Αποτελέσματα πανελληνίων 2022 – results.it.minedu.gov.gr: Βαθμολογίες ΕΔΩ

Αποτελέσματα πανελληνίων 2022 – results.it.minedu.gov.gr: Η ώρα για τα αποτελέσματα των Πανελληνίων 2022 έφτασε και σήμερα το μεσημέρι οι τελειόφοιτοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ θα μάθουν πώς έγραψαν. Όλες οι βαθμολογίες και τα αποτελέσματα στο xristika.gr.

Οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα να δουν τους βαθμούς των Πανελληνίων 2022 με τρεις διαφορετικούς τρόπους, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας.

Σημειώνεται ότι οι καταστάσεις που θα αναρτηθούν στα Λύκεια θα περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα βαθμολογικά του στοιχεία ανά εξεταζόμενο μάθημα και όχι τα ονομαστικά στοιχεία του.

Οι βαθμολογίες στα ειδικά μαθήματα αναμένεται να ανακοινωθούν την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου ενώ όσον αφορά στις βάσεις εισαγωγής 2022 στα ΑΕΙ αυτές αναμένονται το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου.

Βαθμολογίες Πανελλήνιες 2022: Πού θα τις δείτε

Τρεις είναι οι τρόποι για να δείτε τα αποτελέσματα για τις Πανελλήνιες 2022:

  1. Οι τελειόφοιτοι που έχουν καταχωρίσει το κινητό τους τηλέφωνο στη σελίδα του υπουργείου Παιδείας smsresults.minedu.gov.gr ως τις 24 Ιουνίου, θα ενημερωθούν για τα αποτελέσματα Πανελληνίων 2022 με γραπτό μήνυμα.
  2. Παράλληλα, στην εφαρμογή του ΥΠΑΙΘ results.it.minedu.gov.gr μπορούν να μάθουν τους βαθμούς τους πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό τους και το αρχικό γράμμα από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο, σε κεφαλαίους χαρακτήρες.
  3. Τέλος, θα αναρτηθούν και στα Λύκεια της χώρας.

Αποτελέσματα πανελληνίων 2022 – results.it.minedu.gov.gr: Περισσότερες ειδικότητες φέτος στα δημόσια ΙΕΚ

Την αύξηση του αριθμού των ειδικοτήτων που θα παρέχονται στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας ενώ αυξημένες θα είναι και οι ειδικότητες αλλά και οι θέσεις στις οποίες θα έχουν πρόσβαση οι υποψήφιοι μέσω Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου, στο πλαίσιο της διαρκούς προσπάθειας για την αναβάθμιση και ανάδειξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.

Όπως ανακοινώθηκε «με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας κ. Γεώργιου Βούτσινου, ορίζεται ότι οι ειδικότητες που θα παρέχονται στα Ι.Ε.Κ. από το έτος κατάρτισης 2022-2023 θα είναι 134, αριθμός αυξημένος κατά 31 σύγκριση με τις 103 ειδικότητες που λειτουργούν κατά το τρέχον έτος κατάρτισης 2021-2022.

Αποτελέσματα πανελληνίων 2022 – results.it.minedu.gov.gr: Πώς γίνεται ο υπολογισμός των μορίων

Οι συντελεστές βαρύτητας ανά πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα καθορίστηκαν, για πρώτη φορά φέτος, με απόφαση της Συγκλήτου του οικείου ΑΕΙ για κάθε Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση Τμήματος. Συνεπώς τα ίδια τα ΑΕΙ πλέον συνδιαμορφώνουν την ακαδημαϊκή φυσιογνωμία κάθε Σχολής ή Τμήματος, καθορίζοντας το συντελεστή βαρύτητας κάθε πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος για εισαγωγή σε αυτά.

Ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου που συμμετέχει στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2022 και εφεξής για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων, γίνεται ως εξής: ο γραπτός βαθμός σε καθένα από τα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, πολλαπλασιάζεται με τον αντίστοιχο συντελεστή βαρύτητας, όπως αυτός καθορίστηκε με απόφαση της Συγκλήτου του οικείου ΑΕΙ για κάθε Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση Τμήματος.

Τα τέσσερα ανωτέρω γινόμενα προστίθενται και το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται επί 1.000, για να προκύψει ο συνολικός αριθμός μορίων κάθε υποψηφίου.

Δεδομένου του γεγονότος ότι οι συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων, όπως τέθηκαν από τα Ιδρύματα, σε κάποιες περιπτώσεις διαφέρουν μεταξύ Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων ιδίου γνωστικού αντικειμένου, ενδέχεται να προκύψουν διαφοροποιήσεις στον υπολογισμό των μορίων των υποψηφίων.

Αποτελέσματα πανελληνίων 2022 – results.it.minedu.gov.gr: Πώς θα κινηθούν οι βάσεις – Πού θα ανέβουν και πού θα σημειώσουν μεγάλη πτώση

Σε χαμηλές «πτήσεις» φαίνεται ότι θα κινηθούν φέτος οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ καθώς όπως δείχνουν τα στοιχεία οι υποψήφιοι δεν κατάφεραν να έχουν καλύτερες επιδόσεις από το 2021 στα περισσότερα μαθήματα.

Σε κάθε περίπτωση οι προβλέψεις για την κίνηση των βάσεων θα μπορούν να γίνουν ευκολότερα όταν ανακοινωθούν τα στατιστικά στοιχεία για τις επιδόσεις των υποψηφίων σε όλα τα μαθήματα.

Για την ώρα για το 1ο επιστημονικό πεδίο και τους υποψηφίους, που διεκδικούν Νομικές, Ψυχολογία, Φιλολογικά, δεν έχουμε ικανοποιητική «εικόνα» τόσο για τα αρχαία όσο και για τη Νεοελληνική Γλώσσα, αλλά οι καθηγητές βλέποντας τα γραπτά μιλούν για πτωτική πορεία των μορίων κρίνοντας κυρίως από τα Αρχαία πιθανότατα και από τα Λατινικά.

Για το 3ο επιστημονικό πεδίο (Επιστήμες Υγείας) δεν υπάρχουν ακόμη σοβαρές προβλέψεις καθώς δεν γνωρίζουμε ποιες είναι οι επιδόσεις στο βασικό μάθημα της Βιολογίας. Γενικά όμως τα θέματα ήταν περίπου ισοδύναμα με τα περσινά εκτός ίσως από τη Βιολογία.

Οι πρώτες προβλέψεις δεν δείχνουν μεγάλες αλλαγές στις βάσεις συγκριτικά με πέρυσι.

Οι μαθηματικοί εκτιμούν ότι στο μάθημα τους οι επιδόσεις μάλλον είναι χειρότερες από αυτές της περσινής χρονιάς προκαλώντας πτώση των βάσεων κυρίως σε 2ο και 4ο Πεδίο.

Μάλιστα εκτιμούν ότι ένα εξαιρετικά υψηλό ποσοστό υποψηφίων του 4ου Πεδίου που μπορεί να φτάσει και το 70%, θα πάρουν βαθμούς κάτω της βάσης κάτι όμως, που δεν θα ισχύσει για τους υποψήφιους του 2ου Πεδίου, οι οποίοι γενικά έχουν καλύτερες επιδόσεις.

Αποτελέσματα πανελληνίων 2022 – results.it.minedu.gov.gr: Το μηχανογραφικό

Τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή οι υποψήφιοι καλό θα ήταν να μην αναλώνονται με προβλέψεις για τις βάσεις. Ακόμη και όταν θα πάρουν τους βαθμούς τους πάλι η πρόβλεψη θα είναι δύσκολη. Συνεπώς, ουσιαστικό θα ήταν να μελετούν στο μηχανογραφικό τις σχολές που τους ενδιαφέρουν με κάθε λεπτομέρεια.

Δηλαδή που βρίσκονται (σε ποια πόλη) και αν μπορούν να ανταπεξέλθουν στο κόστος διαβίωσης. Αν μπορούν να πάρουν μετεγγραφή. Αν η σχολή έχει μεταπτυχιακά.Πού θα τους οδηγήσει το πτυχίο. Ποια μαθήματα θα διδαχθούν.

Όλα αυτά είναι εξαιρετικά σημαντικά να τα ξέρει κάποιος γιατί δεν έχει νόημα απλά να εισαχθείς σε μια σχολή και μετά να εγκαταλείψεις τις σπουδές γιατί δεν μπορείς να τα βγάλεις πέρα ή δεν σου αρέσει το αντικείμενο κάτι που δυστυχώς είναι μια συνηθισμένη κατάσταση.

Σε κάθε περίπτωση η συμπλήρωση του μηχανογραφικού είναι μια δύσκολη «δουλειά» και σίγουρο πλέον είναι απολύτως απαραίτητο ο υποψήφιος να έχει σοβαρή βοήθεια από κάποιο καθηγητή ή από ανθρώπους που ασχολούνται αποκλειστικά με αυτό καθώς η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής έκανε ακόμη δυσκολότερα τα πράγματα.

Αποτελέσματα πανελληνίων 2022 – results.it.minedu.gov.gr: Τι πρέπει να κάνουν οι «αδύνατοι» μαθητές

Οι υποψήφιοι με χαμηλές επιδόσεις σε όλα τα μαθήματα θα πρέπει να ξέρουν ότι μπορεί να μην τους δοθεί καν η ευκαιρία να συμπληρώσουν μηχανογραφικό για τα ΑΕΙ καθώς το σύστημα θα τους «πετάξει έξω» και αυτό αφορά μεγάλο αριθμό ατόμων σχεδόν το 1/3 των υποψηφίων των ΓΕΛ και πολύ παραπάνω των ΕΠΑΛ.

Για το λόγο αυτό οι «αδύνατοι μαθητές» καλό θα ήταν να σκεφτούν σοβαρά την επιλογή των ΙΕΚ βρίσκοντας μια ειδικότητα, που να τους ταιριάζει παρά να μπουν σε μια οποιαδήποτε σχολή των ΑΕΙ που θα τους οδηγήσει στο…πουθενά, έχοντας τελικά χάσει χρόνο και χρήμα.

Αυτό σημαίνει ότι καλό θα ήταν οι συγκεκριμένοι υποψήφιοι να μελετήσουν από τώρα το μηχανογραφικό με τα ΙΕΚ και να ψάξουν αναλυτικά τις ειδικότητες που προφέρει το κάθε ένα.

Το σίγουρο είναι ότι τα ΙΕΚ διαθέτουν και σύγχρονες ειδικότητες με μεγάλη ζήτηση στην αγορά εργασίας και βέβαια ο καθένας μπορεί να βρει αυτή που του ταιριάζει.

Μια εντυπωσιακή παράμετρος είναι ότι πολλοί φοιτητές των ΑΕΙ εγκαταλείπουν τις σπουδές τους και μεταπηδούν στα ΙΕΚ καθώς αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να μπορέσουν να βρουν ευκολότερα και γρήγορα μια δουλειά.

Το πανεπιστήμιο δεν αποτελεί μονόδρομο για την μελλοντική επαγγελματική αποκατάσταση ενός νέου ανθρώπου και το σίγουρο είναι ότι υπάρχουν πολλές ευκαιρίες στην πορεία της ζωής.

Όσον αφορά στα πρακτικά θέματα ο υποψήφιος δεν έχει περιορισμό στο πλήθος επιλογών ΙΕΚ και ειδικοτήτων που δύναται να επιλέξει κατά τη συμπλήρωση του παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου.

Ο τρόπος κατάρτισης των πινάκων κατάταξης και τα κριτήρια επιλογής καθορίζονται στον Κανονισμό Λειτουργίας Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β΄ 5837/2021) όπως ισχύει. Σε περίπτωση ισοβαθμίας εισάγονται όλοι οι υποψήφιοι που ισοβαθμούν. Οι εγγραφές των επιτυχόντων θα πραγματοποιηθούν κατά το πρώτο δεκαήμερο Σεπτεμβρίου 2022.

Λεπτομέρειες για την διαδικασία εγγραφής και οι ημερομηνίες εγγραφών θα ανακοινωθούν από τη Διεύθυνση Εφαρμογής Επαγγελματικής Κατάρτισης για τα Ι.Ε.Κ. αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και από τις αντίστοιχες Διευθύνσεις των Ι.Ε.Κ. αρμοδιότητας άλλων Υπουργείων, μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων των εισακτέων στα Α.Ε.Ι. και τα Ι.Ε.Κ.

Αποτελέσματα πανελληνίων 2022 – results.it.minedu.gov.gr: Οι προβλέψεις Στρατηγάκη για τις βάσεις

Ο σύμβουλος σταδιοδρομίας, Στράτος Στρατηγάκης, μίλησε στην ΕΡΤ, και παρουσίασε τα μέχρι τώρα δεδομένα από τις εξετάσεις ενώ έκανε και μια πρώτη εκτίμηση για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής 2022. Όπως είπε χαρακτηριστικά για το τέταρτο επιστημονικό πεδίο:

«Θα πέσει η ελάχιστη βάση εισαγωγής και δεν θα είναι τόσο τραγικά τα πράγματα».

Το 10 στα Μαθηματικά του τέταρτου πεδίου θεωρείται επιτυχία

Ο κ. Στρατηγάκης ανέλυσε περαιτέρω τα θέματα στα Μαθηματικά για τους υποψηφίους των ΓΕΛ, λέγοντας, μεταξύ άλλων, πως ήταν «δύσκολα τα μαθηματικά για τα παιδιά του τέταρτου πεδίου που είναι και πιο αδύνατοι μαθητές». Σημείωσε δε ότι ο μέσος όρος βαθμολογίας είναι το 6,9 στα 20. Αντίθετα, ο μέσος όρος της βαθμολογίας στα Μαθηματικά του δεύτερου πεδίου είναι 12,5. Επισήμανε μάλιστα πως «ο βαθμός 10 θεωρείται πολύ μεγάλη επιτυχία».

Και πρόσθεσε:

«Αυτοί οι οποίοι γράφουν κάτω από 5 ελπίζουν να γράψουν καλά στις αρχές οικονομικής θεωρίας, γράφουν έναν αξιοπρεπή βαθμό στην πληροφορική και στην έκθεση και κάπου περνούν. Συμβαίνει χρόνια τώρα. Όσοι γράφουν δέκα (10) στα μαθηματικά περνούν στις καλύτερες σχολές οικονομικών του τέταρτου πεδίου».

Όπως εξήγησε, «τα παιδιά δεν ξέρουν αυτά που θα έπρεπε να ξέρουν. Τα μαθηματικά αποτελούν μία αλυσίδα. Αν μια χρονιά σπάσει αυτή η αλυσίδα πολύ δύσκολα αποκαθίσταται».

Άλλα Μαθηματικά για οικονομικά, άλλα για το Πολυτεχνείο
Σύμφωνα με τον κ. Στρατηγάκη, «τα Μαθηματικά που απαιτούνται για τις οικονομικές σπουδές είναι διαφορετικά από τα μαθηματικά που απαιτούνται για το πολυτεχνείο. H μαθηματική παιδεία μας πάσχει εδώ και χρόνια και κανείς δεν κάνει τίποτα».

Τέλος, ο ίδιος κάλεσε τα παιδιά που δίνουν Πανελλήνιες εξετάσεις να μην απογοητεύονται αν δεν έγραψαν καλά σε κάποιο μάθημα και να τα αντιμετωπίζουν ως κάτι διαφορετικό.

«Έχουν τη δυνατότητα να διορθώσουν την όποια αποτυχία τους».