Η αλλαγή χεριών στην Αττική Οδό φέρνει μειώσεις διοδίων, ακόμα και κατάργησή τους, με τον παραδοσιακό τρόπο, που λειτουργούν.
Από τον Οκτώβριο, όταν η Αττική Οδός παραδίδεται με νέα σύμβαση στον νέο παραχωρησιούχο, τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έναντι τιμήματος 3,27 δισ. ευρώ, οι οδηγοί θα δουν αλλαγές, αφού το κόστος των διοδίων μειώνεται κατά 30 λεπτά.
Και από ότι φαίνεται δεν θα είναι η μοναδική, αφού η νέα σύμβαση, που κατατέθηκε στη Βουλή, προβλέπει την κατάργηση των διοδίων, όπως τα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.
Η σύμβαση προβλέπει ο παραχωρησιούχος να μπορεί να εγκαταστήσει ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα διελεύσεων με ελεύθερη ροή των οχημάτων, αλλά και -ανεξάρτητα από το αν θα εγκατασταθεί αυτό το σύστημα- να «φακελώνει» με φωτογραφία όσους περνούν χωρίς να πληρώσουν και να υποχρεώνονται να πληρώνουν όχι μόνο το διόδιο, αλλά και πρόστιμο 50 ευρώ.
Ουσιαστικά, η σύμβαση δίνει τη δυνατότητα στον παραχωρησιούχο να καταργήσει τα παραδοσιακά διόδια με τις μπάρες και να τα μετατρέψει σε «ανοικτά» σημεία διέλευσης, που θα λειτουργούν όπως το σημερινό e-pass της Αττικής Οδού.
Ο παραχωρησιούχος, όπως αναφέρει η σύμβαση, μπορεί να «εγκαταστήσει πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα διαχείρισης διελεύσεων και είσπραξης διοδίων με ελεύθερη ροή οχημάτων (χωρίς δρύφακτο – Free Flow system)». Σε αυτή την περίπτωση, ο παραχωρησιούχος θα έχει την υποχρέωσh να «προβλέψει και την εγκατάσταση των αναγκαίων διαδρόμων χειροκίνητης είσπραξης διοδίων, ούτως ώστε να εξυπηρετούνται χρήστες που δεν έχουν προμηθευτεί κατάλληλο ηλεκτρονικό εξοπλισμό».
Σύμφωνα με τη σύμβαση, αυτή η υποχρέωση για εγκατάσταση διαδρόμου χειροκίνητης είσπραξης προβλέπεται για τουλάχιστον ένα από τους διαδρόμους σε κάθε σταθμό διοδίων. Αυτή θα είναι, όπως όλα δείχνουν, και η εικόνα του μέλλοντος της Αττικής Οδού:
Αυτή η διευθέτηση, βεβαίως, είναι ιδιαίτερα επωφελής για τον παραχωρησιούχο, αφού η οικονομική αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα της διαχείρισης του αυτοκινητοδρόμου αυξάνεται σημαντικά όταν το μεγαλύτερο μέρος των διοδίων προπληρώνονται από τους χρήστες.
Τι θα ισχύει όμως με όσους παιρνούν τα διόδια χωρίς να πληρώσουν τίποτα.
Η σύμβαση εξασφαλίζει πλήρως τον παραχωρησιούχο έναντι του κινδύνου αυτού και θα μετατρέψει σε δυσάρεστη εμπειρία κάθε πρωτοβουλία τύπου «δεν πληρώνω». Ορίζει ότι ο παραχωρησιούχος θα εκδίδει βεβαιώσεις μη καταβολής διοδίων, που θα συνοδεύονται από ευκρινή φωτογραφία του αριθμού κυκλοφορίας του οχήματος και θα σημειώνεται ο χρόνος διέλευσης και βεβαίωση αρμόδιας αρχής για τα στοιχεία του υπόχρεου (η αρχή θα είναι υποχρεωμένη να εκδίδει αυτή τη βεβαίωση εντός πέντε ημερών).
Μέσα από αυτή τη διαδικασία θα υπάρχει πλήρης απόδειξη για τη διέλευση του οχήματος χωρίς να πληρωθούν τα διόδια. O κάτοχος του οχήματος θα είναι υποχρεωμένος να καταβάλλει όχι μόνο το τέλος των 2,5 ευρώ, αλλά και πρόστιμο 20πλάσιο του τέλους, δηλαδή άλλα 50 ευρώ. Αν o ο “τσαμπατζής” δεν πληρώνει, ο παραχωρησιούχος θα εκδίδει διαταγή πληρωμής μέσω των δικαστηρίων.
Δεν θα εξαντλούνται, όμως, εκεί οι κυρώσεις, αφού θα έχουν και οι αρμόδιες κρατικές αρχές τη δυνατότητα να επιβάλλουν τις προβλεπόμενες από τον ΚΟΚ κυρώσεις. Δηλαδή, διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ και, δυνητικά, θα επιβάλλεται η αφαίρεση άδειας ικανότητας οδηγού, άδειας κυκλοφορίας και κρατικών πινακίδων οχήματος για 20 ημέρες.
Διόδια: Μειώσεις έως και 3 ευρώ για τους χρήστες ΙΧ στο αντίτιμο των διοδίων προβλέπεται να τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Οκτωβρίου 2024 έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2025, στο τμήμα Μαλιακός – Κλειδί της ΠΑΘΕ.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, από τον Οκτώβριο αναμένεται να μειωθεί το κόστος διέλευσης για τα επιβατικά οχήματα (κατηγορία 2) σε δύο μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας .
Πρόκειται για την Αττική Οδό και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (τμήμα Μαλιακός-Κλειδί της εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης).
Με τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, το αντίτιμο των διοδίων για τα οχήματα κατηγορίας 2 μειώνεται από την Κυριακή 6 Οκτωβρίου από τα 2,80 σε 2,50 ευρώ.
Μέσω της έγκρισης από το ελληνικό δημόσιο της αναχρηματοδότησης του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, επιτεύχθηκε η μείωση του κόστους διέλευσης σε 5 μετωπικούς και 17 πλευρικούς σταθμούς.
«Όπως είχαμε δεσμευτεί δημόσια στο ελληνικό Κοινοβούλιο, για πρώτη φορά, το όφελος που εξασφαλίσαμε για το Δημόσιο εγκρίνοντας την αναχρηματοδότηση του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, επιστρέφει στην ελληνική κοινωνία μέσω σημαντικής και οριζόντιας μείωσης του κόστους διοδίων στους σταθμούς του αυτοκινητόδρομου, τόσο για τους χρήστες ΙΧ όσο και για τους επαγγελματίες», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στον ΣΚΑΪ.
Ειδικότερα, η έκπτωση αφορά όλες τις κατηγορίες οχημάτων με διαφοροποίηση μεταξύ ελαφρών (ΕΟ) και βαρέων οχημάτων (ΒΟ) και συγκεκριμένα:
Έκπτωση (ύψους 17%) για τα ελαφρά οχήματα σε όλες τις διελεύσεις, είτε με χρήση πομποδέκτη (οποιασδήποτε Παραχώρησης), είτε με πληρωμή σε λωρίδες με εισπράκτορα (ή αυτόματα μηχανήματα πληρωμής).
Έκπτωση (ύψους 5%) για τα βαρέα οχήματα, αποκλειστικά για τις διελεύσεις με χρήση πομποδέκτη (οποιασδήποτε Παραχώρησης).
Το χρονικό διάστημα εφαρμογής του προγράμματος είναι από 1 Οκτωβρίου 2024 έως και 31 Δεκεμβρίου 2025 (περίοδος 15 μηνών) και αφορά στους σταθμούς διοδίων: Πελασγίας, Μοσχοχωρίου, Μακρυχωρίου, Λεπτοκαρυάς και Κλειδιού, καθώς και τα 17 πλευρικά διόδια της περιοχής, με βάση τις εκτιμήσεις των διελεύσεων από τον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο, όπου έχει συνυπολογιστεί και το ενδεχόμενο αποκλίσεων.
Όπως ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, το όφελος για τους οδηγούς ΙΧ θα φθάνει ανά ταξίδι έως τα 3 ευρώ. Συγκεκριμένα:
2,8 ευρώ για το 2024, καθώς η επιβάρυνση της διέλευσης από τους πέντε σταθμούς μειώνεται από 16,5 (σήμερα) σε 13,7 ευρώ, και
3 ευρώ για το 2025, από 17,4 σε 14,4 ευρώ.
Ερώτηση κατέθεσε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Μανώλης Χριστοδουλάκης, αναφορικά με το ζήτημα της τοποθέτησης πλευρικών διοδίων στο ύψος της Βαρυμπόμπης και του Αγίου Στεφάνου.
Απαντώντας ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νικός Ταχιάος επεσήμανε ότι, συνεπεία του σχετικού νόμου 3555/2007, έχουν πληρωθεί από το 2017 για τη μη κατασκευή των διοδίων, στα πλαίσια της σύμβασης, στον παραχωρησιούχο 103,4 εκατ. ευρώ. «Η μη κατασκευή διοδίων οφείλεται στην παρέμβαση του δημοσίου που γίνεται με υπουργικές αποφάσεις» είπε ο κύριος Ταχιάος, τονίζοντας ότι πρέπει να συμφωνήσουμε ότι η παρέμβαση του δημοσίου δεν θα συνίσταται πλέον στη βούληση ενός υπουργού, «αλλά θα έρθει η ίδια η Βουλή και θα πει “ναι, συμφωνούμε, κυρώνουμε μία νέα νομική διάταξη η οποία λέει ότι δεν θα εγκατασταθούν διόδια στο ύψος της Κηφισιάς και του Διονύσου στην ΠΑΘΕ”». Διότι, «εάν θα συνεχίσει το ελληνικό δημόσιο να πληρώνει με σημερινές τιμές, υπολογίζουμε περίπου 25 εκατομμύρια τον χρόνο» πρόσθεσε ο κύριος Ταχιάος.Ο Μανώλης Χριστοδουλάκης, από τη δική του πλευρά επεσήμανε πως« δεν ζητάμε από την κυβέρνηση να παρανομήσει σε σχέση με τον νόμο 3555/2007, ζητάμε όμως να εξαντλήσει τη νομοθετική της πρωτοβουλία και να τροποποιήσει την υφιστάμενη σύμβαση». Παράλληλα ζήτησε επίσης, προτού αναληφθεί οποιαδήποτε πρωτοβουλία για εγκατάσταση διοδίων, να προηγηθεί ουσιαστική διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς και σίγουρα με τους άμεσα σχετιζόμενους Δήμους.
Ανταπαντώντας, ο κ. Ταχιάος εξέφρασε τη χαρά του για το ύφος, το επίπεδο και την ουσία της τοποθέτησης Χριστοδουλάκη: «Πολύ φοβάμαι ότι πολλές φορές σε αυτήν την αίθουσα, αλλά και γενικά στον πολιτικό λόγο, μιλάμε με τα χαρακτηριστικά του Ιανού. […] Κάθε φορά που προκύπτει το ζήτημα της δωρεάν διέλευσης από τα διόδια […] προκύπτει το ζήτημα ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να επιβαρύνει τους κατασκευαστές ή θέλει να χαρίσει λεφτά στους κατασκευαστές όταν πηγαίνουμε και αποπληρώνουμε τις οφειλές οι οποίες δημιουργούνται […] Εάν συνεχίσει το ελληνικό δημόσιο να πληρώνει με σημερινές τιμές, υπολογίζουμε περίπου 25 εκατομμύρια το χρόνο. Αυτή θα είναι μια πολιτική απόφαση η οποία θα έρθει στη Βουλή, θα κυρωθεί με νόμο στη Βουλή και δεν θα χρεώνεται πολιτικά σε μια κυβέρνηση με αυτόν τον λαϊκίστικο τρόπο».
«Λυπάμαι που το λέω, διότι η ΝΔ συγκυβέρνησε με το ΠΑΣΟΚ, αλλά σε αυτόν τον λαϊκισμό τελευταία έχει διολισθήσει και το ίδιο το κόμμα σας διά στόματος του προέδρου του. Λυπάμαι που το λέω αυτό όταν, σε ό,τι αφορά έργα -και πολύ χαρακτηριστικό είναι το βίντεο του για το Flyover της Θεσσαλονίκης- ο κ. Ανδρουλάκης βλέπει από πίσω τα συμφέροντα των εργολάβων. Χαίρομαι, λοιπόν, για τη δική σας τοποθέτηση, η οποία έχει αντιδιαμετρικά χαρακτηριστικά και έχει μια ωριμότητα που είναι αντίστοιχη με αυτήν με την οποία η κυβέρνηση αντιμετωπίζει το θέμα», είπε ο κ. Ταχιάος στην απάντησή του προς τον κ. Χριστοδουλάκη.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…