Αποζημίωση – μαμούθ της Heineken στη Βεργίνα: Δείτε τι συνέβη

Heineken – Βεργίνα: H Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης, η οποία είναι ανεξάρτητη ελληνική ζυθοποιία με έδρα την Κομοτηνή, κατέθεσε αγωγή αποζημίωσης κατά της Heineken ενώπιον των ολλανδικών δικαστηρίων. Δείτε τι έχει συμβεί στο xristika.gr.

Για «δικαίωση» εναντίον του ολλανδικού ομίλου Heineken στο Εφετείο του Άμστερνταμ κάνει λόγο η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης ΑΕ (ΖΜΘ) σε σημερινή της ανακοίνωση.

Συγκεκριμένα αναφέρει ότι «μετά την έκδοση προδικαστικής απόφασης, έγινε δεκτό το αίτημά της, συζήτησης της αγωγής της για τη διεκδίκηση καταβολής αποζημίωσης από τον όμιλο Heineken λόγω των αθέμιτων αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών που μετήλθε η θυγατρική του στην Ελλάδα, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, ενώπιον των ολλανδικών δικαστηρίων.

Το Εφετείο του Άμστερνταμ έκρινε ότι είναι αρμόδιο να συζητήσει την σχετική αγωγή της ΖΜΘ όχι μόνο κατά της μητρικής εταιρίας Heineken αλλά και κατά της ελληνικής θυγατρικής αυτής, Αθηναϊκής Ζυθοποιίας».

Σημειώνεται ότι οι δικαστικές ενέργειες της ΖΜΘ εναντίον του ομίλου της Heineken ξεκίνησαν έπειτα από την έκδοση απόφασης της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού η οποία αναγνώρισε ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία καταχράστηκε τη δεσπόζουσα θέση της στην ελληνική αγορά για περισσότερα από 16 χρόνια και επέβαλε σε αυτήν πρόστιμο ρεκόρ 31,5 εκατομμυρίων ευρώ.

H Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης η οποία είναι ανεξάρτητη ελληνική ζυθοποιία με έδρα την Κομοτηνή, κατέθεσε αγωγή αποζημίωσης κατά της Heineken ενώπιον των ολλανδικών δικαστηρίων, το 2017.

Υποστήριξε ότι η υπόθεση πρέπει να συζητηθεί στην Ολλανδία, όπου έχει την έδρα της η Heineken, επειδή οι δραστηριότητες της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας βρισκόταν υπό την καθοδήγηση και εις γνώση της μητρικής εταιρίας.

Ο Δημήτρης Κρις, διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης της ΖΜΘ, δήλωσε: «Η προσπάθεια της Heineken να αποστασιοποιηθεί από την καταχρηστική συμπεριφορά της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, της ελληνικής εταιρείας παραγωγής της, απέτυχε».

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, στην Ελλάδα, η Επιτροπή Ανταγωνισμού έκρινε ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, θυγατρική της Heineken «εφάρμοσε μια ενιαία και στοχευμένη πολιτική που προσπάθησε να αποκλείσει τους ανταγωνιστές της» από την ελληνική αγορά μπύρας.

Ο Δημήτρης Κρις, σχολιάζει: «Δεδομένης της διάρκειας και του εύρους της ανωτέρω παραβατικής συμπεριφοράς, η υπόθεση μπορεί να λάβει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις στην Ολλανδία, αφού η απόφαση της ΕΠ.ΑΝΤ. αφήνει περιθώριο για την έγερση αξιώσεων εναντίον της ολλανδικής εταιρίας και από άλλες Ζυθοποιίες».

Αν και αυτή ήταν μια δύσκολη χρονιά για πολλές επιχειρήσεις ζύθου, η ΖΜΘ κατάφερε, σύμφωνα με την ανακοίνωση, να ξεπεράσει την καταιγίδα της COVID-19 χάρη στην ισχυρή υποστήριξη των καταναλωτών της στην Ελλάδα.

Ο Δημήτρης Κρις αναφέρει σχετικά: «Συνεχίζουμε να επενδύουμε στα προϊόντα μας, στους συνεργαζόμενους καλλιεργητές μας και στους εργαζομένους μας σε αυτές τις δύσκολες εποχές, τηρώντας πλήρως τις δεσμεύσεις μας απέναντί τους.

Είμαστε απολύτως πεπεισμένοι ότι εμπιστευόμενοι την Ελλάδα, οι Έλληνες λάτρεις της μπύρας θα επιδείξουν αντίστοιχα αμέριστη εμπιστοσύνη στην εταιρία μας και θα συνεχίζουν να υποστηρίζουν τα ποιοτικά προϊόντα μας».

Σε ανακοίνωσή της η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υπογραμμίζει: «Βρισκόμαστε τώρα στη φάση αξιολόγησης των επόμενων κινήσεών μας, συμπεριλαμβανομένης της πιθανότητας προσφυγής στο Ανώτατο Δικαστήριο της Ολλανδίας.

Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι η απόφαση αυτή αφορά στη διαδικασία και όχι την ουσία της υπόθεσης, καθώς το μόνο που έγινε είναι να καθοριστεί το κατά πόσο οι Ολλανδικές Δικαστικές Αρχές έχουν ή όχι δικαιοδοσία να αποφανθούν σχετικά με τους ισχυρισμούς της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης εναντίον της Heineken και της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.

Η απόφαση δεν έχει απολύτως καμία επίδραση επί της ουσίας των ισχυρισμών της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης».

Heineken – Βεργίνα: Απολύονται 8.000 εργαζόμενοι της Heineken

Περικοπές συνολικά 8.000 θέσεων εργασίας ανακοίνωσε η Heineken, η οποία επιχειρεί να «ψαλιδίσει» τα έξοδα της, σε μία προσπάθεια να περιορίσει τη ζημιά που επέφερε η πτώση των πωλήσεων το 2020, εν μέσω πανδημίας Covid-19.

Κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του δ’ τριμήνου του 2020, η ζυθοποιΐα γνωστοποίησε πως θα προχωρήσει σε περικοπές που αντιστοιχούν στο σχεδόν 10% του εργατικού της δυναμικού, διεθνώς, στοχεύοντας στην αποταμίευση περί των 2 δισ. ευρώ, σε διάστημα δύο ετών.

Παράλληλα, σύμφωνα με το CNN, η αναδιάρθρωση της εταιρείας θα κοστίσει περί τα 420 εκατ. ευρώ και θα μειώσει το κατά κεφαλήν κόστος του εργατικού δυναμικού κατά 20%.

Heineken – Βεργίνα: Απώλειες 204 εκατ. ευρώ

Τις προηγούμενες ημέρες η Heineken ανακοίνωσε απώλειες 204 εκατ. ευρώ το 2020. Μία σημαντική διαφορά σε σχέση με τα αποτελέσματα του 2019, όπου κατέγραψε κέρδη 2,2 δισ. δολαρίων.

Την περασμένη χρονιά τα έσοδα «βυθίστηκαν» κατά 16,7%, καθώς οι πωλήσεις σε μπύρες και λοιπά προϊόντα μειώθηκαν σημαντικά παγκοσμίως, εξαιτίας των κλειστών εστιατορίων, καφέ και μπαρ.

Η πανδημία δεν χαρίστηκε ούτε σε παγκόσμιους κολοσσούς. Τεράστιες απώλειες για τις εταιρείες στην Ελλάδα. Δείτε στο xristika.gr πόσα έχασαν.

Βαρύ ήταν το τίμημα που πλήρωσαν πέρυσι λόγω της πανδημίας ακόμη και μεγάλες εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων, θυγατρικές πολυεθνικών κολοσσών, που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, ενώ ιδιαίτερα δύσκολη προμηνύεται και η φετινή χρονιά. Οι χειμερινές προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κάνουν λόγο για επαναφορά της ελληνικής οικονομίας στα επίπεδα του 2019 στο τέλος του 2022, εκτιμώντας ότι από ύφεση 10% του ΑΕΠ το 2020 η Ελλάδα θα αναπτυχθεί με ρυθμό 3,5% του ΑΕΠ εφέτος και με 6% το 2022.

Η οικονομική κρίση που προκάλεσε η πανδημία, το ένα μετά το άλλο lockdown που επιβλήθηκε στην αγορά, η “κλειστή” εστίαση και η επί της ουσίας ανύπαρκτη τουριστική κίνηση στοίχισε ακριβά σε ομίλους όπως η Coca-Cola, η Heineken, η H&M, η Dixons (Κωτσόβολος), η Jumbo κ.ά. Κάτι που επιβεβαιώνεται από τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2020 που ανακοίνωσαν οι εν λόγω εταιρείες και τα οποία δίνουν μια πρώτη… πικρή γεύση για τη ζημιά που άφησε η πανδημία στο πέρασμά της.

Ας ξεκινήσουμε με τον όμιλο Carlsberg, ο οποίος, αν και δεν δίνει ακριβή στοιχεία για την επίπτωση του COVID-19 στα μεγέθη του 2020 για την ελληνική αγορά, σημειώνει πως “αγορές όπως η Ελλάδα και η Ιταλία, που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το εμπόριο και τον τουρισμό, επηρεάστηκαν σοβαρά από την πανδημία”.

Η Coca-Cola HBC, που ανακοίνωσε σε επίπεδο ομίλου έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση μειωμένα κατά 8,5% -τα δημοσιευμένα έσοδα μειώθηκαν κατά 12,7%- και πτώση 4,6% του όγκου πωλήσεων, στην Ελλάδα η μείωση αυτή ήταν πολλαπλάσια.

Οι πωλήσεις της σε όγκο μειώθηκαν κατά 20,6%, καθιστώντας την Ελλάδα μία από τις χώρες που έχει πληγεί περισσότερο στον τομέα των αναπτυγμένων αγορών, δεδομένης της υψηλής έκθεσης στο κανάλι της κατανάλωσης εκτός σπιτιού και στον τουρισμό. Πάντως η επίδοση του όγκου πωλήσεων κατά το τέταρτο τρίμηνο σημείωσε βελτίωση παρά την ιδιαίτερα υψηλή συγκριτική βάση, αναφέρει η Coca-Cola HBC AG, στα αποτελέσματα που ανακοίνωσε το πρωί της Πέμπτης.

Για τη φετινή χρονιά η CCHBC αναμένει να “δει” σε επίπεδο ομίλου σημαντική ανάκαμψη στα έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, ως αποτέλεσμα της σταδιακής ανάκαμψης του όγκου πωλήσεων σε σχέση με το 2020 που επηρεάστηκε από τον COVID-19, καθώς και ανάκαμψη στο μείγμα προϊόντων και τιμών, λόγω του βελτιωμένου μείγματος συσκευασίας και της αύξησης τιμών σε σχέση με τον φόρο ζάχαρης στην Πολωνία.

Στο πλαίσιο αυτό σκοπεύει να αυξήσει τις επενδύσεις σε δαπάνες μάρκετινγκ το 2021, ώστε να τροφοδοτήσει αυτή την ανάκαμψη των πωλήσεων.

Σημαντικές απώλειες έχει γράψει και η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η εν Ελλάδι θυγατρική του ολλανδικού ομίλου Heineken. Σύμφωνα με πληροφορίες η Αθηναϊκή Ζυθοποιία εμφάνισε πέρυσι απώλειες άνω του 25% σε σχέση με το 2019. Για τον κ. Αλέξανδρο Δανιηλίδη, επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, η εταιρεία την οποία διοικεί τα έχει πάει καλύτερα από το αναμενόμενο. “Είμαστε ευτυχής που τους στόχους που θέσαμε τους πετύχαμε” είχε πει πριν από κάποιο διάστημα ο ίδιος σημειώνοντας: “Αποδείξαμε ότι μπορούμε να κινηθούμε πολύ γρήγορα και να πετύχουμε τους στόχους που θέσαμε”.

Σε ό,τι αφορά τη μητρική του ομίλου στα μέσα της περασμένης εβδομάδας ανακοίνωσε την πρόθεσή της να μειώσει κατά 10% του εργατικού δυναμικού κάτι που ισοδυναμεί με μείωση 8.000 θέσεων εργασίας. Η Αθηναϊκή από την άλλη αποχαιρέτησε το 2020 με πρόγραμμα εθελουσίας, ή πρόγραμμα παροχής αυξημένων κινήτρων όπως το ονομάζει η εταιρεία. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, το οποίο “έτρεξε” στα τέλη του 2020, εντάχθηκαν 35 υπάλληλοί της.

Ισχυρές πιέσεις, μεγαλύτερες από αυτές που δέχεται ο όμιλος στις άλλες χώρες που δραστηριοποιείται, κατέγραψε πέρυσι ο σουηδικός όμιλος H&M. Κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς -η οικονομική χρήση της αλυσίδας ξεκινά την 1 Δεκεμβρίου κάθε έτους και ολοκληρώνεται στις 30 Νοεμβρίου- παρουσίασε πτώση πωλήσεων 24% όταν σε επίπεδο ομίλου η μείωση ήταν 18%.

Η απώλεια του 1/4 του τζίρου τής εν Ελλάδι θυγατρικής του σουηδικού ομίλου οφείλεται τόσο στο πρώτο όσο και στο δεύτερο lockdown που επιβλήθηκε στην Ελλάδα. Στο πρώτο lockdown και συγκεκριμένα την περίοδο Μαρτίου – Μαΐου η αλυσίδα έχασε το 52% του τζίρου της ενώ στο δεύτερο lockdown η πτώση άγγιξε το 30% σε ευρώ την περίοδο από 1η Σεπτεμβρίου έως 30 Νοεμβρίου όταν το σύνολο του ομίλου εμφάνισε απώλειες μόλις 10%. Η αλυσίδα η οποία διαθέτει δίκτυο 35 καταστημάτων στην Ελλάδα, το καλοκαίρι, δηλαδή το τρίμηνο Ιουνίου – Αυγούστου, που η αγορά επαναλειτούργησε, είχε καταφέρει να περιορίσει τις απώλειες στο -14%.

H Κωτσόβολος, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η Dixons Carphone, εμφάνισε πτώση τζίρου τις 10 εβδομάδες που ολοκληρώθηκαν στις 9 Ιανουαρίου, δηλαδή το χρονικό διάστημα Νοέμβριος του 2020 έως 9 Ιανουαρίου. Τα 92 καταστήματα της αλυσίδας, αυτές τις εβδομάδες που έκλεισαν στις αρχές Νοεμβρίου, για να επαναλειτουργήσουν με τη μέθοδο του click away στις 14 Δεκεμβρίου και ξανά έκλεισαν στις αρχές της χρονιάς, εμφάνισαν μείωση πωλήσεων 13%. Η Κωτσόβολος είναι το μοναδικό δίκτυο του ομίλου που εμφάνισε υποχώρηση πωλήσεων το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα. Εν αντιθέσει με τις φυσικές πωλήσεις οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της Κωτσόβολος αυξήθηκαν κατά 366%.

Για την αλυσίδα Jumbo το αυστηρό απαγορευτικό λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων που επιβλήθηκε στην Ελλάδα οδήγησε τις πωλήσεις της σε ελεύθερη πτώση. Στο πρώτο lockdown και συγκεκριμένα τον Μάρτιο υποχώρησαν 5,1% και τον Απρίλιο 86%, ενώ στο δεύτερο έχασε τον Νοέμβριο το 35% της αξίας του τζίρου της και τον Δεκέμβριο το 54%. Πάντως τον Ιανουάριο η αλυσίδα του κ. Απόστολου Βακάκη κινήθηκε στα ίδια με τα περυσινά επίπεδα. Οι πωλήσεις του ομίλου σημείωσαν οριακή πτώση 0,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα ενώ οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής -χωρίς τις ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση +0,20%, σε σχέση με τον περσινό Ιανουάριο όπου όλα τα καταστήματα λειτουργούσαν χωρίς περιορισμούς.

Heineken – Βεργίνα: Άσχημα νέα για την Coca-Cola

Κι όμως, ακόμα και εταιρείες του μεγέθους της Coca-Cola πλήττονται από την πανδημία. Μετά τη δραματική ανακοίνωση της Heineken για απωλήσεις 8.000 εργαζομένων, ήρθε η αρνητική εξέλιξη για την Coca-Cola.  Δείτε στο xristika.gr τι συνέβη.

Πλήγμα στις πωλήσεις της λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, ανακοίνωσε η Coca-Cola για το τέταρτο τρίμηνο, ικανοποιώντας, ωστόσο, τις προσδοκίες των αναλυτών μέσα από τις προσπάθειες για μείωση του κόστους. Ο γίγαντας στην αγορά των αναψυκτικών, παρουσίασε καθαρά έσοδα ύψους 1,46 δισ. δολάρια, ή 34 σεντς ανά μετοχή, λιγότερα κατά 2,04 δισ. δολάρια, ή 47 σεντς ανά μετοχή, από πέρυσι.

Εξαιρώντας τα κόστη της αναδιοργάνωσης και άλλα μεγέθη, η Coca Cola κέρδισε 47 σεντς ανά μετοχή, ξεπερνώντας τα 42 σεντς ανά μετοχή τα οποία προέβλεπαν οι αναλυτές από το Refinitiv. Οι πωλήσεις υποχώρησαν 5% στα 8,6 δισ. δολάρια, διαψεύδοντας τις προσδοκίες για 8,63 δισ. δολάρια.

Ο όγκος ανά μονάδα, μέγεθος που εξαιρεί την επίδραση των συναλλαγματικών μεταβολών, συρρικνώθηκε 3%. Και τα 4 τμήματα αναψυκτικών της εταιρείας ανέφεραν μείωση του όγκου παραγωγής.

«Η πρόοδος που κάναμε το 2020, συμπεριλαμβανομένων των δράσεων για την επιτάχυνση του εταιρικού μετασχηματισμού, μας δίνει αυτοπεποίθηση και αισιοδοξία για επιστροφή σε ανάπτυξη το επόμενο έτος. Ενώ βραχυπρόθεσμα διατηρείται η αβεβαιότητα, είμαστε σε καλή θέση να αναδυθούμε ισχυρότεροι από την κρίση», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος, Τζέιμς Κουίνσι.