Lidl: Ένας τακτικός πελάτης των σούπερ μάρκετ Lidl θα μπορούσε να φανταστεί πως ο γερμανικός κολοσσός θησαυρίζει από τα φθηνά βασικά είδη που έχει στα ράφια του, όπως τα ψωμιά ή τα βούτυρά του.
Όμως θα κάνει λάθος…
Μιας και οι φθηνές τιμές των προϊόντων μπορεί να έχουν βάλει την αλυσίδα στο μυαλό του Έλληνα και όχι μόνο καταναλωτή, ως το πιο φθηνό σούπερ μάρκετ, όμως ο ιδιοκτήτης της θησαυρίζει από ένα άλλο… παράξενο προϊόν.
Ο 84χρονος Dieter Schwarz ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους της Ευρώπης και ιδρυτής της αλυσίδας Lidl, ο οποίος σύμφωνα με το Manager Magazin έχει προσωπική περιουσία 40 δισεκατομμύρια ευρώ, αναπτύσσεται σε ένα πολύ διαφορετικό πεδίο: τις υπηρεσίες δεδομένων (data services).
Ξεκινώντας με ένα σύστημα που δημιουργήθηκε για εσωτερική χρήση το 2021, ο ιδιοκτήτης της Lidl, το Schwarz Group, προσφέρει πλέον υπηρεσίες υπολογιστικού νέφους (cloud) και ασφάλειας στον κυβερνοχώρο σε εταιρικούς πελάτες.
Η μονάδα πληροφορικής, η Schwarz Digits – η οποία έγινε αυτόνομο τμήμα το 2023 – έχει πελάτες, όπως ο μεγαλύτερος όμιλος λογισμικού της Γερμανίας, η SAP, η πιο επιτυχημένη ποδοσφαιρική ομάδα της χώρας, η Μπάγερν Μονάχου και το λιμάνι του Αμβούργου. Πέρυσι, η μονάδα είχε ετήσια έσοδα 1,9 δισ. ευρώ ενώ απασχολεί 7.500 άτομα προσωπικό.
«Δεν ξεκινήσαμε έχοντας στο μυαλό μας ένα εμπορικό κίνητρο, αλλά θέλαμε απλώς να αντιμετωπίσουμε τις δικές μας ανάγκες», δήλωσε στους Financial Times σε μια σπάνια συνέντευξη ο Christian Müller, συν-διευθύνων σύμβουλος της Schwarz Digits. «Βρισκόμαστε σε μια πολύ γρήγορη πορεία ανάπτυξης».
Ένα σημαντικό στοιχείο της υπηρεσίας που προσφέρει είναι ότι όλα τα δεδομένα των πελατών υποβάλλονται σε επεξεργασία και αποθηκεύονται αποκλειστικά σε Γερμανία και Αυστρία, οι οποίες έχουν αυστηρούς νόμους περί απορρήτου και προστασίας δεδομένων.
Όταν η Schwarz Group, μια μη εισηγμένη επιχείρηση με ετήσιες πωλήσεις 167,2 δισ. ευρώ, αναζητούσε για πρώτη φορά νέες επιλογές για την αποθήκευση δεδομένων, «δεν ήθελε να εξαρτάται από τρίτους», είπε ο Müller.
Και αν δεν υπήρχε γερμανική επιλογή, ήθελε τουλάχιστον να χρησιμοποιήσει έναν ευρωπαϊκό πάροχο και να αποφύγει την αποθήκευση δεδομένων σε άλλες περιοχές. Αφού κατέληξε στο συμπέρασμα ότι κανένας πάροχος δεν μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες της, η εταιρεία αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική της υπηρεσία cloud.
«Έχουμε πολλά εξαιρετικά ευαίσθητα δεδομένα», είπε ο Müller, όπως μοντέλα πωλήσεων για μεμονωμένα καταστήματα, υπολογισμοί τιμών, πληροφορίες πελατών από το πρόγραμμα επιβράβευσης της Lidl και λεπτομέρειες για τις 575.000 εργαζόμενους του ομίλου.
Όταν η Lidl είχε το δικό της cloud σε λειτουργία, ανακάλυψε ότι άλλες γερμανικές επιχειρήσεις έκαναν τις ίδιες ερωτήσεις στον εαυτό τους σχετικά με το εάν ήθελαν να χρησιμοποιήσουν τις μεγαλύτερες εταιρείες cloud με έδρα τις ΗΠΑ και την Κίνα.
«Είναι εξαιρετικά σημαντικό η Ευρώπη να βρίσκεται στην κορυφή της τεχνολογίας πληροφοριών αιχμής και να μπορεί να παρέχει τέτοιες υπηρεσίες», δήλωσε ο Johannes Helbig, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Erlangen-Nürnberg, προσθέτοντας ότι η προσέγγιση του Ομίλου Schwarz ήταν «σημαντική και πολύ ευπρόσδεκτη».
Προϋπόθεση για μια συνέντευξη στο κέντρο ελέγχου πληροφορικής του Ομίλου Schwarz στα τεράστια κεντρικά γραφεία του ήταν να μην αποκαλυφθεί η ακριβής τοποθεσία του. Ο όμιλος ανησυχεί για την ασφάλεια του κεντρικού συστήματος που είναι ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία των 14.000 καταστημάτων Lidl και Kaufland παγκοσμίως, καθώς και 220 αποθηκών και ενός αυξανόμενου αριθμού εργοστασίων που παράγουν προϊόντα όπως εμφιαλωμένο νερό, ζυμαρικά και παγωτό.
Πριν εισέλθουν στις εγκαταστάσεις, οι επισκέπτες πρέπει να αφήσουν τα κινητά τους τηλέφωνα και όλες τις άλλες ηλεκτρονικές συσκευές σε ένα ντουλάπι.
Μεγάλη κίνηση από σούπερ μάρκετ της Ελλάδας, με μείωση στις τιμές των προϊόντων έως 50%.
Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Lidl Ελλάς ανακοίνωσε μεγάλες μειώσεις τιμών που φτάνουν έως και -50% σε πάνω από 160 προϊόντα βασικής ανάγκης.
Ο λόγος δεν είναι άλλος από την ακρίβεια που πλήττει τα ελληνικά νοικοκυριά.
«Η Lidl Ελλάς, σε μια εποχή που οι ανάγκες και οι απαιτήσεις της καθημερινότητας συνεχώς αλλάζουν, επιβαρύνοντας αισθητά κάθε νοικοκυριό, στέκεται στο πλευρό όλων των καταναλωτών με σημαντικές μειώσεις τιμών που φτάνουν έως και -50% σε πάνω από 160 προϊόντα βασικής ανάγκης».
Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση η αλυσίδα, «οι μειώσεις τιμών αφορούν τόσο κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας όσο και επώνυμους, με στόχο την κάλυψη βασικών αναγκών κάθε οικογένειας από μια πληθώρα προϊόντων σταθερής γκάμας αλλά και κωδικών ψυγείου, κατάψυξης και φρέσκου κρέατος.
Με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους καταναλωτές αλλά και στο σύνολο της ελληνικής αγοράς, η Lidl Ελλάς, από τον Μάιο του 2023, έχει προβεί σε μόνιμες μειώσεις τιμών σε μία ευρεία γκάμα προϊόντων, προσφέροντας ουσιαστική στήριξη στους πελάτες της. Απόδειξη των επιτυχημένων στρατηγικών κινήσεων της εταιρείας αποτελεί η καταγραφή αρνητικού πληθωρισμού για 7ο συνεχόμενο μήνα, με τιμές μειωμένες κατά μέσο όρο κατά -3,1%, συγκρίνοντας το διάστημα από Ιανουάριο έως Ιούλιο 2024 με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Προσηλωμένη στην αποτελεσματική στρατηγική της, η Lidl Ελλάς συνεχίζει να παρέχει τα καλύτερα προϊόντα στις πιο ανταγωνιστικές τιμές της αγοράς, εξασφαλίζοντας παράλληλα την καλύτερη δυνατή ποιότητα που με συνέπεια παρέχει εδώ και 25 χρόνια.
Ο Martin Brandenburger, CEO και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Lidl Ελλάς, δήλωσε: «Στη Lidl Ελλάς, η δέσμευσή μας προς την ελληνική κοινωνία είναι αδιαπραγμάτευτη. Κατανοούμε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές μας και εργαζόμαστε αδιάκοπα για να προσφέρουμε λύσεις που κάνουν την καθημερινότητά τους πιο εύκολη και προσιτή. Με τη μείωση τιμών έως και -50% σε πάνω από 160 προϊόντα βασικής ανάγκης, θέλουμε να δείξουμε έμπρακτα ότι είμαστε δίπλα σε κάθε οικογένεια, σε κάθε καταναλωτή, εξασφαλίζοντας πάντα την υψηλότερη ποιότητα στις πιο προσιτές τιμές. Συνεχίζουμε να επενδύουμε στην Ελλάδα και στους ανθρώπους της, με στόχο ένα καλύτερο αύριο για όλους»
Δεν είναι ο Σκλαβενίτης, δεν είναι ο ΑΒ… αυτό το ελληνικό σούπερ μάρκετ αποφάσισε να πάει κόντρα στο ρεύμα και όπως δείχνουν τα οικονομικά του στοιχεία φαίνεται πως αυτή η κίνηση αποδίδει.
Μιλάμε για την αλυσίδα σούπερ μάρκετ, Γαλαξίας, η οποία παρουσίασε αύξηση 4,31% στις πωλήσεις και 8,44% στα καθαρά κέρδη
Γιατί ο Γαλαξίας διαφέρει από τα άλλα σούπερ μάρκετ; Γιατί στην εποχή του e-commerce, των Data, Insights & Analytics (DIA), των εξαγορών, αυτή η αλυσίδα σούπερ μάρκετ, 53 ετών, έχει επιλέξει να κρατά χαμηλά την «μπάλα».
Η Γαλαξίας (ΠΕΝΤΕ ΑΕ), δεν έχει ακολουθήσει στην πλειοδοσία των εξαγορών. Το άνοιγμα νέων καταστημάτων είναι περιορισμένο, όπως και το γεωγραφικό της αποτύπωμα στην ελληνική επικράτεια ενώ έχει δυσανεξία στον τραπεζικό δανεισμό.
Αυτή της η προσέγγιση, που συνδέεται με το πολυμετοχικό «οικογενειακό» της σχήμα που πιθανότατα να θέτει προσκόμματα σε μια άλλη στρατηγική, της έχει στοιχίσει, σε βάθος χρόνου, σίγουρα στον ρυθμό αύξησης του τζίρου της και γεωγραφικής της επέκτασης. Όμως, αν μη τι άλλο, το μοντέλο λειτουργίας της, μέχρι στιγμής, φέρνει κέρδη και υψηλά ταμειακά διαθέσιμα.
Ας πάρουμε για παράδειγμα την περασμένη χρονιά. Πέρυσι, χρονιά που ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων σημείωσε κατά βάση πληθωριστική αύξηση 8,9%, οι πωλήσεις της Γαλαξίας σημείωσαν χαμηλό μονοψήφιο ρυθμό ανάπτυξης.
Ο κύκλος εργασιών της αυξήθηκε 4,31% στα 535,648 εκατ. ευρώ, τα καθαρά της κέρδη ενισχύθηκαν 8,52% ξεπερνώντας τα 13,687 εκατ. ευρώ, και τα ταμειακά της διαθέσιμα ξεπέρασαν τα 63,752 εκατ. ευρώ (+7,81% έναντι του 2022). Επιδόσεις που προήλθαν από το δίκτυο των 173 καταστημάτων (σ.σ. το 2022 είχε 171 καταστήματα) και τους 5.326 εργαζόμενους της (σ.σ. ο μέσος όρος του απασχολούμενου προσωπικού της το 2023 αυξήθηκε κατά 4,34% έναντι του 2022).
Επίσης για μια ακόμη χρήση η εταιρεία εξακολούθησε να λειτουργεί χωρίς χρέη προς τις τράπεζες διότι δεν έχει δάνεια. Σε ό,τι αφορά τη ζημιά ύψους 3,279 εκατ. ευρώ που υπέστη από την καταστροφή αποθεμάτων, λόγω της θεομηνίας Daniel τον Σεπτέμβριο στο Μελισσοχώρι Λάρισας, θα αποζημιωθεί από τις ασφαλιστικές εταιρείες για συνολικό ποσό 2,910 εκατ. ευρώ, άρα το ποσό αυτό ωφέλησε τα αποτελέσματα του 2023 και καταχωρήθηκε στον λογαριασμό εσόδου «Πωλήσεις α’ & βοηθ. Υλών, υποπροϊόντων».
Για την τρέχουσα χρήση, η διοίκηση της αλυσίδας με τους 212 μετόχους, που ποντάρει στο value for money, προβλέπει διατήρηση των πωλήσεών. Κάτι που η αγορά το μεταφράζει ως απώλεια δύναμης έναντι των ανταγωνιστών της και συρρίκνωση των μεριδίων της.
Νέες ταυτότητες: Η διαδικασία για την έκδοση νέων ταυτοτήτων έχει ήδη ξεκινήσει καθώς όλοι οι…
Η Ευρώπη, όπως και η Ελλάδα... αλλάζουν τα χρήματά τους μέσα στο 2025. Τι αποκάλυψε…
Καιρός: Μετά τον πρώτο κυκλώνα-βόμβα την Παρασκευή και το Σάββατο, ένας δεύτερος τυφώνας θα υποστεί…
Τράπεζες: Το 2024, παρά την αυξανόμενη υιοθέτηση των ηλεκτρονικών πληρωμών, το ΑΤΜ παραμένει μια από…
Συντάξεις Φεβρουαρίου 2025: Τις ημερομηνίες πληρωμής των συντάξεων μηνός Φεβρουαρίου 2025 έχει ανακοινώσει ο e-ΕΦΚΑ.…
Μία απόφαση που έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων πήρε η κυβέρνηση για τις αγορές και τις…