Απίστευτη εξέλιξη στα σούπερ μάρκετ : Δείτε ποιο προϊόν εξαφανίζεται και γιατί

ΛρτλτΣούπερ μάρκετ: Νέα προβλήματα στα ράφια των σούπερ μάρκετ καθώς ελληνικό προϊόν ετοιμάζεται να εξαφανιστεί! Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr

Σε είδος υπό… εξαφάνιση από τα ράφια των σούπερ μάρκετ τείνει να μετατραπεί η γραβιέρα της Νάξου, σύμφωνα με τον πρόεδρο Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου, Δημήτρη Καπούνη.

Όπως ανέφερε μιλώντας στο Open, «η κτηνοτροφία εκπέμπει SOS. Στη Νάξο έχουμε περίπου 7 τόνους γάλα μείον, αυτό σημαίνει 700 κιλά προϊόν γραβιέρα τη μέρα που δεν το έχουμε.

Θα υπάρχει έλλειψη στην αγορά. Προσπαθήσαμε να στηρίξουμε τον παραγωγό. Φέραμε αγελάδες από το εξωτερικό, οι παραγωγοί άρχισαν να μειώνουν το ζωικό προϊόν, δεν είχαν να ταΐσουν. Έχουμε 300 αγελάδες που πήγαν για σφάξιμο.

Θα έχουμε συνέχεια. Οι ζωοτροφές είναι στα ύψη, τα λιπάσματα στα ύψη, τα ρεύματα στα ύψη, τα πετρέλαια στα ύψη. Δεν ξέρουμε πού θα φτάσουμε. Ο παραγωγός μπαίνει μέσα, δεν βγάζει μεροκάματο»

Ο κ. Καπούνης εξηγεί στο Open: «Η παραγωγή μας έχει μειωθεί, έχει φύγει το ζωικό κεφάλαιο από τον κτηνοτρόφο, το ζώο δεν σιτίζεται σωστά, είναι ΠΟΠ προϊόν, δεν μπορούμε να φέρουμε γάλα από αλλού, μόνο με γάλα Νάξου. Η Πολιτεία πρέπει να μας ακούσει».

Σούπερ μάρκετ: Έξαλλοι οι πελάτες με αυτό που είδαν στα ράφια

Δεν έχει τέλος το ράλι ακρίβειας στα ράφια των σούπερ μάρκετ καθώς βασικά αγαθά παίρνουν την… ανηφόρα στην τιμή! Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr

Από την ερχόμενη εβδομάδα και σταδιακά μέχρι τα μέσα Ιουνίου αναμένεται να ανατιμηθούν περισσότερα από 300 προϊόντα, σε ποσοστό που θα φτάσει και το 50%, με τις ανατιμήσεις να έχουν πάρει μορφή χιονοστιβάδας.

Σημειώνεται, ωστόσο, ότι πρόκειται για μεμονωμένες ανατιμήσεις και δεν αφορούν το σύνολο των αγαθών που περιλαμβάνονται στις συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων σύμφωνα με τη RealNews. Η λίστα με τις ανατιμήσεις αναμένεται, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, να διευρυνθεί ακόμη περισσότερο το επόμενο διάστημα, οδηγώντας σε οικονομικό αδιέξοδο χιλιάδες ευάλωτα νοικοκυριά.

Στη λίστα της ακρίβειας περιλαμβάνονται τα εξής προϊόντα:

  • Σπορέλαια 50%,
  • χαρτικά 15%-25%,
  • μαργαρίνες 20%,
  • ελαιόλαδο 20%,
  • αραβοσιτέλαιο 10%-18%,
  • κρουασάν 9%-20%,
  • τυριά 4%-17%,
  • ψωμί 8%,
  • ξινό νερό έως 16%,
  • καφές φίλτρου 17%,
  • ελληνικός καφές 13%,
  • έτοιμα φαγητά 5%-13%,
  • φρέσκοι χυμοί και τσάι 2,5%-12%,
  • κατεψυγμένες πατάτες 10%,
  • γάλα 5%-9%,
  • μπισκότα 8%,
  • απορρυπαντικά 5%-8%,
  • γιαούρτι 6%-7%,
  • βούτυρο 5%- 6%,
  • σαλάτες 6%,
  • σαμπουάν 6%,
  • κρασιά 4%- 6%,
  • ρεβίθια 5%,
  • αλάτι 5%,
  • κονσέρβες 5%,
  • δημητριακά 5%,
  • αυγά 4,5% κατά μέσο όρο,
  • παξιμάδια 4,5% και
  • κρέμες γάλακτος 1,5%

Σούπερ μάρκετ:Έτοιμοι για ανατιμήσεις οι καταναλωτές

Το 87% των καταναλωτών θεωρεί ότι υπάρχει ενδεχόμενο να αυξηθούν οι τιμές σε συγκεκριμένα είδη ενώ το 72% θεωρεί πιθανό να υπάρξουν ελλείψεις λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

Αυτά προκύπτουν από έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) την εβδομάδα 5-10 Απριλίου 2022 με δείγμα 1.000 καταναλωτές.

Επίσης, το 85% του κοινού θεωρεί πιθανό το ενδεχόμενο να αυξηθεί το κόστος ενέργειας και μεταφορών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα το 46% δηλώνει ότι τα σουπερμάρκετ φροντίζουν να μην υπάρχουν ελλείψεις στα ράφια – μόλις το 13% διαφωνεί, ενώ σε σχέση με την πανδημία, το 29% δηλώνει ότι λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη δημόσια υγεία.

Γενικό συμπέρασμα αποτελεί ότι η κρίση λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, επηρεάζει και θα επηρεάζει την ελληνική αγορά για αρκετό καιρό. Η συντριπτική πλειοψηφία σε ποσοστό 67% εκτιμά ότι η διάρκεια επίδρασης του θα είναι μετά το 2022, το 22% εκτιμά ως το τέλος του 2022, το 5% για 2-3 μήνες και μόλις 5% ότι δεν υπάρχει επίδραση.

Τέλος η πλειοψηφία του κοινού καταλαμβάνεται από συναισθήματα θυμού (30%) και φόβου (26%) για τον πόλεμο στην Ουκρανία. Τα αντίστοιχα ποσοστά για την πανδημία COVID-19 είναι σαφώς χαμηλότερα, αλλά υπαρκτά με 14% και 19% αντίστοιχα. Στα θετικά καταγράφεται ότι μόλις το 2% του κοινού νιώθει πανικό, ενώ το 39% δηλώνει ότι η κρίση στην Ουκρανία είναι σημαντικότερη της πανδημίας COVID-19 και μόλις το 17% δηλώνει το αντίθετο.

Σούπερ μάρκετ: Έτσι τους εκδικούνται οι καταναλωτές

Μειώνουν τις δαπάνες οι καταναλωτές. Στροφή στην ιδιωτική ετικέτα. H αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου υποχώρησε κατά 1,4% το α’ τρίμηνο. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Μείωση της καταναλωτικής δαπάνης λόγω των αυξημένων τιμών και στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας διαπιστώνει έρευνα της NielsenIQ για την πορεία του οργανωμένου λιανεμπορίου το πρώτο τρίμηνο του έτους, που χαρακτηρίστηκε από αύξηση των τιμών με ταυτόχρονη μείωση της ζήτησης.

Σύμφωνα με την έρευνα της NielsenIQ, η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου υποχώρησε κατά 1,4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η απώλεια πωλήσεων αφορά κυρίως τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs) στο σύνολό τους.

Η μεγάλη κατηγορίες των Φρέσκων, αλλά και των Bazaar προϊόντων παρουσιάζουν αρκετά πιο συγκρατημένες τάσεις, στο -0,3% και +0,8% αντίστοιχα.

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα Τρόφιμα & Ποτά σημειώνουν πιο μετριοπαθή αρνητική τάση, στο -1,2%, κυρίως λόγω των Τροφίμων, καθώς τα Ποτά, και κυρίως τα Αλκοολούχα, κινούνται σημαντικά πιο αρνητικά.

Επιπλέον, οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021 κατά -3,5% και -4,8% αντίστοιχα, καθώς συνεχίζεται η εκλογίκευση της κατανάλωσής τους, έπειτα από την εκτίναξη που είχαν σημειώσει, πολλές από αυτές, το 2020.

«Σημαντικό είναι να τονίσουμε στο σημείο αυτό ότι αν αποδομήσουμε την αρνητική τάση, που παρουσιάζουν τα FMCGs στο σύνολό τους, σε όγκο πωλήσεων και μέση μεταβολή των τιμών, μπορούμε εύκολα να διαπιστώσουμε μια αύξηση των τιμών, με ταυτόχρονη μείωση της ζήτησης», σημειώνεται σχετικά στην έρευνα της NielsenIQ.

Σούπερ μάρκετ: Προβληματισμός για τις τιμές

Η μείωση αυτή πέρα από την εκλογίκευση της κατανάλωσης πιθανότατα οφείλεται και στην προσπάθεια των καταναλωτών να μειώσουν τις δαπάνες που πραγματοποιούν στα super markets, καθώς ο ευρύτερος πληθωρισμός και οι μεγάλες αυξήσεις τιμών, που έχουν σημειωθεί σε άλλες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών, όπως είναι η ενέργεια, τα καύσιμα κτλ., φαίνεται να έχουν μειώσει σε ένα βαθμό την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, ακόμη και για τις βασικές κατηγορίες των FMCGs.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο καταναλωτής προβληματίζεται για τις τιμές, καθώς νιώθει περισσότερο από ποτέ ότι ακολουθούν ανοδική πορεία, με μια ξεκάθαρη αύξηση στο ποσοστό αυτών που το αναφέρουν (από 72% στο 92%) στην ετήσια έρευνα των Shopper Trends της NielsenIQ.

Ενδεικτικό του παραπάνω είναι επιπλέον το γεγονός ότι η πορεία του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει πλέον αντιστραφεί φτάνοντας το πρώτο τρίμηνο του 2022 το 14,2% (εξαιρουμένου του Discount καναλιού), μια αυξητική τάση που ξεκίνησε από τα μέσα του 2021 και έπειτα, οπότε και ξεκίνησαν να παρουσιάζονται γενικότερες πληθωριστικές τάσεις στην αγορά.

Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι έχει περαιτέρω ενισχυθεί η προωθητική ένταση για τα Branded προϊόντα, η οποία έχει φτάσει στο 64,6%, «προφανώς σε μια προσπάθεια συγκράτησης των τιμών τόσο από τους προμηθευτές όσο και από τις διαφορετικές λιανεμπορικές αλυσίδες, στα πλαίσια του πολύ ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, στο οποίο κινούνται», αναφέρει η NielsenIQ.