Κούριερ: Αίσθηση προκαλεί η καταγγελία ότι οι εταιρείες κούριερ αποκρύπτουν τα κρούσματα κορονοϊού που έχουν εντοπιστεί σε εργαζόμενους προκειμένου να μην κλείσουν.
Ειδικότερα, όπως καταγγέλλει διανομέας και μέλος του Σωματείου Εργαζομένων Ταχυδρομικών και Ταχυμεταφορικών Επιχειρήσεων στο GRTimes.gr, οι εταιρείες κούριερ, κυρίως οι franchise, προτιμούν να κρύβουν ότι βρέθηκαν θετικοί στον κορονοϊό οι εργαζόμενοί τους για να μην κλείσουν για όσο διάστημα διαρκεί η ιχνηλάτηση και η απολύμανση του χώρου.
Ένα τέτοιο περιστατικό συνέβη, όπως καταγγέλλει ο διανομέας που προτιμά να διατηρήσει την ανωνυμία του, τη Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου, σε franchise κατάστημα γνωστής εταιρείας ταχυμεταφορών στον Άλιμο.
«Συμβαίνει συνέχεια. Εντοπίζεται κρούσμα στην επιχείρηση και πρέπει να παρέμβουμε εμείς για να ειδοποιήσουν τον ΕΟΔΥ και να γίνει η διαδικασία ιχνηλάτησης και απολύμανσης του χώρου. Τη Δευτέρα ένας συνάδελφος ο οποίος εργάζεται ως διανομέας σε γνωστό franchise κατάστημα στον Άλιμο, δεν αισθανόταν καλά, υποβλήθηκε σε τεστ κορoνοϊού και βγήκε θετικός.
Η δική μου εμπειρία λέει ότι ένας διανομέας έρχεται σε επαφή με περισσότερα από 50 άτομα την ημέρα, αλλά και με πολλούς συναδέλφους. Ο ιδιοκτήτης του franchise καταστήματος, δεν έχει ειδοποιήσει ακόμη τον ΕΟΔΥ και οι εργαζόμενοι πάνε κανονικά στη δουλειά τους. Αντίστοιχο περιστατικό έγινε και πριν λίγο καιρό. Βρέθηκε θετικός εργαζόμενος και ο ιδιοκτήτης δεν μίλησε, μέχρι που βρέθηκε και δεύτερος και τότε αναγκάστηκε να το κλείσει. Κανείς τους δεν κλείνει το κατάστημά του αν δεν πιέσουμε γιατί είναι τεράστια οικονομική ζημιά», περιγράφει ο διανομέας.
Χθες, Παρασκευή, μέλη του σωματείου, πραγματοποίησαν παρέμβαση στο εν λόγω κατάστημα στον Άλιμο και απαίτησαν να κλείσει έως ότου υποβληθούν όλοι οι εργαζόμενοι σε τεστ κορονοϊού. Ο ιδιοκτήτης διαμήνυσε μέσω μίας υπεύθυνης ότι θα κάνει τα απαραίτητα, χωρίς να έχει επικοινωνήσει ωστόσο με τον ΕΟΔΥ μέχρι αυτή την ώρα.
Έχοντας νωπή την εικόνα του περασμένου Δεκεμβρίου, όπου παρατηρήθηκαν σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις και ουρές έξω από τα καταστήματα των εταιρειών courier, το ερώτημα είναι αν θα επαναληφθούν τα ίδια προβλήματα και με το νέο lockdown στην Αττική και σε άλλες περιοχές της χώρας που βρίσκονται στο κόκκινο.
Οι εταιρείες courier αναμένουν ότι με τα εμπορικά καταστήματα να κλείνουν για άλλη μια φορά, οι παραδόσεις θα αυξηθούν και πάλι, αλλά όχι όπως τις προηγούμενες φορές. “Σαφώς αναμένεται μια αύξηση στους όγκους αποστολών, όχι όμως τόσο μεγάλη όσο στα προηγούμενο lockdown”, δηλώνει στο Capital.gr ο Κωνσταντίνος Μενεγάκης, γενικός διευθυντής της ACS.
“Στα δύο προηγούμενα lockdown υπήρχαν και άλλες συνθήκες που αύξησαν τους όγκους, όπως η γιορτή του Πάσχα, τα Χριστούγεννα, η Black Friday και η Cyber Monday”, εξηγεί ακόμη, σημειώνοντας πως στο lockdown του Νοεμβρίου o όγκος των αποστολών των εταιρειών ταχυμεταφορών, λόγω της αύξησης των αγορών από το ηλεκτρονικό εμπόριο έφτασε απότομα να έχει αυξηθεί σε έως και +90% πάνω από την προηγούμενη χρονιά και έως και +65% από το προηγούμενο lockdown, “με αποτέλεσμα να μην είναι διαχειρίσιμος από τις εταιρείες του κλάδου των ταχυμεταφορών”. Σύμφωνα με τον κ. Μενεγάκη, η ACS κατά το τελευταίο δίμηνο του 2020 διακίνησε και παρέδωσε περισσότερες από 7.500.000 αποστολές.
Έχοντας το προηγούμενο των δύο προηγουμένων lockdown και ειδικά αυτό των εορτών οι εταιρείες προχώρησαν σε ενίσχυση του προσωπικού και των οχημάτων τους. Γεγονός το οποίο δεν βοήθησε άμεσα τα Χριστούγεννα, αλλά αναμένεται ότι θα φανεί σε μια νέα απότομη αύξηση της ζήτησης για μεταφορές.
Σύμφωνα με τον κ. Μενεγάκη η ACS έχει πραγματοποιήσει τους τελευταίους μήνες επιπρόσθετες δαπάνες και επενδύσεις, οι οποίες ξεπέρασαν τα 4 εκατ. ευρώ και αφορούσαν σε έμψυχο και άψυχο δυναμικό και σε κτιριακές υποδομές. “Οι παραπάνω ενέργειες και επενδύσεις είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση της τρέχουσας δυναμικότητας διανομής της ACS σε περίπου +40%, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία να ανταπεξέλθει σε μεγαλύτερους όγκους αποστολών”, σημειώνει.
Παράλληλα, στο πλαίσιο προσαρμογής των νέων δεδομένων της αγοράς, η εταιρεία υλοποιεί το πρόγραμμα αναβάθμισης των καταστημάτων του Δικτύου της, ώστε να ενισχύσει τις δυνατότητές τους στην ανταπόκριση του αυξανόμενου πλήθους και όγκου των αποστολών ηλεκτρονικού εμπορίου. Επιπλέον, προγραμματίζει την επέκταση των σημείων παραλαβής και παράδοσης αποστολών “ACS Smart Points” με νέα αυτόματα lockers, καθώς και τη δυνατότητα ηλεκτρονικής κλήσης courier μέσω της εφαρμογής ACS Mobile App.
Στα άμεσα σχέδια της εταιρείας είναι και η λειτουργία της υπηρεσίας Estimated Time of Arrival (ΕΤΑ) μέσω κινητού, η οποία θα επιτρέπει στον πελάτη να επιλέγει ο ίδιος το χρονικό περιθώριο που θα παραλάβει την αποστολή του, αποδεσμεύοντας έτσι ένα μεγάλο μέρος της ημέρας του, ενώ αναμένεται ότι θα εξαλείψει τις επαναλαμβανόμενες προσπάθειες παράδοσης αποστολών, μεγιστοποιώντας έτσι το σύνολο των παραδόσεων κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Σε πιο μακροπρόθεσμο επίπεδο η ΑCS προχωρά στην κατασκευή του νέου κέντρου διαλογής δεμάτων στο Αιγάλεω Αττικής, με στόχο την αύξηση της δυναμικότητας. “Η επένδυση αυτή, ύψους 40 εκατ. Ευρώ, θα αλλάξει πραγματικά τα δεδομένα στον κλάδο των ταχυμεταφορών, καθώς θα υπερτριπλασιάσει την τρέχουσα δυναμικότητα διαλογής δεμάτων της εταιρείας, εκτινάσσοντάς την σε 50.000 αποστολές/ώρα”, σημειώνει ο γενικός διευθυντής της ACS.
Σου έχει συμβεί κι εσένα να βρίσκεις ειδοποιητήριο από εταιρία courier έξω από την πόρτα σου και να αναρωτιέσαι “πως και δεν άκουσα το κουδούνι, αφού ήμουν εδώ όλη μέρα”; Αν ναι, δεν είσαι ο μόνος.
Όχι δεν χάλασε το κουδούνι σου, δεν ήσουν τουαλέτα όταν ήρθε ο courier, ούτε μιλούσες στο τηλέφωνο και δεν άκουσες.
Απλώς οι εταιρίες courier έχουν βρει μια πάρα πολύ ωραία πατέντα για να μειώνουν τα έξοδά τους.
Αντί να σου φέρνουν το δέμα στο σπίτι, έρχονται και σου αφήνουν απλώς το ειδοποιητήριο! Ναι αυτό που ακούς. Δεν έχουν καν το δέμα μαζί τους.
Απλώς έρχονται και σου αφήνουν το χαρτάκι. Εσύ το βλέπεις, λες θα ήρθαν οι άνθρωποι και δεν τους άκουσα και πας να παραλάβεις το δέμα από το κατάστημά τους.
Με αυτό τον τρόπο οι εταιρίες courier και τα franchise καταστήματά τους, γλιτώνουν ένα σωρό λεφτά.
Φαντάσου πως το κάθε μηχανάκι μπορεί στο κουτί του να μεταφέρει πχ 40 δέματα. Αν για κάθε δέμα ο οδηγός κατεβαίνει, χτυπάει κουδούνι, ανεβαίνει στον όροφο, κάνει την παράδοση, πάρει υπογραφές κλπ, χάνει περίπου 10 λεπτά. Άρα θέλει 400 λεπτά για αυτά τα 40 δέματα. Δηλαδή 6,5 ώρες. Βάλε και τα πήγαινε έλα, το έφαγε το μεροκάματό του.
Δηλαδή η εταιρία πρέπει να πληρώσει ένα ολόκληρο μεροκάματο μόνο για 40 δέματα. Η εταιρία courier όμως, εκείνη τη μέρα πρέπει να παραδώσει πχ 1.000 δέματα. Άρα χρειάζεται 25 μηχανάκια για να κάνει όλες τις παραδόσεις. Αυτό σημαίνει 25 μεροκάματα, 25 ασφαλιστικές εισφορές, 25 έξοδα για βενζίνες, 25 κινητά τηλέφωνα, 25 POS κλπ.
Κορόιδο είναι λοιπόν η εταιρία να σου φέρει το δέμα; Αντί αυτού σου αφήνει μόνο το ειδοποιητήριο.
Με αυτό τον τρόπο αντί να χρειάζεται 25 μηχανάκια, τώρα χρειάζεται μόνο 3, τα οποία παραδίδουν από 330 χαρτάκια το καθένα! Αυτό είναι όλο. Έτσι οι εταιρείες κάνουν 88% (!) μείωση του κόστους παραδόσεων.
Εσύ το κορόιδο τώρα, παίρνεις τηλέφωνο και λες μπορείτε να μου το ξαναφέρετε;
Η εταιρία είναι έτοιμη για αυτό το ενδεχόμενο. Φυσικά και μπορούμε κύριε, αλλά δεν μπορούμε να σας ορίσουμε συγκεκριμένη ώρα.
Εσύ σκέφτεσαι πως θα πρέπει να πάρεις μια ολόκληρη μέρα άδεια από τη δουλειά να περιμένεις πότε θα έρθει ο courier κι έτσι αποφασίζεις να πας να το πάρεις μόνος σου.
Πάλι είναι κερδισμένη η εταιρία!
Σε πολλές περιπτώσεις δε, συμβαίνει κάτι το ακόμα πιο κωμικό. Δεν αφήνουν ούτε καν ειδοποιητήριο. Απλώς σου έρχεται ένα μήνυμα στο κινητό.
Παίρνεις εσύ τηλέφωνο και λες εδώ ήμουν σπίτι και δεν πέρασε κανείς. Δεν γίνεται αυτό κύριε σου λέει η εταιρία, ο courier πέρασε και δεν ήσασταν εκεί. Άντε βρες το δίκιο σου εσύ. Μα καλά πως πέρασε αφού δεν άφησε ούτε καν ειδοποιητήριο ρωτάς; Δεν ξέρουμε κύριε σου απαντάνε. Μπορεί να το πήρε ο αέρας, ή κάποιος άλλος ένοικος της πολυκατοικίας. Εμείς είμαστε καλυμμένοι από τον νόμο με το SMS μήνυμα που σας στέλνουμε διότι νομικά και αυτό παίζει τον ρόλο ειδοποίησης.
Πάρτο απόφαση φίλε. Είτε θα έρθεις από εδώ να παραλάβεις το δέμα σου είτε δεν θα το παραλάβεις ποτέ. Πάντως άκρη με εμάς δεν θα βρεις. Και στην τελική τυχερός είσαι που σου απαντήσαμε και στο τηλέφωνο. Συνήθως οι περισσότερες τέτοιες εταιρείες σε βάζουν σε αναμονή μισή ώρα μόνο και μόνο για να βαρεθείς, να το κλείσεις και να πας από εκεί.
Με αφορμή την εορταστική περίοδο και λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν για την αντιμετώπιση της πανδημίας Covid-19, η ΕΕΤΤ απευθύνει χρήσιμες συμβουλές στους καταναλωτές-χρήστες ταχυδρομικών υπηρεσιών και εφιστά την προσοχή στα ακόλουθα:
Τροποποίηση υπηρεσιών: Ρωτήστε εάν υπάρχουν τροποποιήσεις στις παρεχόμενες ταχυδρομικές υπηρεσίες, λόγω των μέτρων περιορισμού της πανδημίας (π.χ. αναστολή υπηρεσιών, τροποποίηση όρων παροχής, διαφοροποίηση χρόνων παράδοσης κ.λπ.) μέσω των ιστοσελίδων ή/και των κέντρων εξυπηρέτησης των ταχυδρομικών εταιριών και των ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Για περισσότερες χρηστικές πληροφορίες σχετικά με τις ταχυδρομικές υπηρεσίες συμβουλευθείτε τον Οδηγό Καταναλωτή για Ταχυδρομικές Υπηρεσίες της ΕΕΤΤ.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…