Courier: Ένα δικαίωμα που χιλιάδες άτομα δεν γνωρίζουν, έχουν στη διάθεσή τους και αυτό δεν είναι άλλο από την αποζημίωση που δικαιούνται από τον courier! Δείτε στο xristika.gr πώς θα την πάρετε…
Μια τρομερή ιστορία έρχεται στο φως της δημοσιότητας για να κάνει γνωστό σε όλους τι δικαιούνται σε παρόμοιες περιπτώσεις.
Φυσικά έχει να κάνει με ετεροχρονισμένη διανομή και την αντίδραση του καταναλωτή στη συνέχεια.
Δείτε την απίστευτη ιστορία που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του ΚΕΠΚΑ για να έχετε εικόνα για τα δικαιώματά σας.
Καταναλώτρια, την περίοδο της καραντίνας αντιμετώπιζε πρόβλημα με γνωστή ταχυδρομική εταιρία ταχυμεταφορών. Συγκεκριμένα, είχε πραγματοποιήσει μια διαδικτυακή αγορά, στις 12 Ιανουαρίου 2021, από ένα γνωστό ηλεκτρονικό κατάστημα παιχνιδιών.
Της είχαν υποσχεθεί πως θα παραλάβει την παραγγελία έως την 21η Ιανουαρίου 2021. Αυτό δυστυχώς δεν τηρήθηκε από την ταχυδρομική εταιρία, καθώς η παράδοση έγινε στις 5 Φεβρουαρίου 2021.
Η καταναλώτρια, μόλις έμαθε από το ΚΕ.Π.ΚΑ. πως δικαιούται αποζημίωση 6 ευρώ, ανά ημέρα καθυστέρησης, έγινε αμέσως μέλος και ξεκίνησε τη διαδικασία της καταγγελίας για να διεκδικήσει όσα δικαιούται.
Το μέλος μας, κατόπιν των οδηγιών που της δώσαμε, μας προσκόμισε όλα τα απαραίτητα έγγραφα, για να απαιτήσουμε από την ταχυδρομική υπηρεσία την αποζημίωση, για τη μεγάλη καθυστέρηση παράδοσης της παραγγελίας.
Η αρχική άρνηση και «αδιαφορία» της ταχυδρομικής υπηρεσίας, για την υλοποίηση του αιτήματος και του νόμιμου δικαιώματος που άσκησε η καταναλώτρια, μας οδήγησε στην επιλογή της έντονης πίεσης από πλευράς ΚΕ.Π.ΚΑ., αποστέλλοντας, παράλληλα, την υπόθεση και στους αρμόδιους φορείς που συνεργαζόμαστε.
Τελικά, καταφέραμε να δικαιώσουμε την καταναλώτρια, καθώς η ταχυδρομική υπηρεσία αποζημίωσε το μέλος μας, με το ποσό των 96 ευρώ (16 ημέρες επί 6 ευρώ), που δικαιούταν από τη μεγάλη καθυστέρηση, που προέκυψε την περίοδο της καραντίνας.
Η καταναλώτρια έλαβε την αποζημίωση, στις 12 Ιουλίου 2021, μετά από 6 μήνες αγώνα του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Οι εταιρίες ταχυμεταφορών, όταν ξεκίνησε η κρίση του κορωνοϊού, το Μάρτιο το 2020, δημιούργησαν αρκετά προβλήματα, στους καταναλωτές. Λόγω της αύξησης των ηλεκτρονικών αγορών, δεν ανταποκρίθηκαν σε έγκαιρες παραδόσεις προϊόντων, σύμφωνα με τις υποχρεώσεις τους. Τα προβλήματα αυτά εντάθηκαν, τρομακτικά, την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. ανέλαβε πρωτοβουλία και ενημέρωσε με δελτίο τύπου και συνεντεύξεις σε τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς και στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, τους καταναλωτές, για το δικαίωμα τους, σε αποζημίωση, αφού Πολιτεία και φορείς αδιαφόρησαν, για την ταλαιπωρία των καταναλωτών.
Το ΚΕ.Π.ΚΑ., ακόμη και τώρα, παρακολουθεί καταγγελίες μελών του, εναντίον εταιριών ταχυμεταφορών, πιέζοντας, ώστε να αποζημιωθούν όλα τα μέλη του.
Στο τέλος, όλοι μαζί μπορούμε να καταφέρουμε πολλά. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τα δικαιώματά μας και να τα διεκδικούμε μέσα από ενεργές, ανεξάρτητες και εθελοντικές Ενώσεις Καταναλωτών, όπως το ΚΕ.Π.ΚΑ.
Courier: Η μεγάλη κοροϊδία των εταιρειών
Σου έχει συμβεί κι εσένα να βρίσκεις ειδοποιητήριο από εταιρία courier έξω από την πόρτα σου και να αναρωτιέσαι “πως και δεν άκουσα το κουδούνι, αφού ήμουν εδώ όλη μέρα”; Αν ναι, δεν είσαι ο μόνος.
Όχι δεν χάλασε το κουδούνι σου, δεν ήσουν τουαλέτα όταν ήρθε ο courier, ούτε μιλούσες στο τηλέφωνο και δεν άκουσες.
Απλώς οι εταιρίες courier έχουν βρει μια πάρα πολύ ωραία πατέντα για να μειώνουν τα έξοδά τους.
Αντί να σου φέρνουν το δέμα στο σπίτι, έρχονται και σου αφήνουν απλώς το ειδοποιητήριο! Ναι αυτό που ακούς. Δεν έχουν καν το δέμα μαζί τους.
Απλώς έρχονται και σου αφήνουν το χαρτάκι. Εσύ το βλέπεις, λες θα ήρθαν οι άνθρωποι και δεν τους άκουσα και πας να παραλάβεις το δέμα από το κατάστημά τους.
Με αυτό τον τρόπο οι εταιρίες courier και τα franchise καταστήματά τους, γλιτώνουν ένα σωρό λεφτά.
Φαντάσου πως το κάθε μηχανάκι μπορεί στο κουτί του να μεταφέρει πχ 40 δέματα. Αν για κάθε δέμα ο οδηγός κατεβαίνει, χτυπάει κουδούνι, ανεβαίνει στον όροφο, κάνει την παράδοση, πάρει υπογραφές κλπ, χάνει περίπου 10 λεπτά. Άρα θέλει 400 λεπτά για αυτά τα 40 δέματα. Δηλαδή 6,5 ώρες. Βάλε και τα πήγαινε έλα, το έφαγε το μεροκάματό του.
Δηλαδή η εταιρία πρέπει να πληρώσει ένα ολόκληρο μεροκάματο μόνο για 40 δέματα. Η εταιρία courier όμως, εκείνη τη μέρα πρέπει να παραδώσει πχ 1.000 δέματα. Άρα χρειάζεται 25 μηχανάκια για να κάνει όλες τις παραδόσεις. Αυτό σημαίνει 25 μεροκάματα, 25 ασφαλιστικές εισφορές, 25 έξοδα για βενζίνες, 25 κινητά τηλέφωνα, 25 POS κλπ.
Κορόιδο είναι λοιπόν η εταιρία να σου φέρει το δέμα; Αντί αυτού σου αφήνει μόνο το ειδοποιητήριο.
Με αυτό τον τρόπο αντί να χρειάζεται 25 μηχανάκια, τώρα χρειάζεται μόνο 3, τα οποία παραδίδουν από 330 χαρτάκια το καθένα! Αυτό είναι όλο. Έτσι οι εταιρείες κάνουν 88% (!) μείωση του κόστους παραδόσεων.
Εσύ το κορόιδο τώρα, παίρνεις τηλέφωνο και λες μπορείτε να μου το ξαναφέρετε;
Η εταιρία είναι έτοιμη για αυτό το ενδεχόμενο. Φυσικά και μπορούμε κύριε, αλλά δεν μπορούμε να σας ορίσουμε συγκεκριμένη ώρα.
Εσύ σκέφτεσαι πως θα πρέπει να πάρεις μια ολόκληρη μέρα άδεια από τη δουλειά να περιμένεις πότε θα έρθει ο courier κι έτσι αποφασίζεις να πας να το πάρεις μόνος σου.
Πάλι είναι κερδισμένη η εταιρία!
Σε πολλές περιπτώσεις δε, συμβαίνει κάτι το ακόμα πιο κωμικό. Δεν αφήνουν ούτε καν ειδοποιητήριο. Απλώς σου έρχεται ένα μήνυμα στο κινητό.
Παίρνεις εσύ τηλέφωνο και λες εδώ ήμουν σπίτι και δεν πέρασε κανείς. Δεν γίνεται αυτό κύριε σου λέει η εταιρία, ο courier πέρασε και δεν ήσασταν εκεί. Άντε βρες το δίκιο σου εσύ. Μα καλά πως πέρασε αφού δεν άφησε ούτε καν ειδοποιητήριο ρωτάς; Δεν ξέρουμε κύριε σου απαντάνε. Μπορεί να το πήρε ο αέρας, ή κάποιος άλλος ένοικος της πολυκατοικίας. Εμείς είμαστε καλυμμένοι από τον νόμο με το SMS μήνυμα που σας στέλνουμε διότι νομικά και αυτό παίζει τον ρόλο ειδοποίησης.
Πάρτο απόφαση φίλε. Είτε θα έρθεις από εδώ να παραλάβεις το δέμα σου είτε δεν θα το παραλάβεις ποτέ. Πάντως άκρη με εμάς δεν θα βρεις. Και στην τελική τυχερός είσαι που σου απαντήσαμε και στο τηλέφωνο. Συνήθως οι περισσότερες τέτοιες εταιρείες σε βάζουν σε αναμονή μισή ώρα μόνο και μόνο για να βαρεθείς, να το κλείσεις και να πας από εκεί.
Courier: Τα δικαιώματα των καταναλωτών
H ΕΕΤΤ απευθύνει χρήσιμες συμβουλές στους καταναλωτές-χρήστες ταχυδρομικών υπηρεσιών και εφιστά την προσοχή στα ακόλουθα:
Κόστος αποστολής: Ελέγξτε εάν το κόστος αποστολής είναι ενιαίο ή διαφοροποιείται ανά περιοχή και επίσης, εάν επηρεάζεται από παράγοντες όπως το ογκομετρικό βάρος της αποστολής (για αντικείμενα που ξεπερνούν το καθορισμένο από την εταιρία όριο βάρους ή/και είναι ογκώδη, όπως π.χ. ηλεκτρικές συσκευές), την παράδοση στον χώρο του παραλήπτη ή σε δυσπρόσιτες περιοχές, την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών (π.χ. express).
Χρόνος παράδοσης: Ενημερωθείτε από τον ταχυδρομικό πάροχο για τον αναμενόμενο χρόνο παράδοσης ή/και τη δυνατότητα παροχής εξειδικευμένων υπηρεσιών ως προς τον χρόνο παράδοσης (π.χ. αυθημερόν παράδοση, επίδοση σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή σε μη εργάσιμη ημέρα), οι οποίες ενδέχεται να συνεπάγονται επιπλέον χρέωση.
Τρόπος παραλαβής: Πληροφορηθείτε για τις διαθέσιμες επιλογές παραλαβής του ταχυδρομικού αντικειμένου (π.χ. στον χώρο σας, από καταστήματα της εταιρίας, από θυρίδα, από σημεία εξυπηρέτησης με διευρυμένο ωράριο κ.λπ.) καθώς και για τη δυνατότητα αλλαγής διεύθυνσης επίδοσης του αντικειμένου (υπηρεσίες ανακατεύθυνσης της αποστολής σε άλλη διεύθυνση).
Παρακολούθηση αποστολής: Ενημερωθείτε για την πορεία παράδοσης του ταχυδρομικού αντικειμένου, π.χ. από την ιστοσελίδα της επιχείρησης, μέσω sms, email, τηλεφώνου κ.λπ.
Επανάληψη της προσπάθειας επίδοσης: Οι ταχυδρομικοί πάροχοι υποχρεούνται σε δεύτερη προσπάθεια επίδοσης του αντικειμένου, σε περίπτωση απουσίας σας κατά την αρχική προσπάθεια, με σχετική έγγραφη ειδοποίησή σας.
Παραλαβή με επιφύλαξη: Έχετε τη δυνατότητα είτε να παραλάβετε με επιφύλαξη είτε να δηλώσετε επιφύλαξη εντός μίας ημέρας από την παραλαβή του ταχυδρομικού αντικειμένου, δηλώνοντάς το εγγράφως, εάν το αντικείμενο που σας παραδίδεται έχει υποστεί φθορά ή είναι κατεστραμμένο.
Δυνατότητα μη υπογραφής: Με σκοπό την προληπτική προστασία της δημόσιας υγείας, επιτρέπεται, κατ’ εξαίρεση και μόνο προσωρινά, η επίδοση ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών χωρίς υπογραφή του παραλήπτη. Σε περίπτωση που γίνεται χρήση της δυνατότητας αυτής, ο διανομέας βεβαιώνει την επίδοση και καταγράφει, τουλάχιστον, ημερομηνία, τόπο, ώρα επίδοσης και τα στοιχεία του παραλήπτη, ή/και την καταχώρηση μοναδικού προσωπικού κωδικού αναγνώρισης που θα έχει αποσταλεί στους παραλήπτες.
Δικαίωμα αποζημίωσης: Έχετε δικαίωμα να αιτηθείτε αποζημίωση εντός 6 μηνών για την πλημμελή παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών, σε περίπτωση ολικής ή μερικής απώλειας/κλοπής/καταστροφής του περιεχομένου επιστολής ή δέματος, καθώς και την εκπρόθεσμη επίδοση του ταχυδρομικού αντικειμένου, σύμφωνα με τους όρους που προβλέπονται στην ατομική σύμβαση που υπογράψατε κατά την αποστολή.
Επιστροφή προϊόντων: Ενημερωθείτε για τη δυνατότητα επιστροφής προϊόντων και τους διαθέσιμους τρόπους αποστολής που σας δίνει το ηλεκτρονικό κατάστημα (π.χ. μέσω συνεργαζόμενης ταχυδρομικής επιχείρησης ή με εταιρία της επιλογής σας) καθώς και το σχετικό κόστος.
Έρευνα αγοράς: Προβείτε σε έρευνα αγοράς και αναζητήστε αναλυτικές πληροφορίες για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες και τα σχετικά τιμολόγια, μέσω των διαδικτυακών τόπων και των τηλεφωνικών γραμμών εξυπηρέτησης που διαθέτουν οι ταχυδρομικοί πάροχοι. Προς διευκόλυνση της αναζήτησης και επιλογής υπηρεσίας ταχυμεταφορών, είναι διαθέσιμο το διαδικτυακό εργαλείο Pricescope της ΕΕΤΤ, που σας παρέχει τη δυνατότητα αναζήτησης και σύγκρισης τιμών για τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών των μεγαλύτερων ταχυδρομικών παρόχων στην Ελλάδα.
Τροποποίηση υπηρεσιών: Ρωτήστε εάν υπάρχουν τροποποιήσεις στις παρεχόμενες ταχυδρομικές υπηρεσίες, λόγω των μέτρων περιορισμού της πανδημίας (π.χ. αναστολή υπηρεσιών, τροποποίηση όρων παροχής, διαφοροποίηση χρόνων παράδοσης κ.λπ.) μέσω των ιστοσελίδων ή/και των κέντρων εξυπηρέτησης των ταχυδρομικών εταιριών και των ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Για περισσότερες χρηστικές πληροφορίες σχετικά με τις ταχυδρομικές υπηρεσίες συμβουλευθείτε τον Οδηγό Καταναλωτή για Ταχυδρομικές Υπηρεσίες της ΕΕΤΤ.