Τιμή βενζίνης: Απίστευτο είναι αυτό που ζουν οι καταναλωτές σε όλη τη χώρα, με τις τιμές στα καύσιμα να έχουν εκτοξευθεί. Δεν θα μπορούμε να βγαίνουμε πλέον ούτε για τις πιο μικρές διαδρομές. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Μπορεί στην Αττική η συντριπτική πλειονότητα των πρατηρίων να πουλάει την αμόλυβδη βενζίνη κάτω από τα 2 ευρώ, ωστόσο η αποκλιμάκωση των τιμών υπολείπεται και μάλιστα σημαντικά της διεθνούς πτώσης των τιμών.
Και μπορεί την Παρασκευή να παρατηρήθηκε μια σημαντική άνοδος των διεθνών τιμών, σχεδόν 10 δολάρια το βαρέλι πάνω σε σχέση με το κλείσιμο της Πέμπτης, ωστόσο η τιμή αυτή υπολείπεται κατά πολύ από τα υψηλά που έχει σημειώσει η διεθνής τιμή του πετρελαίου.
Πιο συγκεκριμένα, η σημερινή τιμή του «μαύρου χρυσού» είναι στα 107,93 δολάρια το βαρέλι, ενώ το υψηλό 52 εβδομάδων είναι οριακά χαμηλότερα από τα 140 δολάρια το βαρέλι -συγκεκριμένα έχει φτάσει τα 139,13 δολάρια το βαρέλι. Με λίγα λόγια, από τα ανώτερα υψηλά η πτώση είναι της τάξεως του 22,4%.
Σε καμία περίπτωση η πτώση αυτή δεν έχει περάσει στις λιανικές τιμές. Αντίθετα, στην άνοδο της διεθνούς τιμής του πετρελαίου η προσαρμογή στην τιμή της αντλίας ήταν τρομερά γρήγορη.
Οι λιανικές τιμές με βάση τα όσα ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Ανάπτυξης, ουσιαστικά δεν έχουν παρουσιάσει ουσιαστική μεταβολή, ειδικά στην περιφέρεια.
Πιο συγκεκριμένα, η μέση τιμή της βενζίνης 95 οκτανίων την Πέμπτη διαμορφώθηκε στα 2,081 ευρώ το λίτρο, ενώ λίγες ημέρες πριν (την περασμένη Δευτέρα 14 Μαρτίου) ήταν στα ιστορικά υψηλά και συγκεκριμένα στα 2,11 ευρώ το λίτρο, δηλαδή μία οριακή πτώση 1,3%, δυσανάλογη της πτώσης της διεθνούς τιμής του πετρελαίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από την έναρξη του πολέμου μέχρι την περασμένη Δευτέρα η άνοδος της λιανικής τιμής ήταν της τάξεως του 11,5%. Η άνοδος στο ίδιο χρονικό διάστημα για την διεθνή τιμή του πετρελαίου ήταν 22%.
Στο diesel κίνησης η πτώση είναι μεγαλύτερη. Έτσι διαμορφώνεται με βάση τα στοιχεία της Πέμπτης σε μέσα επίπεδα στο 1,943 ευρώ το λίτρο, έναντι 1,997 ευρώ, πτώση 2,7%.
Αναφορικά με το πετρέλαιο θέρμανσης, αυτό διαμορφώνεται στο 1,544 ευρώ το λίτρο από 1,621 ευρώ το λίτρο, πτώση 4,7%.
Και ενώ αυτή είναι η εικόνα στην αγορά, άξια μνείας είναι η μεγάλη πτώση του περιθωρίου κέρδους για εταιρείες και πρατήρια σχεδόν κατά 50%.
Πιο συγκεκριμένα με βάση τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης στις 11 Μαρτίου το περιθώριο κέρδους για εταιρείες εμπορίας και πρατήρια ήταν στο 0,0629 ευρώ το λίτρο, ενώ μία εβδομάδα πριν ήταν στο 0,1138 ευρώ το λίτρο, πτώση 45%.
Σε όλη αυτή την κατάσταση, απορία προκαλούν οι δηλώσεις πρατηριούχων που προβλέπουν τιμές στην αντλία στα 2,5 ευρώ.
Σύμφωνα με ορισμένους εκπροσώπους του κλάδου, μετά τη μικρή αποκλιμάκωση στην τιμή του βαρελιού, πλέον καταγράφεται και πάλι αύξηση, καθώς την Πέμπτη το πετρέλαιο ανέβηκε κατά 10 δολάρια.
Όπως εκτιμούν, η αυξητική τάση μάλλον θα συνεχιστεί κι έτσι από την Τρίτη αναμένονται και νέες αυξήσεις.
Η μείωση που είδαν οι πρατηριούχοι ήταν της τάξης των 10 ευρώ ανά 1.000 λίτρα, αλλά σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους δεν θα κρατήσει πολύ.
Με την τιμή βενζίνης και diesel να ανεβαίνει συνεχώς και τις προβλέψεις να είναι ιδιαίτερα δυσοίωνες, η εξοικονόμηση καυσίμων με οικονομική οδήγηση είναι η μόνη λύση για να μειώσουμε τα έξοδα μετακίνησης.
Οι οδηγοί, πλέον, αναζητούν φθηνότερο κόστος μετακίνησης και αρκετοί στρέφονται στην αγορά μοντέλων διπλού καυσίμου. H τιμή της βενζίνης θα φτάσει στα 2,5 ευρώ το λίτρο μέχρι το τέλος της εβδομάδας ανέφερε το πρωί της Τετάρτης (9/3) ο Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων, Γιώργος Ασμάτογλου κάνοντας την εκτίμηση του, εν μέσω της ενεργειακής κρίσης που επιτείνει η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Πώς όμως μπορούν όμως οι καταναλωτές να προστατεύσουν την τσέπη τους με τις νέες αυτές εξελίξεις; Η μόνη λύση για να εξοικονομήσουμε καύσιμα και να μειώσουμε τα έξοδα μετακίνησης με το αυτοκίνητό μας, είναι η οικονομική οδήγηση.
Υπάρχουν κάποια έξυπνα tips που μπορούν να εφαρμόσουν εύκολα οι οδηγοί για να αυξήσουν την οικονομία καυσίμου. Ένας καλά ρυθμισμένος κινητήρας θα εξοικονομήσει μεγάλη ποσότητα καυσίμου. Αυτό σημαίνει ότι η καλή συντήρηση του κινητήρα είναι επιβεβλημένη.
Δείτε ποια είναι αυτά:
Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι κάθε επιπλέον κιλό στο αυτοκίνητα αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου. Έτσι, πράγματα που δεν χρειάζονται ή δεν είναι αναγκαία καλό είναι να μην υπάρχουν στο αυτοκίνητο.
Η καλή ποιότητα καυσίμου παίζει σημαντικό ρόλο. Είναι καλό να έχετε ένα συγκεκριμένο βενζινάδικο με καλή ποιότητα καυσίμου. Άλλωστε, το καύσιμο είναι υπεύθυνο για την καλή λειτουργία του κινητήρα και τα μειωμένα κατάλοιπα που αφήνει η καύση.
Η σταθερή ταχύτητα, χωρίς αυξομειώσεις, θεωρείται ο θεμέλιος λίθος της οικονομικής οδήγησης. Θα πρέπει να οδηγούμε με σύνεση και με παρόμοιο τρόπο που οδηγούμε στα χιόνια. Οι απότομες εναλλαγές του γκαζιού και οι απότομες επιταχύνσεις αυξάνουν την κατανάλωση. Ακόμα και οι προσπεράσεις μπορούν να γίνουν προοδευτικά. Η οδήγηση με χαμηλές στροφές συμβάλλει, επίσης, στην οικονομική οδήγηση.
Όταν πρόκειται να μείνουμε σταθεροί σε ένα σημείο για αρκετά λεπτά, καλό είναι να σβήσουμε τον κινητήρα. Το ρελαντί δεν θα βοηθήσει στη μείωση της κατανάλωσης. Αυτός είναι και ο λόγος που οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εφαρμόσει το Start-Stop στα αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια.
Πάντα χρησιμοποιούμε την ιδανική ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων, ώστε να μπορεί το αυτοκίνητα να κινηθεί ομαλά και άνετα, χωρίς ο κινητήρας να δουλεύει σε υψηλές στροφές. Οι πολλές στροφές αυξάνουν την κατανάλωση.
Το άνοιγμα των παραθύρων κατά τη διάρκεια της οδήγησης αυξάνει την κατανάλωση, γιατί αυξάνεται η αντίσταση του αέρα. Ειδικά η γρήγορη οδήγηση με ανοικτά παράθυρα αυξάνει κατακόρυφα την κατανάλωση καυσίμου.
Ο κλιματισμός στο αυτοκίνητο είναι ένας άλλος λόγος αύξησης της κατανάλωσης καυσίμου γιατί αναγκάζεται ο κινητήρας να δουλεύει πιο εντατικά για να δώσει την απαραίτητη ενέργεια στο σύστημα ψύξης. Παράλληλα, φθείρει περισσότερο τη μπαταρία.
Η οδήγηση σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος αυξάνει την κατανάλωση. Καλό είναι πριν ξεκινήσουμε να ψάξουμε εναλλακτικές διαδρομές για να πάμε στον τελικό προορισμό μας, προκειμένου να αποφύγουμε την αυξημένη κίνηση. Επίσης, μπορούμε να αποφύγουμε τις μετακινήσεις σε ώρες αιχμής.
Η επιβράδυνση στα φανάρια θα πρέπει να γίνεται ομαλά και σταδιακά. Αυτό βοηθάει στη μείωση του καυσίμου από το να φρενάρουμε απότομα λίγα μέτρα πριν.
Τέλος, τα σωστά φουσκωμένα ελαστικά είναι ένας άλλος παράγοντας οικονομίας. Πάντα τα φουσκώνουμε σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή. Ένα ελαστικό που δεν έχει τη σωστή πίεση όχι μόνο αυξάνει την κατανάλωση αλλά φθείρει το ελαστικό και μειώνει την πρόσφυση με το οδόστρωμα.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…