NOVA: Έτοιμη να… ισοπεδώσει τον ανταγωνισμό είναι η NOVA καθώς η νέα της πλατφόρμα ΕΟΝ, τα δίνει όλα και πιο φτηνά από το Netflix! Διαβάστε όλες τις εξελίξεις στο xristika.gr
Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η συνδρομητική τηλεόραση αλλά και ευρύτερα η τηλεπικοινωνιακή αγορά φιλοδοξεί να φέρει η Nova, η οποία λάνσαρε και επίσημα χθες στην Ελλάδα την πλατφόρμα ΕΟΝ, που ήδη αξιοποιεί ο μητρικός όμιλος United Group στη ΝΑ Ευρώπη.
Η ανακοίνωση της νέας πλατφόρμας, η οποία θα προσφέρει υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης μέσω διαδικτύου και χωρίς δορυφορικό πιάτο φέρνει την Nova ουσιαστικά στη σύγχρονη εποχή, προσφέροντας δυνατότητες όπως η ταυτόχρονη θέαση στην τηλεόραση και σε υπολογιστή ή tablet αλλά και η δυνατότητα προβολής περιεχομένου μέχρι και επτά ημέρες μετά από την προβολή του (catch-up).
Η έκπληξη, πάντως, ήρθε από την εμπορική πολιτική που ανακοίνωσε η εταιρεία. Το βασικό πακέτο της ΕΟΝ, περιλαμβάνει όλα τα κανάλια πλην των Novasports διατίθεται στα 10 ευρώ τον μήνα. Τιμή που είναι ευθέως ανταγωνιστική με υπηρεσίες όπως το Netflix, αλλά και με το μηνιαίο κόστος “πειρατικών” συσκευών που προσφέρουν παράνομα συνδέσεις με συνδρομητικές πλατφόρμες. To EON+ το οποίο περιλαμβάνει και τα επτά κανάλια Novasports κοστίζει 23 ευρώ τον μήνα.
Απαντώντας σε ερώτηση του Capital.gr για την επιθετική τιμολογιακή πολιτική που ανακοινώθηκε, ο διευθύνων σύμβουλος της Nova, Παναγιώτης Γεωργιόπουλος, ξεκαθάρισε πως οι τιμές αυτές δεν πρόκειται να αλλάξουν, καθώς σε αντίθεση με την μέχρι τώρα πρακτική δεν πρόκειται να υπάρξουν ατομικές διαπραγματεύσεις και ειδικές προσφορές με υψηλή “αρχική τιμή”.
“Θέλουμε πραγματικά όλοι να έχουν προσιτή οικονομικά και καλή τηλεόραση με τις τιμές που δίνουμε τώρα. Δεν θέλουμε να κάνουμε τις τιμές χρηματιστήριο και να ανεβοκατεβαίνουν ανάλογα με την ημέρα, την ώρα και τον τόπο. Χρειαζόμαστε μια διαφάνεια στις τιμές”, σημείωσε τονίζοντας ότι για πολλά χρόνια “ο κλάδος έχει κάνει αυτό που λέμε προσωποποιημένη τιμολόγηση, κάτι το οποίο εμείς θέλουμε να το κόψουμε. Αυτό κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσει και εμείς το σταματάμε σήμερα”.
Ο CEO της Nova ανέφερε πως ο βασικός στόχος, είναι να αυξηθεί η πελατειακή βάση της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα, και κατά συνέπεια και ο αριθμός των συνδρομητών της εταιρείας.
“Στόχος μας είναι να διπλασιάσουμε την διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα”, τόνισε ο κ. Γεωργιόπουλος υπογραμμίζοντας πως στη χώρα μας πολλοί έχουν πρόσβαση σε συνδρομητική τηλεόραση, η οποία όμως δεν είναι πάντα έννομη. “Θέλουμε να δώσουμε ένα κίνητρο στους πελάτες να αποκτήσουν νόμιμα μία καλή συνδρομητική τηλεόραση, πλουραλιστική, με καλό αποκλειστικό και σε προσιτές τιμές”, είπε χαρακτηριστικά.
Αφού τόνισε ότι “Στην Ελλάδα έχουμε κατατάξει την συνδρομητική τηλεόραση ως κάτι ακριβό” ο κ. Γεωργιόπουλος σημείωσε ότι η Νova βασίζεται στο τρίπτυχο τεχνολογία-ποιοτικό περιεχόμενο-προσιτή τιμή. “Αν οι συνθήκες αυτές δεν υπάρχουν ταυτόχρονα, τότε πάλι η καλή τηλεόραση θα είναι για λίγους και πάλι θα τρέχουν οι άνθρωποι σε παράνομες συνδέσεις” ανέφερε με νόημα.
Απαντώντας σε ερώτηση για τον ανταγωνισμό από τις ξένες πλατφόρμες streaming οπως το Netflix αλλά και τις ΗΒΟ Max και Disney+ ο κ. Γεωργιόπουλος σημείωσε ότι δεν πρόκειται να τους επηρεάσει ιδιαίτερα καθώς στόχος τους είναι η πληρότητα.
“Μια συνδρομητική τηλεόραση έχει σπορ, έχει τα ελεύθερα κανάλια , τεχνολογία, ειδήσεις, μόδα καλύπτοντας τις ανάγκες από τον παππού και τη γιαγιά, τους γονείς και τα παιδιά. Το Netflix παίζει πάρα πολύ καλές σειρές αλλά αυτό δεν είναι τηλεόραση. Εμείς δίνουμε την ολότητα και δεν θα σταματήσουμε να χτίζουμε πάνω σε αυτό. Άρα δεν φοβάμαι. Γιατί εμείς δίνουμε την ποιότητα και για αυτό θα χτίζουμε συνέχεια”, είπε.
Κατά την παρουσίαση της ΕΟΝ η διευθύνουσα σύμβουλος της Nova Media, Κική Σιλβεστρίδου, σημείωσε ότι από το 2022 η εταιρεία πρόκειται να επενδύσει σε δικές της παραγωγές καθώς και συμπαραγωγές. Ακόμη, ανακοινώθηκε και επίσημα η συμφωνία για την μετάδοση των αγώνων της Premier League από τον ερχόμενο Αύγουστο και για τις επόμενες έξι σεζόν.
NOVA: Συμμαχία με την COSMOTE TV!
Την ίδια ώρα, εκνευρισμός για την αδιαφορία της κυβέρνησης που «κλείνει το μάτι» στην πειρατεία του τηλεοπτικού περιεχομένου. Η δέσμευση του αρμόδιου υπουργού και για την πάταξη του φαινομένου. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Ενώ το 2020 πέρασε τη διάταξη για την άμεση διακοπή των ιστοσελίδων που αναμεταδίδουν και διαθέτουν το περιεχόμενο των συνδρομητικών πλατφορμών, χρειάστηκε ένα χρόνο για να εκδώσει την κοινή υπουργική απόφαση που θα επέτρεπε την άμεση εφαρμογή της με ευθύνη των υπουργείων Πολιτισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Αυτή δημοσιεύτηκε στις 27 Ιουλίου με τις υπογραφές του Νίκου Γιατρομανωλάκη και του Κυριάκου Πιερράκακη, ο οποίος εμφανίζεται διαρκως με αλεπάλληλες συνεντεύξεις του να έχει λύσει και τα πιο δύσκολα ζητήματα στη μετάβαση του ψηφιακού κράτος. Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη για τις απώλειες του δημοσίου σε έσοδα και τα χρήματα που έχασαν οι πλατφόρμες;
Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών Cosmote, Nova, Wind και Vodafone για έναν ακόμη χρόνο έβλεπαν τους χρήστες να κλέβουν το τηλεοπτικό προϊόν που παρέχουν τα δίκτυά τους, χωρίς να μπορούν να παρέμβουν με τη μέθοδο της δυναμικής διακοπής.
Και αυτό εξαιτίας της νομοθεσίας των ανθρώπων της αγοράς, η οποία δημιούργησε μια Επιτροπή με δαιδαλώδεις διαδικασίες, που δεν επιτρέπει, επί της ουσίας, το άμεσο κλείσιμο των πειρατικών sites και εκείνων που βγαίνουν με παρεμφερές όνομα και το ίδιο κλεμμένο περιεχόμενο.
Ο Μιχάλης Τσαμάζ, τον Φεβρουάριο του 2021, για λογαριασμό της Cosmote TV, υπολόγισε την πειρατεία στους 200.000 χρήστες, ενώ πρόσφατα η νέα CEO της Forthnet Βικτόρια Μπόκλαγκ ανέβασε το νούμερα.
Η αλήθεια είναι πάντως ότι οι σχέσεις των δύο ανταγωνιστών σπάνια γνώρισαν περιόδους ηρεμίας. Τα τελευταία χρόνια η Forthnet (νυν NOVA) λόγω των σοβαρών οικονομικών προβλημάτων που αντιμετώπιζε είχε χάσει τον βηματισμό της και, για να χρησιμοποιηθεί μια ποδοσφαιρική ομολογία, «έπαιζε κατενάτσιο».
Η COSMOTE TV μεγάλωνε ταχύτατα, με τον επικεφαλής του ΟΤΕ Μιχάλη Τσαμάζ να δίνει όλο και μεγαλύτερο βάρος στην ανάπτυξη της συνδρομητικής πλατφόρμας του Ομίλου.
Το 2012 ήταν μια χρονιά καμπής, με την COSMOTE TV να κερδίζει από τον αντίπαλό της τα δικαιώματα για το αγγλικό πρωτάθλημα, στη συνέχεια πήρε το Champions League αλλά και το ΝΒΑ, απέκτησε υπερσύγχρονα στούντιο με εξοπλισμό νέας τεχνολογίας, βελτιώνοντας διαρκώς τις υπηρεσίες της.
Το business unit του Ομίλου ΟΤΕ με επικεφαλής τον Δημήτρη Μιχαλάκη, Executive Director της COSMOTE TV, αύξανε διαρκώς τη διαφορά από τον ανταγωνιστή της, προσφέροντας αποκλειστικό premium περιεχόμενο μέσα από 15 κανάλια (Cinema, Sport, History) μέσω δορυφορικής, IPTV και OTT πρόσβασης.
Στον αντίποδα, ο Πάνος Παπαδόπουλος, επικεφαλής της Forthnet (ΝΟVA) μέχρι τα τέλη του 2020, επιχειρούσε με κάθε τρόπο να κρατήσει τα κεκτημένα. Με τον έναν ή τον άλλον τρόπο η ΝΟVA, παρά τις απώλειες ορισμένων αθλητικών διοργανώσεων, πρωταθλημάτων και ομάδων (που έκανα τις δικές τους… TV), κατάφερε να κρατήσει το ελληνικό πρωτάθλημα, αλλά και την εξαιρετικά δημοφιλή (λόγω Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού) Euroleague. Ειδικά για την τελευταία υπήρξαν δύο φορές προσπάθειες να… μετακινηθεί προς Μαρούσι.
Για αρκετό καιρό υπήρχε μια διαμορφωμένη ισορροπία δυνάμεων, με την COSMOTE TV να έχει αυξήσει αισθητά τους συνδρομητές της και να παίρνει την πρωτιά από τη NOVA, που όμως εμφάνιζε ισχυρά αποθέματα αντοχών.
Ολα αυτά, όμως, άλλαξαν τον Απρίλιο του 2020, όταν η BC Partners και ο Νίκος Σταθόπουλος, Managing Partner της γνωστής βρετανικής επενδυτικής εταιρείας που σήμερα διαχειρίζεται κεφάλαια ύψους 33 δισ. ευρώ, κλείδωσαν τη συμφωνία για την απόκτηση της Forthnet, την οποία οι πιστώτριες τράπεζες είχαν βγάλει προς πώληση.
Η πρόταση της BC Partners, μέσω της United Group την οποία το fund είχε αποκτήσει έναν χρόνο νωρίτερα, επικράτησε των άλλων δύο που κατατέθηκαν, της Duet Capital και του Ομίλου Antenna, καθώς αξιολογήθηκε ως η πλέον συμφέρουσα για τις τράπεζες αλλά και για την επόμενη μέρα της Forthnet.
Αρχικά υπήρξαν ερωτήματα στην αγορά για τον χρόνο που θα απαιτούνταν προκειμένου να υλοποιηθεί to turn around της τηλεπικοινωνιακής εταιρείας αλλά και για τα απαραίτητα κεφάλαια από πλευράς BC Partners.
Οσοι όμως γνώριζαν, καταλάβαιναν πως ήταν απλώς θέμα χρόνου να ξεδιπλωθούν οι συνέργειες από την ένταξη της Forthnet στον όμιλο της United Group και η εταιρεία όχι απλώς να αλλάξει σελίδα, αλλά και να αρχίσει να κοιτάει ξανά στα ίσια τον ανταγωνισμό.
Η εξαγορά της Forthnet (NOVA) σηματοδότησε την είσοδο της United Group σε μία ακόμη αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης έχοντας καταφέρει τα τελευταία χρόνια να εξελιχθεί σε ισχυρό περιφερειακό παίκτη στην αγορά των telecoms.
Μια αξιοσημείωτη πορεία για ένα επιχειρηματικό ξεκίνημα που ξεκίνησε το 2000 από τον Ντράγκαν Σόλακ, σημερινό πρόεδρο της Συμβουλευτικής Επιτροπής της United Group.
Αρχικά ως μια μικρή εταιρεία παροχής συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών, η Serbia Broadband (SBB) πραγματοποίησε τα πρώτα σημαντικά της βήματα το 2004 όταν εξασφάλισε κεφάλαια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD).
Τρία χρόνια μετά η SBB έχει αναπτυχθεί σημαντικά και πετυχαίνει να προσελκύσει το ενδιαφέρον της Mid Europa Partners (MEP), η οποία αποκτά πλειοψηφικό ποσοστό. Τα επόμενα χρόνια η ανάπτυξη της SBB επιταχύνθηκε και μέσω εξαγορών και συγχωνεύσεων με εταιρείες όπως η Telemach Slovenia και η Telemach Bosnia το 2012 δημιουργείται ο όμιλος United Group.