Σούπερ μάρκετ: Και επίσημα η απόφαση που «ανοίγει την πόρτα» για περισσότερα πλαφόν στα σούπερ μάρκετ, με τους καταναλωτές να βρίσκονται πλέον σε απόγνωση.
Δημοσιεύθηκε η απόφαση σχετικά με τη δήλωση αποθεμάτων γεωργικών προϊόντων και τροφίμων.
Με την απόφαση γίνεται η εξειδίκευση των ειδών, των υπόχρεων, των αρμόδιων αρχών, των κυρώσεων και της διαδικασίας υποβολής δήλωσης αποθεμάτων σε:
α) πρώτες ύλες για την παραγωγή λιπασμάτων,
β) λιπάσματα,
γ) ζωοτροφές,
δ) ωμά δημητριακά παντός είδους και ιδίως σιτάρι ή σμιγάδι, σίκαλη, κριθάρι, βρώμη, καλαμπόκι, εδώδιμο φαγόπυρο,
ε) άλευρα και ιδίως αλεύρια σιταριού ή σμιγαδιού και αλεύρια δημητριακών,
στ) ηλίανθο, και
ζ) φυτικά έλαια, εκτός από το ελαιόλαδο, και ιδίως ηλιέλαιο (έλαιο ηλιοτροπίου), φοινικέλαιο και αραβοσιτέλαιο.
Η καταγραφή των προαναφερθέντων ειδών αποσκοπεί αφενός στην εποπτεία της αγοράς ως προς την επάρκεια των εν λόγω γεωργικών προϊόντων και τροφίμων και αφετέρου στην παρακολούθηση των αποθεμάτων σε συνδυασμό με την τιμή πώλησής τους, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα αισχροκέρδειας και αθέμιτων εμπορικών πρακτικών.
Αναλυτικά:
Εξειδίκευση των ειδών για τα οποία δημιουργείται υποχρέωση δήλωσης (άρθρο 1)
Η υποχρέωση δήλωσης αποθεμάτων αφορά αποκλειστικά στα εξής είδη:
α) Πρώτες ύλες λιπασμάτων και ειδικότερα:
αα) νιτρικό κάλιο
αβ) τετραβορικό του δινατρίου, πεντένυδρο (βόρακας)
αγ) φωσφορική ουρία
αδ) μείγμα ιχνοστοιχείων
αε) λιπάσματα τα οποία αναφέρονται στην περ. β) του παρόντος και δύνανται να χρησιμοποιηθούν ως πρώτες ύλες στην παραγωγή λιπασμάτων.
β) Λιπάσματα σε υγρή και στερεά μορφή και ειδικότερα:
βα) αζωτούχα λιπάσματα,
ββ) φωσφορικά λιπάσματα,
βγ) καλιούχα λιπάσματα,
βδ) σύνθετα λιπάσματα, δύο ή περισσότερων στοιχείων
βε) οργανικά – οργανοανόργανα λιπάσματα (νέου τύπου)
γ) Ζωοτροφές και ειδικότερα:
γα) πρώτες ύλες ζωοτροφών:
γα1) αραβόσιτος και προϊόντα αυτού
γα2) σιτάρι και προϊόντα αυτού
γα3) κριθάρι και προϊόντα αυτού γα4) βρώμη και προϊόντα αυτής γα5) σόγια και προϊόντα αυτής γα6) ηλιόσπορος και προϊόντα αυτού γα7) ζάχαρη ως πρώτη ύλη παρασκευής μελισσοτροφών
γβ) σύνθετες ζωοτροφές που περιέχουν φυτική πρώτη ύλη και συγκεκριμένα αραβόσιτο, ή/και σιτάρι, ή/και κριθάρι, ή/και βρώμη, ή/και σόγια, ή/και ηλιόσπορο ή/ και προϊόντα αυτών σε ποσοστό άνω του 50% του συνολικού μίγματος.
γγ) παρασκευασμένες μελισσοτροφές που περιέχουν ως πρώτη ύλη ζάχαρη σε ποσοστό άνω του 50%
δ) Δημητριακά που προορίζονται για κατανάλωση από τον άνθρωπο και ειδικότερα:
δα) Σιτάρι και σμιγάδι,
δβ) σίκαλη,
δγ) κριθάρι,
δδ) καλαμπόκι,
δε) βρώμη,
δστ) φαγόπυρο το εδώδιμο (μαύρο σιτάρι).
ε) Άλευρα που προορίζονται για κατανάλωση από τον άνθρωπο και ειδικότερα:
εα) άλευρα σιταριού ή σμιγαδιού,
εβ) άλευρα άλλων δημητριακών και ιδίως καλαμποκάλευρα,
στ) φυτικά έλαια και ειδικότερα:
στα) ηλιέλαιο,
στβ) αραβοσιτέλαιο,
στγ) φοινικέλαιο,
στδ) σογιέλαιο,
στε) σησαμέλαιο.
Οι υπόχρεοι μπορούν να εισέλθουν στην ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα για τους σκοπούς της παρούσας είτε απευθείας, μέσω του συνδέσμου supplies.businessportal.gr, είτε μέσω της κεντρικής ιστοσελίδας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr/), στην οποία μπορούν να επιλέξουν τον σύνδεσμο: «Δήλωση Αποθεμάτων».
Τα… δόντια της έδειξε σε γνωστή αλυσίδα σούεπρ μάρκετ η κυβέρνηση καθώς της επέβαλε το μεγαλύτερο πρόστιμο που έχει επιβληθεί ποτέ! Δείτε το λόγο στο xristika.gr…
Διοικητικό πρόστιμο ύψους 647.000 ευρώ, επιβάλλεται, με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ‘Αδωνι Γεωργιάδη, σε μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ διότι, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, σε έλεγχο που διενήργησαν ελεγκτές της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) διαπιστώθηκε ότι πωλούσε με μεγαλύτερο μεικτό περιθώριο κέρδους κατά παράβαση της νομοθεσίας.
Συγκεκριμένα,όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, κατά παράβαση του άρθρου 21 (παρ. 4β) της από 20/3/2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ Α’ 68) «Κατεπείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κινδύνου διασποράς του κορονοϊού Covid-19, τη στήριξη της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας και τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της αγοράς και της δημόσιας διοίκησης».
Στο μεταξύ, η ΔΙΜΕΑ) ανακοίνωσε τα εξής παρακάτω συγκεντρωτικά στοιχεία από τους ελέγχους για αισχροκέρδεια :
1) Κατά το χρονικό διάστημα εφαρμογής των σχετικών διατάξεων και συγκεκριμένα από τα τέλη του 2021 έως και την 24.03.2022, έχουν διενεργηθεί και βρίσκονται εν εξελίξει εκατοντάδες έλεγχοι που αφορούν στην αισχροκέρδεια κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 58 του ν.4818/2021, περί αθέμιτης κερδοφορίας σε συνθήκες κρίσης λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και στην υπέρβαση της επιλυθείσας ανώτατης τιμής στα τεστ ανίχνευσης του κορονοϊού COVID-19 σύμφωνα με την ΥΑ 657/2022 – ΦΕΚ 2/Β/4-1-2022, η οποία αντικατέστησε την υπ’ αρ. 98491/09-09-2021 (Β’ 4181) απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων περί καθορισμού ανώτατων ορίων τιμών πώλησης αγαθών και παροχής υπηρεσιών, λόγω της κατάστασης έκτακτης ανάγκης που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊου.
2) Μέχρι σήμερα, 24/3/2022 βεβαιώθηκαν 48 παραβάσεις που αφορούν στις διατάξεις περί αισχροκέρδειας σε πρατήρια υγρών καυσίμων, υπεραγορές τροφίμων, επιχειρήσεις χονδρεμπορίου οπωρολαχανικών και νωπών-κατεψυγμένων κρεάτων, καθώς και στις διατάξεις για υπέρβαση της ανώτατης τιμής των τεστ ανίχνευσης του κορωνοϊού COVID-19 σε Διαγνωστικά κέντρα, φαρμακεία και ιατρεία.
3) Επιβλήθηκαν πρόστιμα συνολικού ύψους 1.376.992,43 ευρώ.
Ευρώ… ευρώ μετράνε πλέον τα έξοδά τους οι καταναλωτές προσπαθώντας μέσα από τα ψώνια του σούπερ μάρκετ να εξοικονομήσουν όσα περισσότερα χρήματα μπορούν.
Στο κυνήγι προσφορών και εκπτώσεων στρέφονται οι καταναλωτές, με το μέσο ετήσιο όφελος που είχαν τα ελληνικά νοικοκυριά το 2021 από τις «έξυπνες αγορές» στα σούπερ μάρκετ να υπολογίζεται στα 370 ευρώ.
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από την ετήσια πανελλήνια έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2014-2022, με δείγμα 2.000 καταναλωτές, οι Έλληνες στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χρήματα στρέφονται στις προωθητικές ενέργειες και τις εκπτώσεις που παρέχουν τα σουπερ-μάρκετ σε συνεργασία με τους προμηθευτές μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών.
Όπως σημειώνει το ΙΕΛΚΑ, οι «έξυπνες αγορές» μπορούν δυνητικά να εξισορροπήσουν την πίεση των ανατιμήσεων για τη συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών.
Αναλυτικά, η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 13% ποσοστό σταθερό σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αλλά αυξημένο σε σχέση με τα προηγούμενα έτη.
Πρακτικά, η συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος περίπου 370 ευρώ ετησίως για το 2021, λόγω και της αύξησης της δαπάνης. Η αξία αυτή είναι αυξανόμενη σε ετησία βάση την τελευταία 5ετία με εξαίρεση το 2016, χρονιά υπολειτουργίας δύο εκ των τότε σημαντικότερων αλυσίδων σουπερμάρκετ της χώρας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2014 εξαιτίας της αύξησης της δαπάνης στων νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου. Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε περίπου 2.500 ευρώ για την τελευταία 8ετία, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε 8 χρόνια ξεπερνά τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η πλειονότητα του κοινού, 5 στους 10, εξοικονομεί τουλάχιστον 10% της αξίας των αγορών τους, ενώ μόλις 1 στους 10 δηλώνει ότι δεν εξοικονομεί τίποτα, ενώ 2 στους 3 δηλώνουν ότι εξοικονομούν τουλάχιστον 5% από τη συνολική αξία των αγορών τους.
Τα ποσοστά αυτά είναι ιδιαίτερα υψηλά και δείχνουν πόσο σημαντικό είναι το όφελος που αποκομίζει το 85% των καταναλωτών.
Τα ποσοστά αυτά είναι άλλωστε υψηλότερα του επιπέδου των ανατιμήσεων που καταγράφονται τους τελευταίους μήνες και δείχνουν ότι οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα με έξυπνες αγορές να εξισορροπήσουν αυτό το επιπλέον κόστος.
Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάστηκαν και άλλες απόψεις των καταναλωτών γύρω από τις προσφορές οι οποίες δείχνουν μία σταδιακή αλλαγή.
Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το 2017 το 74% των ερωτώμενων κυνηγούσε τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σουπερμάρκετ, αυτό το ποσοστό το 2021 έχει διαμορφωθεί σε 58%.
Για το 2022, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, αναμένεται αυτό το ποσοστό να αυξηθεί. Αυτή η εξέλιξη των τελευταίων είναι αποτέλεσμα της αύξησης των προωθητικών ενεργειών, εξηγεί το Ινστιτούτο.
Πλέον οι καταναλωτές βρίσκουν περισσότερες ευκαιρίες, ενώ τις βρίσκουν και πιο εύκολα. Παράλληλα όμως μειώνεται και η επίδραση που έχουν οι προσφορές και οι εκπτώσεις στην επιλογή καταστήματος. Το ποσοστό των καταναλωτών που επίλεγε κατάστημα με κύριο λόγο τις προσφορές έχει μειωθεί από 63% το 2017 σε 41% το 2021, κάτι που δείχνει ότι πλέον δεν αποτελεί τόσο έντονο σημείο διαφοροποίησης ανάμεσα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ το εύρος των προωθητικών ενεργειών.
Χαρακτηριστικό του βαθμού υιοθέτησης προσφορών από τον καταναλωτή είναι το γεγονός ότι το 44% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές. Μπορεί και αυτό το ποσοστό να παρουσιάζει κάμψη συγκριτικά με το 2017 (47%), αλλά εξακολουθεί να αποτελεί ιδιαίτερα υψηλή καταγραφή.
Ο λόγος γι’ αυτή την επιλογή, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, είναι ότι θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων.
Σε σχέση με τις πηγές πληροφόρησης για τις προσφορές και τις εκπτώσεις, τα κύρια κανάλια είναι τα έντυπα μέσα με 61% (κυρίως τα ενημερωτικά φυλλάδια με 56%), η τηλεόραση με 43% και τα ψηφιακά μέσα με 51% (αθροιστικά internet, κινητό τηλέφωνο, ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ).
Διαχρονικά φαίνεται ότι τα πρώτα δύο κανάλια (φυλλάδια και τηλεόραση) παρουσιάζουν μικρή κάμψη, ενώ κερδίζουν έδαφος οι νέες τεχνολογίες αθροιστικά να αυξάνονται από 22% σε 51%.
Οι λοιπές πηγές ενημέρωσης παρουσιάζουν επίσης διακυμάνσεις με τις σημαντικότερες να είναι η μείωση τα τελευταία χρόνια για την ενημέρωση εντός του καταστήματος (π.χ. αφίσες). Η προβολή των τάσεων στο μέλλον δείχνει ότι τα ψηφιακά μέσα μέσα στην επόμενη πενταετία να γίνεται το κύριο κανάλι ενημέρωσης με 63%, το φυλλάδιο να βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 54% και η τηλεόραση να πέφτει στο 34%.
Η αύξηση της αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών είναι ιδιαίτερα σημαντική τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, καθώς δίνει στον καταναλωτή τα απαραίτητα εργαλεία για τη μέγιστη αξιοποίηση των προσφορών και εκπτώσεων για την εξοικονόμηση δαπάνης, ενώ αποτελεί και μία διαφανή διαδικασία σύγκρισης τιμών από τον καταναλωτή.
Όπως επισημαίνει συμπερασματικά το ΙΕΛΚΑ, τα παραπάνω στοιχεία συνηγορούν στο ότι διαχρονικά αυξάνεται η εξοικονόμηση από τις προωθητικές ενέργειες και προσφορές στις αλυσίδες σουπερμάρκετ, η οποία επίσης διαχρονικά επιτυγχάνεται με λιγότερο «κόπο» για τους καταναλωτές, με αυξημένο ρόλο του διαδικτύου και των κοινωνικών δικτύων ως καναλιών ενημέρωσης συγκριτικά με το παρελθόν.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…