ΤΝέα εποχή στα σούπερ μάρκετ, καθώς αλλάζουν οι εποχές. Δείτε ένα από τα μυστικά της νέας εποχής που αποκαλύφθηκε στα xristika.gr.
Η ιρλανδική startup Senoptica φέρνει επανάσταση στη βιομηχανία τροφίμων, εκτυπώνοντας οικονομικούς αισθητήρες που τοποθετούνται σε συσκευασίες κιμά. Οι αισθητήρες αυτοί εντοπίζουν εγκαίρως τυχόν προβλήματα στη συσκευασία, όπως διαρροές οξυγόνου, και επιτρέπουν στους παραγωγούς να ξανατυλίξουν το προϊόν πριν φτάσει στα ράφια. Επιπλέον, οι αισθητήρες παρέχουν κρίσιμες πληροφορίες στους λιανοπωλητές, βοηθώντας τους να μειώσουν τα απορρίμματα τροφίμων, που συχνά προκαλούνται από αυθαίρετες ημερομηνίες «χρήσης».
Το σύστημα της Senoptica θα δοκιμαστεί την άνοιξη από μία κορυφαία πλατφόρμα διαδικτυακών σούπερ μάρκετ, ενώ συζητείται ήδη συνεργασία με μεγάλους λιανοπωλητές φυσικών καταστημάτων, σύμφωνα με τον συνιδρυτή της εταιρείας, Μπρένταν Ράις.
Μετατρέποντας τα απορρίμματα σε ευκαιρίες
Παράλληλα, η Butterfly Equity, ένας επενδυτικός όμιλος που επικεντρώνεται στη βιώσιμη διατροφή, πρωτοπορεί στην ανακύκλωση υποπροϊόντων τροφίμων. Η εταιρεία της, Actus Nutrition, μετατρέπει τον περίσσιο ορό γάλακτος από μεσαίου μεγέθους τυροκομεία –που μέχρι τώρα κατέληγε ως απόβλητο– σε πρωτεϊνική σκόνη και άλλα θρεπτικά προϊόντα. Με την αυξανόμενη ζήτηση για συμπληρώματα πρωτεΐνης, ειδικά από άτομα που χρησιμοποιούν φάρμακα όπως το Ozempic για διαβήτη ή απώλεια βάρους, η αγορά αυτή αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, ξεπερνώντας κατά πολύ τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς τυριού.
Το λάδι αβοκάντο που αλλάζει τα δεδομένα
Η Chosen Foods, επίσης θυγατρική της Butterfly, αξιοποιεί μη εμπορεύσιμα αβοκάντο, τα οποία παλιότερα πετάγονταν ή αφήνονταν να σαπίσουν στα χωράφια. Τα επεξεργάζεται σε μαγειρικό λάδι υψηλής ποιότητας, το οποίο κερδίζει συνεχώς έδαφος χάρη στο υψηλό σημείο καύσης και την ουδέτερη γεύση του. Αυτή η πρακτική όχι μόνο μειώνει τα απόβλητα, αλλά παρέχει πρόσθετο εισόδημα στους αγρότες και δημιουργεί τοπικές θέσεις εργασίας.
Η πρόκληση της βιωσιμότητας
Παρόλο που οι βιώσιμες λύσεις κερδίζουν έδαφος, η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών παραμένει πρόκληση. Με τον πληθωρισμό να πιέζει τα νοικοκυριά, η τιμή συχνά υπερισχύει της περιβαλλοντικής συνείδησης στις αγοραστικές αποφάσεις. Η βιωσιμότητα δεν αρκεί πλέον να βασίζεται στον ιδεαλισμό των καταναλωτών – χρειάζονται έξυπνες επιχειρηματικές λύσεις που εξισορροπούν την καινοτομία με το κόστος.
Η νέα εποχή της διατροφής λέει «μη σπαταλάς, για να μη σου λείψει τίποτα».
Πρώτη φορά το κάνει σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα – Τρέλα με αυτό που θα γίνει
Πρώτη φορά τινάζει την μπάνκα με αυτό τον τρόπο τα Lidl. Δείτε τι έκαναν στα xristika.gr.
Η Lidl Ελλάς πραγματοποιεί μια πρωτοποριακή κίνηση στην ελληνική αγορά σούπερ μάρκετ, εισάγοντας για πρώτη φορά μια στοχευμένη και ολοκληρωμένη εμπορική στρατηγική με αφορμή τη Black Friday.
Σε αντίθεση με άλλες αλυσίδες που συνήθως επικεντρώνονται σε μεμονωμένες εκπτώσεις, η Lidl ανακοίνωσε έκπτωση 30% σε όλα τα νωπά κρέατα, πουλερικά και ψάρια για την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου, σε όλα τα καταστήματά της.
Αυτή η προσέγγιση ξεφεύγει από τις τυπικές προσφορές της ημέρας, δίνοντας έμφαση σε βασικά καταναλωτικά αγαθά που έχουν αυξημένη ζήτηση.
Η συγκεκριμένη κίνηση αναδεικνύει τη στρατηγική της Lidl να επενδύει στην ενίσχυση των μεριδίων αγοράς της, χρηματοδοτώντας εκτεταμένες εκπτώσεις που απαιτούν σημαντικούς πόρους.
Ελάχιστες αλυσίδες σούπερ μάρκετ μπορούν να στηρίξουν ανάλογες κινήσεις, καθώς αυτό συνεπάγεται τη θυσία μέρους της κερδοφορίας τους.
Η Lidl, αξιοποιώντας τη ρευστότητα που αντλεί από τον πολυεθνικό όμιλο Schwarz, ενισχύει την ανταγωνιστική της θέση, ιδίως σε μια περίοδο έντονων ανατιμήσεων στα καταναλωτικά αγαθά.
Αυτή η κίνηση έχει επίσης ισχυρό επικοινωνιακό αντίκτυπο. Με στρατηγική που ξεχωρίζει στην ελληνική αγορά, η Lidl συνδυάζει την προωθητική της πολιτική με επιθετικές πρακτικές μάρκετινγκ, όπως η συγκριτική διαφήμιση.
Στο παρελθόν, η εταιρεία είχε δημοσιοποιήσει στοιχεία από καλάθια προϊόντων, συγκρίνοντας τιμές με μεγάλες αλυσίδες όπως Σκλαβενίτης και ΑΒ Βασιλόπουλος, προκειμένου να αναδείξει τη χαμηλότερη τιμολόγησή της.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Lidl Ελλάς, Μάρτιν Μπραντενμπούργκερ, παρόμοιες τακτικές πρόκειται να επαναληφθούν σύντομα, με στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας και την προσφορά μεγαλύτερης αξίας στους καταναλωτές.
Ο ανταγωνισμός
Αντίστοιχες ενέργειες από άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ δεν φαίνεται να ακολουθούν τη συνολική προσέγγιση της Lidl. Η Μασούτης προσφέρει έκπτωση 30% σε ηλεκτρικές συσκευές και παιχνίδια, δηλαδή προϊόντα που δεν ανήκουν στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά. Η ΑΒ Βασιλόπουλος επικεντρώνεται σε στοχευμένες προσφορές, όπως καλλυντικά, ηλεκτρικές συσκευές, και επιλεγμένα προϊόντα τροφίμων, χρηματοδοτούμενα κυρίως από τους ίδιους τους προμηθευτές, όπως καφέδες Nestle και δημητριακά Quaker.
Ο Σκλαβενίτης, από την άλλη, διαφοροποιείται παραδοσιακά από τέτοιες ενέργειες, απέχοντας από τις προσφορές της Black Friday. Η αλυσίδα δεν διαθέτει ετήσια φυλλάδια προσφορών, ούτε επενδύει σε τηλεοπτική διαφήμιση ή άλλες διαφημιστικές καμπάνιες. Τα My market συμμετέχουν με προσφορές σε μεμονωμένα προϊόντα από διάφορες κατηγορίες, οι οποίες όμως δεν ξεφεύγουν από τις συνηθισμένες τακτικές προώθησης που εφαρμόζονται όλο το χρόνο.
Η στρατηγική της Lidl αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα επιθετικής εμπορικής πολιτικής που θέτει νέα δεδομένα στην αγορά, δίνοντας έμφαση στην άμεση ανταπόκριση στις ανάγκες των καταναλωτών και στη δημιουργία ισχυρής παρουσίας μέσω τολμηρών κινήσεων.
Μία πολύ σημαντική αλλαγή θα υπάρξει με το επίδομα ανεργίας. Τι συμβαίνει με τα λεφτά του επιδόματος. Διαβάστε στο xristika.gr.
Το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας αναλαμβάνει τη χρηματοδότηση μιας σημαντικής πιλοτικής αλλαγής στον τομέα της ανεργίας, που συνδέει τον τελευταίο μισθό με το επίδομα ανεργίας. Η νέα αυτή παρέμβαση, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει τον επόμενο μήνα, θα αφορά 20.000 νέους ανέργους και θα πραγματοποιηθεί μέσω της ΔΥΠΑ, η οποία χρηματοδοτείται συνολικά με 1,8 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το σχέδιο περιλαμβάνει συνολικά 8 δράσεις για την προώθηση της απασχόλησης και της κατάρτισης εργαζομένων και ανέργων, ενισχύοντας τις πολιτικές στήριξης της αγοράς εργασίας.
Μία από τις πιο σημαντικές δράσεις αφορά τη «Μεταρρύθμιση των παθητικών πολιτικών για την αγορά εργασίας», με σκοπό την υποστήριξη της μετάβασης των ανέργων στην απασχόληση. Στο πλαίσιο αυτής της δράσης, έχουν εγκριθεί έργα συνολικού προϋπολογισμού 100,4 εκατ. ευρώ, τα οποία αποσκοπούν στην αύξηση του επιπέδου και της κάλυψης του επιδόματος μακροχρόνιας ανεργίας, καθώς και στην τιμαριθμική αναπροσαρμογή του τυποποιημένου επιδόματος ανεργίας ώστε να αντανακλά το επίπεδο του τελευταίου καθαρού μισθού των δικαιούχων.
Η νέα πολιτική για το επίδομα ανεργίας θα προβλέπει ότι αυτό θα ανέρχεται στο 75% των αποδοχών ενός απολυμένου, εφόσον το άτομο έχει συμπληρώσει τουλάχιστον πέντε χρόνια εργασίας. Επίσης, οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν βελτιώσεις στο πλαίσιο αμοιβαίων υποχρεώσεων μεταξύ της ΔΥΠΑ και των ατόμων που αναζητούν εργασία, ενισχύοντας έτσι το δίκτυο στήριξης και ευκαιριών για τους ανέργους.