Επιχειρήσεις: Άγγιξε το 1δισ. ευρώ ο κύκλος εργασιών της online μόδας στην Ελλάδα το 2020, σύμφωνα με την ετήσια ανασκόπηση του GLAMI. Δείτε στο xristika.gr τι ψώνισαν περισσότερο οι Έλληνες καταναλωτές.
Η πανδημία και τα lockdown επηρέασαν τις καταναλωτικές επιλογές των πολιτών όσον αφορά τα είδη μόδας.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της πλατφόρμας αναζήτησης για είδη μόδας Glami, οι τέσσερις κατηγορίες προϊόντων που είχαν τη μεγαλύτερη online ζήτηση στην Ελλάδα ήταν οι σαγιονάρες (+1279%), τα ισοθερμικά (+1200%), τα ρούχα ύπνου (+1021%) και οι ρόμπες (+813%).
Πιο αναλυτικά, το GLAMI παρουσιάζει την ανασκόπηση του 2020 που περιλαμβάνει την ανάλυση της αγοράς, στοιχεία από τις έρευνες που έτρεξαν το 2020 καθώς και τις τάσεις που θα διαμορφώσουν την online αγορά μόδας στην μετά-Covid19 εποχή.
Επιχειρήσεις: Πρόβλεψη για 1.34 δισ. € σε online πωλήσεις μόδας, το 2023
Το ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας αυξήθηκε με αλματώδη ρυθμό το 2020 (+54.96%) σε σύγκριση με το 2019, όταν το αναμενόμενο ποσοστό αύξησης ήταν 5%. Η πανδημία όμως επηρέασε ολόκληρη την αγορά ειδών μόδας (online και φυσικά καταστήματα), η οποία είδε μείωση της τάξης του -20%.
Η προσδοκώμενη αύξηση του online εμπορίου μόδας για το 2021 είναι +15% με κύκλο εργασιών που θα ξεπεράσει το ένα δισεκατομμύριο ευρώ (1,094 δισ.). Ενώ, έως το 2023, η μελέτη του GLAMI δείχνει ότι το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου στη συνολική αγορά μόδας – σε σύγκριση με το τρέχον 24.5% – θα φτάσει το 27%.
Επιχειρήσεις: Ανάπτυξη πωλήσεων online καταστημάτων μόδας στο GLAMI, το 2020
Η καμπύλη GMV (Gross Merchandise Volume), δηλαδή ο παραγόμενος τζίρος στα συνεργαζόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα μέσω του GLAMI, ακολουθεί ακριβώς την εξέλιξη της πανδημίας.
Από τον Ιανουάριο έως και τον Μάρτιο του 2020, όπου παράλληλα με το τέλος των Χειμερινών Εκπτώσεων έφτασαν και τα πρώτα νέα για κρούσματα Covid19 στην Ευρώπη παρατηρήθηκε το πρώτο «μούδιασμα» της αγοράς με χαμηλότερες του αναμενόμενου παραγγελίες, που τον Μάρτιο ήταν και οι χαμηλότερες μηνιαίες της χρονιάς.
Από εκείνο το σημείο και έπειτα καταγράφεται ταχεία ανάκαμψη με τις πωλήσεις να διπλασιάζονται μεταξύ Ιανουαρίου και Μαΐου.
Μετά τη χαλάρωση των μέτρων κατά την καλοκαιρινή περίοδο και το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων σημειώθηκε μικρή μείωση ωστόσο, από τον Οκτώβριο και μετά και παράλληλα με το δεύτερο lockdown οι πωλήσεις αυξήθηκαν με τον Δεκέμβριο να σημειώνονται πωλήσεις 4.5 φορές περισσότερες από την αρχή του χρόνου.
Συνολικά οι πωλήσεις των τελευταίων 4 μηνών του έτους ήταν μεγαλύτερες από το σύνολο των προηγούμενων 8 μηνών.
Επιχειρήσεις: Αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες
Το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων για μήνες, οδήγησε χιλιάδες καταναλωτές να δοκιμάσουν για πρώτη φορά την εμπειρία των online αγορών.
Το 9% των Ελλήνων αγόρασε για πρώτη φορά προϊόντα μόδας online κατά την περίοδο της πρώτης καραντίνας ενώ το 50% ανακάλυψε νέα ηλεκτρονικά καταστήματα και τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών και έχει σκοπό να αυξήσει την online δαπάνη του, σύμφωνα με την έρευνα του GLAMI τον Απρίλιο του 2020.
Επιχειρήσεις: Η πανδημία ανέδειξε την βιώσιμη και ηθική πλευρά της μόδας
Το 30% των καταστημάτων μόδας (καταστήματα με πολλαπλά κανάλια διανομής) πιστεύουν ότι η βιώσιμη μόδα είναι ένα από τα fashion trends που θα διαμορφώσει το μέλλον του κλάδου ενώ το 72% των Ελλήνων ενδιαφέρεται για τη βιώσιμη μόδα.
Τέλος, το 43% των Ελλήνων (το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ όλων των αγορών που δραστηριοποιείται το GLAMI) δήλωσε ότι η Ελληνικότητα του ηλεκτρονικού καταστήματος μόδας έπαιξε καθοριστικό ρόλο στις επιλογές τους ειδικά στο πρώτο κύμα της πανδημίας.
To #μενουμεσπιτι αποτελεί το σημαντικότερο fashion trend του 2020
Ta δύο πολύμηνα lockdown που έφερε η πανδημία στην Ελλάδα σε συνδυασμό με την τηλεργασία που για πρώτη φορά υλοποιήθηκε σε τόσο μεγάλη έκταση στη χώρα ανέδειξαν τα «ρούχα σπιτιού» σε μία νέα ανερχόμενη τάση στη μόδα.
Επιχειρήσεις: Top 4 ανοδικές κατηγορίες:
- Σαγιονάρες (+1279%)
- Ισοθερμικά (+1200%)
- Ρούχα ύπνου (+1021%)
- Ρόμπες (+813%)
Επιχειρήσεις: Κερδισμένες κατηγορίες:
- Αθλητικά ρούχα (+775 %)
- Κασκόλ και φουλάρια (+750%) *εναλλακτική χρήση αντί μάσκας
- Σορτσάκια (+731%)
- Φόρμες (+692 %)
- Εσώρουχα (+656%)
- Αξεσουάρ μαλλιών (+480%)
Επιχειρήσεις: Κατηγορίες με τη μεγαλύτερη πτώση:
- Ανδρικά σακάκια και μπλεϊζερ (–99%)
- Ανδρικά κοστούμια (–88%)
- Γόβες (–85%)
- Μπότες για το χιόνι (–72%)
- Γαλότσες (–60%)