Απίστευτο: Πάροχος ρεύματος επέστρεψε 987,12 ευρώ σε καταναλωτή

Ρήτρα αναπροσαρμογής: Ο αγώνας των καταναλωτών ηλεκτρικές ενέργειας δικαιώνεται καθώς ένας… ηρωικός πήρε πίσω χρήματα για τη ρήτρα αναπροσαρμογής!

Υπήρξε καταναλωτής που τα κατάφερε! Δεν πλήρωσε τη ρήτρα αναπροσαρμογής σε λογαριασμό ρεύματος. Αυτό γνωστοποίησε η δικηγόρος Αριάδνη Νούκα, μιλώντας στο Mega.

Μιλώντας στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα, η δικηγόρος, ανέφερε πως μετά από αντιρρήσεις που υποβλήθηκαν από πελάτη της, ένας πάροχος ρεύματος «μηδένισε» τη ρήτρα αναπροσαρμογής η οποία άγγιζε τα 1.000 ευρώ.

«Η ρήτρα αναπροσαρμογής ήταν 987,12 ευρώ. Κάναμε τις αντιρρήσεις και επιστράφηκε το ποσό. Η αλήθεια είναι ότι και εγώ εντυπωσιάστηκα», ανέφερε η δικηγόρος διευκρινίζοντας ότι η διαδικασία έγινε εξώδικα.

Μάλιστα, στην απάντησή του ο πάροχος ζητούσε συγγνώμη για την ταλαιπωρία.

Τέλος, όπως τόνισε πως σε 2 άλλες περιπτώσεις πάροχοι είχαν προβεί σε αφαίρεση της ρήτρας, όμως είναι η πρώτη φορά που πάροχος επιστρέφει χρήματα για ρήτρα αναπροσαρμογής.

Ρήτρα αναπροσαρμογής: Προσοχή με μεγάλη απάτη

Στη νέα απάτη που έχει στηθεί οι δράστες πείθουν τα θύματά τους να τους δώσουν στοιχεία λογαριασμών τους για επιστροφή δήθεν χρήματα.

Συναγερμός έχει σημάνει στην Α’ Αστυνομική Διεύθυνση Δωδεκανήσου μετά από καταγγελίες για μια νέα τηλεφωνική απάτη από αγνώστους που καλούν σε τηλέφωνα ανυποψίαστων πολιτών και παριστάνουν τους εκπροσώπους εταιρειών πώλησης ρεύματος ως και τους λογιστές και τους πείθουν να τους δώσουν στοιχεία λογαριασμών τους για να τους επιστρέψουν δήθεν χρήματα από την καταβολή ρήτρας αναπροσαρμογής καθώς και να τους καταβάλουν «ξεχασμένο» δώρο Πάσχα.

Πιο συγκεκριμένα, στο Αστυνομικό Τμήμα Νότιας Ρόδου καταγγέλθηκε από μια ημεδαπή που διατηρεί κατάστημα στη Λίνδο ότι δέχτηκε τηλεφώνημα από άγνωστο πρόσωπο που την έπεισε ότι χρειαζόταν τα στοιχεία του λογαριασμού της προκειμένου να της επιστρέψει η ΔΕΗ την ρήτρα αναπροσαρμογής σε λογαριασμούς ρεύματος που είχε πληρώσει κι εκείνη πείσθηκε με αποτέλεσμα λίγη ώρα αργότερα ο απατεώνας να μπει στον λογαριασμό της, να αλλάξει το ημερήσιο όριο συναλλαγών και να μεταφέρει σε λογαριασμό ημεδαπής τα στοιχεία της οποίας είναι γνωστά το ποσό των 15.000 ευρώ.

Ανάλογες καταγγελίες για την ίδια απάτη τετελεσμένη και σε απόπειρα φέρονται να έχουν γίνει κι από άλλα άτομα στην Λίνδο.

Στο μεταξύ όμοια απάτη, που τα χρήματα κατέληξαν στον ίδιο λογαριασμό που χρησιμοποίησε ο απατεώνας καταγγέλθηκε σύμφωνα με την dimokratiki.gr και από μια πωλήτρια σε κατάστημα της Λίνδου στην Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Ρόδου.

Πιο συγκεκριμένα, η ημεδαπή κατήγγειλε ότι την 10η Μαΐου 2022 το μεσημέρι δέχτηκε μια κλήση από ελληνικό κινητό νούμερο στο σταθερό νούμερο του καταστήματος από έναν άνδρα ο οποίος της συστήθηκε ως ο γιος του λογιστή του καταστήματος και της ανέφερε ότι λόγω λάθους δεν της είχε καταβληθεί το δώρο Πάσχα και ότι έπρεπε να της δώσει τους κωδικούς της ηλεκτρονικής τραπεζικής της για να της καταθέσει 200 ευρώ.

Η γυναίκα πείσθηκε και ο απατεώνας αφού υπέκλεψε τα προσωπικά της στοιχεία μετέφερε από τον λογαριασμό της 7.400 ευρώ σε λογαριασμό της γυναίκας συνεργού του στην Alpha Bank.

-Θύμα απάτης έπεσε κι ένας ιδιοκτήτης αρτοποιείου στην Ιαλυσό στο κατάστημα του οποίου τηλεφώνησε το μεσημέρι της 10ης Μαΐου 2022 από ελληνικό κινητό τηλέφωνο ένα άτομο για να αγοράσει ψωμιά αξίας 142 ευρώ.

Ο αρτοποιός δέχτηκε ένα μήνυμα στο κινητό του το οποίο είχε έναν υπερσύνδεσμο για να πληρωθεί και αντί αυτού ο απατεώνας απέκτησε πρόσβαση στο e-banking του και μετέφερε από τον λογαριασμό του 15.000 ευρώ σε λογαριασμό μιας ημεδαπής.

Ρήτρα αναπροσαρμογής: Αυτές είναι οι οικιακές συσκεύες που σας χρεώνουν χωρίς να το ξέρετε

Το ηλεκτρικό ρεύμα εξελίσσεται σε εφιάλτη για εκατομμύρια νοικοκυριά και όλοι αναζητούν τρόπους για να μειώσουν τους λογαριασμούς τους.

Με τις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος να βρίσκονται στα ύψη και τα νοικοκυριά να μην μπορούν να αντεπεξέλθουν στους φουσκωμένους λογαριασμούς, έχετε σκεφτεί πόσα χρήματα θα εξοικονομούσατε αν κλείνατε τελείως τις συσκευές – βαμπίρ; Δηλαδή αυτές που συνεχίζουν να καταναλώνουν ενέργεια, παρότι δεν λειτουργούν και είναι κλειστές.

Για να σας βγάλουμε από τον κόπο, αυτήν ακριβής την έρευνα υλοποίησε η εταιρεία British Gas στο Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία κατέδειξε ότι τα βρετανικά νοικοκυριά πληρώνουν 3,16 δισ. λίρες (3,74 δισ. ευρώ) ετησίως, μόνο και μόνο για να έχουν τις συγκεκριμένες συσκευές σε κατάσταση stand-by. Δηλαδή κλειστές, χωρίς να βγαίνουν από την πρίζα.

Σύμφωνα με το BBC, αυτό το ποσό ισούται με 147 λίρες (173 ευρώ) για κάθε νοικοκυριό ετησίως ή αλλιώς με το αντίτιμο δύο μηνιαίων λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος.

Κάθε ηλεκτρική συσκευή που παραμένει συνδεδεμένη στην πρίζα, ανεξαρτήτως αν λειτουργεί ή όχι, εξακολουθεί να καταναλώνει ενέργεια, με αποτέλεσμα το… ρολόι να συνεχίζει να γράφει.

Λάπτοπ, τηλεοράσεις, ραδιόφωνα, φορτιστές, φούρνοι μικροκυμάτων κ.ο.κ., επομένως, συνιστούν τους αθόρυβους καταναλωτές ηλεκτρικού ρεύματος, την παρουσία των οποίων αντιλαμβανόμαστε μόνο στο τέλος κάθε μήνα, όταν έρχεται ο λογαριασμός.

Μπορεί να είναι άβολο κάθε φορά που κλείνεις την τηλεόραση να την «βγάζεις» κι από την πρίζα, αλλά αυτό μπορεί να σου εξοικονομήσει 24,61 λίρες ετησίως (29 ευρώ), όπως αναφέρεται στη σχετική έρευνα. Το ίδιο ισχύει και με έναν αποκωδικοποιητή συνδρομητικής τηλεόρασης (όφελος 27,3 ευρώ ετησίως).

Και πάει λέγοντας:

  • Κονσόλες παιχνιδιών 12,17 λίρες (15 ευρώ)
  • Ηλεκτρονικοί υπολογιστές 11,22 λίρες (13,2 ευρώ)
  • Φούρνος μικροκυμάτων 16,37 λίρες (19,7 ευρώ)
  • Πλυντήριο πιάτων 4,73 λίρες (5,5 ευρώ)
  • Εκτυπωτής 3,81 λίρες (4,5 ευρώ)
  • Φορτιστής κινητού 1,26 λίρα (1,48 ευρώ)

Ρήτρα αναπροσαρμογής: Βόμβα» στη Βουλή – Έτσι μας κλέβουν!

Σε μια καταγγελία που θα προκαλέσει σάλο προχώρησε ο ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή καθώς έκανε λόγο για αλλαγή συμβολαίων από τη ΔΕΗ εν αγνοία των πελατών!

Να απαντήσει η κυβέρνηση, μέσω του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, εάν καταναλωτές της ΔΕΗ και των άλλων παρόχων ενέργειας μετακινήθηκαν εν αγνοία τους σε άλλα προγράμματα απ’ αυτά που είχαν επιλέξει.

Οπως καταγγέλλεται κατά κόρον τον τελευταίο καιρό, ζητούν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με σχετική ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή.

Όπως τονίζουν: «η λαίλαπα αυξήσεων συνεχίζεται για την ενέργεια και εν προκειμένω για τη ΔΕΗ η οποία πλέον επιβάλλει αλλεπάλληλες αυξήσεις και για όσους πελάτες επιλέξουν ακριβότερη αλλά σταθερή τιμή κιλοβατώρας προκειμένου να γλυτώσουν τις διακυμάνσεις στις τιμές και βέβαια τη ρήτρα αναπροσαρμογής.

Οι νέες αυξήσεις επιβλήθηκαν μόλις στις 11/04 με απλή ενημέρωση των τιμοκαταλόγων της εταιρείας μέσα στο site της – χωρίς έστω μια ξεχωριστή ανακοίνωση – και αφορούν στα λεγόμενα ”σταθερά προγράμματα”, που δεν έχουν κυμαινόμενες τιμές και άρα είχαν στοιχειωδώς προστατεύσει από τις αυξήσεις που είχαν εφαρμοστεί μέχρι στιγμής (άλλες δύο αυξήσεις από την αρχή του έτους δηλαδή) τους πελάτες που τα είχαν επιλέξει.

Σε μια προσπάθεια να προλάβει νέες μεταπηδήσεις πελατών στα συγκεκριμένα προγράμματα λοιπόν, η ΔΕΗ προχώρησε στην αύξησή τους.

Πιο συγκεκριμένα η τιμή της κιλοβατώρας στο myHomeOnline αυξάνεται στο 0,229 ευρώ από το 0,17, ενώ για όσους πελάτες έχουν νυχτερινό μετρητή, ανεβαίνει στο 0,176 ευρώ από το 0,13 ευρώ (αύξηση 38,5%).

Αντίστοιχα, στο myHomeEnter φθάνει το 0,245 ευρώ από το 0,18, (αύξηση 36,1%) ενώ για τους νυχτερινούς πελάτες διαμορφώνεται στο 0,18 από το 0,13.

Αντίστοιχα φαινόμενα έχουν παρατηρηθεί και σε άλλους παρόχους, η ΔΕΗ δε συνιστά το μοναδικό παράδειγμα.

Άλλες εταιρείες φθάνουν στο ίδιο αποτέλεσμα καταργώντας ολωσδιόλου τα σταθερά τιμολόγια ως ασύμφορα για τις ίδιες.

Υπάρχουν όμως και καταγγελίες πολιτών ότι καταργήθηκαν τα σταθερά προγράμματα στα οποία ΗΔΗ βρίσκονταν και ενώ δεν είχε τελειώσει η χρονική ισχύς του συμβολαίου τους με συνέπεια να έρθουν αντιμέτωποι με υπέρογκους λογαριασμούς χωρίς να γνωρίζουν το λόγο και χωρίς να έχουν ενημερωθεί για τη νέα τιμή κιλοβατώρας που πλήρωναν.

Για το θέμα αυτό η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) είχε εκδώσει ανακοίνωση, δηλώνοντας ότι η μετακίνηση των πελατών σε άλλο τιμολόγιο είναι παράνομη, αν δεν έχει προηγηθεί η δέουσα ενημέρωση, περιοριζόμενη ωστόσο στη δήλωση ότι ”θα ασκήσει τον εποπτικό της ρόλο, εφόσον υπάρξει ικανός αριθμός καταγγελιών”, όπως αναφέρεται και στον τύπο.

Επειδή στα συγκεκριμένα προγράμματα της ΔΕΗ είχε υπάρξει ήδη αύξηση και τον Δεκέμβριο.

Επειδή όπως αναφέρεται και στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ, η ΔΕΗ το 2021 είχε τεράστια αύξηση των εσόδων κατά 1,057 δισ. ευρώ λόγω της επιβάρυνσης των καταναλωτών με τη ρήτρα αναπροσαρμογής.

Επειδή οι στρεβλώσεις της αγοράς στη χώρα μας έχουν αφήσει έρμαια τους πολίτες σε μια άνευ προηγουμένου εκμετάλλευση στο θέμα της ενέργειας με αλλεπάλληλες αυξήσεις με αφορμή και πρόσχημα τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Επειδή στις απαντήσεις που έδωσαν 1.011 Έλληνες στο νέο Ευρωβαρόμετρο που δημοσιοποιήθηκε για τον χειμώνα 2021-2022 κι αφορά τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο, (διάστημα που δεν περιλαμβάνει, ουσιαστικά, τις εξελίξεις μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία) καταγράφεται ότι 3 στους 4 αδυνατούν να πληρώσουν τους μηνιαίους λογαριασμούς τους (77%, έναντι 33% στην ΕΕ των 27).

Προτίθεται να διερευνήσει τις καταγγελίες των πολιτών ότι μετακινήθηκαν εν αγνοία τους σε άλλα προγράμματα από τα σταθερά που είχαν επιλέξει με συνέπεια να πέσουν θύματα αισχροκέρδειας από εταιρείες παρόχους ενέργειας;

Προτίθεται να σταματήσει το ράλι των αυξήσεων στην ενέργεια από τη στιγμή που οι πάροχοι παρουσιάζουν αποδεδειγμένα τεράστια κέρδη και οι πολίτες αποδεδειγμένα δε μπορούν πλέον να ανταποκριθούν στα κόστη της καθημερινότητάς τους;

Προτίθεται να συνδράμει τις Αρχές στον εποπτικό τους ρόλο με ουσιαστικό και συντεταγμένο τρόπο;

Προτίθεται να ενισχύσει τους πολίτες που αποδεδειγμένα δεν μπορούν να σηκώσουν πλέον το ενεργειακό κόστος και κινδυνεύουν να μείνουν οι ίδιοι και οι οικογένειές τους σε σπίτια χωρίς ρεύμα;

Προτίθεται να ασκήσει η ΔΕΗ τον κοινωνικό και αναπτυξιακό της ρόλο, κατεβάζοντας την τιμή των σταθερών τιμολογίων, εφόσον παραδέχεται ότι στα αποτελέσματα του 2021 έχει διευρύνει το περιθώριο κέρδους στην παραγωγή και έχει λειτουργικά κέρδη…. εκατομμύρια ευρώ ή θα κερδοσκοπεί εις βάρος των καταναλωτών;».