Ηλεκτρονικό εμπόριο

Ηλεκτρονικό εμπόριο: Το Διαδίκτυο έχει φέρει ένα νέο τρόπο αγορών, ο οποίος με το lockdown άνθισε πλέον. Κατακόρυφη αύξη για το ηλεκτρονικό εμπόριο και στην Ελλάδα, με τους Έλληνες να ψωνίζουν εκατοντάδες είδη μέσω διαδικτύου. Τι πήραν όμως περισσότερο; Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Το 65,2% του πληθυσμού παγκοσμίως θα έχει κάνει μέχρι το τέλος του 2021 τουλάχιστον μία αγορά μέσω διαδικτύου.

Στην Ευρώπη το αντίστοιχο ποσοστό το 2020 ήταν 72%, καθώς σε πολλές χώρες και για μεγάλο χρονικό διάστημα το ηλεκτρονικό εμπόριο ήταν η μοναδική επιλογή προμήθειας πολλών κατηγοριών προϊόντων.

Το ποσοστό αυτό μπορεί να φαίνεται ότι υποχωρεί φέτος, αλλά σε καμία περίπτωση δεν αναμένεται να βρεθεί στα προηγούμενα επίπεδα. Το 2013 βρισκόταν στο 56%, το 2018 στο 65%, το 2019 στο 68%.

Στην Ελλάδα σύμφωνα με τα στοιχεία της πανευρωπαϊκής έρευνας του RetailX τα οποία παρουσιάζει σήμερα το MR, το 79% των πολιτών χρησιμοποίησε το διαδίκτυο την περασμένη χρονιά και το 55% προχώρησε σε ηλεκτρονικές αγορές, έναντι 76% και 51% που ήταν τα αντίστοιχα ποσοστά το 2019. Ποια ήταν τα ποσοστά το 2013;

Το 61% χρησιμοποιούσε το διαδίκτυο και μόλις το 40% έκανε ηλεκτρονικές αγορές. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μεγάλη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου ξεκίνησε το 2015 με την επιβολή των capital controls, καθώς τότε αυξήθηκε σε 47% το ποσοστού του πληθυσμού που πραγματοποιούσε ηλεκτρονικές αγορές.

Πόσα χρήματα δαπάνησαν οι Έλληνες για αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα το 2020; Το 63% όσων ψώνισαν μέσω διαδικτύου το 2020 δαπάνησε από 15 έως 120 ευρώ μηνιαίως, ενώ το 20% δαπάνησε έως 300 ευρώ.

Μηνιαίες αγορές πάνω από 300 ευρώ έκανε το 7%. Αυτοί που κυρίως δαπάνησαν χρήματα για αγορές ήταν οι ηλικίες από 45-65 ετών.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που έχουν γίνει από φορείς στην Ελλάδα, μεταξύ αυτών και από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία προέβη σε κλαδική έρευνα του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο τζίρος του κλάδου το 2020 υπολογίζεται στην Ελλάδα σε περίπου 10,7 δισ. ευρώ (ή 5,39% του ΑΕΠ) έναντι 7,5 δισ. ευρώ το 2019 (3,91% του ΑΕΠ) και 3,8 δισ. το 2015 (2,14% του ΑΕΠ).

Το 98% των ηλεκτρονικών καταστημάτων προσφέρουν τη δυνατότητα πληρωμής με κάρτα, το 80% τη δυνατότητα αντικαταβολής, στο 63% έχεις την επιλογή να πληρώσεις μέσω «ηλεκτρονικού πορτοφολιού», στο 59% μέσω μεταφοράς χρημάτων σε τραπεζικό λογαριασμό.

Το 35% των ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι εγχώρια, το 8% βρίσκονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ ένα 5% βρίσκεται σε τρίτες χώρες. Ωστόσο, από τα 100 πιο δημοφιλή στους Έλληνες καταναλωτές ηλεκτρονικά καταστήματα το 23% βρίσκονται στις ΗΠΑ, το 16% στην Ελλάδα, το 12% στην Κίνα και το 10% στην Ισπανία.

Οι περισσότερες επισκέψεις που (36,2%) έγιναν σε ηλεκτρονικά καταστήματα που πωλούν διάφορα είδη, το 28,8% σε καταστήματα καταναλωτικών ηλεκτρονικών ειδών, το 10,6% σε καταστήματα μόδας (ένδυση, υπόδηση, αξεσουάρ), το 7,3% σε καταστήματα πώλησης οικιακού εξοπλισμού, το 3,2% αφορούσε βιβλία, το 2,9% την αγορά λογισμικού, το 2,2% την αγορά αθλητικών ειδών, το 1,6% ήταν επισκέψεις σε ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, το 1,4% επισκέψεις σε καταστήματα DIY, το 1,2% σε φαρμακεία. Σημειώνεται ότι τα παραπάνω ποσοστά επισκεψιμότητας αφορούν στους 100 μεγαλύτερους λιανεμπόρους και όχι στο σύνολο των ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Η έρευνα του RetailX έγινε σε 19 χώρες: Αυστρία, Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Ισπανία, Σουηδία, Ολλανδία και Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι πιο «φανατικοί» αγοραστές είναι οι Βρετανοί, καθώς το 52,7% δήλωσε ότι πραγματοποιεί ηλεκτρονικές αγορές πάνω από μία φορά την εβδομάδα με ένα 10,1% να δηλώνει ότι κάνει αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα ακόμη και πάνω από μία φορά την ημέρα.

Ηλεκτρονικό εμπόριο: «Λουκέτο» σε δεκάδες καταστήματα σούπερ μάρκετ

Η πανδημία έφερε και νέες συνήθειες στην αγορά προϊόντων. Οι καταναλωτές επιλέγουν πλέον ηλεκτρονικές αγορές ακόμα και για τα ψώνια του Σούπερ μάρκετ. Η έκρηξη στις πωλήσεις των online μειώνει τον τζίρο των καταστημάτων και οδηγεί τους ιδιοκτήτες σε σκέψεις ακόμα και για κλείσιμο τα επόμενα χρόνια. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Mε αλματώδεις ρυθμούς συνεχίζει να αναπτύσσεται ο κλάδος των online supermarket στην χώρα μας, καθώς το πρώτο εξάμηνο του 2021 παρατηρήθηκε μια αύξηση 122% στην αξία των πωλήσεων συγκριτικά με το αντίστοιχο πρώτο εξάμηνο του 2020.

Η συνολική αξία των online αγορών σε τιμές λιανικής άγγιξε το πρώτο εξάμηνο τα 140,6 εκατ. ευρώ, και είναι βέβαιο πως θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 163,8 εκατ. ευρώ με τα οποία έκλεισε συνολικά ο κλάδος το 2020.

Ωστόσο, αν παγιωθεί η κατάσταση των online αγορών, είναι βέβαιο πως θα οδηγηθούν στο κλείσιμο αναπόφευκτα δεκάδες καταστήματα, με τους ιδιοκτήτες να επιδιώκουν φυσικά να γλιτώσουν από τα τεράστια ενοίκια των δεκάδων χιλιάδων ευρώ κάθε μήνα.

Σύμφωνα με την Convert Group, oι προ πανδημίας πωλήσεις του κλάδου φαντάζουν πλέον μακρινό παρελθόν, αφού μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2021 ο τζίρος ήταν παραπάνω από 3πλάσιος από το συνολικό τζίρο του 2019!

Τα στοιχεία αυτά και πολλά ακόμη πολύτιμα ευρήματα περιλαμβάνονται στο εξαμηνιαίο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit, η οποία δημιουργεί αξία παγκοσμίως σε εκατοντάδες λιανέμπορους και προμηθευτές επιτρέποντας τους την καθημερινή πρόσβαση σε εμπορικά, marketing και τεχνολογικά δεδομένα που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική τους στο ψηφιακό ράφι.

Στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνονται 7 από τους 9 βασικούς παίκτες και όλες οι πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα online Super Market, ο ρυθμός ανάπτυξης το πρώτο εξάμηνο του 2021 άγγιξε το +148%.

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών το διάστημα που μελετά η παρούσα έρευνα, αναδεικνύονται οι εξής: +192% σε προϊόντα για κατοικίδια, +179% σε προϊόντα αρτοποιίας, +173% σε ποτά και αναψυκτικά, +155% σε φρέσκα τρόφιμα, +144% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, +143% σε συσκευασμένα τρόφιμα, +142% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +139% σε διάφορα προϊόντα, +133% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού και +99% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.

Η μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού φαίνεται να έχει σταθεροποιηθεί τα πρώτο εξάμηνο του 2021 στα 78,70 ευρώ με το ΦΠΑ και να κυμαίνεται στα ίδια περίπου επίπεδα με το δεύτερο εξάμηνο του 2020.

Μάλιστα τα σχεδόν 15 τεμάχια από τα συνολικά 37,5 που περιέχει το αγοραστικό καλάθι, αποτελούν φρέσκα τρόφιμα.

Ο δείκτης μετατροπής επισκέπτη σε πελάτη, τον οποίο θα συναντήσουν οι ενδιαφερόμενοι στο report της εταιρείας, συνεχίζει να αυξάνεται το πρώτο εξάμηνο του 2021, αγγίζοντας το 3,9% και πάνω από 1,5 ποσοστιαίες μονάδες συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2020.

Ανάμεσα στα ευρήματα της εταιρείας όσον αφορά τα marketing κανάλια, σημειώθηκε νέο ρεκόρ με το 37% της αξίας των πωλήσεων να προέρχονται από direct επισκέψεις στα Online Super Markets (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλ. διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), οι οποίες γνωρίζουν μια άνευ προηγουμένου ανάπτυξη, με χαρακτηριστική αύξηση 9 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2020.

Από την άλλη πλευρά, σημειώθηκε μια πτώση 7,5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2020 στις πωλήσεις που προήλθαν από οργανικά αποτελέσματα (21% το πρώτο τρίμηνο και 16% το δεύτερο τρίμηνο του 2021).

Το work-from-home trend εξακολουθεί να επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις συσκευές που προτιμούν οι καταναλωτές για την διεξαγωγή των αγορών τους, με το 71% του συνόλου των online παραγγελιών να προέρχονται από laptops και desktops.

Η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 11:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.