Αυτοκίνητο: Σε τέσσερα λάστιχα βασίζεται η ζωή του κάθε οδηγού ΙΧ, ωστόσο μερικοί επιτήδειοι δεν διστάζουν να ρισκάρουν ανθρώπινες απώλειες για να βγάλουν μερικά ευρώ παραπάνω!
Ο λόγος για κάποια βουλκανιζατέρ που παραποιούν τα δεδομένα που αναγράφουν τα ελαστικά και τα διαθέτουν στους ιδιοκτήτες οχημάτων σε άκρως δελεαστικές τιμές καθώς είτε αποτελούν προϊόντα stock είτε προέρχονται από καταστήματα που έχουν κλείσει και τα συγκεκριμένα ελαστικά βρίσκονταν αποθηκευμένα έως και αρκετά χρόνια κάπου στοιβαγμένα.
Παράλληλα με την συγκεκριμένη μέθοδο δημιουργούνται συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στις επίσημες εταιρείες εισαγωγής ελαστικών οι οποίες προσπαθούν ακόμη να συνέλθουν από ότι έχει προκαλέσει ο κορονοϊός…
Σύμφωνα το Newsauto.gr οι επιτήδειοι έμποροι ελαστικών καταφέρνουν και ανακαλύπτουν μέσω του Διαδικτύου πολύ χαμηλές προσφορές ελαστικών τα οποία μπορεί να είναι καινούρια αλλά η ημερομηνία παραγωγής τους μπορεί να ξεπερνά ακόμη και τα δύο χρόνια καθώς ο κορωνοϊός και η οικονομική κρίση έχουν αφήσει αδιάθετα χιλιάδες ζεύγη ελαστικών σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι συγκεκριμένοι επαγγελματίες αποκτούν αυτά τα ελαστικά που προέρχονται από stock έναντι πολύ χαμηλών τιμών και κατόπιν τα εισάγουν στην Ελλάδα όπου και αλλοιώνουν τα δεδομένα που αναγράφουν τα ελαστικά στο πλάι.
Ειδικότερα στο πλαϊνό πέλμα των ελαστικών όπου αναγράφονται οι διαστάσεις του υπάρχει και η ημερομηνία παραγωγής των ελαστικών.
Η αναγραφή αφορά την εβδομάδα και το έτος κατασκευής των ελαστικών. Δηλαδή αν ένα ελαστικό έχει κατασκευαστεί την δεύτερη εβδομάδα του Ιανουαρίου 2021 τότε επάνω στο πλαϊνό τοίχωμα του ελαστικού θα αναγράφεται 0221 που «μεταφράζεται σε δεύτερη εβδομάδα του 2021. Αν πάλι το ελαστικό έχει κατασκευαστεί την τρίτη εβδομάδα του Δεκέμβριου 2020 τότε στο πλάι θα αναγράφει «4720» που μεταφράζεται σε 47η εβδομάδα του 2020.
Σε αυτό το κουτάκι όπου αναγράφεται η ημερομηνία παραγωγής οι επιτήδειοι επεμβαίνουν με «χειρουργικό» τρόπο και αλλάζουν το έτος κατασκευής των ελαστικών που έχουν προμηθευτεί είτε από το εξωτερικό είτε προέρχονται από την εγχώρια αγορά ως αδιάθετα προϊόντα.
Αντί λοιπόν του 2015 ή 2017 ή 2018 οι επιτήδειοι αλλάζουν τα δύο τελευταία στοιχεία στα ελαστικά τα οποία πλέον αναγράφουν είτε το 2020 είτε το 2021, δηλαδή 20 ή 21, ώστε να μπορέσουν να τα διαθέσουν ως «φρέσκα».
Ωστόσο το επικίνδυνο με αυτά τα ελαστικά έγκειται στο γεγονός ότι είναι πολύ πιθανό να έχουν χάσει την ελαστικότητά τους και να μην έχουν την απόδοση που πρέπει καθώς έχουν κατασκευαστεί αρκετά χρόνια πριν και οι κλιματικές συνθήκες αλλά και η υγρασία να τα έχει μετατρέψει σε «κούτσουρα»!
Οπότε τα ελαστικά που είναι πολύ πιθανό να έχει τοποθετήσει κανείς στο όχημά του να αναγράφουν ότι έχουν κατασκευαστεί πριν λίγες εβδομάδες αλλά στην πραγματικότητα να είναι… ληγμένα!
Η διαπίστωση αλλαγής της ημερομηνίας παραγωγής είναι εξαιρετικά δύσκολη να επιτευχθεί καθώς οι περισσότεροι επιτήδειοι επαγγελματίες στην αγορά ελαστικών τροποποιούν με «χειρουργικό» τρόπο το έτος κατασκευής τους.
Ωστόσο υπάρχει ένας τρόπος σύμφωνα με τον οποίο οι καταναλωτές μπορούν να διαπιστώσουν αν τα ελαστικά που τους ενδιαφέρουν είναι «φρέσκα» ή αποτελούν «ληγμένα» προϊόντα.
Ο πιο εύκολος τρόπος αφορά στα χαρακτηριστικά των αριθμών που ορίζουν την εβδομάδα και το έτος κατασκευής. Ειδικότερα όλοι οι κατασκευαστές έχουν ένα χαρακτηριστικό τρόπο αναγραφής της ημερομηνίας παραγωγής.
Είτε οι αριθμοί θα είναι ανάγλυφοι είτε χωνευτοί στο ελαστικό.
Για παράδειγμα αν σε ένα ελαστικό η ημερομηνία κατασκευής είναι ανάγλυφη τότε οι επιτήδειοι επειδή είναι πολύ δύσκολη η αλλαγή της απλά την κάνουν… χωνευτή στο ελαστικό.
Αν τώρα από το εργοστάσιο η ημερομηνία παραγωγής είναι χωνευτή στο ελαστικό τότε καλό θα ήταν να παρατηρήσει κανείς αν υπάρχει πρόσθετο ελαστικό στο κουτάκι που φιλοξενείται η ημερομηνία ή όχι. Σε περίπτωση που δεν διαπιστωθεί επιπλέον ελαστικό τότε κατά πάσα πιθανότητα το ελαστικό αναγράφει την πραγματική ημερομηνία παραγωγής και όχι κάποια παραπλανητική.
Επίσης οι επίσημοι έμποροι των εισαγωγικών εταιρειών είναι εξαιρετικά δύσκολο να προβούν σε τέτοιες ενέργειες καθώς θα χάσουν την αποκλειστική συνεργασία που έχουν με τις εισαγωγικές εταιρείες και θα πρέπει να λειτουργήσουν εκτός της επίσημης αγοράς ως ελεύθεροι έμποροι.
Πάντως θα πρέπει να επισημάνουμε πως από τα «μαϊμού» ελαστικά και μπαταρίες υπολογίζεται ότι χάνεται το ποσό των 2,5 δισ. ευρώ σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωσης κάθε χρόνο.
Στην Ελλάδα το ύψος των χαμένων εσόδων από τα προϊόντα απομίμησης ξεπερνούν τα 50 εκατ. ευρώ ετησίως και επιπλέον είναι εξαιρετικά επικίνδυνα για τους επιβάτες των οχημάτων που τοποθετούνται καθώς ανά πάσα στιγμή μπορεί κάποιο ελαστικό να κλατάρει και από τις μπαταρίες να προκληθούν πολύ σοβαρές επιπλοκές μέχρι και πυρκαγιά…
Την ίδια ώρα, μπορεί το μέλλον της αυτοκίνησης να είναι κατά γενική ομολογία η ηλεκτροκίνηση ωστόσο τα προβλήματα μέχρι στιγμής είναι… δυσθεώρητα για την αγορά ενός τέτοιο οχήματος!
Το υψηλό κόστος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου παραμένει το μεγαλύτερο πρόβλημα για την απόκτησή του, την στιγμή που οι προβλέψεις αναφέρουν ότι οι πωλήσεις τους σε ΗΠΑ, Κίνα και Ευρώπη θα ξεπεράσουν το 2028 το σύνολο των πωλήσεων των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Σύμφωνα με ανάλυση της Mobility Lens Forecaster, ένας στους δύο υποψήφιους αγοραστές (50%) σκέφτεται την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όμως δεν αποφασίζει να το αποκτήσει εξαιτίας του κόστους του.
Το αποκτούν αυτοί που είναι αποφασισμένοι να διαθέσουν μεγάλο χρηματικό ποσό, ενώ οι ομάδες χαμηλότερου εισοδήματος είναι πιο πιθανό να επιλέξουν τελικά ένα μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες το έχουν αντιληφθεί αυτό και διαρκώς προσπαθούν να βρουν τρόπους για να μειώσουν το γενικότερο κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το μεγαλύτερο κόστος σε ένα ηλεκτρικό όχημα είναι η μπαταρία του και πάνω σε αυτό έχουν εστιάσει οι περισσότεροι κατασκευαστές.
Διαφοροποίηση των υλικών, ελαφρύτερες μπαταρίες, μεγαλύτερος όγκος παραγωγής και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής είναι τα σημεία κλειδιά που θα ρίξουν το κόστος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ήδη οι αναλυτές αναφέρουν ότι στα επόμενα 2-3 χρόνια το κόστος τους θα είναι πολύ μικρότερο από το σημερινό.
Αυτά τα δεδομένα αυξάνουν την τάση των προβλέψεων που αναφέρουν ότι έως το 2028, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη θα ξεπεράσουν αυτές των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων, η Ευρώπη αναμένεται να πρωτοστατήσει μέχρι το 2031, με την Κίνα να παίρνει το προβάδισμα από το 2032 έως το 2050.
Οι κατασκευαστές θέλουν να αξιοποιήσουν στο έπακρο το ενδιαφέρον των καταναλωτών για εναλλακτικές μορφές κίνησης.
Η στροφή των πολιτών στην «πράσινη» ανάπτυξη και βιωσιμότητα είναι σαφέστατη και είναι πλέον ζήτημα χρόνου η περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων αντί για κάποιο όχημα με ορυκτό καύσιμο, που σύμφωνα με τις προθέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα υπάρξει συγκεκριμένη χρονολογία (η οποία ακόμη δεν έχει αποφασιστεί) που θα καταργηθούν όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…