Αποκάλυψη: Ελληνικό «σούπερ μάρκετ» αλλάζει όνομα – Δείτε ποιο είναι

Βόμβα από την efood, η οποία μπαίνει δυναμικά στον χώρο των φυσικών καταστημάτων σούπερ μάρκετ.

Άνοιγμα κάνει η efood, επεκτείνοντας το φυσικό δίκτυο αγορών και δημιουργώντας ένα νέο μικρής λιανικής, βάσει του οποίου θα αναπτυχθεί το δίκτυο καταστημάτων της εταιρείας.

Και το όνομα των νέων σούπερ μάρκετ efood local.

Στόχος του efood είναι η γειτονιά, με τα φυσικά της καταστήματα να έχουν και ένα διαφορετικό concept. Tο concept έχει μεγαλύτερη έμφαση στο φαγητό, με βασικά στοιχεία του καταστήματος την γωνιά του καφέ και τη ζεστή γωνιά, ενώ ενσωματώνει μεγάλη κάβα, καπνικά και είδη mini market, με κωδικολόγιο κυρίως γύρω από το φαγητό και τα snack.

Στόχος της εν Ελλάδι θυγατρικής της Delivery Hero είναι η εδραίωσή της και στο φυσικό δίκτυο αγορών, με τη δημιουργία μιας νέας γενιάς καταστημάτων γειτονιάς και την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας για τους καταναλωτές, με τον συνδυασμό των φυσικών και των ηλεκτρονικών αγορών. Σημειώνεται ότι η efood το 2021 εξαγόρασε τις εταιρείες του Ομίλου Μούχαλη, συμπεριλαμβανομένου του δικτύου convenience stores με την επωνυμία Kiosky’s, που σήμερα αριθμεί 51 καταστήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και πόλεις της περιφέρειας.

Πού ανοίγουν τα σούπερ μάρκετ στην Αθήνα

Προσβλέποντας σε μεγαλύτερα μερίδια στην αγορά της μικρής λιανικής που αθροίζει τζίρο περί τα 2 δισ. ευρώ, η efood ξεκινάει τη λειτουργία με δύο καταστήματα efood local στην Αττική (Γουδή και Χαλάνδρι), διαθέτοντας ένα κωδικολόγιο περισσότερων από 2.000 προϊόντων και διευρυμένο ωράριο (8:00 -2:00 όλες τις ημέρες, συμπεριλαμβανομένων Κυριακών και αργιών).

Η ανάπτυξη του δικτύου θα πραγματοποιηθεί τόσο με ιδιόκτητα καταστήματα όσο και με τη μέθοδο franchise, που θα αποτελέσει και το βασικό μοντέλο δημιουργίας νέων καταστημάτων.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε εχθές ο Χάρης Τάκας, General Manager – Quick Commerce & Integrated Verticals στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης, «τα δύο πρώτα καταστήματα efood local θα είναι η βάση για να κατανοήσουμε καλύτερα τη μικρή λιανική και να δημιουργήσουμε ένα δίκτυο καταστημάτων νέας γενιάς με το σήμα του efood». Συμπλήρωσε επίσης ότι η ουσιαστική ανάπτυξη θα ξεκινήσει από τις αρχές του 2025.

Ο ίδιος τόνισε ότι η ανάπτυξη του δικτύου efood local θα κινηθεί παράλληλα προς το δίκτυο convenience stores με την επωνυμία Kiosky’s. Όπως σημείωσε, οι δύο επιχειρήσεις δεν είναι ανταγωνιστικές μεταξύ τους, καθώς καθεμία έχει το δικό της χαρακτήρα. Ωστόσο δεν απέκλεισε να υπάρξουν στο μέλλον συνέργειες μεταξύ των δύο αλυσίδων.

Απίστευτη εικόνα από τα Lidl: Δείτε τι έκαναν και έμειναν σοκαρισμένοι όλοι οι πελάτες τους

Ένα κατάστημα – κόσμημα για τα Lidl άνοιξε στα δυτικά της Αθήνας στις 5 Σεπτεμβρίου, με πολλά ταμεία και θέσεις πάρκινγκ.

Συγκεκριμένα η αλυσίδα σούπερ μάρκετ έφτιαξε το νέο της κατάστημα στο Ίλιον, επενδύοντας 8 εκατ. ευρώ και ανοίγοντας 30 θέσεις εργασίας.

Το νέο κατάστημα της Lidl Ελλάς άνοιξε τις πόρτες του στη Λεωφόρο Θηβών 475. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η νέα αυτή προσθήκη στο δίκτυο καταστημάτων της Lidl Ελλάς αποτελεί το 231ο της εταιρείας και επιβεβαιώνει την αφοσίωση της εταιρείας στην εξυπηρέτηση των καταναλωτών της ευρύτερης περιοχής, υπογραμμίζοντας τη συνεχή της ανάπτυξη στον αστικό ιστό της Δυτικής Αττικής.

Η επένδυση της Lidl Ελλάς στο νέο αυτό κατάστημα φτάνει συνολικά τα 8 εκατ. ευρώ και αντικατοπτρίζει τη σταθερή προσήλωση της εταιρείας στην παροχή κορυφαίας ποιότητας και ποικιλίας προϊόντων.

Το νέο κατάστημα εκτείνεται σε δύο επίπεδα με συνολική επιφάνεια 1.470 τ.μ., προσφέροντας έναν μοναδικό συνδυασμό καινοτομίας, άνεσης και απλότητας και παράλληλα δημιουργώντας μια ξεχωριστή αγοραστική εμπειρία για τους πελάτες του. Με 5 ταμεία και συνολικά 85 θέσεις στάθμευσης -30 εξωτερικές και 55 στεγασμένες σε δύο υπόγεια επίπεδα- η πρόσβαση στο κατάστημα γίνεται με την απόλυτη άνεση και ασφάλεια που αξίζουν οι πελάτες της Lidl Ελλάς» σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση.

Η εταιρεία με αυτή την επένδυση προχώρησε και στην εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων ύψους 65KW και 2 σημείων ηλεκτρικής φόρτισης συμβάλλοντας στη βιώσιμη ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντας, στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα πως μπορεί να πραγματοποιεί τους στόχους που θέτει. Οι σύγχρονες κτιριακές εγκαταστάσεις προσφέρουν στους συνεργάτες της Lidl ένα ιδανικό περιβάλλον εργασίας, με ειδικά διαμορφωμένους χώρους ανάπαυσης στο 3ο επίπεδο, που συνδυάζουν την άνεση με την απαράμιλλη θέα της πόλης.

ΣΟΚ: Τεράστιο σούπερ μάρκετ ομολόγησε την απατεωνιά που έκανε στους πελάτες του

Οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ αρνούνται πεισματικά ότι αισχροκερδούν και ανεβάζουν τις τιμές στα ύψη, με αποτέλεσμα να ζημιώνουν τους πελάτες.

Υπάρχουν όμως και οι εξαιρέσεις. Κορυφαίο στέλεχος της αμερικανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Kroger παραδέχτηκε κατά τη διάρκεια ακρόασης αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας ότι η εταιρεία αύξησε τις τιμές σε επιλεγμένα είδη πάνω από τα επίπεδα πληθωρισμού.

Από τα προϊόντα που πήραν την ανιούσα, σύμφωνα με τον Ανώτερο Διευθυντή Τιμολόγησης της Kroger Άντι Γκροφ ήταν τα αυγά και το γάλα, σε τις τιμές πάνω ​​από τα επίπεδα του πληθωρισμού.

«Αυτό δεν είναι καθόλου περίεργο», δήλωσε στο Newsweek ο Ντρου Πάουερς, ιδρυτής του Powers Financial Group. «Οι εταιρείες σε πολλούς κλάδους έχουν καταγράψει κέρδη ρεκόρ από την κρίση του κορωνοϊού, ενώ οι καταναλωτές αντιμετώπισαν τον υψηλότερο πληθωρισμό στην πρόσφατη ιστορία.

Τα μαθηματικά μπορούν μόνο να υποδείξουν ότι οι εταιρείες αυξάνουν τις τιμές πάνω από το γενικό επίπεδο του πληθωρισμού. Όπως λέει η παλιά παροιμία, ποτέ μην αφήνεις μια καλή κρίση να πάει χαμένη».

Η κατάθεση έγινε κατά τη διάρκεια μιας δικαστικής ακρόασης για την αγωγή της FTC κατά της Kroger, αφού η αλυσίδα λιανικής ανακοίνωσε ότι θα εξαγόραζε τον κορυφαίο ανταγωνιστή της, την αλυσίδα Albertsons.

Ο Γκροφ είπε ότι η Kroger σκοπεύει να «περάσει τον πληθωρισμό στους καταναλωτές», αφού ένα εσωτερικό email του έδειξε ότι η τιμή των αυγών και του γάλακτος ξεπερνούσε συνήθως αυτό που θα απαιτούσε ο πληθωρισμός για να συνεχίσει να κερδίζει η αλυσίδα.

«Στο γάλα και τα αβγά, ο πληθωρισμός λιανικής ήταν σημαντικά υψηλότερος από τον πληθωρισμό του κόστους», είπε ο Γκροφ στο εσωτερικό email προς άλλα στελέχη της Kroger.

Εκπρόσωπος της Kroger είπε στο Bloomberg ότι το σχόλιο του Γκροφ «δεν αντικατοπτρίζει το επιχειρηματικό μοντέλο δεκαετιών της Kroger να μειώνει τις τιμές για τους πελάτες μειώνοντας τα περιθώρια κέρδους της».

Δεν πιστεύουν όλοι ότι το email αντικατοπτρίζει τις πολιτικές καθορισμού τιμών της Kroger ή τον κλάδο των παντοπωλείων γενικότερα.