Σούπερ μάρκετ: Εντείνεται ο πόλεμος μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Η άγνωστη μάχη μεταξύ των κολοσσών του εμπορίου τροφίμων. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Χαρακτήρα δημόσιας αντιπαράθεσης, χωρίς μάλιστα κανένα προκάλυμμα, λαμβάνει ο «πόλεμος» μεταξύ αλυσίδων σούπερ μάρκετ με επίδικο –τι άλλο– τα μερίδια αγοράς.
∆εν είναι τυχαίο ότι ο πόλεμος επικεντρώνεται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς η κατηγορία εξακολουθεί να σημειώνει πολύ υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης λόγω της συνεχιζόμενης ακρίβειας.
Οι επενδύσεις των παραδοσιακών αλυσίδων στην κατηγορία αυτή είναι ολοένα και μεγαλύτερες προκειμένου να ανταγωνιστούν τη μία και μοναδική ουσιαστικά εκπτωτική αλυσίδα (hard discounter) στην Ελλάδα, τη Lidl, η οποία έχει εξ αντικειμένου την κυριαρχία στις πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana, κατά το α΄ τρίμηνο του 2024 το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είχε διαμορφωθεί σε 27,1%, από 26,6% το α΄ τρίμηνο του 2023.
Οι αλυσίδες που κυρίως «σφάζονται» για τα μάτια ή μάλλον για την τσέπη των καταναλωτών είναι –σε αυτή τη φάση τουλάχιστον– η Lidl και η «ΑΒ Βασιλόπουλος».
Οχι τυχαία. Αμφότερες διαγκωνίζονται για τη δεύτερη θέση από πλευράς μεριδίων αγοράς, καθώς ο πρώτος του κλάδου, «Σκλαβενίτης», βρίσκεται σε μεγάλη απόσταση.
Επιπλέον, η «ΑΒ Βασιλόπουλος» επιχειρεί εδώ και χρόνια να αποτινάξει –όχι με μεγάλη επιτυχία πάντως– τον χαρακτήρα της ακριβής αλυσίδας, του σούπερ μάρκετ που προτιμά η ελίτ.
Τρίτον, μάλλον κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια, αφού αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ξεσπά ένας γερμανοολλανδικός «πόλεμος» επί ελληνικού εδάφους.
Αυτή τη φορά όλα ξεκίνησαν όταν η Lidl Ελλάς ανήρτησε στον ιστότοπό της και παράλληλα δημοσίευσε στο εβδομαδιαίο φυλλάδιο προσφορών της, που κυκλοφόρησε την Πέμπτη 13 Ιουνίου, τα αποτελέσματα σύγκρισης τιμών που η ίδια πραγματοποίησε σε 14 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας από δικό της κατάστημα, από ένα κατάστημα «Σκλαβενίτη» και ένα κατάστημα «ΑΒ Βασιλόπουλος».
Σύμφωνα με τον πίνακα της Lidl, η αγορά των συγκεκριμένων προϊόντων θα στοίχιζε στο δικό της σούπερ μάρκετ 39,17 ευρώ, στην «ΑΒ Βασιλόπουλος» 44,38 ευρώ και στη «Σκλαβενίτης» 46,75 ευρώ.
Στην πραγματικότητα οι αποδείξεις δείχνουν διαφορετικές τιμές, όπου μάλιστα το καλάθι της «ΑΒ» είναι πιο φθηνό από αυτό της Lidl («AB Βασιλόπουλος» 34,93 ευρώ, Lidl 38,2 ευρώ και «Σκλαβενίτης» 40,19 ευρώ).
Η διαφορά μεταξύ του πίνακα της Lidl και των αποδείξεων οφείλεται στο ότι από τη Lidl έχει γίνει αναγωγή, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις συγκρίνονται συσκευασίες και ποσότητες που δεν είναι όμοιες μεταξύ τους.
Για παράδειγμα, στα private label φασόλια γίγαντες των τριών σούπερ μάρκετ, η συσκευασία του Lidl αφορά το ένα κιλό και των δύο ανταγωνιστών τις συσκευασίες μισού κιλού.
Συχνά βεβαίως οι μεγαλύτερες συσκευασίες έχουν χαμηλότερη τιμή ανά μονάδα μέτρησης, ενώ ρόλο παίζει και η χώρα προέλευσης – παρασκευής των προϊόντων.
Η απάντηση ήρθε το βράδυ της Πέμπτης από την «ΑΒ Βασιλόπουλος», η οποία με ανάρτησή της στο Facebook έγραψε τα ακόλουθα: «Αγαπητή Lidl Hellas, Είδαμε ότι ήρθες και ψώνισες από εμάς και σε ευχαριστούμε πολύ. Απέδειξες ότι έχουμε ήδη χαμηλές τιμές αλλά με μία 6ευρη επιταγή το καλάθι σου θα ήταν ακόμη πιο οικονομικό!
Γι’ αυτό και πήραμε την πρωτοβουλία να σε κάνουμε μέλος του AB Plus (σ.σ. πρόκειται για το πρόγραμμα επιβράβευσης της “ΑΒ”). Για να εξαργυρώνεις και εσύ 6ευρες επιταγές αλλά και όλα τα προνόμια που απολαμβάνουν πάνω από 1 εκατομμύριο πελάτες μας καθημερινά! Καλώς ήρθες και καλά ψώνια! ΑΒ Βασιλόπουλος».
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που οι δύο αλυσίδες κονταροχτυπιούνται δημοσίως, αν και πρόκειται αναμφίβολα για την πιο απροκάλυπτη αντιπαράθεση.
Το προηγούμενο «επεισόδιο» είχε διαδραματισθεί το 2016 με «αντικείμενο του πόθου» εκείνη την περίοδο τους καταναλωτές της πτωχευμένης «Μαρινόπουλος», που είχαν «πολιτογραφηθεί» ως «κυνηγοί προσφορών» και αγοραστές προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Ας μην ξεχνάμε δε ότι το 2016 βρισκόμασταν ακόμη σε καθεστώς μνημονίου και κεφαλαιακών περιορισμών.
Τον Οκτώβριο του 2016 η «ΑΒ» ξεκίνησε διαφημιστική εκστρατεία με τίτλο «Αληθινά χαμηλές τιμές κάθε μέρα», για να έρθει λίγες ημέρες μετά η «απάντηση» από τη Lidl Ελλάς με τη διαφημιστική εκστρατεία που ανέφερε:
«Κάποιοι ψάχνουν για χαμηλές τιμές. Κάποιοι το έχουν ψάξει ήδη. Μόνιμα χαμηλές τιμές». Μάλιστα, η εν λόγω καμπάνια αφορούσε και αρκετά επώνυμα προϊόντα, δεδομένου ότι τότε βρισκόταν σε εξέλιξη η στρατηγική της γερμανικής αλυσίδας για αλλαγή του προϊοντικού μείγματος στα ράφια της.
Η κόντρα «ΑΒ» και Lidl έχει λάβει χώρα και στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας, όταν τον Νοέμβριο του 2020 η πρώτη ζήτησε τον έλεγχο διαφήμισης της Lidl σχετικά με την κάρτα πιστότητας Lidl Plus.
Από την πλευρά της «Σκλαβενίτης» δεν υπήρξε καμία αντίδραση, επίσημη ή ανεπίσημη.
Μια συμφωνία που φέρνει ανατροπή ανακοινώθηκε και γεννά νέα αλυσίδα σούπερ μάρκετ.
Δύο σούπερ μάρκετ συσπειρώνονται, γίνονται ένα και είναι έτοιμα να διεκδικήσουν ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς.
Οι όμιλοι αγορών Αστέρας και ΕΛΕΤΑ γίνονται ένα και κάτω από το όνομα «Ερμής» θα μπουν σε κάθε γειτονιά.
Ο απώτερος στόχος τους είναι η ενίσχυση της διαπραγματευτικής τους δύναμης και την εξασφάλιση καλύτερων τιμών από τους προμηθευτές.
Πολύ σύντομα θα ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες, ώστε η νέα οντότητα (ΙΚΕ) να αποκτήσει ΑΦΜ και να καταχωρηθεί στα μητρώα του Κράτους.
Να σημειωθεί πως από την συνένωση «Αστέρα» και ΕΛΕΤΑ δημιουργείται ένα σχήμα ανεξάρτητων λιανεμπόρων, με 632 επιχειρήσεις που λειτουργούν 796 καταστήματα, παράγουν συνολικό τζίρο 873 εκατ. ευρώ και απασχολούν 4.630 εργαζόμενους.
Ο Όμιλος supermarket Αστέρας Εμπορική ΑΕ, ιδρύθηκε το 1993 και αποτέλεσε την πρώτη κίνηση για συνεργασία ελληνικών επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου, σε μια κοινή συμμαχία, ώστε να μπορέσουν τα μέλη του να ανταγωνιστούν τις μεγάλες εθνικές και πολυεθνικές επιχειρήσεις του χώρου και γενικότερα να έχουν βασικό ρόλο στις εξελίξεις του λιανεμπορίου στην χώρα μας.
Ο όμιλος αγορών ΕΛΕΤΑ δημιουργήθηκε το 1998 από επαγγελματίες του χώρου προκειμένου να στηρίξει τα ελληνικά μικρομεσαία καταστήματα supermarket. Με Πρόεδρο του ομίλου τον Στέφανο Μπαλάσκα κατάφερε μέσα από το πέρασμα της εικοσαετίας να καθιερωθεί στον χώρο με το εμπορικό σήμα «proton».
Μετά τον Σκλαβενίτη, από τις 5 Μαρτίου και ο Μασούτης ξεκινά να χρεώνει τις ηλεκτρονικές παραγγελίες και διανομές κατ’ οίκον, με βάση το κόστος της εκάστοτε παραγγελίας, ενώ από 90 ευρώ και πάνω, δεν θα υπάρχει κάποια χρέωση.
Ειδικότερα, το εν λόγω σούπερ μάρκετ θα χρεώνει 3,5 ευρώ για παραγγελίες από 20 έως 39,99 ευρώ και 2,5 ευρώ για παραγγελίες από 40 έως 89,99 ευρώ.
Επίσης, κατεβάζει στα 20 ευρώ το ελάχιστο όριο παραγγελίας, από 40 ευρώ που είναι μέχρι τώρα, καθώς αφενός δεν έκανε προσιτό το ηλεκτρονικό της κατάστημα για μικρότερες παραγγελίες και αφετέρου η ανυπαρξία οποιασδήποτε χρέωσης καθιστούσε το εν λόγω κανάλι πωλήσεων εξαιρετικά κοστοβόρο.
Παραμένει δωρεάν το click and collect, δηλαδή όταν ο καταναλωτής παραγγέλνει ηλεκτρονικά, αλλά επιλέγει να παραλάβει ο ίδιος την παραγγελία από το κατάστημα.
Υπενθυμίζεται ότι η Σκλαβενίτης επιβάλλει:
5,00 ευρώ για αγορές έως 30 ευρώ 2,50 ευρώ για αγορές από 30 ευρώ έως 100 ευρώ Δωρεάν για αγορές από 100 ευρώ και άνω Δεν υπάρχει ελάχιστο όριο παραγγελίας.
Πολιτική δωρεάν μεταφορικών μόνο για παραγγελίες πάνω από 100 ευρώ εφαρμόζει και το e-fresh.gr, με τα έξοδα αποστολής να κυμαίνονται από 2 έως 3 ευρώ, αναλόγως του ύψους της παραγγελίας.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος εφαρμόζει ελάχιστο όριο παραγγελίας τα 25 ευρώ και παρέχει δωρεάν διανομή για παραγγελίες πάνω από 45 ευρώ
Στο My Market στην Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Βόλο και Ιωάννινα οι χρεώσεις για μεταφορικά κυμαίνονται από 1,50€ έως 3,00€ για παραγγελίες από 40,01€ έως 90,00€. Για όλες τις παραγγελίες από 90,00€ και άνω τα μεταφορικά είναι ΔΩΡΕΑΝ. Στην υπόλοιπη Ελλάδα, για παραγγελίες από 40,01€ και άνω, 10€ μεταφορικά με μέγιστο ποσό παραγγελίας τα 300€. Εάν επιλέξετε ως τρόπο πληρωμής την “αντικαταβολή” υπάρχει μια επιπλέον χρέωση 3€.
Ο «Κρητικός» εφαρμόζει χρέωση ανεξαρτήτως ύψους παραγγελίας για την υπηρεσία Express Delivery, ενώ για τις απλές παραδόσεις χρέωση επιβάλλεται για παραγγελίες κάτω από 40 ευρώ.
Τέλος να σημειώσουμε ότι τα Lidl δεν διαθέτουν υπηρεσία παράδοσης κατ΄οίκον αφού εκτιμούν ότι θα αυξήσει το κόστος των προϊόντων τους.
Αλλαγές στο ωράριο λειτουργίας του LIDL είναι έτοιμη να ανακοινώσει η διοίκηση του μεγάλου super market.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα καταστήματα σούπερ μάρκετ πανελλαδικά θα ανοίγουν ένα τέταρτο νωρίτερα από τον ανταγωνισμό και συγκεκριμένα στις 07:45.
Παράλληλα, θα ανακοινωθεί άνοιγμα των καταστημάτων και ανήμερα της Καθαράς Δευτέρας 18 Μαρτίου. Μένει να φανεί αν θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι παίκτες μεγάλων σούπερ μάρκετ σε ανάλογη κίνηση.
Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε ότι πέρσι ανήμερα της Καθαράς Δευτέρας είχαν ανοίξει πολλά καταστήματα my Market.
Παράλληλα, όπως αποκάλυψε η στήλη «Πληροφοριοδότης» το εν λόγω σούπερ μάρκετ προχωρά σε νέα αύξηση μισθών. H Γερμανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ προχωρά στη χορήγηση μισθολογικών αυξήσεων και επιπρόσθετων παροχών συνολικού ύψους 7 εκατ. ευρώ με στόχο την ενίσχυση του εισοδήματος της ομάδας της.
Μετά την αύξηση του κατώτατου μεικτού μισθού στα 1.000€ που προχώρησε η εταιρεία από 1η Δεκεμβρίου του 2023, η ενίσχυση των 7 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβάνει και την καθιέρωση από 1η Μαρτίου 2024 του κατώτατου μισθού για τους ανθρώπους των καταστημάτων στα 1.050€ για τους άγαμους και 1.200€ για τους έγγαμους.
Η νέα μισθολογική πολιτική για τα καταστήματα έρχεται να προστεθεί σε ένα γενικότερο ανταγωνιστικό πακέτο αμοιβών και παροχών που προσφέρει η εταιρεία στους πάνω από 6.700 ανθρώπους της.
Πρόκειται για ένα σχεδόν αναπόφευκτο σενάριο: μπαίνεις σε ένα κατάστημα για να πάρεις μερικά απαραίτητα και σπρώχνεις, σηκώνεις και/ή σέρνεις το καρότσι σου στον διάδρομο καθώς συνήθως οι τροχοί κολλάνε, κάνουν θόρυβο ή στρίβουν στην αντίθετη πορεία.
Ένας αστικός μύθος που κυκλοφορεί εδώ και χρόνια υποστηρίζει ότι οι έμποροι λιανικής σκόπιμα κάνουν τα καρότσια δυσκίνητα ώστε να επιβραδύνουν την πορεία των καταναλωτών μεταξύτων διαδρόμων, ελπίζοντας να στρέψουν την προσοχή σε περισσότερα εμπορεύματα.
Ωστόσο, η πραγματικότητα φαίνεται ότι είναι διαφορετική: οι διαβόητες προβληματικές ρόδες δημιουργούνται στην πραγματικότητα από το επαναλαμβανόμενο χτύπημα στο οποίο συχνά υπόκεινται τα καροτσάκια, εξήγησε ο Alex Poulos.
Ο Poulos είναι ο διευθυντής πωλήσεων της RW Rogers, η οποία προμηθεύει χιλιάδες καροτσάκια αγορών σε εταιρείες όπως η Whole Foods, η Tractor Supply Company και η Meijer.
Με την πάροδο του χρόνου, τραβώντας τα καρότσια μέσα από ανώμαλους χώρους στάθμευσης, σπρώχνοντάς τα μέσα και έξω από το κατάστημα και αναγκάζοντάς τα να ανεβοκατεβαίνουν στο κράσπεδο παραμορφώνει την πλάκα τροχίσκου, το μεταλλικό κομμάτι που στερεώνει τον μηχανισμό του τροχού στο σώμα του καροτσιού, υπογράμμισε με δηλώσεις του στο CNN.
«Εάν αυτή η πλάκα τροχίσκου στρίψει λίγο, μπορεί να σηκώσει τον τροχό προς τα πάνω και τότε και οι δύο τροχοί δεν αγγίζουν το έδαφος ταυτόχρονα», τόνισε.
Σε έναν τέλειο κόσμο όπου τα καροτσάκια χειρίζονταν ήπια και χρησιμοποιούνται μόνο σε εσωτερικούς χώρους, ο τυπικός τροχός από πολυουρεθάνη των πέντε ιντσών θα μπορούσε να διαρκέσει από έξι έως οκτώ χρόνια, δήλωσε από την πλευρά του ο Alvar Diaz, αντιπρόεδρος πωλήσεων και μάρκετινγκ στην εταιρεία κατασκευής τροχών P&H Casters.
Σε ένα περιβάλλον καταστημάτων 24/7, είναι πιο πιθανό να διαρκέσουν δύο ή τρία χρόνια, ενώ οι μεταλλικοί τροχοί διαρκούν περίπου πέντε.
Αλλά η αντικατάσταση του τροχού χωρίς να προσεχθούν τα παξιμάδια και τα μπουλόνια που συγκρατούν τα πάντα σημαίνει ότι ένας νέος τροχός μπορεί να ταλαντεύεται εξίσου με έναν παλαιότερο.
Οι καταναλωτές φέρουν μέρος της ευθύνης.
Τα καρότσια που εγκαταλείπονται έξω αφού οι ξεφορτώσουν τα ψώνια τους στο αυτοκίνητο βρίσκονται στο έλεος της υπερβολικής ζέστης, του χιονιού, του πάγου και του αλατιού στο δρόμο.
Αυτή η παρατεταμένη έκθεση μπορεί επίσης, να βλάψει το καρότσι και τους τροχούς του.
Για να καταπολεμηθεί αυτό, πολλοί λιανοπωλητές στην Ευρώπη, όπως η Aldi, η Tesco και η Lidl, έχουν κλειδαριές με νομίσματα στα καρότσια τους (αρκετά σύνηθες και στην Ελλάδα).
Σε ποια τρόφιμα αυξήθηκαν οι τιμές και μειώθηκε η κατανάλωση. Τα νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα, για να διατηρήσουν στα ίδια επίπεδα την κατανάλωση, αναγκάζονται να αυξήσουν περισσότερο τις δαπάνες. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Μειωμένη από 8% έως 14% παρατηρείται η κατανάλωση πουλερικών στα νοικοκυριά με μισθούς από 750 έως 1450 ευρώ ενώ η δαπάνη αντίστοιχα αυξήθηκε από 2% έως 11%.
Η κατανάλωση του γάλακτος (νωπό πλήρες) μειώθηκε από 18% έως 23% στα ίδια νοικοκυριά ενώ η δαπάνη μειώθηκε πολύ λιγότερο από 7% έως 11%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που αποτυπώνονται στην ενδιάμεση έκθεση του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ για την απασχόληση και την οικονομία 2023, τα έτη 2021-2022 μειώθηκε η κατανάλωση των τροφίμων (κρέας, ψάρι, λαχανικά, τυριά, λάδι) καθώς και ενέργειας στο σύνολο των νοικοκυριών και ιδίως των φτωχότερων.
Ωστόσο όπως επισημαίνει η έκθεση, η μείωση της κατανάλωσης δε στάθηκε ικανή να μειώσει τη δαπάνη των νοικοκυριών, η οποία αντιθέτως αυξήθηκε.
Ειδικότερα σε σχέση με τα εισοδήματα, παρατηρείται δυσανάλογη επιβάρυνση στα νοικοκυριά, καθώς για εισοδήματα κάτω των 750 ευρώ διαπιστώνεται αύξηση 19% της δαπάνης για το ψωμί, ένα ποσοστό που υποχωρεί στο 11% για την κατηγορία 751 – 1.100 ευρώ, ενώ είναι μόλις 1% για την κατηγορία 1.801 – 2.200 ευρώ.
Αντίστοιχα, στα ζυμαρικά, η κατανάλωση αυξήθηκε κατά 12% σε σχέση με το ποσό που δαπανήθηκε, για εισοδήματα κάτω των 750 ευρώ και μόλις 4% για εισοδήματα από 1.451 – 1.800 ευρώ.
Ως αποτέλεσμα τα νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα, για να διατηρήσουν στα ίδια επίπεδα την κατανάλωση, αναγκάζονται να αυξήσουν περισσότερο τις δαπάνες.
Εάν μάλιστα αυτά τα νοικοκυριά, δεν διαθέτουν αποταμιεύσεις, υποχρεώνονται να περιορίσουν δραστικά την κατανάλωσή τους, γεγονός που συνιστά κρίση αξιοπρεπούς διαβίωσης.
Στην κατηγορία «διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», ο υψηλός τιμάριθμος συνεχίζει να περιορίζει την αγοραστική δύναμη, ειδικά των νοικοκυριών με χαμηλά εισοδήματα.
Στη συγκεκριμένη κατηγορία παρατηρείται ότι ο υψηλός πληθωρισμός (31,2%) που κατέγραψε την τριετία Δεκέμβριος 2020-Δεκέμβριος 2023 τροφοδοτήθηκε από την αύξηση των τιμών στις κατηγορίες «Έλαια και λίπη» (87,4%) και «Λαχανικά» (35,2%).
Αξιοσημείωτη άνοδος του τιμαρίθμου παρατηρήθηκε και σε άλλα βασικά είδη διατροφής, όπως στα «Γαλακτοκομικά και αυγά» (33,8%), στα «Κρέατα» (31,2%) και στην ομάδα «Ψωμί και δημητριακά» (25,3%).
Nέες παρεμβάσεις με στόχο να μειωθούν οι τιμές σε ακόμη περισσότερα βασικά αγαθά επεξεργάζεται το υπουργείο Ανάπτυξης.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Η», στο στόχαστρο της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης αναμένεται να βρεθούν προϊόντα τα οποία πωλούνται ακριβότερα στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως είναι για παράδειγμα το ελαιόλαδο, το σπορέλαιο, το αλεύρι και ο καφές.
Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Τετάρτη ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας ανακοίνωσε νέα μέτρα προκειμένου να μειωθούν εντός Μαρτίου οι τιμές στο βρεφικό γάλα, στα φρούτα, τα λαχανικά και τα κρέατα, στα απορρυπαντικά, στα καθαριστικά σπιτιού, στις οδοντόκρεμες, στα αφρόλουτρα, στα σαμπουάν και στις βρεφικές πάνες αλλά και για να αποτραπούν νέες ανατιμήσεις μέσα από την απαγόρευση να πραγματοποιούνται προσφορές και εκπτώσεις σε όσα προϊόντα αυξάνονται οι τιμές.
Από την αποτελεσματικότητα των μέτρων που ανακοινώθηκαν για τον περιορισμό της ακρίβειας στις συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων θα εξαρτηθεί για το εάν θα υπάρξει ανάγκη για νέες ευρύτερες παρεμβάσεις στην αγορά τροφίμων και άλλων βασικών αγαθών. Εξάλλου, ο υπουργός Ανάπτυξης, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για λήψη νέων μέτρων εφόσον οι νέες παρεμβάσεις δεν φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, διερευνώνται συνεχώς μέτρα προκειμένου να διορθωθούν παθογένειες ετών της ελληνικής αγοράς.
Στόχος είναι να υπάρξει μεγαλύτερη διαφάνεια στις εμπορικές συναλλαγές σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων που εντοπίζονται στρεβλώσεις, είτε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού είτε από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, προκειμένου να μειωθούν αισθητά οι τιμές σε βασικά αγαθά.
Με στόχο την μεγαλύτερη διαφάνεια στις συναλλαγές ανακοινώθηκε την περασμένη η εβδομάδα για παράδειγμα η παρέμβαση για τον περιορισμό της ακρίβειας στα νωπά φρούτα, στα λαχανικά και τα κρέατα για τα οποία προκειμένου να διασφαλισθεί η διαφάνεια στην εφοδιαστική αλυσίδα από το χωράφι στο ράφι, οι προμηθευτές θα είναι υποχρεωμένοι να πωλούν τα προϊόντα τους στα σούπερ μάρκετ, στα μανάβικα και στα κρεοπωλεία σε «καθαρές» τιμές και να επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας.
Σύμφωνα με γνώστες της αγοράς εμπορίας φρούτων και λαχανικών, σήμερα οι παροχές που δίνουν τα σούπερ μάρκετ στους προμηθευτές φτάνουν ακόμη και το 35%, που αφορούν τις επιστροφές ή την φύρα, δηλαδή τα προϊόντα που δεν πωλούνται.
Μάλιστα, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, σε σύσκεψη που είχε την προηγούμενη εβδομάδα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, θέλοντας να στείλει για άλλη μια φορά ένα ηχηρό μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση επισήμανε ότι «η Ελλάδα δεν είναι μπανανία» και πως «ο πληθωρισμός της απληστίας» δεν μπορεί να γίνει αποδεκτός.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…