Σουβλάκι: Η πίτα με γύρο, το λεγόμενο σουβλάκι, κοστίζει 19 φράγκα (19 ευρώ) και το κουτί, το «box», όπως το αποκαλούν, 23 φράγκα. Ένας Έλληνας έκανε «χρυσές» δουλειές στη Σύνοδο του Νταβός. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Σουβλάκια στο Νταβός πούλαγε ένας Έλληνας, στο πλαίσιο της ετήσιας συνόδου του Παγκοσμίου Οικονομικού Φόρουμ.
Μάλιστα, το ένα σουβλάκι (πίτα με γύρο) στοίχιζε περίπου 20 ευρώ.
«Η εταιρεία έχει έδρα τη Ζυρίχη. Πηγαίνουμε παντού, όπου υπάρχει φεστιβάλ, όπου υπάρχει event, γενικότερα στα πάντα. Είμαστε σε όλη τη χώρα, έχουμε τέσσερα εστιατόρια και 4-5 καντίνες», ανέφερε ο υπάλληλος της καντίνας στον ΣΚΑΪ, προσθέτοντας:
«Στο Νταβός είμαστε για μία βδομάδα. Εδώ, παλεύουμε, ταΐζουμε τον κόσμο και τούς γεμίζουμε την κοιλιά! Έλληνες και ξένοι τιμούν πολύ τον γύρο μας., Κυρίως είναι Αμερικάνοι, Άγγλοι, Ινδοί, από όλο τον κόσμο».
«Έχουμε, γύρο χοιρινό, γύρο κοτόπουλο, έχουμε χαλούμι και γύρο vegan», ανέφερε επίσης ο υπάλληλος της καντίνας. «Είναι σαν γύρος, σαν κρέας, αλλά είναι με μπιζέλι και με φάβα», συμπλήρωσε. Αναφορικά με τις τιμές, ο υπάλληλος τονίζει ότι οι τιμές στο Νταβός είναι λίγο… «ιδιαίτερες». Η πίτα κοστίζει 19 φράγκα (19 ευρώ) και το κουτί, το «box», όπως το αποκαλούν, 23 φράγκα.
Σουβλάκι: Είδος πολυτελείας και στην Ελλάδα
Πολλά είδη διατροφής έχει συμπαρασύρει το κύμα της ακρίβειας, αυτό που προκαλεί ωστόσο τη μεγαλύτερη αίσθηση, είναι το σουβλάκι.
Κι αυτό γιατί το αγαπημένο -και φθηνό κάποτε- φαγητό των Ελλήνων έχει σταματήσει να είναι τόσο προσιτό όσο ήταν παλαιότερα, όπως τονίζουν επιχειρηματίες.
Το σουβλάκι τείνει να γίνει… είδος πολυτελείας, με την τιμή του να έχει εκτοξευθεί ραγδαία μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα.
Κι αυτό γιατί:
Η τιμή στο καλαμάκι χοιρινό το 2021 δεν ξεπερνούσε το 1,8 ευρώ.
Φέτος η τιμή για το καλαμάκι χοιρινό έχει φτάσει ως και τα 2,20 ευρώ.
Η τιμή για το τυλιχτό σουβλάκι πέρυσι έφτανε μέχρι τα 2,6 ευρώ.
Φέτος, όμως, η τιμή για το τυλιχτό σουβλάκι ως και τα 3,30 ευρώ.
Στην επαρχία, βέβαια, υπάρχουν αρκετοί που πωλούν το τυλιχτό σουβλάκι ακόμη πιο ακριβά, σύμφωνα με ρεπορτάζ του ANT1.
Οι αυξήσεις στις πρώτες ύλες όπως στο κρέας, στο λάδι αλλά και στα υλικά της συσκευασίας συμπαρασύρουν προς τα πάνω τις τιμές.
«Φανταστείτε ότι δεν έχουμε καθόλου καταλόγους διανομής, διότι δεν ξέρουμε αν τον επόμενο μήνα οι τιμές θα είναι οι ίδιες» αναφέρει στον ΑΝΤ1 ο Αναστάσιος Μοναστηριώτης που διατηρεί σουβλατζίδικο στην Αθήνα.
Σουβλάκι: Δείτε πού έφτασαν μοσχάρι, χοιρινό, αρνί, κοτόπουλο
Οι τιμές του κρέατος, σε σύγκριση με πέρυσι, έχουν αυξηθεί από 25%-30%. Μία με δύο το πολύ φορές την εβδομάδα βάζουν κρέας στα σπίτια οι μικρομεσαίοι καταναλωτές. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Σε σημαντικό περιορισμό της κατανάλωσης οδηγεί η ακρίβεια, ενώ παράλληλα παρατηρείται μπαράζ ανατιμήσεων το τελευταίο διάστημα στη τιμή του κρέατος.
Οι καταναλωτές δηλώνουν ότι τα κόστη είναι αυξημένα και από 50 ευρώ χρειάζονται ακόμα και 90 ευρώ για τα ίδια ψώνια.
Η αύξηση στο κόστος των ζωοτροφών, στο ενεργειακό κόστος και στα μεταφορικά είναι οι βασικοί παράγοντες που ανεβάζουν τις τιμές.
-Το κοτόπουλο από 3,20 ευρώ/κιλό πέρσι φέτος πωλείται στα 4,40 ευρώ το κιλό.
-Το χοιρινό από 5,80 ευρώ/κιλό πέρσι φέτος πωλείται στα 7,90 ευρώ το κιλό.
-Ο χοιρινός λαιμός από 5,20 ευρώ/κιλό πέρσι φέτος πωλείται στα 6,70 ευρώ το κιλό.
-Το μοσχάρι από 10,50 ευρώ/κιλό πέρσι φέτος πωλείται στα 13,50 ευρώ το κιλό και είναι ακόμα ακριβότερο όταν είναι εισαγόμενο.
Τα αρνιά από 9 ευρώ/κιλό πέρσι φέτος πωλούνται στα 13 ευρώ το κιλό ενώ τα παϊδάκια εκτινάσσονται στα 17 ευρώ το κιλό.
Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα ο εκπρόσωπος Τύπου της Ένωσης Καταστηματαρχών Κρεοπωλών Αττικής «Οι Ταξιάρχες» Βασίλης Ντεληφιλιππίδης, ανέφερε ότι οι τιμές, σε σύγκριση με πέρυσι, έχουν αυξηθεί από 25%-30% με κλιμακωτή αύξηση.
Όπως εξήγησε, οι καταστηματάρχες δεν μπορούν να κάνουν οικονομία, καθώς δεν μπορούν να κλείσουν τα ψυγεία.
Ερωτηθείς για το πώς αντιδρούν οι καταναλωτές, ο κ. Ντεληφιλιππίδης είπε: «Οι καινούργιες συμπεριφορές των καταναλωτών είναι η μεριδοποίηση.
Δεν μιλάμε για κιλά πλέον, μιλάμε για τεμάχια, δηλαδή πόσες μερίδες κρέας θέλει. Τα κιλά έχουν αρχίσει και χάνονται, ο κόσμος βασικά έχει τρομάξει», πρόσθεσε, λέγοντας ότι η ψυχολογία του καταναλωτή είναι στα τάρταρα.
«Αν ο καταναλωτής δεν έχει ψυχολογία και να έχει λεφτά δεν θέλει να τα χαλάσει», επισήμανε.