDPR, εκπόνηση μελέτης αντικτύπου (DPIA).
  • Υλοποίηση διαλειτουργικοτήτων και ενσωμάτωσή τους στα πληροφοριακά συστήματα του ΑΣΕΠ. Προτείνεται να υιοθετηθεί η λογική των framework agreements (αγορά ανθρωπομηνών από την αγορά) όπως είχε αναφερθεί από τον κ.Υπουργό στο eGovernment Forum.
  • Διασύνδεση με το Κεντρικό Σύστημα Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου, ακολουθώντας τις βέλτιστες πρακτικές για σχεδιασμό και υλοποίηση της διαλειτουργικότητας και ένταξή της στο Κέντρο Διαλειτουργικότητας (ΚΕΔ) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
  • Μελέτες ωρίμανσης για την υλοποίηση των παραπάνω αναφερόμενων εργασιών.
  • Εκπαίδευση του προσωπικού που θα υποστηρίζει τη νέα υποδομή και τις διαδικασίες. Στο συνολικό παραπάνω πλαίσιο ενεργειών και δεδομένης της τεχνικής πολυπλοκότητας κρίνεται σκόπιμη η ύπαρξη ενός τεχνικού συμβούλου που θα συνδράμει
    την όλη προσπάθεια του ΑΣΕΠ.

Οι σύγχρονες τεχνολογίες της πληροφορικής και των επικοινωνιών, δύναται να αξιοποιηθούν αποτελεσματικά, προκειμένου να ανταπεξέλθουν με ταχύτητα, ασφάλεια και αξιοπιστία στις ανάγκες που απορρέουν από την πραγματοποίηση του νέου περιβάλλοντος προσλήψεων στο δημόσιο τομέα που ουσιαστικά μετασχηματίζει ψηφιακά το ΑΣΕΠ.